RB: Backplassen ingen vil ha.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    RB: Backplassen ingen vil ha.

    Fra Romerikes Blad:

    Backplassen ingen vil ha Uwe vet hvem

    – men ikke hvor

    ÅRÅSEN:
    Shane Stefanuttos karantene for tre gule kort tvinger LSK-trener Uwe Rösler til å gjøre forandringer på laget mot Start. Ingen av de tre alternativene ønsker å spille på venstrebacken.

    Av: Morten Svesengen

    Pål Steffen Andresen, Anders Rambekk eller Christoffer Andersson. Alle kommer til å spille fra start i LSK-forsvaret sammen med kaptein Frode Kippe mot Start søndag.
    Men ingen av dem ønsker å overta Shane Stefanuttos plass på venstresiden. En av dem vil uansett få jobben. Rambekk og Andresen vil begge helst spille stopper sammen med Kippe.

    Christoffer Andersson har spilt flere kamper på venstresiden – både i LSK og på det svenske landslaget. Mot Ham-Kam onsdag avsluttet han i den posisjonen.
    – Jeg regner med at det var av taktiske hensyn at jeg ble flyttet dit onsdag. Mot Start håper jeg å være tilbake på høyresiden, sier Andersson.
    Han har tidligere akseptert venstrebackjobben. Nå mener han det finnes bedre løsninger for laget.
    – Hvis det er best for laget spiller jeg på venstresiden, men i dette tilfellet mener jeg at Anders (Rambekk) er et bedre alternativ som back enn både Pål Steffen (Andresen) og meg, sier Andersson.

    Kjemper om stopperplassen

    Anders Rambekk ble før fjorårssesongen hentet til LSK fra Odd for å spille på venstresiden i forsvaret eller alternativt på midtbanen. Etter et halvt år i klubben, forelsket han seg i midtstopperplassen. Og siden har Rösler først og fremst vurdert ham som nettopp stopper. Senest mot Fredrikstad i forrige uke kåret RB-sporten ham til banens beste spiller i den posisjonen.
    – Jeg har liten lyst til å bli flyttet ut på venstresiden jeg føler meg så hjemme på stopperplass. Har ennå ikke fått noen signaler fra Uwe, men det er han som tar ut laget, sier Rambekk.

    Pål Steffen Andresen kommer definitivt inn på laget, og det er liten tvil om hvor han ønsker å spille.
    – Jeg vil spille i midten. Det er der jeg føler meg mest hjemme, sier Andresen.
    Alternativet for Andresen er å spille høyreback samtidig som Andersson flyttes over på motsatt side.

    Rambekk ofres?

    Han som skal bestemme det, Uwe Rösler, har ikke bestemt seg. Han vil neppe gi noe endelig svar til andre enn de involverte heller før han offentliggjør lagoppstillingen søndag kveld.
    – Pål Strand kunne vært en løsning som erstatter for Shane. Men han er ikke klar for å starte en kamp ennå. Han blir med i troppen, og kan komme inn. Men enten Anders eller Christoffer vil spille på venstresiden, sier Rösler.
    Slik vurderer han valget nå:
    – Anders har spilt i den posisjonen mange ganger, og kan se ut som et opplagt valg. Men Christoffer kan også spille på venstresiden, sier Rösler.
    RB-sporten tror LSK stiller med denne forsvarsfireren søndag – fra høyre mot venstre: Christoffer Andersson, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe og Anders Rambekk.

    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2077101.ece
    __________________
  • Køben Bøffel
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Apr 2006
    • 25

    #2
    Hva med Kippe på venstre. Mener han har et godt venstreben, og PSA og Rambekk var jo utrolig gode sammen når kippe var borte. Det var jo prat om kippe kunne greie å kjempe seg tilbake...
    :twisted: When i am king, who are you?

    Kommentar

    • Tobben
      Jeg elsker å kjøre trikk
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2005
      • 1666

      #3
      Nå blir jeg frustrert over Anders Rambekk. Herregud mann. Det er bare 1 kamp. Du burde klare 1 kamp på venstresiden.

      Kommentar

      • Kef1r
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 730

        #4
        Opprinnelig skrevet av Tobben
        Nå blir jeg frustrert over Anders Rambekk. Herregud mann. Det er bare 1 kamp. Du burde klare 1 kamp på venstresiden.
        hehe... er rart hvis de ikke "tørr" spille venstre 1 enkel kamp i året. tror nok det ordnes på en ok måte uansett.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Jeg synes ikke det er så rart at det er stor frykt for å bli sendt ut på backplass. Når vi veit hvor mye bedre Rambekk er som stopper (og muligens også Pål Steffen). Samtidig er det bare en plass ledig ved siden av Kippe som midtstopper. Den som får backplassen av de to er nesten dømt til å få dårligst kritikk i Start-kampen. Dermed kan det være at det er helt avgjørende for hvem som får spille resten av sesongen!
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Gale Isbre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 1164

            #6
            Opprinnelig skrevet av Tobben
            Nå blir jeg frustrert over Anders Rambekk. Herregud mann. Det er bare 1 kamp. Du burde klare 1 kamp på venstresiden.
            Det kan jo tenkes at han har tittet inn på forumet, og vet hvor lite som skal til for å bli hengt ut av folk som tror de har peiling på fotball?
            Skjønner godt at folk foretrekker å spille i den rollen der de mener de gjør en best jobb. Det er en viss forskjell på å ikke ønske å spille venstreback, og på å nekte å gjøre det...

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Opprinnelig skrevet av Tobben
              Nå blir jeg frustrert over Anders Rambekk. Herregud mann. Det er bare 1 kamp. Du burde klare 1 kamp på venstresiden.
              Hvordan er det bare Rambekk som gjør deg oppgitt?
              Stoffe og Steffi ville heller ikke spille venstreback.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Tobben
                Jeg elsker å kjøre trikk
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2005
                • 1666

                #8
                Fordi Rambekk er en mer naturlig venstre back en Stoffe og PSA

                Kommentar

                • Matti
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 895

                  #9
                  Stoffe har ikke gjort seg en plass verdig på laget den sesongen her. Få kødden ut på venstre, han har ikke noe han skulle ha sagt der han flyr rundt med lua i hånde og lengter til Tyskland.

                  Kommentar

                  • Scorpio
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 411

                    #10
                    Han er vel først og fremst ute etter en plass i VM-troppen til Sverige. Kommer ikke med der med det spellet han har vist så langt... Men sleng han over på venstresida for min del!!

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎