Oppdatert stall for 2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3190

    Oppdatert stall for 2006

    Nå som Opa ("Bestefar") er klar for iallfall én kamp:

    Otto Fredrikson: 25 - 30.11.81 - 189/85 - 2007
    Per Magne Misund: 35 - 09.05.71 - 180/82 - 2006
    Heinz Müller: 28 - 30.05.78 - 195/97 - 2007
    Claus Reitmaier: 42 - 17.03.64 - 187/94 - 08.06.2006

    Christoffer Tobias Andersson: 28 - 22.10.78 - 173/71 - 1.7.2006
    Pål Steffen Andresen: 24 - 19.05.82 - 188/80 - 2008
    Eirik Bertheussen: 22 - 02.04.84 - 185/74 - 2008
    Cyril Kali: 22 - 21.01.84 - 179/69 - 2006
    Frode Kippe: 28 - 17.01.78 - 194/90 - 2009
    Anders Rambekk: 30 - 19.08.76 - 190/81 - 2007
    Shane Peter Stefanutto: 26 - 12.01.80 - 177/78 - 2007

    Robert Koren*: 26 - 20.09.80 - 175/71 - 2006
    Khaled Mouelhi: 25 - 13.02.81 - 180/71 - 2008
    Trond Bjarne Olsen: 22 - 05.02.84 - 174/70 - 2008
    Bjørn Helge Riise: 23 - 21.06.83 - 178/73 - 2008
    Pål Strand: 30 - 09.03.76 - 180/80 - 2009
    Espen Søgård: 27 - 10.10.79 - 183/72 - 2009
    Kasey Desmond Wehrman: 29 - 16.08.77 - 180/80 - 2007
    Johan Petter Winsnes: 31 - 15.11.75 - 183/83 - 2007

    Andreas Yacob-Haddad*: 24 - 05.05.82 - 189/77 - 2007
    Michael Mifsud: 25 - 17.04.81 - 164/62 - 2006
    Magnus Myklebust: 21 - 08.07.85 - 172/72 - 2009
    Olivier Occean: 25 - 23.10.81 - 186/86 - 2010
    Arild Gilbert Sundgot: 28 - 17.04.78 - 190/85 - 2007

    *Koren: uttales Korén; Yacob-Haddad: bruker vanligvis bare "Haddad"

    gilbert

    som regner med at Reitmaiers draktnummer oppdateres til 42
    Last edited by gilbert; 23.05.2006, 20:23.
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    *Koren: uttales Korén; Yacob-Haddad: bruker vanligvis bare "Haddad"
    gilbert: Har du ambisjoner om dette temaet med uttale og navnebruk til å gjelde flere eller alle spillerne?

    I så fall så tror jeg det meste av kunnskapen finnes her på Forumet og vi kan raskt lage en lang liste...
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3190

      #3
      Jeg holder bare et løfte jeg ga Lars som svar på denne, at neste gang skulle det bli riktig, med fotnoter:

      "Har to forslag til endringer i navnene, for å få det helt korrekt.
      Robert Korén heter vel bare Robert Koren?
      Og Andras Yacob Haddad heter vel egentlig Andreas Yacob-Haddad?
      Kanskje flisespikkeri, men det er utrolig hva folk klarer å bry seg om. :wink:
      __________________
      Lars
      FuglaTifo"


      gilbert

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        #4
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        42 Claus Reitmaier: 42 - 17.03.64 - 197/94 - 08.06.2006
        Kan Reitmaier virkelig være 197 høy? Da har det skjedd noe med øyemålet mitt siden jeg på det tidlige nittitall vant fire gin tonic i et veddemål på Smuget ved å tippe høyden til den gamle Vålerengenkeeperen Espen Strømme ned på millimeteren.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Uttale av oppdatert stall

          Her er et følgesinnlegg til gilberts stall-oppdatering som forklarer uttalen (kom med korrigeringer hvis jeg tar feil):

          26 Otto Fredrikson: Rett fram.
          20 Per Magne Misund: Også grei, men må ikke forveksles med Mifsud/Mifsund.
          1 Heinz Müller: Haints Myller
          42 Claus Reitmaier: Klaos Raitmaier. Merk at ao-lyden vel knapt finnes på norsk. Det er en rask overgang fra a til o og er samme vokallyd som i engelske "how".

          5 Christoffer Tobias Andersson: Nesten som norsk. Litt lengre pause midt i Andersson enn vi gjør på norsk. Ander-son
          23 Pål Steffen Andresen: Enkelt.
          4 Eirik Bertheussen: Enkelt så lenge man ikke blander inn Erik.
          21 Cyril Kali: Siril Kali. Trykk på siste stavelse i begge navn.
          13 Frode Kippe: Trikset her er at det er myk k i Kippe. Samme lyd som kj i kjøpe.
          2 Anders Rambekk: Enkelt.
          3 Shane Peter Stefanutto: Denne er litt spesiell fordi den blander to australske fornavn med et italiensk etternavn. Dessuten er Shane australsk-engelsk og blir dermed Sjæjn til forskjell fra Sjein i britisk/am.-engelsk. Vil anta at Stefanutto med australsk-engelsk aksent er mest brukt inkludert en av hans foreldre, mens den andre muligens vil foretrekke italiensk uttale.

          10 Robert Koren: Råbert Kåren. Og trykket er verken på siste stavelse (Kårén) eller på den første slik man typisk vil gjøre med den norske varianten. Den er langt mer flat. Etter at han gjentok navnet sitt tre ganger på rad til meg så spurte jeg ikke flere ganger for at han ikke skulle tro at jeg var pussig skrue, men han sa også at det var for sterkt å legge trykket slik at det passer ideelt med suveren-sangen.
          25 Khaled Mouelhi: Her må man harke skikkelig. Starten på Khaled er omtrent som ach på tysk, men antagelig med enda mer harking. Elllers må jeg bare si at jeg føler jeg ikke har noen sikre kilder på etternavnet enda. Skammelig, men sant.
          40 Trond Bjarne Olsen: Ganske grei denne. Legger man på litt Bodø-aktig synging så kanskje du finner tonen med Olsen enda lettere.
          12 Bjørn Helge Riise: Ingen kjente problemer.
          6 Pål Strand: Nesten så lett at det blir kjedelig.
          7 Espen Søgård: Burde være grei, men innimellom så ser man at han forveksles med Carolas eksmann og lurer inn en ekstra r i Søgård.
          17 Kasey Desmond Wehrman: Igjen er det viktig å være påpasselig med at dette er australsk-engelsk. Derfor Kæjsi (ikke Keisi) Dessmån Wermæn. (Undertegnede er ikke helt sikker på etternavnet. Kan også være Vørmæn her). Merk også at W-en skiller seg klart fra V i engelsk uttale.
          9 Johan Petter Winsnes: Rett fram.
          19 Andreas Yacob-Haddad: Her er jeg på tynn is. Jeg prøver meg likevel med å si at det er rett fram. Med Haddads brokete røtter så kan dette fort være annerledes. Følger vi vanlig svensk så skal det være en litt lengre pause enn på norsk i Hadd-ad.
          15 Michael Mifsud: Med forbehold om at maltesisk-engelsk har noen finurlige uttalevarianter så satser jeg på Majkel Mifsød. Merk at ø blir riktigere enn u, selv om feinschmekkere nok vil argumentere mot at det er en rein norsk ø.
          11 Magnus Myklebust: Rett fram.
          30 Olivier Occean: Ålivje Åsean. Fransk uttale. Merk at avslutning er nasal og at n-en derfor ikke er så tydelig som på norsk. Uttaler man etternavnet raskt så blir det mer åsjan enn åsean.
          18 Arild Gilbert Sundgot: Rett fram.
          Last edited by RoyVaadal; 24.05.2006, 20:26.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Kaspers
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Oct 2005
            • 6

            #6
            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
            Kan Reitmaier virkelig være 197 høy? Da har det skjedd noe med øyemålet mitt siden jeg på det tidlige nittitall vant fire gin tonic i et veddemål på Smuget ved å tippe høyden til den gamle Vålerengenkeeperen Espen Strømme ned på millimeteren.
            Reitmaier er ikke 197 høy nei.Faktisk hele 11 cm kortere.186cm er han!
            Forza fugla!

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3190

              #7
              Opprinnelig skrevet av 10.09.50
              Kan Reitmaier virkelig være 197 høy? Da har det skjedd noe med øyemålet mitt siden jeg på det tidlige nittitall vant fire gin tonic i et veddemål på Smuget ved å tippe høyden til den gamle Vålerengenkeeperen Espen Strømme ned på millimeteren.
              Jeg kan alltid regne med at noen holder meg i øra hvis jeg gjør selv den minste skrivefeil. Feilen er nå retta opp. Sånn skal det det være.

              Eller for å sitere Arne Erlandsens (uttalt "Ær-lannsn") favorittuttrykk:

              "Værra nøye hele tida !"

              gilbert

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5096

                #8
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                "Værra nøye hele tida !"
                Dette uttales vel med stum d? = [ti:a]

                Kommentar

                • dIsTurBeD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 668

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Dette uttales vel med stum d? = [ti:a]
                  Åj åj åj, nå ha' vi're morro!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    2 Anders Rambekk: Enkelt.
                    Synes det er viktig at vi uttaler Anders som "Anners", og ikke med en tydelig D slik de gjør mange steder i landet.

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Uttale av oppdatert stall
                      10 Robert Koren: Råbert Kåren. Og trykket er verken på siste stavelse (Kårén) eller på den første slik man typisk vil gjøre med den norske varianten. Den er langt mer flat. Etter at han gjentok navnet sitt tre ganger på rad til meg så spurte jeg ikke flere ganger for at han ikke skulle tro at jeg var pussig skrue, men han sa også at det var for sterkt å legge trykket slik at det passer ideelt med suveren-sangen.
                      Norsk o uttales å på slovensk ja, mens u uttales o...

                      Kommentar

                      • Gale Isbre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 1164

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                        Uttale av oppdatert stall

                        25 Khaled Mouelhi: Her må man harke skikkelig. Starten på Khaled er omtrent som ach på tysk, men antagelig med enda mer harking. Elllers må jeg bare si at jeg føler jeg ikke har noen sikre kilder på etternavnet enda. Skammelig, men sant.
                        Ifølge speakeren fra cupkampen mot Høland, så uttales dette "Kabel Mulig".

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3190

                          #13
                          Jeg beklager dypt at jeg satte et helt misvisende og villedende navn på denne tråden, men jeg regner med at Roy nå ganske umiddelbart vil omdøpe den til

                          "Den store uttale-tråden".

                          gilbert

                          Kommentar

                          • pondus73
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 612

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Uttale av oppdatert stall


                            30 Olivier Occean: Ålivje Åsean. Fransk uttale. Merk at avslutning er nasal og at n-en derfor ikke er så tydelig som på norsk. Uttaler man etternavnet raskt så blir det mer åsjan enn åsean.
                            Skal det først spikkes fliser så er vel Ålivije Åsean en riktigere måte å uttale fornavnet på??
                            ------eLSKe-------

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av pondus73
                              Skal det først spikkes fliser så er vel Ålivije Åsean en riktigere måte å uttale fornavnet på??
                              Nei, slik jeg kjenner fransk så blir det feil å ta inn denne i-en i uttalen.
                              Bør vel kanskje legge ut en lydfil snart. Da blir det også litt enklere.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • pondus73
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 612

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Nei, slik jeg kjenner fransk så blir det feil å ta inn denne i-en i uttalen.
                                Bør vel kanskje legge ut en lydfil snart. Da blir det også litt enklere.
                                Det kan vel hende jeg kan være litt enig, etter å ha smakt litt på ordet. Men det er ikke veldig langt unna en i-lyd der heller På tross av noen år med fransk så uttaler jeg meg kun basert på magefølelse!!! Makan til bortkasta år skal man lete lenge etter....................
                                ------eLSKe-------

                                Kommentar

                                • Anders_Bakken
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 542

                                  #17
                                  Grønlund uttaler da det som Åsean....

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Claus Reitmaier kan fjernes fra stallen ettersom han dro hjem tidligere enn planlagt (?). Eventuelt kan vi ha en egen "avdeling" for spillere som ikke er i A-stallen, men allikevel kan komme til å spille kamper ved ekstreme skade- og karanteneproblemer (Gunnar Halle og Claus Reitmaier).

                                    Dette må vel være Norges beste og mest detaljerte spilleroversikt?

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3190

                                      #19
                                      Og da er A-stallen redusert til 20 spillere:

                                      Otto Fredrikson: 25 - 30.11.81 - 189/85 - 2007
                                      Per Magne Misund: 35 - 09.05.71 - 180/82 - 2006
                                      Heinz Müller: 28 - 30.05.78 - 195/97 - 2007

                                      Pål Steffen Andresen: 24 - 19.05.82 - 188/80 - 2008
                                      Eirik Bertheussen: 22 - 02.04.84 - 185/74 - 2008
                                      Cyril Kali: 22 - 21.01.84 - 179/69 - 2006
                                      Frode Kippe: 28 - 17.01.78 - 194/90 - 2009
                                      Anders Rambekk: 30 - 19.08.76 - 190/81 - 2007
                                      Shane Peter Stefanutto: 26 - 12.01.80 - 177/78 - 2007

                                      Robert Koren: 26 - 20.09.80 - 175/71 - 2006
                                      Khaled Mouelhi: 25 - 13.02.81 - 180/71 - 2008
                                      Bjørn Helge Riise: 23 - 21.06.83 - 178/73 - 2008
                                      Pål Strand: 30 - 09.03.76 - 180/80 - 2009
                                      Espen Søgård: 27 - 10.10.79 - 183/72 - 2009
                                      Kasey Desmond Wehrman: 29 - 16.08.77 - 180/80 - 2007
                                      Johan Petter Winsnes: 31 - 15.11.75 - 183/83 - 2007

                                      Michael Mifsud: 25 - 17.04.81 - 164/62 - 2006
                                      Magnus Myklebust: 21 - 08.07.85 - 172/72 - 2009
                                      Olivier Occean: 25 - 23.10.81 - 186/86 - 2010
                                      Arild Gilbert Sundgot: 28 - 17.04.78 - 190/85 - 2007

                                      Med Andersson, Olsen og Yacob-Haddad borte bør det nå være rom og økonomi for nye spillere, enten de blir norske, slovakiske eller whatever. Men med redusert bredde (inntil videre) er jeg personlig svært fornøyd med at både Kasey og Pål nå ser ut til å være kapable og disponible for første-11'ern, og for at Bjørninho har funnet tilbake til formen fra RL-spillet, med godt spill og skåringer både mot Keflavik og Harstad.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Jan Banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 809

                                        #20
                                        Fjern den lista med en gang! Den tilsier at jeg er eldre enn ALLE bortsett fra Misund (men han er jo en krøpling). Fytterakkern, tror jeg får flytte til Bart City, der vet de i det minste å ta vare på de eldre...
                                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                        Stuart Baxter har forstått det.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎