Problemer med at folk står i trappa i Kanarifeltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Problemer med at folk står i trappa i Kanarifeltet

    Bra innlegg! Denne fortjener mer oppmerksomhet. Veldig bra at et samarbeid er i gang, og at ting skjer. Imidlertid håper jeg de tre følgende momentene adresseres til søndag. For å øke tilskuertallet er det tre enkle tiltak som kan øke publikums tilfredshet, og sørge for at folk kommer igjen:

    1. Alle luker for salg må være åpne. Med få solgte sesongkort, må kapasiteten i luken være god. Det er ikke store utgifter knyttet til å ha et par gubbs ekstra sittende i lukene to timer før match.
    2. Profesjonaliser innslippet. Selv med sesongkort ble jeg stående i kø 15-20 minutter før matchen mot Molde. Jeg gikk glipp av de første minuttene av kampen og var fly forbanna. En skandale av LSK, vakter og politi. De fleste arrangementer drevet av frivillige (studentforeninger etc.) er mer proffe enn Åråsen.
    3. Pakk KFL-feltet bedre, og fjern drittsekkene som insisterer på å stå i trappa. Normalt er jeg på stadion i god tid, slik at tullinger i trappa er et minimalt problem. Takket være tidlig start mot Molde, og et imbesilt opplegg i døra fra LSK, så var jeg sent på feltet. I trappa mellom felt B og C var det proppfullt av "chavs" som jeg måtte sloss meg forbi for å komme opp på tribunen. Dette på tross av at det var GOD PLASS på hele øvre halvdel av felt C. KFL burde sørge for et par "ryddere" ala t-banen i Tokyo, som sørger for at feltet utnyttes maksimalt.

    Dette er enkle grep som bør utføres. Det er gledelig å ha en trener som Uwe, som er opptatt av at det kommer folk på match. Synd ikke LSK følger opp. Kanskje enkelte i styre og stell burde strippes for akkreditering en kamp, og leve som "menig" tilskuer? Da tror jeg kanskje pipa hadde fått en annen låt...
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Selv med sesongkort ble jeg stående i kø 15-20 minutter før matchen mot Molde. Jeg gikk glipp av de første minuttene av kampen og var fly forbanna. En skandale av LSK, vakter og politi. De fleste arrangementer drevet av frivillige (studentforeninger etc.) er mer proffe enn Åråsen.
    En vakker dag må du lære deg å komme litt tidligere på Åråsen i stedet for å sitte på en eller annen bule og tylle i deg øl

    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    3. Pakk KFL-feltet bedre, og fjern drittsekkene som insisterer på å stå i trappa.
    Av en eller annen merkelig grunn er det mange som opplever omtrent orgasme av å stå i trappa. Enig med Lemmet, her burde LSK har folk som jager folk vekk fra trappene. Og det gjelder også trappa på Felt A.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Per Arne
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2347

      #3
      Martins åpner til voerspiel kl. 12.00*
      Betyr den stjerna no spesielt?
      Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        En vakker dag må du lære deg å komme litt tidligere på Åråsen i stedet for å sitte på en eller annen bule og tylle i deg øl
        Hadde det enda vært så vel. Måtte plukke opp andre halvdel av "Ultras Winsnes Fanatics" som var ferdig på jobb 17.00 i Oslo. Vrient å rekke match da med bilkø, parkering og laaang ventetid i døra. Dette bør man ta høyde for når TV2 insisterer på å ha hverdagsmatcher 18.00. Vrient for folk med jobb, så man må ha effektivt innslipp.

        På ellers bedritne Ullevaal var de meget proffe mot VIF. Venta maks 30 sekunder ved innslipp!

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Av en eller annen merkelig grunn er det mange som opplever omtrent orgasme av å stå i trappa. Enig med Lemmet, her burde LSK har folk som jager folk vekk fra trappene. Og det gjelder også trappa på Felt A.
        Jeg lurer ofte på hva som skjer i skallen på slike folk. De burde gå i seg selv og tenke på hva slags signaler de ønsker å sende ut:
        a) Jeg er så innskrenket at jeg ikke skjønner at dette er en trapp som andre tilskuere vil benytte
        b) Jeg skjønner at dette er en trapp, men driter i andre tilskuere
        c) Begge deler

        En annen spennende ting er å følge med på hvordan folk ikke klarer å reagere på beskjeder fra speaker om å pakke seg tettere sammen. Spesielt med tanke på at det ofte er masse ledige seter på rad øverst på feltet...
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Opprinnelig skrevet av gulost
          Betyr den stjerna no spesielt?
          *Med forbehold om fotballstreik.

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #6
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Hadde det enda vært så vel. Måtte plukke opp andre halvdel av "Ultras Winsnes Fanatics" som var ferdig på jobb 17.00 i Oslo. Vrient å rekke match da med bilkø, parkering og laaang ventetid i døra. Dette bør man ta høyde for når TV2 insisterer på å ha hverdagsmatcher 18.00. Vrient for folk med jobb, så man må ha effektivt innslipp.

            På ellers bedritne Ullevaal var de meget proffe mot VIF. Venta maks 30 sekunder ved innslipp!



            Jeg lurer ofte på hva som skjer i skallen på slike folk. De burde gå i seg selv og tenke på hva slags signaler de ønsker å sende ut:
            a) Jeg er så innskrenket at jeg ikke skjønner at dette er en trapp som andre tilskuere vil benytte
            b) Jeg skjønner at dette er en trapp, men driter i andre tilskuere
            c) Begge deler
            Hvor kan man både "skjønne det", og "ikke skjønne det", at det er en trapp samtidig?

            ...Hilsen Fridtjof som er i godt kverulant humør idag.
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Hvor kan man både "skjønne det", og "ikke skjønne det", at det er en trapp samtidig?

              ...Hilsen Fridtjof som er i godt kverulant humør idag.
              Tenkte den kanskje burde fortjent en utdypning ja:

              c) Jeg skjnønner ikke at dette er en trapp, og selv om jeg hadde skjønt det så hadde jeg ikke giddet å flytte meg...

              Håper uansett KFL tar tak her. Det er tydeligvis nok av både KFL og LSK-vakter på kamp, så det er bare å sende en sterk mann opp hver av de to trappene med jevne mellomrom for å rydde unna subbusen.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #8
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Tenkte den kanskje burde fortjent en utdypning ja:

                c) Jeg skjnønner ikke at dette er en trapp, og selv om jeg hadde skjønt det så hadde jeg ikke giddet å flytte meg...

                Håper uansett KFL tar tak her. Det er tydeligvis nok av både KFL og LSK-vakter på kamp, så det er bare å sende en sterk mann opp hver av de to trappene med jevne mellomrom for å rydde unna subbusen.

                Det må jo nødvendigvis stå folk i trappene, fordi de selger vel noe slikt som 1.8 billetter per sete til feltet. (tenk deg de imaginære setene som vi står på)
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Det er tydeligvis nok av både KFL og LSK-vakter på kamp, så det er bare å sende en sterk mann opp hver av de to trappene med jevne mellomrom for å rydde unna subbusen.
                  De har vel mer enn nok med å følge UFC?
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    #10
                    Er vel ikke noe problem at folk står i trappa. For da blir det ikke noe avstand mellom feltene. Er bare å brøyte seg fram. Jeg har aldri hatt noe problemer med å komme meg til øvre felt B.
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Det må jo nødvendigvis stå folk i trappene, fordi de selger vel noe slikt som 1.8 billetter per sete til feltet. (tenk deg de imaginære setene som vi står på)
                      Det stemmer sikkert, men på felt A og B er det ikke seter, og plass til mye folk per "sete". Dessuten, så er hovedpoenget mitt (som sikkert flere kan bevitne) at det er veldig god plass øverst på felt B, og ikke minst på felt C.

                      Probelmet er at denne kapasiteten ikke utnyttes grunnet to faktorer:
                      * Folk stiller seg i trappa og lager kork. Dermed blir trengselen enda større ettersom plassene på felt B og C ikke utnyttes maksimalt
                      * Hverken LSK eller KFL har så langt sørget for skikkelig distribusjon av mennesker på feltet
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • _Fugl_
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Apr 2005
                        • 42

                        #12
                        Jeg tror en av grunnene til at folk stiller seg i trappa fremfor å måke seg vei til de ledige plassene øverst på feltet, er at det ofte er laber synging på de øverste radene. Noe som sannsynligvis er en en følge av at folk ikke står så tett. Da blir egen stemme ofte veldig dominerende og man trøkker ikke til så mye som man ellers ville gjort. Vi er da inne i en ond sirkel. Så med bedre pakking kan vi løse både "trappe-ståer-problemet" og sannsynligvis også heve stemmninga et hakk eller to.

                        Kommentar

                        • Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av _Fugl_
                          Jeg tror en av grunnene til at folk stiller seg i trappa fremfor å måke seg vei til de ledige plassene øverst på feltet, er at det ofte er laber synging på de øverste radene. Noe som sannsynligvis er en en følge av at folk ikke står så tett. Da blir egen stemme ofte veldig dominerende og man trøkker ikke til så mye som man ellers ville gjort. Vi er da inne i en ond sirkel. Så med bedre pakking kan vi løse både "trappe-ståer-problemet" og sannsynligvis også heve stemmninga et hakk eller to.
                          Da får de som virkelig vil være der det synges komme en smule tidligere, sånn at de får den plassen de vil ha, i alle fall sånn ca. Det gjør i alle fall jeg.

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Jeg skjønner ærlig talt ikke hva problemet er... Skal du løpe opp og ned trappa under matchen, eller skal du stå på tribunen og se kampen?
                            Er jo ikke bra om det blir åpne felt som skiller publikum på tribunen heller da... Stemningsmessig mener jeg.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Problemer med at folk står i trappa:
                              1. Det blir ikke plass til folk som har betalt for å se kampen. Dette har vært et problem de fleste matcher i år. Gjentatte ganger gjennom kampen har speaker måttet oppfordre folk til å trekke seg sammen, fordi folk ikke kommer inn. Dette tror jeg faktisk de fleste som har vært på Åråsen i år har klart å oppfatte.
                              2. Dårlig distribusjon øverst på felt B og C fordi folk blir blokkert i trappa, og problemet er dermed selvforsterkende.
                              3. Hvis man kommer mindre enn 20-30 minutter før start, så må man sloss seg gjennom en folkemengde for å få en plass man tross alt har betalt for. Det er ikke en god start på kampen.

                              Jeg ser enkelte her prøver å argumentere med at "stemningen blir dårligere" hvis folk ikke står i trappa. Med all respekt, så er dette et lite troverdig argument. Stemningen på feltet styres av tromma, forsangere, været, spillet, promille, motstandere og en rekke faktorer, men ikke om folk står et par meter til høyre eller venstre istedenfor midt i trappa.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Tor Hilmar
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Mar 2006
                                • 42

                                #16
                                Pakking av feltet

                                Problemet med pakkinga av feltet, kommer ofte på grunn av at speaker bare unntaksvis opplyser hvilken vei folk skal trekke. F.eks tre skritt inn mot midten. Når det kommer konkrete opplysninger, flytter folk seg. Å si "trekk sammen" har liten effekt, blir som en flokk sauer som ikke vet hvor de skal gå...
                                Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Tor Hilmar
                                  Problemet med pakkinga av feltet, kommer ofte på grunn av at speaker bare unntaksvis opplyser hvilken vei folk skal trekke. F.eks tre skritt inn mot midten. Når det kommer konkrete opplysninger, flytter folk seg. Å si "trekk sammen" har liten effekt, blir som en flokk sauer som ikke vet hvor de skal gå...
                                  Enig. Derfor er løsningen å ha "en sterk mann" fra KFL/LSK (gjerne i selvlysende vest og hjelm) som har ansvaret for pakking. Mer folk på feltet gir mer stemning.

                                  Løsningen med "en sterk mann" burde også implementeres for alt som har med å dra folk på match. Alt fra sesongkort via PR til innslipp burde være underlagt en visjonær person med et klart mandat!
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Tor Hilmar
                                    Problemet med pakkinga av feltet, kommer ofte på grunn av at speaker bare unntaksvis opplyser hvilken vei folk skal trekke. F.eks tre skritt inn mot midten. Når det kommer konkrete opplysninger, flytter folk seg. Å si "trekk sammen" har liten effekt, blir som en flokk sauer som ikke vet hvor de skal gå...
                                    Dette begynner å bli flaut, folk som ikke kan 2+2(ikke regn folkens) bør heller da holde seg borte fra stadion. Det burde vært forstått blant alle at jo flere folk, jo mer trekker man innover på rekka....

                                    Kommentar

                                    • JhnY
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 975

                                      #19
                                      Ey, synes det er HELT fullt jeg, kanskje på tide at Felte blir større?=\

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #20
                                        Kanskje på tide at speaker ber folk trekke "oppover/bakover", hvis det er der den ledige plassen er.
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎