3dje runde i cupen: Harstad-LSK + bør NFF bestemme hvem som møter hvem

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2506

    #21
    Jeg vet ikke om dette har vært tatt opp i tidligere tråder, men jeg synes ikke det bør være seedet trekning.
    Sett opp kampene i de to første rundene og gi det antatt dårligste laget hjemmebane. Da får smålag festkampene mot tippeligalag.
    Fra og med tredje runde bør det være ren trekning hvor laget først opp av bollen spiller hjemme.
    På den måten kan Lillestrøm møte Rosenborg i tredje runde, eller gå helt til cupfinale uten å spille på Åråsen, men da er det tilfeldig, og ikke på grunn av noens interesser eller økonomiske hensyn.
    Da blir det virkelig cup.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #22
      Er det noen her som har tenkt å ta turen? Hadde vært kult om vi ble nærmere 10 stk i alle fall. Vet om 4 stk som planlegger å dra.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #23
        Fra hjemmesiden til Harstad IL:

        HIL yppet seg mot eliteserielaget Lillestrøm sist lagene møttes

        Eliteserielaget Lillestrøm var i slutten av mai i 1998 på besøk i Harstad. Klubben spilte da treningskamp mot HIL. Kampen inngikk som en del av kontrakten i overgangen til Runar Normann i 1997.

        Resultatet 1–3 var ut fra divisjonsforskjellen greit nok. HIL kom på 3. plass i 2.divisjon avd. 8, mens Lillestrøm kom på en 8. plass i eliteserien dette året.

        Normalt skulle Lillestrøm lett slå HIL. Men HIL yppet seg og skapte flere gode sjanser. Til tider var det også god underholdning for dessverre bare tett på 400 fremøtte tilskuere. Når HIL nå om kort tid spiller mot Lillestrøm, bør 1.000-tallet passeres. Dette blir uten tvil årets toppkamp i Harstad denne sesongen.

        -Ja, hvis ikke HIL går videre og får nye hjemmekamp...


        Runar Normann i Lillestrøm-drakt i 1998. Det var da. Nå skifter fargene til svart og gult

        Den dårlige publikumsoppslutningen i 1998 fikk tidspunktet ta skylden for. Klokken fem om ettermiddagen, en arbeidsdag, var altfor tidlig. Cupkampen går onsdag 5. juli klokken 18.00. Altså bare en time senere.

        Den mørke angriperen Mamadou Diallo hadde spilt 42 landskamper for Senegal før han kom til Harstad i 1998. Før første omgang var halvspilt lekte han seg til to scoringer. Innimellom hadde HILs Olav Råstad headet inn 1–1. Tore Holm, som kom inn for Diallo i pausen, ordnet 1–3 i kampens siste minutt.

        Før gjestenes tredje scoring hadde HIL hatt tilstrekkelig med sjanser til selv å score et par mål. Det skuffet HIL-trener Roy Ludvigsen. For HIL hadde ballen mest i andre omgang.


        Kjell-Arne Eriksen oppe i en hodeduell.

        Harstad-gutten Runar Normann trivdes tydeligvis svært godt i Lillestrøm på den tiden. Men i denne kampen fikk han ikke utrettet så mye. Senere på året ble han tatt ut på landslagssamling med U21/OL-laget. For laget var OL i Sydney et langsiktig mål.

        Denne gang er Normann i stallen til HIL. Og skal her gjøre en solid innsats for nettopp slå Lillestrøm.

        -Runar er en spiller vi satser på. Men han må bli mer stabil. Det mente Lillestrøm-trener Arne Erlandsen og var også på dette tidspunktet interessert i HILs Olav Råstad. Erlandsen var ikke helt fornøyd med det hans eget lag hadde prestert i kampen. Om HIL sa han følgende:
        -HIL kjempet godt og holdt bra følge med oss i hele kampen. De holder høyt 2. divisjonsnivå.


        Rune Schultz blir her lurt av tomålsscorer Mamadou Diallo.

        Dommer var HILs egen eliteseriedommer, Roy Helge Olsen.
        Last edited by sparwasser; 12.06.2006, 22:28.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #24
          Dette oppsettet var jo optimalt. Både i forhold til motstand og reisevei. Særlig om vi skulle komme til semifinalen, og hjemmekampene skal fordeles. Da er det de med lengst reisevei tidligere i cupen som får hjemmekamp.


          PS: I følge sikre kilder er Nils Skutle plukket ut til å foreta utregningen av reiselengden før hjemmekampene i semifinalene skal fordeles.......................
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #25
            Nei, i semifinalen er det ren trekning. Derfor kommer vi garantert til å hjemmekamp i 4. eller 5. runde (kvartfinalen). Vel og merke dersom vi kommer så langt. ;-)

            PS: Det kan oppsto ekstrem-situasjoner der man ikke får en eneste hjemmekamp i de fem første rundene (som med RBK i 2004).

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #26
              Stemmer Lars, jeg som surrer. Uansett, så er kampen mot harstad gull verdt for å få hjemmekamp senere i turneringen.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #27
                Ja, helt klart. Også er det viktig med massiv støtte fra tribunen i denne kampen! Alle mann til Harstad!

                Kommentar

                • Mari
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jan 2006
                  • 195

                  #28
                  Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa møter vi harstad????????!!!!!!! uberfett!!! bare halve slekta der oppe da! snakker vi tur eller??? hahaha
                  Yaaa Maaan ;)

                  Fugla på topp!

                  Kommentar

                  • Blakk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 1860

                    #29
                    jepp vi snakker bil tur har du lappen..

                    Kommentar

                    • Ballen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2004
                      • 227

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      Jeg vet ikke om dette har vært tatt opp i tidligere tråder, men jeg synes ikke det bør være seedet trekning.
                      Sett opp kampene i de to første rundene og gi det antatt dårligste laget hjemmebane. Da får smålag festkampene mot tippeligalag.
                      Fra og med tredje runde bør det være ren trekning hvor laget først opp av bollen spiller hjemme.
                      På den måten kan Lillestrøm møte Rosenborg i tredje runde, eller gå helt til cupfinale uten å spille på Åråsen, men da er det tilfeldig, og ikke på grunn av noens interesser eller økonomiske hensyn.
                      Da blir det virkelig cup.
                      Det jeg reagerer på er ikke at NFF bestemmer hvilket lag som skal spille hjemme, synes det er helt fair at smålag får "festkamper" mot tippeligalag, men at de sitter og finner ut seg i mellom at "kanskje LSK skal møte Harstad i år??", det blir litt feil. Jeg aner ikke om det er slik det foregår, men akkurat hvilket "smålag" som møter hvilket tippeligalag synes jeg burde vært bestemt av en tilfeldig trekning.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Ballen
                        Det jeg reagerer på er ikke at NFF bestemmer hvilket lag som skal spille hjemme, synes det er helt fair at smålag får "festkamper" mot tippeligalag, men at de sitter og finner ut seg i mellom at "kanskje LSK skal møte Harstad i år??", det blir litt feil. Jeg aner ikke om det er slik det foregår, men akkurat hvilket "smålag" som møter hvilket tippeligalag synes jeg burde vært bestemt av en tilfeldig trekning.
                        Det er sånn det foregår. Både Harstad og Lørenskog har henvendt seg til NFF og bedt om å få møte LSK. Det passer bra å sende LSK nordover, siden det er så kort vei til Gardermoen. Ofte kan det være både billigere og raskere å fly fra Oslo til Nord-Norge enn internt i Nord-Norge.

                        Kommentar

                        • Gullstrupa
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2005
                          • 190

                          #32
                          Ja vi bør greie 1000 stk her minst!
                          Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                          Kommentar

                          • ChriZza
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 4265

                            #33
                            Er lov å håpe.. Alle dere som har eksamensfri e.l. reis!
                            Men desverre umulig for meg..

                            Kommentar

                            • JhnY
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 975

                              #34
                              Vi klarer minst 10

                              Kommentar

                              • Kef1r
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 730

                                #35
                                haha. blir vi 1000 stk der oppe så begynner jeg og lure på hvorfor vi ikke har 12000 hver hjemme kamp.

                                Kommentar

                                • Per Arne
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2347

                                  #36
                                  Se Harstad i dag..

                                  For folk som er überneugierig.. eller bare nysgjerrige, så fins det en mulighet for å se vår kommende NM-motstander på Myhrer i morra kl 16. Altså i 2. divisjonsoppgjøret Eidsvold Turn-Harstad.

                                  Nordlendingan satser på å komme opp i 1. divisjon i nær framtid, og har derfor ansatt Tom Kåre Staurvik som trener på heltid. Et annet tegn på at de satser, og kanskje kan bli en nøtt i 3. runde: - Vi er opptatt av gode kampforberedelser og reiser nedover fredag etter treningen hjemme i Harstad. Så drar vi opp igjen søndag, sier assistent til Staurviken, og faktisk også daglig leder i Harstad IL, Stein Kato Rafhaelsen. Sitatet er forøvrig henta fra den eminente ETF-siden


                                  Men foreløpig har de gode kampforberedelsene kun ført til en 5. plass på tabellen, og disse ikke altfor imponerende resultatene:

                                  17.04 Harstad IL - Alta IF 1 - 1
                                  22.04 Mo IL - Harstad IL 0 - 1
                                  30.04 Harstad IL - Nybergsund IL 1 - 6
                                  06.05 IF Skarp - Harstad IL 1 - 4
                                  14.05 Harstad IL - Ull/Kisa IL 0 - 3
                                  20.05 Steigen SK - Harstad IL 0 - 0
                                  28.05 Harstad IL - SK Gjøvik-Lyn 5 - 2
                                  03.06 FK Hammerfest - Harstad IL 0 - 3
                                  11.06 Harstad IL - Lillestrøm SK 2 2 - 1
                                  17.06 Brumunddal Fotball - Harstad IL 1 - 1
                                  Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #37
                                    Harstad tapte dagens kamp mot Eidsvold Turn med 3-0.

                                    Kommentar

                                    • Per Arne
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2347

                                      #38
                                      ..og det tross utvisning for Turn

                                      Ikke videre imponerende dette Harstad!
                                      Midtveis i andre omgang måtte nemlig Frode Bjørnevik gå av banen da han fikk sitt andre gule kort. Da var stillinga fortsatt bare 1-0 til Turn.
                                      Gode, gamle Geir "Fire-mål" Frigård fikk nettsus igjen, og er oppe i seks mål til nå.
                                      Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                      Kommentar

                                      • Per Arne
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2347

                                        #39
                                        Frigård'n svær i kjeften:

                                        "Og da RB-sporten antyder at 2-0 var klart inne før Frigård fikk ballen over streken, utbryter han følgende:

                                        "Sødal, får jeg ikke det målet saksøker jeg deg". Og han har helt rett. Dommeren krediterte nesbuen scoringen, selv om det egentlig, med en våken linjemann, skulle vært selvmål i situasjonen før."
                                        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          #40
                                          Treningskamp i dag:

                                          Harstad - Trosmø 1 - 7
                                          Tromsø ledet forøvrig hele 6-0 etter 1.omgang.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎