Treninga lørdag 24. juli - og stallen per dato

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3170

    Treninga lørdag 24. juli - og stallen per dato

    På treninga i dag stilte alle mann alle, inklusive 19 år gamle Magnus Myklebust fra Hødd (fetter av Fjøra), som kan komme til LSK til høsten. Det er mulig at han tok det litt penere enn han ellers ville gjort, etter som han avbrøt treninga i går med en liten skade, men i dag trente ham som de andre.

    En som definitivt er restitutert etter lengre skade, er Powell. I andrelagskampen mot Molde spilte han 75 minutter som midtstopper, og gjorde en meget solid jobb. I dag viste han sine gamle gode egenskaper som avslutter, som veldig mye av treninga både for spissene og for hele laget besto i. Likevel er han nok på benken, som ikke ble tatt ut, alle møter i morra, foruten den "vanlige" startelleveren fra de siste kampene, hvis jeg forsto rett:

    Emille - Chris, Steffi, Frode, Tom - Espen, Robbie, Gylfi - Johan, Arild, Pål.

    Stallen (A-lagskontrakter) omfatter nå 28 spillere, hvorav 4 utlånte (Hauge, Hejazi, Andreassen, Vidarsson), og følgende 13 utover de 11 som starter: Misund, Jansen, Thorbjørnsen, Werni, Orjinta, Stefanutto, Berget, Wehrman, Thorud, Soltvedt, Grubisic, Powell, Mifsud (som ventes mandag). Ingen alvorlige skader !!!

    Fjørtoft vil starte forhandlinger med de som bare har kontrakt ut 2004 relativt snart, bl.a. med Gylfi, som naturligvis vil tilbys å forlenge avtalen med Fugla.

    gilbert

    som, selv med dette nicket gjennom flere år, må innrømme at Sundgot sjelden har vært den skarpeste avslutteren på treningene; det er han nå (derfor ergrer det meg litt at han missa noen store sjanser mot Stabæk og Glimt, og måtte stå over mot FFK)
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    hvordan var powell?
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      #3
      Blei vel skrevet over her at Powell viste gode egenskaper som avslutter uten at jeg vil skrive meg ubetinga enig i det etter å ha overvært dagens trening. Han satt mange (mange!) fra to, tre meter nesten opp på taket av OKS-tribunen. Putta selvfølgelig en del også, men det var mest på trilleballer på det etter hvert så jevne Åråsen-gresset. Sundgot var igjen skarpest inne i boksen, og en annen som viste at han heller ikke er ueffen, var Mato.

      Kasey "knorra" en del frispark over en usynlig mur og opp i nærmeste korsa. Umulig å ta med mindre man henger opp en mur i krysset, blei det sagt fra tribunen. Pål Strand satt også en del meget gode frispark, mens Gylfi fastslo at heller ikke han er dritdårlig til å skyte. Sundgot satte som vanlig noen straffer utagbart oppe til høyre for keeper, bare sånn i tilfelle han må gjøre det i mårra også.

      Gleder meg til i mårra - gutta så ut til å være meget fitte!
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        Andee: jeg går ut i fra at du angrer på den formuleringen av formen "gutta" er i? Jeg skjønner hva du mener, men fysj da.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          #5
          Ja, au da! Så inntil dem har feid Viking av banen i mårra burde jeg kanskje ha modifisert meg til at dem er veldig fitte :wink:
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Re: Treninga lørdag 24. juli - og stallen per dato

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            I dag viste han sine gamle gode egenskaper som avslutter, som veldig mye av treninga både for spissene og for hele laget besto i.
            Han viste sine gamle egenskaper, men de var ikke gode. Han var faktisk til tider helt forferdelig som avslutter i dag...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • eLSKe
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2003
              • 136

              #7
              Helt greit å starte med Powell på benken. For hvorfor skal vi fikse på noe som funker perfekt?

              Det laget som har spilt de siste kampene har jo score mål i bøtter og spann, hvorfor endre på det.
              Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3170

                #8
                La meg modifisere mine merknader om Powell en smule.

                For det første bygde jeg en god del på helhetsintrykket av Powell som fotballspiller, ikke minst etter det jeg syntes var solid innsats (på en uvanlig plass) som midtstopper i kampen mot Moldes annetlag, hvor Powell naturligvis ikke kom til noen avslutnnger, men viste godt spill på flere andre måter. Det syntes jeg lover godt for formen.

                For det andre fastholder jeg at Powell hadde en rekke gode avslutninger i første fase av dagens trening, der spissene (Sundgot, Powell, Strand og Winsnes) øvde avslutninger for seg sjøl (mot Rainbow-tribunen), mens resten av laget varma opp med ulike øvelser ved RoBo-tribunen. Her gjaldt det å komme inn mot seksten og avslutte nær stolpene på pasning fra medspiller. Powell traff her ofte både hardt og presist.

                For det tredje innrømmer jeg at Powell på resten av treninga, både som avslutter i fire-trekks angrepsoppbygging, og i rene avslutninger, der "de gamle" slo "de unge", IKKE var særlig god. Men totalt sett hadde han langt flere avslutninger i første fase (da de bare var fire) enn i de to neste fasene av treninga, der mange/alle delte på avslutningene. Og i første fase hadde han mange gode avslutninger.

                gilbert

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  La meg modifisere mine merknader om Powell en smule.

                  For det første bygde jeg en god del på helhetsintrykket av Powell som fotballspiller, ikke minst etter det jeg syntes var solid innsats (på en uvanlig plass) som midtstopper i kampen mot Moldes annetlag, hvor Powell naturligvis ikke kom til noen avslutnnger, men viste godt spill på flere andre måter. Det syntes jeg lover godt for formen.

                  For det andre fastholder jeg at Powell hadde en rekke gode avslutninger i første fase av dagens trening, der spissene (Sundgot, Powell, Strand og Winsnes) øvde avslutninger for seg sjøl (mot Rainbow-tribunen), mens resten av laget varma opp med ulike øvelser ved RoBo-tribunen. Her gjaldt det å komme inn mot seksten og avslutte nær stolpene på pasning fra medspiller. Powell traff her ofte både hardt og presist.

                  For det tredje innrømmer jeg at Powell på resten av treninga, både som avslutter i fire-trekks angrepsoppbygging, og i rene avslutninger, der "de gamle" slo "de unge", IKKE var særlig god. Men totalt sett hadde han langt flere avslutninger i første fase (da de bare var fire) enn i de to neste fasene av treninga, der mange/alle delte på avslutningene. Og i første fase hadde han mange gode avslutninger.

                  gilbert
                  Men en som var myebedre på første del av treningen var uten tvil Sundgot, virkelig god til å plassere ballen helt inntil stoplen. Winsnes hadde også gode avslutninger i dag, men litt dårlige avleveringer til Strand. Strand er fantastisk å se på når han treffer med utsiden av venstra si, der er han i verdensklasse, uten tvil.
                  Det lover meget godt for i morgen.

                  Petter

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3170

                    #10
                    Ja, jeg sa jo at Sundgot (for første gang på de åra jeg har fulgt med) har vist seg fram som den beste avslutteren på treningene i år, og noterer med glede at andre er enige med meg.

                    Etter noen år i trassig motvind med dette nicket har det siste året (fra fotballferien i fjor) vært meget oppløftende for en Fugla-fan med signaturen

                    gilbert

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎