Fair Play og LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegar Hjermundrud
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 423

    Fair Play og LSK

    Fair Play-rangeringen i regi av NFF er den tabellen verken LSK eller KFL har noe ønske om å toppe. I år ligger vi imidlertid kinkig til - kun trøndera ligger før oss: http://www.fotball.no/t2.aspx?p=5183...4&x=1&a=167821


    Rosenborg ligger øverst på NFFs Fair Play-rangering etter åtte serierunder, med Lillestrøm og Stabæk på de to neste plassene. Fair Play har åpenbart en egenverdi og Rosenborg har all mulig grunn til å være stolt over hvordan laget har oppført seg på banen, men en seier på denne rangeringen gir også mulighet til å kvalifisere seg til UEFA-cupen.

    - Hver enkelt Tippeligaklubb blir vurdert etter faste kriterier etter hver serierunde, og klarer Rosenborg å opprettholde tetposisjonen, så kan de bli belønnet med en kvalifiseringsplass i UEFA-cupen i 2007/2008, sier leder Stig-Ove Sandnes i konkurranseavdelingen i NFF.

    For UEFA tar med seg tre ekstra lag inn i første kvalifiserende runde til UEFA Cupen ut fra sin egen Fair Play-konkurranse. Og i den teller alle norske landslag og klubblag som spiller i UEFAs turneringer samlet i perioden frem til 31. mai.

    Den nasjonen som vinner UEFAs Fair Play konkurranse får et lag med.
    I tillegg blir to nasjoner trukket ut blant de nasjonene som har oppnådd et gjennomsnitt på minimum 8 poeng eller mer i UEFAs Fair Play-konkurranse. Disse to lagene får også en plass i første kvalifiserende runde i UEFA Cupen.
    Norges Fotballforbund samarbeider med Aktiv Kapital om Fair Play i Tippeligaen. NFFs Fair Play-konkurranse tilfredsstiller UEFAs Fair Play-konsept, og både delegatene til NFF og UEFA vurderer ut fra de samme kriteriene (se nedenfor).

    Per 30. april ligger Norge på en 7. plass på UEFAs Fair Play-ranking med et gjennomsnitt på 8.077 poeng. Dersom dette holder seg til fristen 30. mai, betyr det at NFFs Fair Play-vinner fra 2005, SK Brann, blir med i trekningen om to plasser til første kvalifiserende runde UEFA Cupen for 2006/2007. Per 30. april er det 13 nasjoner som har et gjennomsnitt på minimum 8 poeng eller mer.



    Les mer om Fair Play i Tippeligaen her: http://www.fotball.no/t2.aspx?p=58240&cat=51834



    Lagene i Tippeligaen vurderes ut i fra følgende kriterier:




    1. Antall gule og røde kort
    2. Positivt og offensivt spill
    3. Respekt/oppførsel overfor motstander
    4. Respekt/oppførsel overfor dommer
    5. Ledere/treneres oppførsel
    6. Publikums oppførsel



    Resultatene i Aktiv Kapital Fair Play-konkurranse etter 8 serierunde er om følger:

    Rosenborg - 8,07

    Lillestrøm - 7,94

    Stabæk - 7,87

    Brann - 7,86

    Start - 7,78

    Fredrikstad - 7,74

    Vålerenga - 7,71

    Molde - 7,68

    Viking - 7,67

    Sandefjord - 7,63

    Odd Grenland - 7,53

    Ham-Kam - 7,38

    Tromsø - 7,37

    Lyn - 7,18
    Last edited by Vegar Hjermundrud; 27.05.2006, 17:28.
    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    #2
    Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
    Fair Play-rangeringen i regi av NFF er den tabellen verken LSK eller KFL har noe ønske om å toppe. I år ligger vi imidlertid kinkig til - kun trøndera ligger før oss
    Merkelig. Jeg synes det er fint om LSK topper Fair Play-statistikken jeg. Da spenner vi også bein under alle de tynne mytene som hersker om LSK som et usportslig og brutalt lag.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2600

      #3
      Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
      Norges Fotballforbund samarbeider med Aktiv Kapital om Fair Play i
      Kjempedigresjon: Tro om de som har vært i kontakt med Aktiv Kapital er enig i utsagnet over...
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Lagene i Tippeligaen vurderes ut i fra følgende kriterier:

        1. Antall gule og røde kort
        2. Positivt og offensivt spill
        3. Respekt/oppførsel overfor motstander
        4. Respekt/oppførsel overfor dommer
        5. Ledere/treneres oppførsel
        6. Publikums oppførsel
        Så det er altså en fordel å få mange gule og røde kort?
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • Vegar Hjermundrud
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 423

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Merkelig. Jeg synes det er fint om LSK topper Fair Play-statistikken jeg. Da spenner vi også bein under alle de tynne mytene som hersker om LSK som et usportslig og brutalt lag.
          Jeg blir overrasket om du ikke kjenner bakteppet her. Dette dreier seg ikke om det som skjer på banen. Både klubb og supportere har tidligere blitt provosert fordi et entusiastisk publikum har gitt fradrag i poenggivingen. Dersom en får poeng i Fair Play-rangeringen fordi en stort sett holder kjeft blir det veldig galt.
          Last edited by Vegar Hjermundrud; 27.05.2006, 18:04.
          Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #6
            Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
            Jeg blir overrasket om du ikke kjenner bakteppet her. Dette dreier seg ikke om det som skjer på banen. Både klubb og supportere har tidligere blitt provosert fordi et entusiatisk publikum har gitt fradrag i poenggivingen. Dersom en får poeng i Fair Play-rangeringen dersom en stort sett holder kjeft blir det veldig galt.
            I ekte Fair-Play-ånd burde man bli premiert for å støtte eget lag og trukket for å slenge dritt om motstander.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • Thomas P
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2005
              • 59

              #7
              Overraskende at RBK ligger på topp etter den 100 røde baller på banen episoden. Spesielt hvis publikums oppførsel er viktig. De har jo også flere ganger vist tvilsomme episoder på storskjerm med påfølgende bråk.

              Kommentar

              • Lars_K!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 271

                #8
                Jeg også stusser litt over at rbk topper.
                Skal ikke se bort i fra at de er hovedsaklig går på kort og spill.
                Men tryne faktor er også sikkert en j..... viktig faktor. At Lyn bunner derimot synes jeg ikke er rart, etter Bergs syke utbrudd forrige runde og den utrolig store publikumsoppslutningen...

                Kommentar

                • LasseN
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 1610

                  #9
                  At Lyn ligger i bunn, er ikke bare dårlig publikumsoppslutning og "uheldige" uttalelser...Et lag som kollektivt får krampe etter 60-70 minutter spill når de leder 1-0 vil jeg tro ikke scorer høyt på positivt og offensivt spill..
                  LasseN

                  Kommentar

                  • Fjeller'n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 905

                    #10
                    At en klubb som har Vidar Riseth og Ørjan Berg i stallen kan toppe år etter år, sier meg at det som skjer banen ikke teller så mye.


                    Stian
                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2506

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                      Per 30. april ligger Norge på en 7. plass på UEFAs Fair Play-ranking med et gjennomsnitt på 8.077 poeng.
                      Hvordan kan Norge ha et gjennomsnitt på 8,077 poeng når høyeste lag-poengsum er 8,07?
                      Er utregningen av gjennomsnittene like uforståelig og hemmelig som alt annet i Fair Play-konkurransen?

                      Kommentar

                      • pal
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 422

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Hvordan kan Norge ha et gjennomsnitt på 8,077 poeng når høyeste lag-poengsum er 8,07?
                        Er utregningen av gjennomsnittene like uforståelig og hemmelig som alt annet i Fair Play-konkurransen?
                        Det er vel sannsynligvis gjennomsnittet fra europacupkamper, ikke nasjonal liga.
                        hilsen pål

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2506

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av pal
                          Det er vel sannsynligvis gjennomsnittet fra europacupkamper, ikke nasjonal liga.
                          Det høres riktig ut. Når jeg leser det første innlegget i tråden nøyere, ser jeg at de skiller mellom NFFs og UEFAs Fair Play-konkurranser.
                          Takk for oppklaringen!

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎