Forsvarsmyter: Rambekk potet og ingen spiller godt med Kippe

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Forsvarsmyter: Rambekk potet og ingen spiller godt med Kippe

    Det har bygd seg opp et par myter om forsvaret vårt som virker helt på trynet:

    1. MYTE: Rambekk er en potet som kan gjøre en like god jobb på midtbanen, på back og som stopper. Rambekk har storspilt i Royal League og i serien i hele år, som stopper. Han prøvde seg en del som back i fjor, og da var han hver gang blant våre dårligste spillere.

    2. MYTE: Når Kippe spiller så blir den andre midtstopperen dårlig. Nå har både Kippe og Rambekk storspilt i nesten alle seriekampene til nå. Rambekk har aldri vært bedre.

    Er jeg helt på bærtur eller er dette to myter som ikke bør få leve så mye lenger.
    RoyVaadal.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

    2. MYTE: Når Kippe spiller så blir den andre midtstopperen dårlig. Nå har både Kippe og Rambekk storspilt i nesten alle seriekampene til nå. Rambekk har aldri vært bedre.
    Synes vel Shane stoler litt vel mye på Kippe der bak, men har ikke sett noen midtstopper falle i samme "grøfta"
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #3
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Det har bygd seg opp et par myter om forsvaret vårt som virker helt på trynet:

      2. MYTE: Når Kippe spiller så blir den andre midtstopperen dårlig. Nå har både Kippe og Rambekk storspilt i nesten alle seriekampene til nå. Rambekk har aldri vært bedre.

      Er jeg helt på bærtur eller er dette to myter som ikke bør få leve så mye lenger.
      Har lyst til å omformulere myte nr. 2 til en påstand. Hva med:
      "Når Rambekk spiller midtstopper blir den andre midtstopperen meget god"

      Synes Rambekk har spilt meget godt både sammen med PSA og Kippe, og har utviklet seg til å bli en av de viktigste spillerne på laget.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

        2. MYTE: Når Kippe spiller så blir den andre midtstopperen dårlig. Nå har både Kippe og Rambekk storspilt i nesten alle seriekampene til nå. Rambekk har aldri vært bedre.
        Jeg synes ikke vi kan si oss fornøyd med stopperspillet i serien når vi har sluppet inn så mange mål. Stopperne gjør mye bra, men de har altfor mange dårlige klareringer (for korte eller rett opp i lufta).

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av Aftenposten
          Siden overgangen fra Odd har Lillestrøms Anders Rambekk vært brukt på en rekke forskjellige plasser på banen. Men da han fikk tillit som midtstopper lot landslagssjef Åge Hareide seg imponere.
          Jeg tar Aftenpostens innlegg og Åge Hareides uttak som et tegn på at myte nr. 1 er feil.
          Rambekk er bare stopper! Ikke noe annet. Og han er også en veldig god stopper.

          Som spillertype så vil jeg gjerne sammenligne han med Henning Berg.
          Rambekk har ingen ekstremferdigheter. Han er ikke spesielt god på hodet, ikke spesielt sterk i kroppen, ikke spesielt taklingsterk, ikke spesielt rask. Men han er middels god over hele linja, har et klokt spillerhode, gjør svært få feil, og er veldig skjerpa hele tida.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            #6
            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Jvil jeg gjerne sammenligne han med Henning Berg.
            Rambekk har ingen ekstremferdigheter. Han er ikke spesielt god på hodet, ikke spesielt sterk i kroppen, ikke spesielt taklingsterk, ikke spesielt rask. Men han er middels god over hele linja, har et klokt spillerhode, gjør svært få feil, og er veldig skjerpa hele tida.
            Ja. Men Rambekk er blid og sympatisk, så kliss like er de ikke.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3170

              #7
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Jeg tar Aftenpostens innlegg og Åge Hareides uttak som et tegn på at myte nr. 1 er feil. Rambekk er bare stopper! Ikke noe annet. Og han er også en veldig god stopper.
              Pssst ! Hareides begrunnelse var ikke minst at Rambekk kunne spille på alle plasser i forsvaret, også begge backene .... og Rambekk var glad for at hans frykt for at anvendeligheten hans var en ulempe ikke var det. Iallfall ikke i denne sammenhengen.

              Ellers vil jeg påstå at Rambekk er en langt mer spillende (ballsikker og offensiv) stopper enn Henning Berg (med andre sterke sider) noen gang kunne blitt.

              gilbert

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Pssst ! Hareides begrunnelse var ikke minst at Rambekk kunne spille på alle plasser i forsvaret, også begge backene
                Jeg la også merke til den kommentaren, og tenkte straks at veien er rask ut av landslaget hvis han blir brukt på back.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Da har også Rambekk sagt sitt i myte-saken (har han lest på Forumet?):

                  Opprinnelig skrevet av VG 31.mai 2006
                  Rambekk kaller seg selv eks-«potet» etter flere sesonger som back, midtbanespiller, kant - og nå til slutt midtstopper. Lillestrøm-spilleren har nemlig landet på sin plass på banen.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎