Uthaling av tid (var: Uwes merkelige bytter (Occean og Koren ut))

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #21
    Opprinnelig skrevet av Dinho88
    Byttene var smarte, men det som var uheldig og som avgjorde matchen var at Myklebust ble skadet nesten med en gang han kom inn og måtte spille resten av matchen haltende. Uten den skaden hadde vi nok tatt 3 poeng, og ikke slitt så mye mot slutten
    Det er et viktig poeng. Vi hadde uflaks.
    Men vi bør kanskje være litt forsiktige med å gjøre det siste byttet for ikke å bli så sårbare for slike hendelser.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Mener du at det er spillerne selv som har funnet på at de skal ta korte cornere og forsøke å hale ut tiden ved hjørneflagget når vi leder med ett mål?
      Nei. Det er en kjennsgjerning at motstanderen ikke kan score så lenge ballen LSK har ballen langt oppe på motstanderens banehalvdel. Fornuftig at man prøver å hale ut tiden når man har klart å klore til seg en ledelse borte mot Stabæk. Så fort Stabæk fikk ballen, så flyttet de alle mann på topp og lot tilfeldighetene avgjøre hele greia.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Nei. Det er en kjennsgjerning at motstanderen ikke kan score så lenge ballen LSK har ballen langt oppe på motstanderens banehalvdel. Fornuftig at man prøver å hale ut tiden når man har klart å klore til seg en ledelse borte mot Stabæk. Så fort Stabæk fikk ballen, så flyttet de alle mann på topp og lot tilfeldighetene avgjøre hele greia.
        Så du støtter denne taktikken om å ri på ettmålsledelse selv når man har gode muligheter til å avgjøre kampen? Det er en kjensgjerning at LSK ikke klarer å holde ballen ved cornerflagget i fem minutter. I 2001 kostet denne taktikken oss gullet (jeg tenker på Zane i hjemmekampen mot Odd). Skal vi aldri lære?

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #24
          Skal man holde på ballen ved cornerflagget, bør man plassere ballen inntill flaggstanga.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #25
            Jeg synes det er litt pinlig at vi haler ut tiden på måten vi gjorde. Jeg tror at på sikt vil man vinne mer på å tørre og satse, f.eks. på kontringer, fremfor å tulle nede ved kårnerflagget. Spesielt når vi ikke er gode nok til det....

            Men jeg er derimot fornøyd med Uwes bytter. Det var litt uflaks og udyktighet som ødela for oss i går, men det hadde ikke noe med byttene å gjøre. Hadde vi vunnet hadde Uwe blitt genierklært. Neste gang blir han det!!
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #26
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Så du støtter denne taktikken om å ri på ettmålsledelse selv når man har gode muligheter til å avgjøre kampen? Det er en kjensgjerning at LSK ikke klarer å holde ballen ved cornerflagget i fem minutter. I 2001 kostet denne taktikken oss gullet (jeg tenker på Zane i hjemmekampen mot Odd). Skal vi aldri lære?
              Tusenvis av lag i hele verden klarer det, så hvorfor ikke LSK?

              Og når du sier gode sjanser til å avgjøre kampen, så må jeg spørre deg om du i det hele tatt så hva som skjedde utpå der?

              Det var en jevn kamp og Stabæk flyttet opp "proffen" som kunne matche Kippe i lufta og klarte å legge press på LSK så fort de fikk tak i ballen og kælket den opp mot LSKs sekstenmeter.

              Vi datt for langt tilbake, men sånne situasjoner er egentlig en drøm for LSK med sine raske kontringsspillere på topp og i hele midtbaneleddet.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Tusenvis av lag i hele verden klarer det, så hvorfor ikke LSK?

                Og når du sier gode sjanser til å avgjøre kampen, så må jeg spørre deg om du i det hele tatt så hva som skjedde utpå der?

                Det var en jevn kamp og Stabæk flyttet opp "proffen" som kunne matche Kippe i lufta og klarte å legge press på LSK så fort de fikk tak i ballen og kælket den opp mot LSKs sekstenmeter.

                Vi datt for langt tilbake, men sånne situasjoner er egentlig en drøm for LSK med sine raske kontringsspillere på topp og i hele midtbaneleddet.
                Jeg gir meg. Du har selvfølgelig helt rett, Ronnie. Alle vi andre som mener at det var feil taktikk å forsøke å drøye tida - selv på corner - tar feil.
                Last edited by Torolf; 22.05.2006, 13:35.

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #28
                  Hvis vi skal falle tilbake og vente på motspillere, så er vi nødt til å ha noen spillere på topp som kan holde på ballen og vente på midtbanen. Og midtbanen er nødt til å komme. Etter at Ollie gikk ut har vi ikke den typisk sterke spilleren som holder på kula inne, og da funker den taktikken dårlig. Sundgot er ikkle spesielt sterk i duell med ryggen mot mål. Ikke hans styrke. Han er mye bedre rettvendt inne i 16 meteren.

                  Jeg synes byttene var meget gode, men uthalingen på slutten er forkastelig. Vi er mer enn gode nok til å presse Stabæk, og hvis vi holder spillere oppe, så må motstander også holde igjen offensiven. Det er enkel matte.

                  Og så burde vi for h... unngå sånne latterlige tellefeil som på 1-1 målet. Det er sånn man egentlig lærer seg å unngå lenge før man blir seniorspiller.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                    Hvis vi skal falle tilbake og vente på motspillere, så er vi nødt til å ha noen spillere på topp som kan holde på ballen og vente på midtbanen. Og midtbanen er nødt til å komme. Etter at Ollie gikk ut har vi ikke den typisk sterke spilleren som holder på kula inne, og da funker den taktikken dårlig. Sundgot er ikkle spesielt sterk i duell med ryggen mot mål. Ikke hans styrke. Han er mye bedre rettvendt inne i 16 meteren.
                    Nå blander du vel litt. Occean er god rettvendt, mens Sundgot er suveren til å holde på ballen med ryggen mot mål. Det var vel grunnen til byttet.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #30
                      Det er nok noen spillere som behersker dette med uthaling av tid ved cornerflagget bedre enn andre. De største kunstnerne vi har sett i LSK på dette området var Sasa og Koren sammen. Når man ikke er mer effektive enn det vi var i går så kan vi like gjerne droppe denne uthalingsmetoden.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2887

                        #31
                        må ta fram en situasjon. påsan går til flagget å skal ta corner, istedet for å bruke venstreslegga (som han ble gitt av gud) så sender han den til riise for å drøye tid, riise mister ballen nesten med en gang og stabæææk får angrep. hvorfor i helvete slår han ikke inn? der kunne vi lagt på til 3-1 og satt spikeren. vi vinner da ikke no tid på det? det var nesten 10 min igjen og:neutral:
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • A.Bilet
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2005
                          • 808

                          #32
                          Ja faen og. Syns det er jævli irriterende når spillere driver å jokker ved cornerflagget, uansett hvilket lag som gjør det..
                          A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                          Twitter-bruker

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2887

                            #33
                            jeg håper jeg aldri får se lsk hale ut tida på den måten igjen, vi må prøve å framstå som det topplaget vi er å prøve å punktere kampen med en tredje scoring, hvertfall når vi får corner for guds skyld
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • Anders_Bakken
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 542

                              #34
                              Jeg tror ikke denne type taktikk passer for oss...i hvertfall ikke enda.
                              Å ri på en ledelse med en god mulighet for å lykkes på den måten krever meget stor ballsikkerhet..ala Barca og Real.
                              Jeg er heller for å jage på for å punktere matchen etter vi eventuelt har fått en scoring og er inne i en god periode. Nå skal det sies at vi hadde våre muligheter til å drepe matchen....Arild og Robbie hadde hver sin 100 % sjanse som de normalt setter.

                              Kommentar

                              • bøllefrø
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2004
                                • 462

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Nå blander du vel litt. Occean er god rettvendt, mens Sundgot er suveren til å holde på ballen med ryggen mot mål. Det var vel grunnen til byttet.
                                Nei, jeg synes kampen på søndag viste det motsatte. Jeg synes at Occean har vist seg mye sterkere med mann i ryggen og ryggen mot mål, der han kan holde litt på kula og vente på midtbanen (selvom han også mister ballen endel). Sundgot er ganske god som oppspillspunkt når det er fart i laget, at spillere flytter kjapt etter (hvilket ikke var tilfelle på slutten søndag). Han har bra blikk og klarer kjapt å flikke baller videre, f.eks. ut på kanten. Men jeg synes ikke han er så veldig sterk til å holde på ballen og vente på medspillere.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎