LSK 3 - Aurskog/Finstadbru: 1-2

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3186

    LSK 3 - Aurskog/Finstadbru: 1-2

    Tredjelaget tapte 1-2 mot Aurskog/Finstadbru på KGB klokka 1900-2045 i dag. Dette får være mitt bidrag denne helga, siden det ser ut til at jeg ikke får sett og derfor ikke rapportert fra treninga på Åråsen i morra. Det er jo dessuten en betydelig risiko for at det på den treninga kun vil møte de åtte som ikke er organisert i NISO, det kommer an på hvordan meglinga forløper i natt og om det blir streik eller ikke.

    Etter at et rekrutt- og juniorspekka andrelag ble sendt nordover og gjorde en meget god jobb mot Hammerfest nylig, måtte tredjelaget stille bortimot reint juniorlag, med seks 17- og 16-åringer fra de yngste juniorene. Fra start spilte

    12 Lars Sutterud
    6 Ragnar Hovind - 16 Dan Åge Kahn - 4 Trym Bogen - 23 Henrik Sognnæs
    21 Christoffer Jørgensen - 24 Henrik Hansen - 14 Kristian Hage - 9 Martin Mjelde
    17 Kim Jarnbjo - 18 Mikael Olsen

    Etter 69 minutter kom 19 Daniel Moseng inn for Olsen (ved pause hadde Olsen bytta plass med Jørgensen, fra spiss til høyre kant). Etter 85 minutter kom 22 Alexander Myers inn for Jørgensen.

    De betydelig eldre og kraftigere A/F-spillerne, inkludert veteranen Kenneth Nysæther (36 år) med to perioder i LSK, slo systematisk langt, mens LSK 3 mer prøvde spill langs kunstgresset. Etter 38 minutter tok A/F ledelsen på en corner. De økte ledelsen til 0-2 etter 74 minutter etter en god prestasjon fra venstresida. Sju minutter seinere reduserte LSK 3 til 1-2 ved Martin Mjelde (pasning fra Moseng), men klarte ikke å utlikne.

    Seks av LSKs spillere var født i 1989 eller seinere (Sutterud i 1990): Sognnæs, Jørgensen, Hansen, Myers og Moseng, de fire første av disse fra den 1989-årgangen av Lillestrøm-gutter som ble kretsmestere som 13-åringer i 2002 og vant Romerikscupen som 14-åringer i 2003.

    gilbert

    Ingen Claus eller Otto å se, men ting kan tyde på at Claus starter og at Otto, som neppe er hundre prosent ennå, sitter på benken på søndag - hvis det ikke blir streik
  • Vegar Hjermundrud
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 423

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Ingen Claus eller Otto å se, men ting kan tyde på at Claus starter og at Otto, som neppe er hundre prosent ennå, sitter på benken på søndag - hvis det ikke blir streik
    Takk for (enda en gang) utmerket referat. Det endelige svaret på "keepergåten" får vi i morgen, om det ikke er blitt streik da. Noe sier meg at meklingsfristen kommer til å bli kraftig overskredet (og at Claus starter)...
    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Herlig å se at Kim Jarnbjo spiller igjen.
      Det er vel lenge siden?

      Hvordan klarte han seg?
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Det mest interessante her er vel kanskje hvordan stortalentet Lars Sutterud klarte seg mellom stengene. Har du noen rapport på ham, gilbert?

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3186

          #5
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Herlig å se at Kim Jarnbjo spiller igjen.
          Det er vel lenge siden? Hvordan klarte han seg?
          Tja - han fikk tillit til å spille hele kampen, i spissrollen, og var en klar trussel for A/Fs midtstoppere. Men stort sett hadde de kontroll, siden de ofte var to-mot-én med ham. Selv om han en rekke ganger nesten fikk kontroll på eller var først på ballen uten å få avslutta helt godt kan vi vel ikke gi ham mer enn et par-tre halvstore sjanser. Uten at det primært eller utelukkende var hans feil.

          gilbert

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3186

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Det mest interessante her er vel kanskje hvordan stortalentet Lars Sutterud klarte seg mellom stengene. Har du noen rapport på ham, gilbert?
            16 år gamle Lars Sutterud (fra Bjerke i Nannestad) gjorde en god kamp, etter mine begreper, meget god i feltet (med sine 193 cm), selv om han glapp ballen én gang, rask til å komme ut og snappe eller feie unna, god i reaksjonene og ganske flink til å kjefte og dirigere.

            gilbert

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎