Andersson, ikke en av de største?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Andersson, ikke en av de største?

    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    Dårlig dag i dag? Les hva vi skriver. Ingen har uttalt seg mot Stoffe, og ingen har sagt at han ikke fortjener massiv hyllest. Det var sammenligningen med Dennis Schiller vi kicka på. Den var for drøy. Og det må det være lov til å påpeke for oss som holder Dennis som en av de aller største.
    Ingen dårlig dag og leseferdighetene er det ingenting i veien med. For meg som er ung og frisk er det ingen tvil om at Stoffe er en av de beste høyrebackene for Fugla. Det kan skyldes at jeg er for ung til å huske storlagene på 50-tallet og for den saks skyld storhetstida fra 75 et tiår frem i tid.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Det er vel liten tvil om at Stoffe er en av de beste høyrebackene vi har hatt, men han har ikke spilt lenge nok i LSK til å fortjene en legendestatus som Dennis Schiller, som både var god og en lojal klubbspiller i ti år.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7029

      #3
      Kvalitetsmessig går nok Stoffe mange runder utenpå Schiller'n, han er en mye bedre fotballspiller. Men Schiller vinner jo med klar margin på legendarien.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • KanariLance
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2006
        • 59

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Kvalitetsmessig går nok Stoffe mange runder utenpå Schiller'n, han er en mye bedre fotballspiller. Men Schiller vinner jo med klar margin på legendarien.
        :shock: :shock: Veldig uenig i at Andersson er en MYE bedre fotballspiller enn Schiller.
        Har ikke tall på hvor mange vidunderlige øyeblikk Schiller'n stod for.
        I mine øyne er han størst og en legende utenom det vanlige.
        Misforstå meg rett, Stoffe er uten tvil også konge, men større enn Schiller'n...No Way.
        FORZA FUGLA
        I med og motgang, vi er Lillestrøm!
        FUGLA FOR LIFE!

        Kommentar

        • pal
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 422

          #5
          At Christoffer er en bedre fotballspiller totalt sett enn det Schiller var, det tror jeg nok at til og med jeg må innrømme (som holder Schiller som en av de aller største LSK-legendene). Schiller'n hadde noen ekstreme kvaliteter (en helt fantastisk innleggs- og dødballfot, samt evnen til å spille på ekstremt små flater) som var veldig underholdende å se på. Men han hadde også noen mangler, spesielt defensivt. Stoffe er en mye mer solid spiller.

          Schiller var kongen.
          hilsen pål

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            #6
            Hvor mange tråder trenger du om dette?

            Dennis Schiller er en Lillestrøminstitusjon. Ti strålende år på Prosj på fredagene, på Åråsen på søndagene og på Torvet resten av uka. Han er svensken som gravde grøfter for E-verket i Lillestrøm samtidig som han spilte seg inn på det svenske landslaget - i en periode da hans forrige klubb nettopp hadde vunnet UEFA-cupen og søta bror vurderte norsk fotball som en handikapidrett. Med god grunn. Han hadde humør, personlighet og talent som gjorde ham til publikumsyndling på Åråsen i ti sesonger. Ellers stående supportere løste sittebillett i tillegg for å kunne se kampen på "si'a til Schiller'n" i begge omganger. Han ga Sportsklubben sine ti beste sesonger, og forlot aldri Åråsen frivillig.

            Christoffer Andersson er god, han er kjempegod. Han var et scoop for Fugla, en fremragende fyr og jeg skal alltid tenke på ham med takknemlighet og glede. Jeg skjønner godt at han vil opptre på en større scene, og jeg er ikke bitter for at han forlater skuta akkurat når den endelig synes å ha funnet kursen mot skatten. Han skal uansett få sin svært velfortjente hyllest på søndag. Men en legende opp mot Schiller? Bare glem det.

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #7
              hvem var norges beste back, jo det var Dennis Schiller, schillern stoppa alle mann fordi han var en "killer"




              Nei, Ingen over og ingen ved siden.. DENNIS har nok betydd mest gitt...
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                Nei, Ingen over og ingen ved siden.. DENNIS har nok betydd mest gitt...

                Bare spør Mons Ivar Mjelde. Han er blitt toppscorer i Tippeligaen (eliteserien) èn gang. Det var da han var Fugla-spiller, og Dennis serverte innleggene til 15 av målene hans.


                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Jeg er så gammel at jeg husker alle Dennis år på Åråsen godt.

                  Jeg synes også Dennis sportslig var bedre enn Stoffe. Innlegga til Dennis var hakket vassere enn Stoffe. Det sier mest om Dennis, for Stoffe sine innlegg er det absolutt høy klasse over. Dennis var også flinkere til å komme seg rundt forsvareren. Kanskje han tjente mye på at han spilte sammen med Jan Ove, riktignok. Defensivt hadde Dennis sine svakheter, men det har da i høyeste grad også Stoffe. Stoffe mangler både hurtighet og styrke som gjør at han ofte blir helt overspilt når aller de beste i Eliteserien, og nivået over det, utfordrer han. Jeg synes Stoffe er klart overvurdert og skjønner godt at Sverige har valgt å satse på omskolering av midtbanespillere. For på et høyt internasjonalt nivå så faller Stoffe igjennom.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Flisby`n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 312

                    #10
                    Det blir uansett umulig å sammenligne spilleres kvalitet i så forskjellige tidsperiode (blir litt: hvem er best av pelè, maradona og ronaldinho?). Schiller hadde absolutt en vassere innleggsfot en Andersson, men så hadde han vel også gjennomsnittelig "bedre tid" på å utføre hvert innlegg.

                    Det som er hevet over en hver tvil er at få spillere gjennom tidene har vært mer lojale og høyt aktet i en klubb som Schiller var i Lillestrøm. Som 10.09.50 sier så gikk han langt fra frivillig fra åråsen, historien skal sågar ha det til at det ble felt tårer da han gikk ut av de gamle stadionportene for siste gang.

                    Som en stor Schiller fan, så har jeg fremdeles både treningstøyet (nr 22. den gang), og drakta (seff nr. 2) hans liggende godt gjemt i skapet. De tas frem i høytidsanledninger som feks Cupfinalen
                    En kjeeempescoring av tommy!!

                    Kommentar

                    • ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

                      #11
                      Favoritten min på LSK er netopp Andersson. Men blir for dumt å si at han er bedre enn Schiller var.

                      Kommentar

                      • Anders_Bakken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 542

                        #12
                        Schiller'n sin innleggsfot var kvalitetsmessig uten tvil hakket bedre enn Stoffe sin...defensivt vil jeg si Stoffe er hakket vassere enn Dennis var. Men samtidig er det veldig vanskelig å sammenlikne disse to spillerne da de spilte og spiller i to forskjellige tidsepoker, det er mye som har forandret seg siden Schiller'n forlot Åråsen....blant annet tempomessig,utstyrsmessig.. og jeg vil muligens også påstå at det er et mye jevnere og høyere nivå på spillerne generelt.
                        Uannsett så vil Stoffe være en av de aller beste høyrebacker som har vært i Sportsklubben....og ikke minst i tippeligaen i min levetid

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #13
                          Dennis raida linjen som ingen før og ingen etter har gjort i Norge, og han gjorde det i 10 år for fugla. Samarbeidet hans med særlig Pedersen på midten var nær telepati, og når man ser Mål-mons idag og vet at han hadde stupheadinger som sitt varemerke så lange han var kledt i gult, så VET du at legga til Schillern satt som en stående serie fra Ole Einar Bjørndalen i hver eneste kamp.

                          Stoffe har gjort en fantastisk jobb her, og hadde han blitt i 7-8 sesonger til, så kunne han kanskje fått samme status som Dennis Schiller. Nå kan vi gratulere han med en meget vel utført jobb, han har vært en meget god spiller som jeg håper får tilsendt en gullmedalje i posten i oktober måned.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7029

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Nordby
                            Favoritten min på LSK er netopp Andersson. Men blir for dumt å si at han er bedre enn Schiller var.
                            For dumt? Vel kjell. Jeg våger påstanden at de færreste lag i norsk eliteserie på slutten av åttitallet hadde hatt nubbsjangs mot LSK anno 2006. Nivået i tippeligaen er veldig mye høyere enn det var på Schillers tid. Tempoet var lavere og motstanden var mer ujevn. For all del, jeg elska Schiller'n sjøl jeg, men for meg er det ingen tvil om at Stoffe er en bedre fotballspiller enn han var. Hvor mange ganger kontret motstanderen på høyresida vår mens Schillern sto igjen i angrep etter å ha kjørt et raid? Ikke få ganger. Uwe hadde jo fått hjerteinfarkt om han hadde trent Dennis :-)
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #15
                              Jeg går for Schiller, helt klart! Har så utrolig gode minner fra tiden da han herjet på laget vårt. Han var sammen med Jan Ove Pedersen den beste høyrekanten vi har hatt. Det var jo nærmest umulig å stoppe Dennis når han tok med seg ballen oppover. Enten kom han rundt, eller så fikk han frispark.

                              Schiller'n er en HELT og legende! Stoffe har vært veldig bra, men ikke bedre enn Dennis.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #16
                                Stoffe = en legende
                                Schiller = en GUD
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

                                  #17
                                  Er det sånn at "Tippeligaens beste back" spiller sin siste hjemmekamp på søndag? Isåfall skal Stoffesangen runge på Åråsen, makan til kvalitetspiller er ikke ofte man ser.
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                  Kommentar

                                  • Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

                                    #18
                                    Schiller er en legende etter årevis å ha serva LSK`s spisser presise innlegg. Samarbeidet med Jan Ove var det virkelig klasse over. Et par års bra spill av stoffe er selvsagt ikke nok, han rekker ikke Dennis til knæra engang.

                                    Takk for nå stoffe, lykke til videre!
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

                                    Kommentar

                                    • Vestfold Kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Oct 2004
                                      • 4583

                                      #19
                                      Å sammenligne laget med Schiller med LSK anno 2006 er selvsagt håpløst. Schiller var gud i mange år på Åråsen. Stoffe har vært meget god i et par år, men ikke i nærheten av legendestatusen til Schiller`n.
                                      LOUD
                                      PROUD
                                      ULTRA

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #20
                                        Mener Stoffe overall er bedre enn det Schiller var, men han har jo bare vært her en fjerdedel av tiden Schiller var her. Dermed får han vel ikke samme statusen hos fansen. Men har bør i mine øyne hylles som den beste backen...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎