Hammerfest - LSK2 man. 22.mai

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #21
    edit:

    Finnmark Dagblad om kampen:

    Kommentar

    • msl42
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2005
      • 220

      #22
      Hvor mange kanarifans møtte på kampen
      eLSKer fugla... ;-) :-)

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #23
        Fra FXT:

        Misund også ut med skade


        Per Magne Misund ble testet for LSKs andrelag mandag, men måtte gi seg med skade etter 20 minutter. Dermed er alle LSKs tre keepere ute av spill før kampen mot Sandefjord.
        Foto: Tor Richardsen (Scanpix)


        Først tirsdag blir det klart hvem som skal stå i mål for Lillestrøm i helgas kamp mot Sandefjord.

        Dag Langerød



        Heinz Müller må stå over etter rødt kort mot Stabæk. Reservekeeper Otto Fredrikson er operert. Mandag måtte så Per Magne Misund ut med skade tidlig for Lillestrøms 2. lag.

        Keeperkrisen ble dermed komplett.
        - Status er at vi skal ha en keeper på søndag, og hvis det ordner seg er Claus Reitmaier vår førsteprioritet, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til TV 2 Nettavisen.

        Hjem fra Hong Kong
        Fjørtoft var i samtaler med Reitmaier allerede før kampen mot Stabæk, men hadde mandag ikke fått en endelig avklaring på om den 42 år gamle tyskeren er klar. Årsak: Tyskeren satt da på fly på vei hjem til Europa fra Hong Kong.
        - Men man skulle nesten tro jeg hadde telepatiske evner. Jeg følte at noe kunne skje snart. Derfor ringte jeg ham til og med før kampen mot Stabæk, sier Fjørtoft.

        - Vi har god kontroll
        Mandag skulle Per Magne Misund testes for LSKs andrelag, men det gikk som klubben fryktet. Tidlig i kampen måtte han ut med en skade.
        - Men vi må jo ha en keeper søndag. Og det blir en som ikke er i Lillestrøm nå. Vi har jo tre skadede keepere, så det er i hvert fall det vi jobber utfra. Og vi har flere alternativer. Dette tror jeg vi har god kontroll på. Det blir klart tirsdag eller onsdag, sier Fjørtoft.

        - Har dere snakket med NFF om en dispensasjon?
        - Ja. Selvsagt. Men vi må ha et konkret navn og en konkret kontraktssituasjon før vi kan ta saken dit. I dag har vi sett på alle lover og regler, så da kan vi i hvert fall følge reglene til punkt og prikke, forklarer Fjørtoft.
        22.05.06 19:53







        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #24
          Pent mål, men får vondt i magan av å se kanarifugler i blå drakter.....
          (måtte låne reservedraktene til Hammerfest?)




          Edit
          Kampfakta:

          0-1 Spiller nr. 11 Jørgen Slorafoss 23 minutt
          0-2 Spiller nr. 2 Lasse Bergan Foss 40 minutt (straffe)
          0-3 Spiller nr. 13 Shkodran Rexhaj 43 minutt
          1-3 Spiller nr. 9 Ørjan Duurhuus 56 minutt
          1-4 Spiller nr. 2 Lasse Bergan Foss 80 minutt


          Last edited by sparwasser; 22.05.2006, 21:18.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #25
            Jeg leste et eller annet sted at draktene ble borte på vei nordover.

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #26
              2 mål av Foss, ungutten var god også i forrige hjemmekamp. Aner vi en ny forsvarsklippe, som også kan score mål?
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #27
                Fra Romerikes Blad:

                Misund holdt i 23 minutter

                HAMMERFEST:
                (Hammerfest – LSK 2 1-4). Per Magne Misund skulle mandag teste kneet for å vurdere muligheten for spill mot Sandefjord. Veteranen holdt ikke ut i mer enn 23 minutter som keeper for det unge LSK-mannskapet.

                Av: Morten Svesengen

                – Jeg kjente med en gang at det ikke var noen vits. Det gjorde vondt i kneet, og om jeg tvinges til å stå mot Sandefjord så var det best å hvile, sier Misund.
                Han vil ikke spekulere i keepersituasjonen før kampen kommende søndag.
                – Må jeg så må jeg, men forhåpentlig slipper jeg, sier Misund.

                LSK sendte ingen av sine a-lagsspillere nordover i fare for at de skulle pådra seg skader på et dårlig kunstgressunderlag. Opprinnelig skulle heller ikke Misund spilt mandagens kamp, og da Alexander van Wijk overtok plassen hans midtveis i første omgang – på stillingen 0-0 – hadde LSK 2 bare unggutter igjen.
                Men det skulle vise seg å holde i massevis mot Hammerfest. Fem minutter etter at Misund forlot banen, sendte Jørgen Slorafoss laget opp i 1-0.

                Effektive

                LSK-rekrutter økte ledelsen to ganger før pause etter scoringer av Lasse Bergan Foss (straffe) og Shkodran Rexhaj.
                Vertene reduserte drøyt ti minutter ut i andreomgangen, men den sterke borteseieren var aldri truet. Lasse Bergan Foss satte punktum med sitt andre for dagen og ga LSK 4-1.
                – En kjempeinnsats av gutta. De var veldig effektive. Dette er god spillerutvikling, sier Misund som så resten av kampen fra sidelinja.

                PS1! LSK 2 måtte spille kampen i hjemmelagets reservedrakter. Bagasjen med LSKs utstyr kom først til Hammerfest med flyet som LSK-laget skulle ha tilbake til Gardermoen.

                PS2!
                Tirsdag avgjør LSK om de skal søke dispenasjon slik at de kan hente inn en keepe-ersatter.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3195

                  #28
                  Disse spilte for Andrefugla mot Hammerfest:

                  Misund (Alexander van Wijk i 67 minutter)
                  Christer Næss - Marius Ulekleiv - Lasse Bergan-Foss - Mats Jarnbjo
                  Andreas Castilla - Mads Nilsen-Knedal - Shkodran Rexhaj - Jonas Kordahl
                  Jørgen Slorafoss - Thomas Ritter Bratshaug

                  Kim Jarnbjo spilte de siste 10 minuttene for Næss, Ragnar Hovind de siste 25 for Kordahl.

                  gilbert

                  (Nei, jeg sykla ikke til Hammerfest; dette er etter dagens papir-RB)

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av iL
                    2 mål av Foss, ungutten var god også i forrige hjemmekamp. Aner vi en ny forsvarsklippe, som også kan score mål?
                    Bergan Foss fikk tre stjerner i dagens RB.

                    Kommentar

                    • lp
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Dec 2003
                      • 223

                      #30
                      For de som lurer på skaden til Misund.
                      Han går ikke akkurat på krykker...
                      På dagens trening sto han å hamret baller på Heinz,
                      så skudd beinet er det ikke noe i veien med.
                      Han sto også litt i mål når Heinz tok seg pauser.

                      Ellers kan det fortelles at resten av gutta hadde løpe trening,
                      Shane var på åråsen men trente ikke med resten av gutta.
                      Tror han har fått en smell i beinet (mot stabæk?), uten å ha fått dette bekreftet.
                      Skjetten gutta
                      Wenche Myhre,
                      "Muligens Hooligans" ;)

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Jeg leste et eller annet sted at draktene ble borte på vei nordover.
                        Sikkert noen LapplandsKanarier som så sitt snitt til å få seg noen fine, nye drakter :-)
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          Sikkert noen LapplandsKanarier som så sitt snitt til å få seg noen fine, nye drakter :-)
                          Nei, draktene ble forsinket fra Gardermoen. De ble sendt med neste fly (det LSK skulle reise hjem med).

                          Kommentar

                          Working...