RB:Gamle nok til å tåle presset.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    RB:Gamle nok til å tåle presset.

    Gamle nok til å tåle presset

    LSK hadde hårfint den yngste 11'eren i serierunden som ble avsluttet i går. Spillerne mener likevel de er gamle nok til å tåle presset i toppen av Tippeligaen.


    Av: Av Per Kristian Torvik
    per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01

    ÅRÅSEN

    – Jeg har aldri tenkt på at det er noe press på oss. Vi har jo ikke vunnet noe ennå. Presset kommer vel først når vi gjør det – og forventningene til at vi skal vinne igjen dukker opp, sier Anders Rambekk.
    Midtstopperen med 164 eliteseriekamper for Odd og LSK var eldst på LSK mot Viking. Men han har ennå ikke fylt 30 år.
    – Det viser at vi har mange unge spillere, for jeg føler meg aldeles ikke som en gamling på dette laget. Fordelen er at vi er en gjeng med svært sultne gutter, som virkelig har lyst til å vinne hver eneste kamp.
    – Det hadde dere i fjor også, men var ikke i stand til å benytte sjansen i cupfinalen – og heller ikke til å vinne serien da Vålerenga og Start sluttet å vinne?
    – Da var vi kanskje ikke modne nok. Nå er vi alle blitt ett år eldre. Jeg tror vi skal være godt rustet i år. Jeg er ganske sikker på at vi er gode nok, hvis vi ikke får for mange skader og suspensjoner.
    – Så Uwe Rösler skal være sikker på at dere tåler det?
    – Jeg vet ikke om han prøver å ta vekk noe press på oss. Men jeg tror vi er voksne nok til å takle det, sier Anders Rambekk.
    Liten forskjell

    Når LSK kommer ut som det yngste mannskapet i siste serierunde, har det først og fremst med å gjøre at aldersforskjellen er liten. Mens Rambekk ennå ikke har fylt 30, var Bjørn Helge Riise yngst med sine 22 år før Magnus Myklebust kom inn som innbytter (20 år).
    Lyn og Odd har også unge lag. I Lyn er det Steven Lüstü og Jo Tessem som drar gjennomsnittet opp. I Odd er Tommy Svindal Larsen og den gamle LSK'er Torjus Hansén snart midt i 30-årene. De har dermed også flere svært unge spillere på laget.
    Internasjonalt mener en at den beste kombinasjonen aldersmessig ligger rundt 28 år i snitt – med noen oppe i 30-årene og et par unge stjerner. Der har LSK litt å gå på. Kanskje er det potensial med dagens mannskap til å nå toppen om et par år.
    Ambisjoner

    Kaptein Frode Kippe merker at omgivelsene har forventninger til LSK i årets sesong.
    – Det har vi medvirket til ved å gjøre det bra i Royal League gjennom vinteren. Med de ambisjonene LSK har, er det klart at det er et press på oss.
    – Det er dere nødt til å leve med?
    – Naturligvis. Vi vet at vi må prestere hele veien. I år vil vi være med helt i toppen, og ikke ligge fire-fem poeng bak de aller beste. Da må vi også unngå de dårlige periodene. Jeg føler meg ganske sikker på at vi er i stand til å greie det. At Uwe Rösler vil gjøre sitt for å dempe forventningene er helt naturlig, mener Frode Kippe.
    Hvis det er noen trøst for klubbene i teten, kan det være at å ligge i bunn er mye verre. Der et det virkelig press – ikke minst med tanken på alle millionene som blir borte ved et eventuelt nedrykk.

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎