Blogg om fotballstreiken...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Blogg om fotballstreiken...

    Sinna nå. Les mer på http://trigz76.blogging.no
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    Men tjener fotball spillere så jævla fett egentlig?

    Ja, de tjener bedre enn snitt lønna til industriarbeidstakeren ja, og stjernene tjener nok opp mot 1 mill, men jeg syntes da jeg leste engang at feks LSK spillere har fra 300k i året og oppover?
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #3
      Mye vil ha mer, og Faen vil ha fler.....
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7048

        #4
        Kan ikke påberope meg å ha oversikt over hvor mye man tjener i LSK, men antar lønna, etter bonuser, ligger på 450k+. Tror nok folk som OO, Miffe, Koren, Riise tjener adskillig mer.

        Kravene til NISO går like mye ut på å tvinge klubbene til å bruke mer av sine i de fleste tilfeller sårt tiltrengte midler til å finansiere diverse utenomgoder for spillerne med ordninger det ville vært unaturlig å ha i det alminnelige arbeidslivet. Tenk hva det vil bety for klubber som Odd, Bryne og Sandefjord å måtte pøse ut 200.000 i året på forsikringer for spillerne sine, samtidig som at inntektene fra utstyrsleverandører etc. vil kunne falle kraftig på grunn av at spillerne ikke vil være nødt til å bruke klubbens offisielle merke dersom de får private avtaler.

        Nei, denne streiken har jeg ingen sympati for. Vanligvis står jeg last og brast med de fleste yrkesgrupper i arbeidskonflikt, men fotballspillere har f--n hakke meg å komme seg ut på banen og gjøre sin fordømte plikt.
        Last edited by trigz; 26.05.2006, 12:44.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #5
          Opprinnelig skrevet av iL
          Men tjener fotball spillere så jævla fett egentlig?

          Ja, de tjener bedre enn snitt lønna til industriarbeidstakeren ja, og stjernene tjener nok opp mot 1 mill, men jeg syntes da jeg leste engang at feks LSK spillere har fra 300k i året og oppover?
          Dette er noe jeg har stussa på også. De beste fotballspillerne som spiller i Norge tjener langt mindre en f.eks. Otto Jespersen, Ingrid Bjørnov og andre giganter innen showbuiz. Jeg mener spillerne er vært det de klarer å trekke av publikum, sponsorer samt det de utretter for klubben. ERGO: Beckham er verdt hver eneste krone i.o.m. at han får inn flere penger for klubben en han koster de.

          Åpen for innspill/slakting av dette inlegget
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Dette er noe jeg har stussa på også. De beste fotballspillerne som spiller i Norge tjener langt mindre en f.eks. Otto Jespersen, Ingrid Bjørnov og andre giganter innen showbuiz. Jeg mener spillerne er vært det de klarer å trekke av publikum, sponsorer samt det de utretter for klubben. ERGO: Beckham er verdt hver eneste krone i.o.m. at han får inn flere penger for klubben en han koster de.

            Åpen for innspill/slakting av dette inlegget
            Jeg er helt enig jeg, men det er sikkert ganske så mange som ikke er det :P

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7048

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Dette er noe jeg har stussa på også. De beste fotballspillerne som spiller i Norge tjener langt mindre en f.eks. Otto Jespersen, Ingrid Bjørnov og andre giganter innen showbuiz. Jeg mener spillerne er vært det de klarer å trekke av publikum, sponsorer samt det de utretter for klubben. ERGO: Beckham er verdt hver eneste krone i.o.m. at han får inn flere penger for klubben en han koster de.

              Åpen for innspill/slakting av dette inlegget
              Jeg er mest uenig i at Ingrid Bjørnov (også kjent som "den stygge fra Dollie de Luxe" for oss som er gamle nok til å huske dem) betegnes som en gigant innenfor norsk showbiz :twisted:

              Beckham er ikke verdt 350 millioner i året (som er det han tjener, om jeg ikke husker helt på bærtur feil). Ingen er verdt så mye. Like lite som at treromsen min er verdt den syke prisen den er taksert til, bare fordi den er i Oslo.

              Noen sier at verdien på en vare er det andre er villige til å betale for den. Prinsipielt riktig, naturligvis, men moralsk tvilsomt. Poenget mitt er hvertfall at særgoder til egoistiske spillere ikke skal kompromittere den økonomiske sikkerheten til klubbene. Dersom en LSK-spiller krever å få bruke Umbro-utstyr på grunn av at han har en privat millionavtale med dem, og dette medfører at LSK taper 5 millioner i spons fra Diadora, for eksempel, så vil jeg ha ham på hodet ut av klubben uansett hvem det er snakk om.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎