Fjørtoft truer spillerne igjen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Fjørtoft truer spillerne igjen

    Opprinnelig skrevet av VG (fra nyhetstråden
    Lillestrøm-manageren refser spillerne for slurv, og truer med at karrieren på Åråsen er over om slurvet fortsetter.

    Den markante klubblederen for "fugla" er ikke helt fornøyd med hvordan laget har prestert de siste kampene.

    - I Lillestrøm er vi så profesjonelle at vi ikke kan akseptere at vi slurver slik som vi har gjort i to kamper nå. Spillere som fortsetter med det over tid, har ingen fremtid i klubben, sier den tidligere landslagsspissen.
    I forbindelse med faren for fotballstreik truet Fjørtoft spillerne. Nå gjør han det igjen. Tror han virkelig det er mulig å motivere spillere til bedre prestasjoner gjennom trusler? Det funka kanskje i Ceausescus Steaua Bucuresti og Saddams irakiske landslag, men jeg tror ikke det funker i LSK anno 2006.

    Jeg håper Fjørtoft slutter å komme med slike utspill i media.
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    Jeg støtter Fjørtoft. Det må være lov å stille krav til folk som skal aksle den gule trøya. De som ikke takler det, har som Fjøra sier, ingen fremtid her allikevel.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #3
      Synes vel truinga i forbindelse med streiken var verre, siden streik er et lovlig aksjonsmiddel arbeidstakere i Norge har.

      Tror vel ikke at Fjøra her gjør underverker med motivasjonen til spillererne, men det bør vel heller ikke være noen overraskelse at hvis man ikke gir alt får man finne seg noe annet å gjøre. Samtidig er det vel slik at spillere ikke er forskjellig fra alle andre arbeidsfolk og reagerer ulikt på ris og ros. Noen blir bedre av kjeft, andre blir dårligere.

      Synes derfor et slikt mediautspill ikke er på sin plass. Bedre å holde slike utspill internt.

      Hilsen "the motivator"
      Last edited by chrissp; 08.06.2006, 20:17.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        synes det er ett bra virkemiddel jeg, tror det har mere effekt på spillera om han sier det i media.. på en annen side er vel dette mer ett pr stunt enn reel fakta... tror de fleste profesjonelle spillere er klar over at hvis de ikke presterer så er jobben i fare uansett i hvilken klubb man er i, bortsett fra dynga il da... hvor det er ett krav om å IKKE prestere... men utspillet i forbinnelse med streiken synes jeg bare var tull... streik er lovlig og jeg støtter spillera fullt ut i den saken.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Gale Isbre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 1164

          #5
          Synes det er greit at Fjørtoft tar seg av den biten, så slipper folk å gjøre det her. Men han trenger kanskje ikke bruke media?

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
            Synes det er greit at Fjørtoft tar seg av den biten, så slipper folk å gjøre det her. Men han trenger kanskje ikke bruke media?
            'Tror ikke han bevist bruker media, sikkert media som ringer ham og spør han om saker, også blir det plutselig "trusler" ut av det.

            Han bør kanskje tenke som om 2 ganger før han buser ut med slike ting dog.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • Gale Isbre
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 1164

              #7
              Opprinnelig skrevet av iL
              'Tror ikke han bevist bruker media, sikkert media som ringer ham og spør han om saker, også blir det plutselig "trusler" ut av det.
              Omtrent det jeg mente, følte bare for å formulere meg i overkant komplisert.

              Kommentar

              • Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

                #8
                med tanke på at spillerene hører på Uwe og ikke Fjøra så har vel ikke uttalelsene noe å si.
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7055

                  #9
                  Tror ikke Fjøra har grunn til å tvile på at spillerne gjør så godt de kan, tross alt. Vi må få lov til å tape en kamp i ny og ne uten at det blir tredje verdenskrig ut av det. Selvom jeg er enig i at de siste to kampene har vært rævva og TIL-kampen var skandalerævva. Vi kommer tilbake. La spillerne jobbe i fred, nå.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    #10
                    Sikkert bare ment som et lite tupp i r.... før ferien slik at alle holder seg skjerpet og styrer klar av grillpølser og øl. Regner med at spillerne er inneforstått med dette. Ser også at Mjelde går løs på egne spillere etter cupseieren i dag, trolig med samme intensjon. Må være mye verre å spille i søpla og få høre treneren si slike ting til pressen etter hver bidige kamp.

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      #11
                      Det er vel stort sett selvfølgeligheter Fjøra kommer med, er det ikke? Spillere som ikke vil blø for drakta har ingen fremtid på Åråsen.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                        Det er vel stort sett selvfølgeligheter Fjøra kommer med, er det ikke? Spillere som ikke vil blø for drakta har ingen fremtid på Åråsen.
                        skjønner ikke helt hvorfor folk reagerer så fælt på dette. er totalt enig i det du sier
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • MoBee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 958

                          #13
                          Når spillere som er på landslag rundt om, og som i utgangspunktet er gode nok for gull, slipper seg ned til juniornivå og driter seg ut, så må det være lov for en manager å si tydelig ifra. Støtter Fjøra her.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av MoBee
                            Når spillere som er på landslag rundt om, og som i utgangspunktet er gode nok for gull, slipper seg ned til juniornivå og driter seg ut, så må det være lov for en manager å si tydelig ifra. Støtter Fjøra her.
                            Jeg har ikke stilt spørsmål ved om han har lov til det. Jeg bare lurer på om det er noe lurt.

                            Kommentar

                            • cyberspud
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2004
                              • 86

                              #15
                              selvfølgelig er det lurt...er du ikke bra nok så må du få høre det...tøft i toppen
                              2004 Lillestrøm

                              spud

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av cyberspud
                                selvfølgelig er det lurt...er du ikke bra nok så må du få høre det...tøft i toppen
                                OK. Da vet du sikkert mer om motivasjon enn meg.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎