Takk for en flott vårsesong!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Takk for en flott vårsesong!

    Nå er det bare en kamp igjen så er vårsesongen over. Og den sesongen har resultatmessig vært strålende. Terningkast fem. To tap på slutten rokker ikke ved den oppfatningen. Hadde noen sagt til meg i februar at vi skulle spille RL-finale og ligge på 2. plass i serien med seks poengs forsprang til 3.plass hadde jeg sagt hjertelig takk. Den nevnte RL-finalen og seiren mot VIF på Ullevaal er to høydepunkter. Koren sitt mål mot FFK er den enkeltprestasjonen som huskes best.

    9 seire, seks uavgjorte og tre tap i serie og RL er bra lesning.

    Utgangspunktet foran høstsesonge er veldig bra. I serien har vi lagt et grunnlag som er mer en godt nok til gullmedalje eller i det minste en medalje. Spillet har variert litt, men vi har stort sett vært solide siden februar. De to siste kampene er en strek i regningen men de kommer i den 17 og den 18 viktige kampen iår. De fleste som har fulgt med i idrett vet at man ikke kan være i form over en så lang tidsperiode uten å gå på en smell. Brann har vært gode siden 10. april (og ikke en dag før), mens vi har vært gode siden februar.

    Nå starter vi med to kamper i Intertoto mot et dårlig lag og det passer oss perfekt til å spille på oss litt selvtillit igjen. Etter dette går det slag i slag og vi får bruk for hele stallen. Etter å ha kommet meg over dagens kamp, kommer jeg til å glede meg vilt til de siste fire månedene av sesongen.

    Håper folk kan prøve å se litt på hva vi faktisk har gjennomført denne vinteren/våren og hvor morro det har vært med 2xKøben og seier på Ullevaal i tillegg til at vi har lagt et veldig bra grunnlag foran høstsesonge. De 21 poengen vi har tatt er det ingen som tar fra oss selv om noen av dem kanskje er litt heldig. Og vi har gode nok spillere i alle ledd som kan gi oss seriegull dersom alt klaffer.

    Derfor vil jeg gi gutta all honnør for en flott vårsesong og så gleder jeg meg til høsten!
  • Franken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1036

    #2
    Jeg er veldig enig med det. Ja, vi har skuffet i de to siste kampene, og med seier i begge hadde vi ligget på toppen. Men nå er det det meget gode laget fra Bergen som er på topp. Noe som er positivt for oss slik jeg ser det; de får masse mediaoppmerksomhet og press fra sine egne fans. Vi derimot, får ro til å skape et godt grunnlag foran høstsesongen.

    Vi henger aboslutt med i årets tippeliga, og vi har på ingen måte tenkt å gi oss enda. Det har vært en flott vår, og høsten skal bli enda finere!
    Fra Baillsund

    Kommentar

    • Zinke
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2006
      • 240

      #3
      hmm.. enig i at det er RESULTATMESSIG bra, men dette er langt fra det beste vi kan.
      joa, vi har vunnet kamper, men har vi spilt bra fotball?? hmm.. hvor i all verden er det blitt av det laget vi hade i vinter? den selvtilliten og gløden som gjorde det så siiiinnsykt gøy å se på. hadde vi spilt på det nivået vi gjorde i vinter hadde vi rundspilt hvert eneste lag i tippeligaen.

      men men.. skal ikke klage på plasseringen da. selv om vi godt kunne vunnet de to siste kampene, er jo en trygg 2.plass et bra resultat, og jeg gleder meg også til høsten. hadde vært utrolig deilig med en skikkelig gullfest.
      Zinke

      Kommentar

      • Guling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 484

        #4
        Jeg er irritert etter TIL-kampen, og gidder rett og slett ikke å skrive noen innlegg om den nå. Den får ligge fortrengt en stund før jeg i det hele tatt orker å tenke på den.

        Når det er sagt, så vil jeg hive meg på positiviteten - til tross for dalende formkurve og mange heldige poeng i Tippeligaen i år ligger vi tross alt på andre plass med en luke ned til tredje beste lag.

        En luke ned til tredje beste lag! Hvem trodde ærlig talt på det etter en 2. omgang mot Rosenborg der vi rotet bort en tomålsledelse og ble regelrett overkjørt av bartene mot slutten? I tillegg er VIF kjørt av, selv om de godt kan kapre en god plassering til slutt. (Jada jada, en må støtte sitt eget lag osv, men du verden så deilig det er å få kjølt ned osloklubben litt etter fjoråret.)

        Greit, vi har spilt dårlig. Men hvis vi finner tilbake til den formen og aggressiviteten vi kan spille med, så kan poengene vi har kavet oss til fram til nå bli gull verdt. I hvert fall medalje verdt.

        Ferien kunne ikke ha kommet på et bedre tidspunkt heller. Et par dårlige kamper til, og vi kunne vært i alvorlig trøbbel. Nå får vi tid til å finne formen, og finner vi den - da blir vi farlige! For alt vi vet, har allerede Brann hatt sin formtopp for i år.

        Utledningsvis vil jeg takke alle involverte i Kanari-Fansen og Lillestrøm Sportsklubb for en resultatmessig sett flott vårsesong, og med stor spirit på tribunen med unntak av Sandefjord-kampen. Vi sees etter VM, rede til å kjempe om edelt metall!


        ...eller 7. plass. Men shit au. Jeg tror vi ender på topp 4, ikke bare fordi vi kan holde et ganske høyt nivå, men fordi mange antatte topplag i store perioder stinker dritt i år (Viking, VIF, RBK).

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Tusen takk for det som har vært den beste vårsesongen i min tid som LSK-supporter! Noen høydepunkter:





          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #6
            Opprinnelig skrevet av Zinke
            hmm.. enig i at det er RESULTATMESSIG bra, men dette er langt fra det beste vi kan.
            joa, vi har vunnet kamper, men har vi spilt bra fotball?? hmm.. hvor i all verden er det blitt av det laget vi hade i vinter? den selvtilliten og gløden som gjorde det så siiiinnsykt gøy å se på. hadde vi spilt på det nivået vi gjorde i vinter hadde vi rundspilt hvert eneste lag i tippeligaen.
            RL-innsatsen er oppskrytt og folk er blinde på hva vi presterte på grunn av finaleplassen. Vi spilte et par veldig gode kamper, og resten var middels i en turnering engasjementet og interessen er så som så i....

            En kamp (Djurgården) er langt unna den hverdagen vi møter i TL. En hverdag vi hittil har hatt behov for dommerhjelp til å holde lagene under på avstand.
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Opprinnelig skrevet av KFL41
              9 seire, seks uavgjorte og tre tap i serie og RL er bra lesning.


              I tillegg til at vi trenger:

              2 straffer for å slå Ham-Kam.
              1 fantastisk enkeltprestasjon mot FFK
              1 dustemål (Kippes frispark) og 2 straffer mot Viking
              1 blind linjedommer mot søpla
              1 lignende dustemål (Occeans frispark) mot København

              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Brann har vært gode siden 10. april (og ikke en dag før), mens vi har vært gode siden februar.


              I termodressligaen som egentlig ingen andre bryr seg om....
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

                #8
                Opprinnelig skrevet av chrissp

                I tillegg til at vi trenger:

                2 straffer for å slå Ham-Kam.
                1 fantastisk enkeltprestasjon mot FFK
                1 dustemål (Kippes frispark) og 2 straffer mot Viking
                1 blind linjedommer mot søpla
                1 lignende dustemål (Occeans frispark) mot København



                I termodressligaen som egentlig ingen andre bryr seg om....
                Synes detta var unødvendig negativt. Vi kan ikke regne med å kjøre over all motstand, og jeg synes det blir dumt å kritisere den fantastiske enkeltprestasjonen og de to "dustemålene". Ser at du er skuffa over at vi ikke ligger på topp, men verden fungerer ikke sånn at alt går på skinner, hverken på fotballbanen eller i livet forøvrig.

                Jeg er i alle fall hele vårsesongen sett under ett godt fornøyd med poengsankinga!

                Kommentar

                • chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Sem
                  Synes detta var unødvendig negativt. Vi kan ikke regne med å kjøre over all motstand, og jeg synes det blir dumt å kritisere den fantastiske enkeltprestasjonen og de to "dustemålene". Ser at du er skuffa over at vi ikke ligger på topp, men verden fungerer ikke sånn at alt går på skinner, hverken på fotballbanen eller i livet forøvrig.

                  Jeg er i alle fall hele vårsesongen sett under ett godt fornøyd med poengsankinga!
                  Når sist kjørte vi over motstanderen? Lenge siden jeg forventet det, men jeg forventer faktisk at vi klarer bedre mot tippeligaens desiderte bunnlag.

                  Jeg hadde håpet, for min egen del vel og merke, at den dårlige smaken jeg hadde i munnen på grunn av enkle poeng takket være dommeravgjørelser ville forsvinne når vi tok frem vårt gode spill og gjorde oss fortjent til topp-plasseringa. Men den gang ei....
                  Bølerkanaris

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #10
                    God poengsanking, middelmådig fotball

                    Takk og pris for at vårsesongen er over. Pausen kommer i grevens tid og bør for flere spilleres del brukes til å tenke godt gjennom egen innsats den seineste tida.

                    Vi har et godt utgangspunkt foran høstsesongen, men mye må gjøres i sommerpausen. Formkurven er under nullpunktet nå og har vært det i to uker.

                    Kampen i Tromsø var forferdelig, Sandefjord ditto. Vi har hatt fin flyt innledningsvis i serien, men utover de første 20 minuttene mot Rosenborg i første seriekamp har jeg sjelden latt meg imponere av det LSK har prestert på banen.

                    Det har vært stort sett ganske solid, javisst, men mange av spillerne har vært et godt stykke unna toppnivå etter at serien rullet i gang igjen. Vi spilte bedre fotball på samme tidspunkt i fjor enn i år. Tror Rösler må foreta en taktisk re-think før serien sparkes i gang igjen.

                    Nå gleder jeg meg til Intertotocupen og kamp mot (antakeligvis) Keflavik og deretter Newcastle. Tipper spillerne også gleder seg til å komme unna rotteracet i serien.

                    Uansett, vi ligger godt an i serien og bør om ikke annet holde oss stabile i medaljekampen utover høsten, med god avstand nedover til panikkjøret på den nederste halvdelen av tabellen.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Det var da utrolig så fælt alt skal være, da!

                      Jeg støtter trådstarter. Det har buttet imot i de siste kampene, men totalt sett har det vært morsomt å være Kanari-fan i år. Og serien er ikke over, det er fortsatt 45 poeng igjen å kjempe om.
                      Selvfølgelig hadde det vært enda bedre om LSK hadde toppet tabellen, men sånn er det nå engang ikke. Og med de siste årene friskt i minne, så takker jeg og bukker for 21 poeng etter 11 kamper.

                      Uansett hvordan de har kommet.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                        Og med de siste årene friskt i minne, så takker jeg og bukker for 21 poeng etter 11 kamper.

                        Uansett hvordan de har kommet.
                        21 poeng på 11 kamper er helt i tråd med gullskjemaet: 5 x 3 + 6 x 1 = 21. Jeg er godt fornøyd med at vi har Rosenborg, Vålerenga, Lyn og Viking såpass langt etter oss før sommeren. Og med Christoffer Andersson ute er det vel slutt på å forære dårlige motstandere gratismål.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          Synd med de siste 2 kampene. Uansett har poengfangsten hittil i vårsesongen vært meget god (21 poeng med to kamper igjen å spille før halvspilt serie, hhv. mot Odd (h) og Lyn (b)). Spillemessig er det imidlertid en god del som kan forbedres. Brukes pausen de kommende ukene godt, har vi et kjempeutgangspunkt før høstsesongen.

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2121

                            #14
                            INGEN lag er gode over en hel sesong, de som tror at Brann kommer til å være det kan tro om igjen

                            Fokuset på dommeravgjørelser i vår favør er jeg lei av, uansett fortjente vi poeng både i Bergen, Ullevaal og på Hamar basert på spillet vårt, måten de kom på spiller mindre rolle.

                            21 poeng så langt er meget bra (når hadde vi det sist etter 11 kamper??). Og selv om ett poeng på tre kamper er lite, hadde jeg vært fornøyd med 4 poeng med tanke på at disse kampene inneholder bortekamper mot Stabæk og Tromsø som vi alltid sliter mot.

                            Gullet i serien i år står i mine øyne mellom oss og Brann, de andre er for ustabile eller rett og slett ikke gode nok. Det positive i mine øyne er at vi ennå ikke har vært i nærheten av å spille som vi kan på vårt beste. Spillere som Occean (selv med 5 mål) og Sundgot har mye å gå på fremdeles, og når vi da finner formen (som dukker opp i løpet av sesongen), er det ikke mange som kan slå oss.

                            Kampen igår... Crap, men ikke verre enn frykta. Allerede før kampen viste spellera tegn på at de var slitne og trengte hvile (om de fortjener det er en annen sak) Vi hadde full kontroll i en vrien bortekamp, og det er kun vår egen feil at vi ikke avgjør dette. Selv med mine skjøre nerver var jeg ikke bekymra for tap i pausen, til det hadde vi for god kontroll. Det var en typisk første-målet-vinner-kamp, og det fikk vi ikke. Shit happens!

                            Konklusjonen må være at sesongstarten har vært god, Lillestrøm eller Brann tar gullet i år, spellera trenger ferie, vi ryker i cupen imorra, vi har mye mere inne og at dagens eksamensbesvarelse bar kraftige preg av gårsdagens resultat.

                            Bring on Keflavik!!!!
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Enig med trådstarter;

                              RL finale og med i toppen på TL.

                              Butta litt mot på slutten, men alt i alt - Hæææærlig!
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #16
                                Jeg kan ikke klage på første halvdel av 2006. Hvis vi ser dette fra KFLs små øyne så har vi hatt tidenes start på sesongen, hvor vi har brutt den ene barrieren etter den andre. Vi er ca 1000 mann i Køben to ganger, vi er nærmere 1500 i Frekstad, vi nærmer oss 5 000 medlemmer, tifoene har vært bedre enn noengang, turopplegget går på skinner, websidene våre er nydesignet og smekre og Kanari-feltet er grise-fullt - gang på jævla gang!

                                Vet ikke om det er noe å klage på i det hele tatt jeg? Eller når jeg tenker meg om, så er det masse vi fortsatt kan jobbe videre med for å bli bedre. Vi skulle gjerne fått en sponsor som gir oss spenn nok til å ansette en mann på heltid, så hvis noen kjenner noen som vil dytte inn noen hundre tusen i året på KFL, ring meg ASAP!


                                Petter

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #17


                                  Oppbyggende lesning.
                                  Og legg merke til at sommeren 2001 så var ikke LSK engang på topp tre når ferien startet.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    21 poeng så langt er meget bra (når hadde vi det sist etter 11 kamper??).
                                    I '99 hadde vi 25 poeng etter 11 serierunder. Da endte vi på 4. plass.

                                    Kommentar

                                    • Bekkis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 441

                                      #19
                                      Håper gutta kan få inn igjen det samme spillet og den samme gløden som de hadde mot djurgården... makan til spill har jeg aldri sett av ett lillestrømlag... får uwe inn det spillet igjen vil lillestrøm ende høyt oppe på tabellen... helt klart...

                                      Kommentar

                                      • otho
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2004
                                        • 183

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                        Håper gutta kan få inn igjen det samme spillet og den samme gløden som de hadde mot djurgården... makan til spill har jeg aldri sett av ett lillestrømlag...
                                        Tips : Skaff deg en kopi av LSK - Ajax 1978.........
                                        eLSKe i gode og onde dager....
                                        eLSKe til døden skiller oss av....
                                        å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎