festing med andre supportere + litt om å miste hodet (var: LSK vs Brann)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyerMan
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • May 2006
    • 1

    festing med andre supportere + litt om å miste hodet (var: LSK vs Brann)

    En jente fra Lillestrøm jeg traff ved cupfinalen i 2004 (Lyn-Brann) hevdet at Fotballpuben i Bergen er det eneste stedet det er mulig å komme som Kanarifan og slippe fra det med sang og glede! Det er jo hyggelig å høre, vi liker å tro at alle er velkommen til oss. Unntatt VIF da!
    Uansett... Lillestrøm er over all forventning i år, og det er Brann også! Vi gleder oss vilt til resten av sesongen og håper det blir en tett og fin sesong. Så lenge Brann vinner, og det vil vi gjøre, er Lillestrøm hjertelig velkommen til å bli nummer to i serien! VIF og RBK vi vi ikke se blant de ti beste engang!

    Hilsen fra Bergen
    -Ekte lidenskap har et navn. Brann.
  • Kanarijenta
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 504

    #2
    Lurer på når dere skal begynne å tape poeng..

    Hilsen meg, som er imponert over Brann!
    Super Kanaris

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Opprinnelig skrevet av FlyerMan
      eneste stedet det er mulig å komme som Kanarifan og slippe fra det med sang og glede!
      det der er feil, flere steder i Norge hvor vi fester sammen med hjemmelaget, men er enig i at det er hyggelig på fotball pøbben.

      Sees på Martins i juli?
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        #4
        Brann imponerer så absolutt, hvertfall hittil. Skottene er vel ikke rammet av bergenssyken og dermed kan Brann fint vinne serien i år. Synd for dere hvis Miller blir borte i noen uker, det kan ramme hardt tror jeg, han er jo fantastisk.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Kef1r
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 730

          #5
          jeg tror nok brann har større sjanse en lsk til og ta gullet i år. med sånne spillere som ikke kan styre seg som muller kan gullet ryke bare av små ting.

          Kommentar

          • Kanarijenta
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 504

            #6
            Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1r
            jeg tror nok brann har større sjanse en lsk til og ta gullet i år. med sånne spillere som ikke kan styre seg som muller kan gullet ryke bare av små ting.
            Ja, og så har de ikke en trener som sender spillerne sine ned i eget mål hver gang de leder
            Super Kanaris

            Kommentar

            • pal
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 422

              #7
              Dersom LSK ikke tar gullet, så er det ingen andre klubber jeg unner det mer enn Brann. Jeg sitter også med en følelse av at forholdet til Brann ikke akkurat er så betent for de fleste LSK-supportere. Vi hater rævbk og vif, men har ikke de samme sterke følelsene overfor Brann. Det har selvfølgelig noe å gjøre med at Brann ikke har vært så veldig gode de siste 40 årene (bortsett fra et og annet cupmesterskap). I tillegg så er jo Bergen by og Sportsklubben Brann hatobjekt for både Trondheim og Oslo...
              hilsen pål

              Kommentar

              • Fugla
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 1718

                #8
                Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1r
                jeg tror nok brann har større sjanse en lsk til og ta gullet i år. med sånne spillere som ikke kan styre seg som muller kan gullet ryke bare av små ting.
                Alle kan miste hodet av og til, selv Müller... Merkelig at du ikke nevner Fetsund-råner`n når du først er i gang... var tross alt han som gjorde en juniorfeil...
                Homer Simpson.



                www.ultrassarp.no

                Kommentar

                • fotball_marthe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1069

                  #9
                  ja enig..alle skyller på Muller jo!
                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                  Kommentar

                  • gj
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3359

                    #10
                    Et annet eksempel er vel Skien (Odd), til tross for alle våre bitre tap der nede.
                    Sist jeg var der (2004) var vi jo invitert på Oddranes grillparty.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #11
                      ja odderane er faktisk greie! Bodde der sjøl ett år, var også på matchen i 2004 og har vel glemt den... Uansett det var meget respektert at jeg kom med fugla skjerf på match, det syntes de bare var gøy (og så vant odd da.....)
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Kef1r
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 730

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                        Alle kan miste hodet av og til, selv Müller... Merkelig at du ikke nevner Fetsund-råner`n når du først er i gang... var tross alt han som gjorde en juniorfeil...
                        jeg skylder ikke på müller. men det er vel lov og bruke huet litt ! men og vise ut muller for en sånn ting er litt tragisk når riise får lov og bli skalla ned og motspilleren ikke får en tur i dusjen er jo rart.

                        men hvorfor i helvete sang stabæk dommer jævel etter kampen ?

                        Kommentar

                        • tHuLu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 730

                          #13
                          I køben festa vi på stadionpubben, det var bare meg og en kompis, men oi så artig vi hadde det.. kommer langt med øl og godt humør!
                          For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                          Kommentar

                          • ChriZza
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 4265

                            #14
                            Var ikke alene der tHuLu, ikke etter kampen ihvertfall om det er da du mener?
                            Vi ble tatt godt imot ihvertfall

                            Kommentar

                            • tHuLu
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 730

                              #15
                              etter kampen ja, møtte ikke fuglafans før vi var tilbake på hotellet på østerport utpå natta en gang
                              For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                              Kommentar

                              • Franken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1036

                                #16
                                Å prate skjit med supportere fra det andre laget er noe av sjamen ved det å være fotballsupporter. Gjerne også etter kampen, men da avhenger det litt av kampen kan man si. Fristet lite å prate med Moldefolkene på Garde(r)moen etter finaletapet i høst. Og det krydde av dem der....
                                Fra Baillsund

                                Kommentar

                                • ChriZza
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 4265

                                  #17
                                  høhø.. møtte fuglafans først dagen derpå på flyplassen

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                    høhø.. møtte fuglafans først dagen derpå på flyplassen
                                    Bla. to stk. slitne gutter i form av veiron og jan-banan!

                                    Kommentar

                                    • Vicarious
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 391

                                      #19
                                      Festing i Oslo

                                      Sjøl bor jeg midt i tjukkeste Oslo. Og hadde jeg vettet i behold burde jeg sikkert passa meg noe jævlig for å herje rundt med Fugla-effekter på byen. Men et par ganger i år har rett og slett gledesrusen og fristelsen blitt for stor.. Feks etter seiern på Ullevål bar jeg med stolthet mitt vakre, gulsvarte skjerf på opptil 4-5 pøbber i Oslo sentrum. Helt fram til stengetid.. Hadde morra mi visst om det her, hadde hun vel brutt sammen i krampegråt. Noen ville vel sammenligne det med å gå inn i et løvebur utkledd som en biff.. Og greit, fikk en del oppmerksomhet fra fans av Bydelsklubben... type "Buuu"... "Dåli' gjort ass"... Og sel om oppmerksomhet fra den type folk sjeldent er særlig velkomment (ville ikke tatt i ei Vålerenga-berte med ildtang, om hun så het Aylar..), gikk det utelukkende i spøkefulle toner denne kvelden.. (Kanskje de skjønner selv hvor rævva de egentlig er i år).

                                      Etter stengetid, og med en promille på godt oppunder 8-tallet, toppet vi (meg og tre likesinnede) kvelden med å gaule høylydt og samstemt på Fugla-sanger hele veien fra Sentrum oppover Torggata til Grunerløkka. Nok en gang - Biff i løvebur. Og denne gangen kunne jeg skimte et par relativt olme blikk fra nedsnødde blånisser. Men ingenting skjedde... Fikk faktisk snarere tilrop med "Gratulerer!", og dets like..

                                      Så kanskje Enga-fansen er et par hakk tammere enn de sjøl vil ha det til? Kanskje satt verstingene og gjemte seg i skogen oppe på Sagdalen? Eller kanskje har jeg såpass fryktinngytende ytre at ingen tør kødde med meg ?(hehe.. neppe. Aldri skremt noen før ihvertfall).
                                      Eller kanskje er jeg bare en idiot med gullhår?

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2121

                                        #20
                                        Som Fugla-supporter i Bergen kan det iallefall gå mot en nervepirrende sesong. Har hatt mange fine stunder på fotballpuben tidligere (med gratulasjoner og klemmer fra beduggede bergensere etter seier mot søpla), men i år må jeg nok holde meg unna. Kan jo ikke dra på Brann Stadion og være den eneste som håper at Brann avgir poeng
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        Working...