juli 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

Fra Aftenposten:

Håper på gjentakelse

Uwe Rösler og Michael Mifsud takker publikum etter uavgjort mot Newcastle. På Åråsen skal britene beseires.

ÅRÅSEN: Lillestrøms resultat i Newcastle sendte sjokkbølger gjennom England. Uwe Rösler er behersket optimist før returkampen.

Av: Erli Berg Daneshmand
    Publisert: 20.07.2006

Den tyske treneren smiler om kapp med solen og snakker varmt om gårdagens avansement i NM når Aftenposten.no møter ham – to dager før slaget på Åråsen.

- Jeg er fornøyd, sier han.
    - Vi vant fortjent.
    Uwe Rösler har nettopp avsluttet en økt med reservene. Spillerne som knuste Lyns cupdrøm er opptatt med restitusjonstrening. Lillestrøm-treneren forteller at det er viktig at de henter seg inn. Han regner med å gjøre flere endringer på laget foran Newcastle-kampen på lørdag. Romerikingene kjemper på flere fronter. Om seriemesterskapet, NM og deltakelse i UEFA-cupen.

- Kampene kommer tett. Det blir nok tre eller fire forandringer fra kampen mot Lyn, sier Rösler.
    Forsvarskjempen Frode Kippe og keeper Heinz Müller er usikre.
    - Vi tar en avgjørelse på lørdag. Så får vi om de spiller. Det kan være lurt å tenke litt langsiktig. Vi er ikke tjent med at de blir borte i flere uker, bare fordi vi ønsker å presse dem gjennom en kamp, forteller Rösler.

- Var oppgjøret i Newcastle ditt største øyeblikk som trener?
    - Førsteomgangen var nærmest perfekt. Vi var veldig gode defensivt og offensivt. Da spilte vi slik min fotballfilosofi tilsier. Den eneste haken var ineffektiviteten. Vi burde i hvert fall scoret flere mål.

Kvalitetslag
    Robert Koren ga Lillestrøm ledelsen, men Albert Luques utligning betyr fortsatt at nordmennene har et godt utgangspunkt mot sin mer meritterte motstander.
    - Newcastle kommer hit og vet at de må score. De er fortsatt store favoritter. Se bare på laget deres. De er alle kvalitetsspillere. Spissen koster for eksempel like mye som Åråsen Stadion, fortsetter Rösler og fremhever spesielt Emre, Solano og Scott Parker som nøkkelspillere hos engelskmennene.

Hva blir taktikken mot Newcastle?
    - Det vil jeg ikke fortelle til deg. Jeg akter ikke å gi motstanderen noe gratis, svarer Rösler og speider ut over gressmatten på Åråsen.
    - Jeg tror ikke det blir fullt hus på lørdag. Fellesferien må ta noe av skylden for det.

- Er du skuffet?
    Egentlig ikke. Vi er en liten by. De som kommer, vil gi oss veldig god støtte uansett. Vi trenger det på hjemmebane.

- Setter du personlig prestisje i å slå Newcastle?
    - Det er først og fremst spillernes ære hvis så skulle skje. Det er de som går ut på banen. Selvfølgelig kan jeg påvirke noe, jeg kan jo gjøre bytter. Men det vil være deres fortjeneste hvis Lillestrøm går videre.

- Målsettingen min har hele tiden vært å få Lillestrøm ut i Europa. Vi klarte ikke det gjennom serien eller cupen i fjor, så vi har tatt en omvei via Intertoto. Klubben ønsket å gi spillerne en sjanse. Da vi bestemte oss for å satse på Intertoto-cupen i vinter, var stallen på 23 mann. Nå er det bare 20 igjen. Det er litt krevende, og vi må stole på at alle unngår skader.

Tyskeren er vel vitende om at mange kjøpelystne øyne er rettet mot hans elever på lørdag. Lillestrøm venter at representanter fra flere utenlandske klubber tar turen til Åråsen.

- Det er en anerkjennelse. Du sikter sikkert til Robert Koren, Michael Mifsud, Bjørn Helge Riise og Oliver Occean. Det viser at vi har spilt bra, sier Rösler og presiserer at det ikke foreligger bud på noen av dem.
    Lillestrøm har vært koblet til den danske backen Dan Anton Johansen og en irsk unggutt.

- Hva er status?
    - No comment, smiler Rösler før han går inn i garderoben.

Kommentar

• hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

United have to be on the ball
      By Alan Oliver, The Evening Chronicle

Newcastle united will be very much on the ball when they go in against Lillestrom in Saturday's InterToto Cup second leg here in Norway.

As usual, Glenn Roeder's preparations could not have been more thorough, but the United boss hit a snag when he found out that the Norwegian outfit would be using a Diadora ball in the second leg at their Arasen Stadium.

And Roeder told me today: "Under UEFA rules, Lillestrom are obliged to provide us with the same balls to those which will be used in the actual match when we train at their stadium tomorrow afternoon.

"We have found out that these will be Diadora balls, and we have been trying to find some for us to prepare with.

"To tell the truth, it is proving rather difficult - but we will get them in time to train with."

United are based in a luxury hotel on the outskirts of Oslo overlooking a golf course.

And they arrived in Norway yesterday lunch-time to find clear blue skies, but not the oppressive heat and humidity they had left behind in England.

Roeder took his squad to the local Gesshein Stadium at 4pm yesterday afternoon so that his players would train at the same time as Saturday's kick-off.

The United boss added: "The Norwegian hospitality has been absolutely brilliant and the players have responded accordingly.

"I must say the lads have looked sharp in training, and they soon worked up a good tempo."

A foray into Europe for United would not be the same if a player did not turn up at the airport check-in without his passport.

A couple of years ago, Nobby Solano actually arrived having mistakenly picked up his wife's passport.

Yesterday's culprit was the well-travelled left-back Celestine Babayaro, who had United officials scurrying around to get his passport to the airport.

In the end, the club's own charter was only delayed by a few minutes.

But Babayaro's blushes were spared by one of the travelling media at the airport exchange bureau.

He cashed his hard-earned pounds into euros - only to find that when he arrived in Oslo that Norwegians were still using their long-standing currency the Krone.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

Kommentar

• msl42
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 220

eLSKer fugla... ;-) :-)

Kommentar

• McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5113

Og i beste liste-ånd, limer man inn hele artikkelen i, ehh forumet

English eyes on Koren

By Kent Hedlundh - Created on 20 Jul 2006

SHEARER GEORDIE HERO DVD
          Celebrate the career of Geordie hero Alan Shearer with this great DVD.

Related links

Team Pages:Player Pages:

Lillestrom have confirmed that there will be Premiership representatives in attendance for their game at the weekend against Newcastle in the InterToto Cup, with Robert Koren the subject of their observations.
          The Slovenia international is widely regarded to be one of the top players currently playing in Norway and his influential promptings have not gone unnoticed elsewhere.
          Lillestrom director Frank Groenlund has now confirmed that Newcastle are long-term suitors of the player, with Tottenham and Watford also named as clubs who will send scouts over at the weekend.
          "There will be representatives from Germany, the Netherlands, Tottenham and Watford will be here and Newcastle have watched him for a long time," confirmed Groenlund to Nettavisen.
          Koren's existing contract expires at the end of the year and while accepting that he has attracted interest, the 25-year-old is loath to speculate on whether he will be offered opportunity to ply his trade on a bigger stage.
          "I am permitted to sign a pre-option since I have less than six months remaining on my contract," Koren noted. "Maybe I have done that, maybe I have not."

Kommentar

• McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5113

Danton er klar!

Skrev under for LSK

Dan Anton Johansen har skrevet under for LSK. Den danske forsvarsspilleren kommer fra Brøndby hvor han har spilt 260 kamper de siste sju årene.
            KLAR: Dan Anton Johansen. FOTO: ROYAL LEAGUE
            Les også:

Billettbørsen 2006

Dansk back til LSK

Av: Morten Svesengen

26-åringen har skrevet under en avtale som binder ham til Åråsen-klubben ut 2009-sesongen.
            Johansen hadde et halvt år igjen av kontrakten med den danske storklubben, og han blir ingen dyr mann for LSK. Ut fra det Romerikes Blad kjenner til, må ikke LSK ut med et millionbeløp for å sikre seg den rutinerte forsvarsspilleren.
            - Vi er blitt enig med Brøndby om ikke å oppgi overgangsbeløp, men vi er fornøyd med avtalen vi har gjort. Han var vårt førstevalg, og vi gleder oss til å få ham til klubben, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
            LSK gjorde et forsøk på å få ham klar som innbytter til dagens kamp mot Newcastle, men det gikk ikke. Isteden vil Johansen bli presentert for Åråsen-publikummet før kampen.

Kommentar

• sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

Fra FXT/Nettavisen:

Riise: - Vi tar dere!

De kan se så tøffe ut de bare vil, Stephen Carr (f.v.), Shay Given, Scott Parker og Nicky Butt. Bjørn Helge Riise frykter dem ikke!
              (FOTO: MARIUS G. VIK/TV 2 NETTAVISEN)

Shearer er borte og Owen er skadet, men Newcastle-spillerne kan skremme de fleste bare med sitt oppsyn. Bjørn Helge Riise er imidlertid ikke redd.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN/OSLO (TV 2 Nettavisen): Riise var en av Lillestrøm-spillerne som imponerte mest da Romerike-laget spilte 1-1 på St James’ Park forrige helg. Nå ser han frem til å gjenta suksessen.

- Jeg gleder meg voldsomt, dette er litt annerledes enn å møte Harstad, innrømmer minstemann Riise, som tror dette er det største han har vært med på i sin fotballkarriere.
              Så langt.

Storebror John Arne har gjort noen av sine beste kamper for Liverpool mot nettopp Newcastle, blant annet da han i sin første sesong dunket inn vinnermålet på St James’. Lillebror har ikke tenkt å være noe dårligere.
              - Jeg frykter ikke denne gjengen, og jeg tror vi vinner. 2-1. Jeg og Michael (Mifsud) scorer, sier 23-åringen selvsikkert til TV 2 Nettavisen.

Roeder spent på LSK
              Gjør de det, vil Lillestrøm sensasjonelt gå videre til neste runde. Faktisk vil det være nok at de ikke slipper inn mål i lørdagens kamp mot det største laget i Nord-England. Og manager Glenn Roeder er meget spent på hva slags taktikk hjemmelaget vil bruke.

- Vil Lillestrøm gå for 0-0, eller vil de satse på full fart ut og gå for et tidlig mål?
              - Jeg tror i alle fall ikke at Uwe (Rösler) kommer til å spare noen av sine beste spillere til denne kampen, sier Newcastle-manageren, som har plukket seg ut «et par Lillestrøm-spillere» som vil få ekstra oppmerksomhet i lørdagens oppgjør.

Ikke uventet er Robert Koren en av dem.
              - Alle Lillestrøm-spillerne har imponert meg så lang, men det er en eller to spillere som blir spesielt viktig at vi får stoppet.
              - Robert Koren har en veldig viktig rolle i laget, vi kjenner hans evne til å avgjøre kamper – og han scoret et fantastisk mål på onsdag.

- Koren er viktig
              Om det er nok til å skulle være interessant for Newcastle, vil imidlertid ikke United-manageren ut med.
              - Vi er blitt koblet til en hel rekke spillere de siste par ukene (Duff, Kuyt, van Nistelrooy, journ. anm.), og hadde vi fått alle dem, så kunne vi tatt opp kampen med Chelsea. Jeg har imidlertid en politikk på ikke kommentere enkeltspillere som vi knyttes til.

Likevel innrømmer han at Lillestrøms midtbanejuvel Robert Koren kan nå langt.
              - Jeg skjønner godt at mange klubber er interessert i ham, og jeg tror han kan gjøre en god jobb for mange lag, mener Roeder, uten å avfeie at Newcastle kan være en av dem.
              Likevel er Newcastle-manageren mest opptatt av sitt eget lag og hva de kan oppnå. Deltakelse i UEFA-Cupen er et viktig mål for klubben.

Bjørn Helge Riise går for scoring mot Newcastle.
              Foto: SCANPIX

- Vi kjempet hardt for å komme med i denne turneringen i fjoråressesongens tre siste måneder, og det var derfor ingen av spillerne som klaget da de kom tilbake til den rekordtidlige sesongoppkjøringen den 27. juni.

- Bedre for hver trening
              Og selv om få lot seg imponere av hva Newcastle presterte forrige helg, har Roeder atskillig høyere forhåpninger for lørdagens kamp.
              - Vi har alle spillerne friske og tilgjengelige, og kvaliteten på treningen har økt gang for gang. Vi er derfor et mye bedre lag nå enn hva vi var forrige helg, skryter Newcastle-sjefen.
              Om det er nok, får du vite lørdag. Kampen går klokken 1600 på Åråsen, sendes ikke på noen tv-kanaler, men det er fortsatt godt med billetter igjen. Man venter et sted mellom seks og åtte tusen på Åråsen lørdag.

PS! Ifølge Romerikes Blad, som overvar torsdagens lukkede trening på Jessheim, ventes Newcastle å stille med en defensiv 4-5-1-formasjon, hvor Australias VM-spiller Craig Moore kommer inn fra førstekampen. Australieren fikk forkortet sin «VM-ferie» med tre dager etter det skuffende resultatet hjemme mot Lillestrøm, og er i følge Glenn Roeder høyaktuell for bortekampen.
              21.07.06 19:09, ny 21.07.06 19:27

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

RB: LSKs hemmelige våpen

http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2204320.ece

LSKs hemmelige våpen

ÅRÅSEN:
                LSK går stadig nye veier for å oppnå suksess. I går var isbad obligatorisk for spillerne etter trening. En av mange detaljer for å slå Newcastle.

KARBOHYDRATER: Dagen før kamp må spillerne fylle opp lageret med karbohydrater. Derfor sørget LSKs fysiske trener Jerome Brunier for at lasagne sto på menyen i lunsjen i går.

VANN: LSK-spillerne Espen Søgård (til venstre), Kasey Wehrman, Pål Strand, Johan Petter Winsnes og Bjørn Helge Riise bruker mye tid i vann mellom kampene. Bassenget i dusjen er ikke bare til for at de skal sprute vann på hverandre. (FOTO: NICKLAS SVENDSRUD)

Siden LSK gikk av banen med cupseier over Lyn onsdag kveld, har all fokus vært rettet mot dagens kamp mot Newcastle. Tre dager er kort tid for å hente seg inn, og på Åråsen overlates ingenting til tilfeldighetene når viktige fotballkamper kommer tett.
                Arkitekten bak LSKs kampforberedelser er fysisk trener Jerome Brunier. Franskmannen er fagmann på området – topputdannet i sitt eget hjemland. Det han lærte på idrettsuniversitetet i Frankrike lar han nå komme LSK til gode.
                Spillerne som slo Lyn ut av cupen, har 66 timer på seg fra cupkampen ble blåst onsdag av til avspark mot Newcastle. Det betyr bare tida og veien for å gjøre kroppen klar til en ny kraftanstrengelse.
                – Kroppen til en spiller trenger mellom 35 og 48 timer på å bli "normal" igjen etter en kamp. Ved å gjøre ting riktig i tida mellom kampene, kan spillerne orke mer. Hva de gjør de to første timene etter en kamp, er helt avgjørende for hvor raskt en spiller henter seg inn, sier Brunier.

To avgjørende timer

Timene fra LSK-spillerne gikk av banen rett før 22.00 onsdag til midnatt, var derfor nøye planlagt på forhånd.
                Først ble spillerne kommandert opp på ergometersykkelen for en 20 minutters "tur".
                – Å sykle er bedre enn å jogge. Du skipper ytterligere belastning på beina som har løpt i 90 minutter, men oppnår pulsen som gir restitusjon, sier han.
                Fra sykkelen bar det til kaldt bad i et eget basseng som står i dusjen i LSK-garderoben.
                – Viktig for å få i gang blodsirkulasjonen.
                Før spillerne forlot Åråsen onsdag, ble de også pålagt å spise spaghetti og kjøttdeig – selv om klokka nærmet seg midnatt.
                – Spillerne må spise karbohydrater så raskt som mulig etter kampslutt – og alltid før det har gått to timer. Det er avgjørende for å kunne bygge opp igjen energilageret til neste kamp, sier han.

Tar vannveien

Bjørn Helge Riise sa til Romerikes Blad etter Lyn-kampen at cola-kutt, forbedret kosthold og vitaminer var hemmeligheten bak hans gode sommerform.
                Brunier mener fotballspillere har mye å hente på dette området, og han synes det er rart dersom ikke flere klubber vil ta dette på alvor i den stadig mer intense kampen om å vinne fotballkamper.
                Forberedelsene dagens kamp mot Newcastle består av mye mer enn det som skjedde rett etter kampslutt.
                Torsdag morgen møtte spillerne til lett løpetrening, gange, tøying og hydroterapi (!?).
                – Hydroterapi er kombinasjonen av å stå i vann (15-20 grader), dusje i kaldt vann (5-10 grader) og å ta boblebad. Spillerne tar fire repetisjoner i denne rekkefølgen. Dette bruker vi i restitusjonsarbeidet når vi spiller kamper med tre- og fire dagers mellomrom.
                Foran Newcastle-kampen i dag ble det også en ekstratur innom det iskalde vannet i dusjbassenget også etter gårsdagens trening.

Grunnlag dagen før

Hva spillerne spiser og drikker, og hvordan de sover, er også avgjørende.
                – Dagen før kamp er den aller viktigste. Da må spillerne fylle på med karbohydrater. Det får de gjennom pasta og ris. I tillegg må de drikke mye. Mellom to og tre liter.
                – Og dette kan ikke vente til kampdagen?
                – Venter de med dette til kampdagen, er det for seint. Lageret må bygges opp dagen før. En som spiser på McDonalds dagen før, vil ikke kunne yte maksimalt selv om han spiser pasta på kampdagen, sier Brunier.
                Søvn er naturlig nok også viktig. Men ikke nødvendigvis natt før kampen.
                – Natta to dager før kamp er den aller viktigste. Før denne kampen var det natt til fredag. Da må spillerne få kvalitetssøvn for å hvile ut. Det får de kun mellom 23.00 og 02.00. Søvnen natta før kampen er ikke like avgjørende, sier Brunier.
                På kampdagen er kampmåltidet det viktigste for spillerne å passe på. Det inntas tre og en halv time før avspark.
                – Vi spiser så tidlig for å være sikker på at alle har fordøyd maten før avspark. De som blir sultne, spiser i tillegg energi-bar halvannen time før.
                Med dette opplegget skal LSK ifølge Brunier være maksimalt forberedt til dagens kamp mot Newcastle.

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

RB: Bonus-dagen

http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2204326.ece

Bonus-dagen

ÅRÅSEN:
                  For Newcastle handler dagens kamp om ære, stolthet – masse penger. LSK går på banen med alt å vinne i Intertoto-duellen på Åråsen.

UT I EUROPA: Uwe Rösler har spilt i England, og har sagt at han en gang kan tenke seg å bli trener i engelsk fotball. Med LSK-seier i dag, vil han bli kjent – også som trener. FOTO: NICKLAS SVENDSRUD

KOMMENTAR
                  Helt siden det ble klart at Newcastle skulle bli LSKs motstander i kampen om en plass i høstens UEFA-cup, har muligheten for avansement blitt sett på som en bonus.
                  Ikke mange har sett på det som særlig sannsynlig at LSK skal ødelegge Premier League-klubbens mulighet til en hel sesong i UEFA-cupen.
                  Selv etter uavgjortresultatet på St. James' Park for en uke siden, holder nok de fleste Newcastle som favoritt i dag.
                  LSK-trener Uwe Rösler har hele tiden snakket om Newcastle som den store favoritten til å gå videre. Han mener fortsatt at storklubben fra nordøst i England er favoritten, mens LSK er outsideren. Litt taktisk, men også ganske naturlig.

Röslers jobbsøknad

Tyskeren har hele tiden gjort det klart at serien og cupen på hjemmebane prioriteres foran Intertoto – i nevnte rekkefølge.
                  Men etter 1-1 i England, øyner nok også Rösler en større mulighet i dette oppgjøret.
                  LSK er bare 90 minutter unna et resultat som vil sjokkere og ydmyke Fotball-England – og gi LSK et positivt rykte i europeisk fotball.
                  Avansement betyr også at LSK går inn i kvalifiseringen til UEFA-cupen – og at klubben er tilbake i Europa for første gang siden 2002. To runder unna ligger en plass i det attraktive gruppespillet, og veien dit er ikke nødvendigvis vanskeligere enn å slå ut Newcastle i dag.
                  For LSK-treneren kan også et avansement bety noe for karrieren. Han var kjent i England som spiller, men treneren Uwe Rösler er ikke like kjent på øyriket. Newcastles skalp vil være god reklame i et land hvor han selv har uttalt at han ønsker å bli trener.

En fotballfest

Den første kampen viste med all tydelighet at Newcastle er en motstander LSK kan slå ut. Engelskmennene kuttet ned spillernes ferie med to uker, og tok LSK seriøst. Men de bommet trolig litt i vurderingen av LSKs styrke.
                  At manager Glenn Roeder tok sjansen på å møte Åråsen-klubben uten å spille en eneste treningskamp, tyder på at han regnet med å avansere.
                  Derfor er det nok et langt mer skjerpet Newcastle som kommer til Åråsen i dag enn det som tidvis ble rundspilt av LSK for en uke siden.
                  Men kanskje er det for seint for engelskmennene. 0-0 eller LSK-seier holder til avansement. 1-1 gir ekstraomganger, mens Newcastle går videre med alle andre resultat.
                  Det første oppgjøret ga LSK-spillerne både troen på avansement og selvtillit i forhold til sine mer kjente motstandere.
                  Og det betyr at LSK kan lage trøbbel for Newcastle igjen. Det er det engelske storlaget som har presset på seg. For LSK er kampen bare en bonus.
                  Et glimrende utgangspunkt for en morsom fotballkamp på Åråsen. Forhåndssalget til kampen nærmet seg 5.000 i går kveld, og det betyr trøkk på tribunen.
                  Det kan bli en fotballfest – og ikke minst en dag for minnebøkene. Vil du være en av dem som ikke var der da LSK slo ut Newcastle?

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Fra Dagbladet:

Klasseforskjell på Åråsen

FORSØKTE: Lillestrøm og Olivier Occean kjempte så godt de kunne mot Newcastle, men var rett og slett ikke gode nok.
                    Foto: Scanpix

Lillestrøm sjanseløse mot Newcastle.

SIGVE KVAMME
                    Lørdag 22.07.2006,
                    Lillestrøm - Newcastle 0-3 (1-4 sammenlagt).

ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Sensasjonen hang litt i lufta da Lillestrøm klarte 1-1 mot Newcastle i England for en uke siden. For forskjellen på ferieslappe Premier League-stjerner og krigerske LSK-spillere er ikke større enn at avansement til UEFA-cupen var overkommelig for «Fugla» hjemme på Åråsen.
                    Newcastle-manager Glenn Roeder lovte imidlertid at laget hans kom til å vise seg fra en langt bedre side på enn de gjorde på St. James Park - og Roder holdt ord.

Newcastle dominerte
                    Han hadde nok likevel ikke regnet med å møte et såpass slapt Lillestrøm-lag.
                    For etter noen jevne åpningsminutter kom klasseforskjellen på lagene raskt til syne, og det var egentlig bare et spørsmål om tid før engelskmennene ville ta ledelsen - som de gjorde etter snaue halvtimen.

Otto Fredriksen bokset et N'Zogbia-frispark rett i beina på Shola Ameobi, som fikk enkelt spillerom mot tafatte LSK-forsvare. Fra rundt 10 meter bredsidet han ballen enkelt i det lengste hjørnet.

Tafatte LSK
                    Samme mann roet engelske nerver etter 36 minutter - igjen var LSK-forsvaret merkelig på hæla. Scott Parker fikk løpe i nærmest rørende ensom majestet nedover høyreside, før han slo ballen inn til Ameobi.
                    Han kunne bare spasere ballen i mål på bakre stolpe.

Spasere gjorde også Lillestrøm - for det «Fugla» presterte de første 45 minuttene må ha fått Glenn Roeder til å revurdere de sedvanlige uttalelsene om Lillestrøm som et fysisk sterkt lag.
                    Bevegelsen og løpsviljen var fraværende - og trøya til Oliver Occean duftet sikkert like godt i pausen som den gjorde før kampen startet.

Kanarifansen var best
                    Det bedret seg litt etter pause, kanskje fordi Newcastle senket tempoet litt. Frode Kippe var nærmest utlikning da han headet centimeter utenfor etter 65 minutter.

I stedet fastsatte Belozoglo Emre resultatet til 3-0 da han vakkert limte ballen inn i krysset fra 16 meter.
                    De som viste aller best innsats på Åråsen i kveld holdt dessverre til på tribunen. For selv om Newcastle knuste Lillestrøm ute på banen - men på tribunen fikk de grisejuling.
                    Det er da noe.
                    Last edited by sparwasser; 22.07.2006, 18:21.

Kommentar

• sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

Fra VG:
                      ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Newcastle 0-3, sammenlagt 1-4) Uwe Röslers Lillestrøm fikk til slutt tre mål i sekken mot Newcastle. Det var det ingen som var knust over det etterpå.

«Eventyret er over.
                      Nå er det over til viktigere ting.»

ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Newcastle 0-3, sammenlagt 1-4) Uwe Röslers Lillestrøm fikk til slutt tre mål i sekken mot Newcastle. Det var det ingen som var knust over det etterpå.

IKKE TIL UEFA-CUPEN: Robert Koren og Lillestrøm ble slått ut av Newcastle. Foto: Sara Johannessen / Scanpix

I stedet snakket alle om den fine erfaringen, bekreftelsen av å kjempe jevnt med et engelsk topplag på bortebane og at en ukes kamppause vil lade batteriene.

Uwe Rösler strakk ikke sin kritiske røst lengre enn til å si at de to første baklengsmålene - som tok luften ut av kampen før det var spilt en omgang - var for enkle.

- Eventyret er over, nå er det over til tingene som er viktige for oss denne sesongen. Det som bekymrer meg mest i dag er at Arild Sundgot skadet ankelen sin, sa Uwe Rösler på pressekonferansen etterpå.

Tett program

Ironisk nok kan Newcastle-tapet gi Lillestrøm en fordel i en spennende eliteseriehøst. Med hjemlig cup, serie og UEFA-cup ville kampprogrammet blitt meget stramt. Ikke minst kontra serieleder Brann som er slått ut av NM-cupen, og Rosenborg som ikke er med i Europa i år.

Nå virker programmet overkommelig selv med en hengekamp i serien som en ekstra begivenhet.

Det trengte spillerne. Flere av dem har merket det tette programmet etter sommerpausen. Lørdagens kamp var ekstra tung på grunn av varmen.

Lillestrøm var aldri nær å komme tilbake etter Shola Ameobis to scoringer i 1. omgang. Nærmest kom midtstopper Frode Kippe, som headet like utenfor på Lillestrøms eneste store sjanse

Samme Kippe mente han skulle hatt frispark da Ameobi ga gjestene ledelsen 1-0 etter knappe halvtimen.

- Ble holdt

- Jeg prøvde å holde ham unna, og det ble kontakt mellom oss. Da drar han meg ned og jeg klarer ikke stå på beina, sier Frode Kippe.

Newcastle-manager Glenn Roeder beskrev Lillestrøms vei som «a mountain to climb» etter 0-1-scoringen - spesielt på grunn av varmen. Kippe er ikke uenig i det.

- Som det ble, greide vi ikke å holde spillet vårt etter 0-1-scoringen. Derfor var det første målet viktigst, selv om det andre avgjør hele kampen, sier Frode Kippe på VG Netts spørsmål.

Både han og stopperkollega Anders Rambekk skrøt av erfaringen fra møtet med den engelske stormakten. Og trener Uwe Rösler skrøt av stemningen på stadion. Hjemmefansen ga ikke opp selv på 0-2, og «lekte at Lillestrøm scoret» i sluttminuttene.

- En fornøyelig stemning på stadion - det er godt for klubben, godt for inntektssiden, og fansen hjelper oss på banen, sier Uwe Rösler.

PS! Før kampen presenterte Lillestrøm sin nye høyreback, Dan Anton Johansen som kommer fra Brøndby. Uwe Rösler forteller at han ble oppmerksom på spilleren i Royal League-oppgjørene i vinter. Han sier seg veldig fornøyd med at en spiller med 260 kamper for en så stor klubb som Brøndby kommer til klubben.

Kommentar

• sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

Fra FXT/Nettavisen:

LSK var sjanseløse

Oliver Occean og Lillestrøm var sjanseløse mot Newcastle lørdag.
                        Foto: Sara Johannessen (SCANPIX)

Samme dag som Dan Anton Johansen ble presentert for Kanari-fansen, kunne Newcastle skryte av Damien Duff i stallen. Forskjellen viste seg også da Newcastle utspilte LSK.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen) LILLESTRØM – NEWCASTLE 0-3: Riktignok er det formelt mandag at den lynkjappe flankespilleren blir klar for Newcastle, men manager Glenn Roeder sier det bare står formaliteter igjen før iren er klar.
                        Prisen? Den nette sum av til millioner pund, rundt 115 millioner norske kroner.
                        Til sammenligning vil den ikke fullt så profilerte, danske backen Dan Anton Johansen ikke koste mer enn en symbolsk sum da hans kontrakt med Brøndby uansett hadde gått ut om et snaut halvår.

Symbol på forskjellen
                        Dan Anton Johansen og Damien Duff kan gjerne stå som et symbol på klasseforskjellen mellom Lillestrøm og Newcastle, eller norsk og engelsk toppfotball. Dagene hvor Liverpool slo Strømsgodset med 11-0 og Chelsea slo Tromsø med 7-1 er muligens over, mens Newcastle viste lørdag at det fortsatt er et godt stykke på nivået mellom de to ligaene.

Riktignok hang LSK godt med de første 25 minuttene, men da bortelaget fikk seg – i følge Uwe Rösler – et høy tvilsomt tvilspark, og Otto Fredrikson måtte gi retur på N'Zogbias retur, så var det bare for Shola Ameobi å krige seg forbi Frode Kippe og dytte ballen utenfor den finske keeperens rekkevidde.
                        - Et mål ut av intet, mente Rösler, og sa det samme om andremålet, selv Scott Parker neppe ville sagt seg helt enig.
                        Den engelske landslagsspilleren gikk på et utrolig løp langs høyresida, fikk lagt inn upresset og den samme Ameobi bykset frem og dunke inn 2-0.
                        - Game over, mente Kasey Wehrman, og har rett i det. Selv kom han først inn i pausen, noe som forbauset Newcastle-manager Glenn Roeder voldsomt.

Roeder overrasket over benking
                        - Kasey var en spiller vi hadde sett oss ut i forkant, og hadde tenkt å sette en mann på. I de kampene vi har sett Lillestrøm har han vært mye involvert og ofte dominert midtbanen, og vært flink til å plukke opp baller. Det var derfor svært overraskende da ha ikke startet kampen i dag.

Hovedpersonen selv begynner etter hvert med å bli vant til å varme benkene eller i verste fall sitte på tribunen, ettersom LSK har en spiller for mye uten EU-pass. Selv om LSK tok seg noe opp etter at han kom inn sammen med Pål Strand i pausen, så forandret det ikke kampbildet nevneverdig. Newcastle «’Fugla» måtte nøye seg med et par halvsjanser.

- Vi var for tamme og tråkket ikke nok til, mente australieren, og gjorde sitt beste for å endre den trenden da han og Belozoglu Emre sjekket hverandres brystbreddemål på slutten av andreomgangen. Den ikke utpregede hjemmedommeren Stanislav Sukhina fra Russland gikk imidlertid imellom, og avbrøt klinsjen.

Trist, da det sannsynligvis var den eneste fighten Lillestrøm kunne ha vunnet på banen i dag. Imidlertid klarte Kanari-fansen å utsynge den berømte «Toon Army» fra Newcastle, til tross for at bortesvingen talte over 1.000 Newcastle-supportere.

Hyllet fansen
                        Både Glenn Roeder og Uwe Rösler trakk frem den gode stemningen på Intertoto-kampen, selv om det for tyskeren del var med et lite hjertesukk.
                        - Kanarifansen var fantastisk i dag, det var bare synd at ikke vi kunne være det samme.
                        22.07.06

Kommentar

• sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

Fra FXT/Nettavisen:

Sånt får du tåle, Kippe!

Shole Ameobi synes Frode Kippes klage var uberettiget.
                          Foto: Sara JOhannessen (SCANPIX)

Tomålsscorer Shole Ameobi var ikke imponert over Lillestrøm-spillernes klage på førstemålet mellom LSK og Newcastle.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen) LILLESTRØM – NEWCASTLE 0-3 : Uwe Rösler mente Frode Kippe ble holdt og skulle hatt frispark i forkant av situasjonen som ledet til 1-0. Otto Fredikson ga en retur på det knallharde skuddet til Charles N'Zogbia, Frode Kippe og Shole Ameobi var plasserte side om side, men mens nordmannen gikk i bakken, sto Newcastle-spissen oppreist og plasserte ballen rolig utenfor Frediksons rekkevidde.

- Frispark, sa Uwe Rösler.
                          - Frode skal jo ha frispark!
                          Mente Anders Rambekk.
                          - Hadde trodd dommeren skulle blåse, jeg blir jo holdt.
                          Sier Kippe selv.
                          Men støtte får LSK-kapteinen ikke fra dagens Newcastle-helt, Shole Ameobi.
                          - Vi går i kroppen til hverandre i kamp om ballen, og jeg vinner, sier 24-åringen.
                          - Sånt får man tåle såpass fysisk kontakt på dette nivået!

Fysisk er det i alle fall ingen tvil om at Shole Ameobi tåler en hel masse selv. I tillegg til å være sterk som en bjørn og ha byksene til en gepard – akkurat som da han hoppet forbi hele Lillestrøm-forsvaret og kriget inn 2-0 på Scott Parkers perfekte innlegg, så har en smertegrense som selv fødende kvinner kan misunne ham.

- Shole fikk seg en skikkelig spark på treningen torsdag, og vi var sikre på han ikke kunne spille i dag. Ankelen hans var maks åtte prosent frisk i dag, mente Glenn Roedder.

- Det gjør vondt nå, og nå er jeg der jeg var etter treninga torsdag, sa hovedpersonen selv etter kampen.
                          Med en liten forskjell – han er klubbens toppscorer med to mål denne sesongen, og med Michael Owen langtidsskadet og Alan Shearer i de pensjonertes (fotball-)rekker, så er det akkurat slike sjanser han må ta for å kunne etablere seg på topp for «the Magpies». Belozoglu Emre håper nok han skal ha forsterket sine muligheter til det samme, etter at han dunket inn 3-0 med venstrefoten ett minutt på overtid, utagbart i krysset fra 20 meter.

22.07.06

Kommentar

• ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

Newcastle-spillerne skrøt av LSK-fansen.

HOLDT KOKEN: Selv om Lillestrøm ikke klarte å gi Newcastle skikkelig kamp på banen, regjerte Kanarifansen på tribunen. Etterpå fikk de skryt av Newcastle-spillerne.
                            Foto: SCANPIX

Mens engelske pressefolk lurte på hva nordmennene «gikk på».

SIGVE KVAMME
                            Søndag 23.07.2006, 10:38
                            oppdatert 10:41

(Dagbladet.no): «You're not singing anymore», ertet Newcastle-fansen da laget deres gikk opp til 1-0 mot Lillestrøm på Åråsen i går.

De fikk spise i seg ordene sine.

For selv om Lillestrøm fikk en fotballeksjon av Newcastle nede på banen, fikk de rundt 1000 Newcastle-supporterne en like solid sangleksjon av Kanarifansen.

Stemningen på St. James Park er kjent for å være av de beste i England, men etter kampen på Åråsen skrøt Newcastle-spillerne uoppfordret av trøkket på tribunen.

- Flere spillere kom bort til meg etter kampen og sa de var utrolig imponerte over livet på tribunen, sier LSK-kaptein Anders Rambekk.

Newcastle-keeper Shay Given var en av dem.

- De lagde virkelig liv, selv om laget deres tapte, sier han til Dagbladet.no.

De engelske journalistene på pressetribunen lurte på sin side hva Kanarifansen gikk på, særlig under sangen «Vi later som vi scorer mål».

Den kom blant annet 20 sekunder etter at Belozoglu Emre hadde satt inn 3-0 for Newcastle - og de engelske pressefolkene så ut som et stort spørsmålstegn da hjemmefansen gikk av hengslene som om de hadde vunnet kampen.

Det gjorde ikke Lillestrøm.

Men kampen på tribunen vant de overlegent.

Kommentar

• sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

Fra RB:

Spillerne pålagt fotballfri

ÅRÅSEN:
                              (LSK-Newcastle 0-3). Europa-eventyret er over. LSK-trener Uwe Rösler kan igjen konsentrere seg om serien. I jakten på seriepoeng ble spillerne i går pålagt fri.

TRE DAGER FRI: Michael Mifsud (til venstre) og Anders Rambekk (til høyre) er blant spillerne som har fått fri helt fram til onsdag av trener Uwe Rösler. ALLE FOTO: NICKLAS SVENDSRUD

FÅR TRØST: Bjørn Helge Riise får trøst av trener Uwe Rösler. (FOTO: NICKLAS SVENDSRUD)

LSK-spillerne får nå opptil tre fridager fra trening for å være best mulig forberedt til neste helgs oppgjør borte mot Rosenborg.
                              Den påfølgende uka venter kamper mot både Brann (hjemme) og Viking (borte) – også det seriekamper.
                              – Det er ingen tvil om at serien betyr mest for oss. Spillerne har vært gjennom et tøft kampprogram i det siste, og gutta har godt av noen dager fri fra trening. Jeg har bedt dem om å koble helt av – og å gjøre helt andre ting enn det som har med fotball å gjøre, sier trener Uwe Rösler.
                              Hvile

LSK-treneren har delt spillerne i tre grupper – og de får henholdsvis en, to eller tre dager fri. Alle spillerne har fri i dag. Deretter har de fått fridager etter individuelle behov.
                              De yngste spillerne og de som har spilt færrest kamper, møter til trening og test allerede i morgen.
                              Spillerne som har spilt en del kamper, møter opp igjen til trening tirsdag.
                              Mens de som har spilt omtrent alt – Bjørn Helge Riise, Robert Koren, Anders Rambekk, Shane Stefanutto, Heinz Müller, Arild Sundgot og Michael Mifsud er blitt pålagt å være borte fra Åråsen til onsdag.
                              – Disse har spilt nesten alle kampene siden vi begynte i vinter. De har gått av noen dagers hvile for å lade batteriene foran de viktige seriekampene som kommer. En spiller som Bjørn Helge Riise, har for eksempel spilt absolutt alt. Vi kan ikke risikere at han blir utbrent, sier Rösler.
                              Fornøyd med åpningen

LSKs tyske trener tror også at det tette kampprogrammet hadde sitt og si for at LSK ikke klarte å komme opp på sitt beste nivå mot Newcastle i går.
                              – Jeg så på spillere som Bjørn Helge Riise, Robert Koren og Michael Mifsud at de ikke klarte å yte maksimalt. Ikke så rart siden vi hadde en tøff kamp mot Lyn onsdag, sier han.
                              Han var likevel godt fornøyd med det laget hans leverte fram til engelskmennene tok ledelsen etter en snau halvtime.
                              – Vi ga ikke Newcastle noen ting, og slik jeg så det skapte de ikke en sjanse før 0-1 kom ut av ingenting. Planen var å frustrere dem, for så å utnytte det senere i kampen. Selv om jeg skulle ønsket at vi kunne gjort litt mer med ballen selv, var jeg fornøyd med måten vi spilte på i starten, sier han.
                              I hans øyne var det Shola Ameobis ledermål etter 29 minutter som forandret alt.
                              – Det første målet ødela alt. Og 0-2 tok knekken på oss. Da var kampen kjørt, sier Rösler.
                              Spillerne ville kjøre på

Likevel gjorde han et forsøk med to bytter i pausen. Pål Strand og Kasey Wehrman kom inn for Espen Søgård og Khaled Mouelhi.
                              – Jeg spurte spillerne i garderoben hva de ville gjøre i andre omgang. De sa at de ville kjøre på, og derfor gjorde jeg to bytter og forandret litt på formasjonen, sier han.
                              Kort tid etterpå kom det endelige nådestøtet da Arild Sundgot måtte ut med skade. LSK hadde allerede gjort sine tre bytter.
                              Rösler er glad for at klubben ble med i Intertoto selv om sjansen for spill i UEFA-cupen røk i går.
                              – Dette er verdifull matching for spillerne våre som ikke har internasjonal erfaring. Nå som vi er ute, kan vi igjen rette all fokus mot serien. Intertoto har vært lærerikt, mener han.

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Fra RB:

Roeder ga Riise ros
                                "Bjørn Helge skal være stolt av det han
                                har gjort de siste tre årene"

ÅRÅSEN:
                                Glenn Roeder sendte Bjørn Helge Riise hjem uten kontrakt som West Ham-manager for tre år siden. I går gikk Newcastle-manageren rett inn i LSK-garderoben for å skryte av Bjørn Helge Riise.

IMPONERT: Newcastle-manager Glenn Roeder er imponert over framgangen Bjørn Helge Riise har hatt siden han prøvetrente med West Ham.

Av: Av Morten Svesengen og Espen Bolstad

– Husker godt at Bjørn Arne Riise var hos oss. Han var en liten og kjapp gutt, men manglet muskler eller duellstyrke. Jeg mente det var best at han prøvde seg i en annen liga, sier Glenn Roeder.
                                Og han er imponert over utviklingen.
                                – Bjørn Helge skal være stolt av det han har gjort de siste tre årene. Jeg må si jeg er meget imponert over hvilken utvikling han har hatt siden han var i West Ham. Han har bygd opp muskler i overkroppen og er sterk i duellene, samtidig som han har holdt på hurtigheten, mener Roeder.
                                Husket ikke Roeder

Newcastle-manageren er sikker på at Riise kan lykkes på høyt nivå.
                                – Slik han har utviklet seg, vil jeg ikke bli overrasket om han ender opp i en større liga, sier han.
                                Roeder var så opptatt av å oppmuntre Riise at han tok turen inn i LSK-garderoben.
                                – Jeg ville bare takke for sist og fortelle ham at han har utviklet seg enormt, sier Roeder.

Riise selv ble litt satt ut da han ble oppsøkt av Newcastle-manageren.
                                – Jeg hadde ikke tenkt over at det var han som var i West Ham den gangen jeg prøvespilte der. Men da han sa det, kjente jeg ham igjen. Jeg snakket mye med ham da jeg var der, og det var veldig hyggelig at han tok turen inn i garderoben for å gi meg ros, sier Riise.
                                Det dempet også noe av skuffelsen over å ha tapt.
                                – Dette tror jeg vi kommer fort over alle sammen. Disse kampene har vært en opplevelse for oss, og nå kan vi konsentrere oss fullt og helt om serien, sier LSKs kantspiller.
                                Fryktet Wehrman

Newcastle-manager Roeder var både glad og lettet over at laget hans gikk videre i sommervarmen.
                                – Begge lag ble preget av varmen. Ikke bare fysisk, men også psykisk. Det første målet gjorde at vi kunne slappe av litt, og det var veldig godt for psyken, tror han.

På forhånd sa han at to spillere ville få ekstra oppmerksomhet. I går innrømmet han at det var Olivier Occean – og Kasey Wehrman. Roeder ble overrasket da australieren ikke startet for LSK.
                                – Vi var flere som så LSK-kampen mot Lyn onsdag. Alle var imponert over Wehrman, og vi fryktet ham litt før møtet i går. Så det var overraskende at han ikke startet, mener Roeder.

LSK-trener Uwe Rösler forklarer laguttaket slik:
                                – Jeg ønsket ikke å bruke Kasey så lenge det bare var tre dager mellom kampene. Dessuten spilte "Kiko" (Khaled Mouelhi) og Espen (Søgård) så bra mot Newcastle sist at de fortjente en ny sjanse, sier Rösler.
                                Wehrman selv skulle gjerne spilt, og han var LSKs beste etter at han kom inn ved pause.
                                – Siden de ledet 2-0 fikk vi litt mer plass i andre omgang. Det er ikke sikkert jeg hadde fått så god tid med ballen jeg heller om jeg hadde startet kampen, sier Wehrman.

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Småplukk fra papir-RB

Anton får trøye nummer 5, den samme som han hadde i Brøndby.

Sundgot hadde heldigvis ikke noe brudd i foten. Han skal til MR-undersøkelse i dag får å sjekke om leddbåndet er skadet. Han sier selv at han allerede er mye bedre i foten, så kanskje vi kan håpe at Rosenborg-dödaren er tilbake på Lerkendal på søndag.

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

Mirror: Spurs så på Koren og Watford på Mifsud

TOTTENHAM spied on Lillestrom winger Robert Koren in the Norwegian side's InterToto Cup defeat by Newcastle.

SPURS EYE KOREN
                                    TOTTENHAM spied on Lillestrom winger Robert Koren in the Norwegian side's InterToto Cup defeat by Newcastle.
                                    Lillestrom chief Frank Gronlund confirmed that Spurs and several German clubs were at the Arasen Stadium on Saturday to see the 25- year-old Slovenia star, who only has three months left on his contract and can move on a free.
                                    Newcastle boss Glenn Roeder admitted: "There are two or three players at Lillestrom who have the potential to play in the Premiership, and Koren is one of them."

Watford, also represented, were believed to be checking on Malta striker Michael Mifsud, 25.
                                    Last edited by Torolf; 24.07.2006, 10:54.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Tottenham så Koren
                                      Per Steinar Markussen - 24/07 09:32

Ifølge den engelske avisen The Mirror, var Tottenham til stede på Åråsen for å se Robert Koren i kampen mot Newcastle.

Daglig leder i Lillestrøm, Frank Grønlund, bekreftet overfor avisen at Tottenham og flere tyske klubber var på stadion for å se midtbanespilleren, som er uten kontrakt etter denne sesongen.

Foto: Thomas Reisæter, Fotballmagasinet
                                      Last edited by gj; 24.07.2006, 10:19. Begrunnelse: Redigert bort FONT-tagger
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

From teamtalk.com:

http://www.teamtalk.com/football/sto...357281,00.html

Mifsud: Highly rated

Hornets watching Maltese falcon

Lillestrom's Malta international striker Michael Mifsud has attracted the attention of Watford manager Adrian Boothroyd.
                                        The diminutive 25-year-old caused Newcastle no end of problems in the first leg of their Intertoto Cup tie last weekend.

And now Boothroyd is considering adding Mifsud to his ranks at Vicarage Road to give the Hornets a different option up front as they prepare to tackle the Premiership.

Magpies boss Glenn Roeder considered Mifsud to be the main threat to his side's chances of progressing into the UEFA Cup.

In the end, Newcastle were 4-1 aggregate winners over the Norwegian club but the 1-1 draw at St James' Park proved to be a nervy affair.

Mifsud's movement unsettled the Geordies and Shay Given had to make two smart saves to deny the forward a goal.

Kommentar

• Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

www.lsk.no: - Nære ved å skrive historie

- Nære ved å skrive historie
                                          (LSK - Newcastle 0-3 (1-4 sammenlangt)). Uwe Rösler hadde håpet på et bedre resultat mot Newcastle på lørdag, men måtte se sitt lag bli slått av Premier League-laget Newcastle. Dermed exit Intertoto-cupen, og ingen Uefa-cup.

- Vi hadde muligheten til å kunne skrive historie, og de første tjue minuttene var vi fullt på høyde med Newcastle. Likevel holdt det ikke inn. Nå er eventyret over, konstaterte Uwe Rösler på pressekonferansen etter kampen.
                                          Rösler virket noe skuffet, men tok det hele med fatning.
                                          - Vår prioritering overfor denne kampen var at serie og cup er viktigere. Likevel er det alltid surt å tape fotballkamper. Bare synd at vi ikke klarte dette bedre som i de første tjue minuttene.

To kjappe
                                          De første 20 minuttene var LSK jevngode med Newcastle. Det til tross skulle Shola Ameobi bli den store forskjellen de første 45 minuttene. I det 29. minutt kranglet han en ball i mål etter et Newcastle-frispark, og syv minutter seinere bredsidet han en ball i nettmaskeine til 2-0 etter at Scott Parker fikk lagt inn fra høyre. Dermed måtte LSK ut for å score tre mål. Noe som ble veldig vanskelig.
                                          - Det var vel mer eller mindre kjørt da de fikk satt inn sitt andre mål, og vi ble nok litt overrasket over at de slapp til så enkelt. Resultatet står ikke helt til kampen. De fortjente likevel å gå videre, fortalte assistenttrener Gunnar Halle.
                                          For i løpet av andreomgang roet Newcastle seg ned, og LSK måtte fram for å forsøke å score mål. Det gikk dessverre ikke, og rett før full tid la Emre på til 3-0 for gjestene. Da var alt håp ute.
                                          Nolberto Solano fryktet LSK på forhånd, og hadde derfor sammen med lagkameratene forberedt seg godt før returmøtet. 1-1 på St. James' Park ga tydeligvis Premier League-laget masse å tenke på. Det bekrefter Solano.
                                          - Vi var sikre på at det ikke ville bli en enkel kamp før vi kom hit, men vi har brukt den siste uka godt. Derfor føler jeg at vi var et mye bedre lag nå enn for en uke siden. All ære likevel til LSK for at de kjempet så hardt. De fikk med seg et meget godt resultat fra St. James' Park, bedyrte Solano som så forskjell på laget fra første til andre kamp.
                                          - LSK så ut til å være veldig mye mer slitne ut, og hadde tydeligvis ikke like mange krefter å gå på til forskjell fra det første møtet.

Fansen imponerende
                                          Det ble dermed tap for LSK og exit fra Intertoto-cupen. Med seier ville det blitt kvalifiseringsrunder til UEFA-cupen. Likevel er det en ting Newcastle-spillerne seint vil glemme.
                                          - Vi fikk veldig mange tilbakemeldinger fra dem om at de syntes supporterne våre var fantastiske, sa Anders Rambekk etter kampen, vel vitende om at Toon Army (Newcastles supportere) er en av Englands største og beste supporterklubber.
                                          Derfor fikk vi Newcastle-keeper Shay Given til å bekrefte nettopp dette.
                                          - LSK-supporterne var fantastiske. Vi har utrolig bra supportere selv, men i denne kampen ble hjemmesupporterne overlegent vinnere, sa Given med et smil.

Kommentar

Working...