ANB: Koren vil bort til sommeren

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 268

    ANB: Koren vil bort til sommeren

    En veldig lite god nyhet:

    Koren vil bort til sommeren
    Oslo (ANB): Lillestrøms midtbanejuvel, Robert Koren, ønsker å forlate Lillestrøm til sommeren for å komme på et høyere nivå. LSK vil imidlertid beholde sin slovenske spiss ut kontraktsperioden.
    Robert Koren har lenge uttrykt ønske om å forlate Lillestrøm før kontrakten går ut denne sesongen. Sloveneren ønsker å finne seg en annen klubb i sommer slik at han blir klar for en ny klubb til de europeiske sesongene starter på høsten.
    Lillestrøm på sin side ønsker å beholde ham ut kontrakten og heller gi slipp på de eventuelle millionene de kan få for midtbanespilleren.
    — Vi kan ta seriegull i år, og da er det viktigere å beholde de beste spillerne enn å tjene penger på å selge før kontrakten går ut, sier Lillestrøms trener Uwe Rösler til TV 2.
    Robert Koren sier han skjønner Lillestrøms synspunkt, men ønsker likevel å komme seg bort for å komme til en bedre liga.
    — Jeg skjønner at klubben ikke vil slippe meg nå, men for min egen del trenger jeg å komme meg videre snart, sier Koren. (ANB)
    Last edited by Rønnern; 03.05.2006, 09:34.
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Håper virkelig klubben beholder han ut sesongen, tror det blir veldig vanskelig å ta gullet hvis vi mister både Stoffe og Koren til sommeren. Kan selvfølgelig hende at vi klarer å skaffe inn 2 fullgode erstattere, men det skal ærlig talt mye til..
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • dIsTurBeD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 668

      #3
      Klubben kan da ikke finne på å la en spiller med kontrakt ut året/sesongen gå midt i sesongen, med mindre en klubb betaler meget gode penger for å løse han fra kontrakten.

      Jeg vil da også tro at en evnt. topp-plassering med LSK og storspill på banen vil øke Korens sjanser for å få kontrakt med en klubb i en bedre liga enn den norske.

      Antar at Koren skjønner dette selv også, for vi har vel ikke hørt om noen klubber som faktisk har vist interesse for han enda, har vi vel?

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Det var jo forventet at han ønsker seg vekk, men det er ikke noe hyggelig å lese dette uansett.

        Det er jo litt trist at en sitter her å håper at ingen klubber skal gi gutten noe tilbud.... Føler litt at 'jeg' taper uansett. Hrmmf!
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

          #5
          Det viktigste må jo være seriegull, så får vi heller miste de millionene vi kan få for han.. De tjener vi uansett igjen på Champions league neste år...

          Kommentar

          • Anders_Bakken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 542

            #6
            Behold Han For Guds Skyld Ut Sesongen....nå Må Vi Ikke Tråkke I Baret Igjen!!

            Kommentar

            • fotball_marthe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1069

              #7
              Jeg syns Koren burde fokusere på å spille drit bra for LSK og ikke gaule om å dra bort til andre klubber!
              Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                Uten å spille bra for LSK, så kan han vel også glemme å få kontrakt med noen storklubb, eller hva?

                Og jeg forstår både klubben og spilleren i denne saken. Men økonomisk er det ikke sikkert at LSK må vente til neste år for å tjene inn hva de evt taper på ikke å la Koren gå til sommeren. Om jeg ikke husker feil, så belønnes vel seriegull med 15 millioner i år?
                Knurr...

                Kommentar

                • Fetsundramp
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2006
                  • 111

                  #9
                  Alle skjønner at Koren vil til en større liga. Om han evnt går til sommeren og vi får noen millioner for han så kan jeg også akseptere det (under sterk tvil) om vi får på plass en erstatter.

                  Det som irriterer meg så grenseløst er at han benytter enhver anledning til å snakke om det. Og dette gjelder ikke bare han. Heinz, Riise, Kiko og selvfølgelig Mifsud har i det siste vært ute i media og pratet om at de vil til større ligaer. I deres tilfelle har de ikke vist noe som helst som tilsier at de er gode nok så det blir jo bare patetisk!!!

                  Hvor vanskelig er det for Uwe og Fjøra å pålegge spillerne å si "Jeg har kontrakt med Lillestrøm og forholder meg til den. Jeg trives meget godt i klubben og har ingen planer om å forlate Åråsen, men vet samtidig at om det rette tilbudet skulle dukke opp ifremtiden vil ikke klubben legge noen hindringer i veien for meg"

                  :twisted:
                  2009 - Året det skal skje!

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                    Det som irriterer meg så grenseløst er at han benytter enhver anledning til å snakke om det.
                    Hallo! Jeg har vandret sammen med journalistene i noen sesonger nå og la meg komme med følgende utsagn. Dagsorden er det alltid de som setter. Jeg har opplevd flere ganger at både Koren og Mifsud har uffet seg når spørsmålene om spill i Europa har kommet opp. Fantasien blant journalistene er liten og de spørsmålene blir stilt etter hver eneste kamp hvor de har spilt godt og for Korens del er det forholdsvis ofte.

                    Koren har helt siden han kom til klubben sagt at han ser på oppholdet i LSK som en mellomstasjon, men han har også vært like klar på at han trives utrolig godt i klubben, har gode venner her og at han har utviklet seg som fotballspiller.

                    Han har også sagt at han respekterer det fullt ut dersom klubben ikke ønsker å selge ham. Han forstår at han er en viktig spiller for laget og klubben og jeg tror han kommer til å være lojal så lenge han spiller med den gule drakta.

                    Og jeg må spørre igjen. Hva skal spillere svare når journalistene spør om de kunne tenke seg å spille i større europeiske ligaer? Svaret må selvfølgelig bli ja, uten at noen skal bli fornærmet av den grunn. Spillere uten ambisjoner kan vi klare oss godt uten.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Og jeg må spørre igjen. Hva skal spillere svare når journalistene spør om de kunne tenke seg å spille i større europeiske ligaer? Svaret må selvfølgelig bli ja, uten at noen skal bli fornærmet av den grunn. Spillere uten ambisjoner kan vi klare oss godt uten.
                      Veldig enig i dette. Synes ellers at Koren fremstår som veldig proff og lojal når han svarer på spørsmål fra media, unnlater aldri å nevne hvor godt han trives i LSK.

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        #12
                        Enig med Rønnern.

                        Journalister vrir og vender på det slik de vil. Ingen spiller med hue på rett plass sier nei til å komme til en større liga hvis spørsmålet kommer opp. Samtidig antar jeg at en rekke klubber allerede følger Koren og vet hva han er god for. Tror nok derfor ikke at et par dårlige kamper av han vil ødelegge karrieresteget hans, men samtidig er jo heller ikke det et problem all den tid han leverer varene slik som nå.

                        Synes også at Koren svarer klokt til mediene. Han har jo sagt at han trives i LSK - både med spillere, klubben og fansen. Samtidig sier han at han vil respektere klubbens avgjørelse.
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • Fetsundramp
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2006
                          • 111

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Og jeg må spørre igjen. Hva skal spillere svare når journalistene spør om de kunne tenke seg å spille i større europeiske ligaer? Svaret må selvfølgelig bli ja, uten at noen skal bli fornærmet av den grunn. Spillere uten ambisjoner kan vi klare oss godt uten.
                          Slapp av litt. Du skremmer jo vannet av en stakkars forumamatør..

                          Jeg kjenner også mange journalister, de er ikke så vanskelige å avvæpne. Det er faktisk bare å si at FOKUS er på LSK og heller be de spørre om hvordan kampen gikk eller hvordan egen innsats var. Poenget med innlegget mitt var ikke å disse Koren. Han snakker ofte varmt om LSK og jeg skjønner selvfølgelig j..... godt at han vil til en større liga.

                          Jeg ønsker på generelt grunnlag at Uwe og Fjøra setter fokus på hvordan spillerne opptrer i forhold til media. Uansett hvor mye som er blåst opp av media så skaper det negativitet rundt klubben når spillere "vil" bort. Selvfølgelg skal både Koren, Heinz, Riise m.fler få lov å ha ambisjoner om større ligaer, men utad kan de da unnlate å nevne noe om dette uansett hvor mye journalistene/"drittungene" maser.
                          2009 - Året det skal skje!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7029

                            #14
                            Dette er i og for seg ingen nyhet i det hele tatt. Koren har i to år signalisert at han vil videre når kontrakten utløper, og heller ikke i saken på rb.no i dag sier han at han absolutt vil videre i sommer. Han sier tvert imot at hvis han skal forlate klubben, må det være fordi et tilbud kommer inn som er bra både for ham selv og for klubben.

                            Sprøytet som står i dagbladartikkelen på http://www.dagbladet.no/sport/2006/05/02/465087.html er knapt verdt å nevne. Her gjentar Koren at han skjønner at klubben helst vil slippe å selge ham allerede i sommer og gjentar bare det han har sagt utallige ganger før. Dårlig journalistikk fra en patetisk konfliktsøkende artikkelforfatter som antakelig hadde passet bedre i en annen jobb, spør du meg.

                            Koren kommer til å forsvinne. Hva så? Vi har visst dette i lang tid allerede. LSK er ikke Barcelona og sånn er fotballen. Dette er en ikke-sak.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • krisruds
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 839

                              #15
                              Hvis vi får et bud på en del mill kroner så må vi være lure. Kan ikke beholde han til en hver pris. I den possisjonen han spiller litt foran midtbanen så synes jeg Sundgot er vel så god, men i en vanlig midtbanen roller er han selvsagt bedre. Men vil ikke påstå at han er mange la oss si 10-15mill bedre enn kasy eller kaleb.
                              krisruds medlem av KFL siden 1996


                              OI OI OI nå har vi det morro :)

                              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                              Kommentar

                              • dIsTurBeD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 668

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av krisruds
                                Men vil ikke påstå at han er mange la oss si 10-15mill bedre enn kasy eller kaleb.
                                Kaleb, faktisk...

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av krisruds
                                  Hvis vi får et bud på en del mill kroner så må vi være lure. Kan ikke beholde han til en hver pris. I den possisjonen han spiller litt foran midtbanen så synes jeg Sundgot er vel så god, men i en vanlig midtbanen roller er han selvsagt bedre. Men vil ikke påstå at han er mange la oss si 10-15mill bedre enn kasy eller kaleb.
                                  Hva er best?

                                  8 mill for Koren til sommeren, og utenfor medaljeplass, eller:
                                  15 mill for seriegull?
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                    Hva er best?

                                    8 mill for Koren til sommeren, og utenfor medaljeplass, eller:
                                    15 mill for seriegull?
                                    I regnestykket må man ta med et par ting til: For det første er det lov til å sette inn en ny spiller på plassen til Koren, slik at vi stiller med 11 mann. Vi har gode erstattere, derfor er det ikke gitt at gullet ryker om Koren selges. For det annet er det hyggelige pengepremier for de neste plassene også. Forskjellen på gull og sølv er ikke 15 mill., men kanskje 5-10.

                                    Personlig mener jeg imidlertid at et seriegull ikke kan måles i penger. LSKs mål må være å ta gull, men ikke på grunn av pengepremien. Den er imidlertid en hyggelig bonus.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                                      Jeg syns Koren burde fokusere på å spille drit bra for LSK og ikke gaule om å dra bort til andre klubber!
                                      Tror nok heller det er media som gauler. Koren spiller fotball...
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

                                        #20
                                        8-10-15 millioner!? Han har et halvt år igjen av kontrakten.

                                        Ja, Koren er god han, men han er neppe i kikkerten hos klubber som er villige til å betale så mye som det her er antydet. Det har til nå vært små klubber i Spania som har vist interesse tidligere.

                                        Husk hvilken sum Andersson ble solgt for med tilsvarende kontrktslengde.

                                        Behold han ut sesongen, at stjernespillere ikke kan erstattes fra egen stall finnes det utallige eksempler på at sjelden er suksessfullt.
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎