RB: - Ikke glemt Norge

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: - Ikke glemt Norge

    http://www.rb.no/lokal_sport/article2175010.ece

    ÅRÅSEN:
    LSK har 11 utlendinger i stallen og vurderer tre slovakiske spillere, men manager Jan Åge Fjørtoft forsikrer at klubben ikke neglisjerer det norske overgangsmarkedet.


    Av: Espen Solbakken


    – Vi ser på balansen vår i stallen og ønsker oss gjerne flere norske spillere. Trond Olsen forsvant nå, og vi står foran en hektisk måned. Jeg tipper at vår situasjon etter Brann-kampen i slutten av juli vil fortelle oss hva vi trenger av nye spillere, sier Jan Åge Fjørtoft.
    Han er selv på ferie, men har med seg mobiltelefonen samt mappene på alle spillerne som er aktuelle for LSK. Han sier til RB-sporten at det neppe vil skje noe med det første, ettersom mange managere og spillere nå har ferie fra sine klubber.
    – Vi søker etter spillere overalt, og ikke bare erstattere for våre Bosman-spillere, sier Fjørtoft, og tillegger at det ikke er kommet inn bud på verken Michael Mifsud eller Robert Koren.
    Skader

    I går forberedte LSK-stallen seg på dagens intertotomatch mot Keflavik. Uwe Rösler har tre skader i backrekka som bekymrer. Verken Frode Kippe, Johan Petter Winsnes eller Pål Steffen Andresen ble erklært matchklar i går og kan se dagens kamp fra tribunen. Det gjør også kneskadde Olivier Occean.
    – Alle tre i forsvar trente fredag, men jeg er ikke sikker på om de vil risikeres i dag. Derfor venter jeg også med resten av laguttaket, sier Rösler.
    Det som imidlertid er sikkert er at Arild Sundgot og Michael Mifsud spiller sammen på topp, mens Pål Strand tar plass på venstrekanten i midtbanefireren.
    – Ligaen vil alltid ha førsteprioritet, men muligheten for å spille for 40.000 mennesker på St. James Park i Newcastle neste runde bør være motivasjon nok, sier Rösler for intertotokampen.
    Får motstand

    – Hva slags kamp forventer du mot Keflavik på Åråsen i ettermiddag?
    – Vi møter et kompakt lag, men bør ha en stor sjanse til å sette dem under realt press. De har lite høyde i sitt lag, men virker veldig motivert og er godt trent. Vårt mål er å vinne hjemmekampen i dag og holde nullen.
    – Det er alltid nøkkelen i Europa, mener LSK-treneren.
    PS! Keflavik ankom Lillestrøm i går og trente på Åråsen klokka 15.30. De ser på dagens match som ett av årets absolutte høydepunkter.
Working...