juli 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Mye godt LSK-stoff i papir-RB i dag. En dobbeltside om legenden Alf Kaka Martinsen og ditto om Kanari-Fansens vekst i Bygde-Norge. Jeg tviler på at disse artiklene kommer på nett, så løp og kjøp RB.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      Heidar tilbake til Watford?

      http://eatsleepsport.com/news_detail...g=Championship

      Helguson's future in balance Fri, Jul 28 2006 10:33
      Heidar Helguson could return to Watford after Fulham boss Chris Coleman ruled out a departure for Hornets target Collins John.Iceland international Helguson arrived at Craven Cottage in a £1.3million move from Vicarage Road last summer, but he struggled to establish himself as a regular in the Premiership.
      A return to Watford is sure to suit all parties, as the Hornets were understood to be planning a £2million swoop for Dutch ace John, only for Cottagers boss Coleman to insist he remains part of next season's plans.
      Coleman said: "We all know Collins can score goals but it's the other side that we need to see and he's learning that he has to work harder. "He's said that he wants to stay at Fulham and that's fantastic. He has a huge amount of potential and this could be a big season for him."

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        Fra Adressa:
        Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

        - Rosenborgs æra er over


        Gleder seg. Lillestrøm-trener Uwe Rösler avviser at Rosenborg og Lillestrøm er erkerivaler, men ser frem til morgendagens kamp på Lerkendal. ( Foto: Digitalsport )

        LILLESTRØM: Uwe Rösler har enorm respekt for det Rosenborg har skapt !de siste tyve årene. Men Lillestrøms tyske trener mener gullalderen er forbi på Lerkendal.

        Av: Steinar Eggen
        Publisert: 29.07.2006 kl. 10:30

        - Jeg kan vanskelig tenke meg at Rosenborg i overskuelig fremtid kan dominere norsk fotball slik klubben gjorde frem til 2004-sesongen. Flere andre klubber har meldt seg på, og har kommet i toppen for å bli. Det vi har sett hittil denne sesongen bare bekrefter min påstand om at Rosenborgs gullalder er historie, sier Uwe Rösler, som understreker at han ikke vil ha noen ordkrig før morgendagens batalje på Lerkendal. LSK-sjefen gleder seg til møtet med RBK, men nekter for at gjestene har noe slags favorittstempel:

        - Om vi kommer opp dit som favoritt!? Nei, aldeles ikke. Dette er et helt åpent oppgjør, og jeg vet vi kommer til å få en meget tøff kamp om poengene.
        Etter fire år i LSK har han et distansert forhold til rivaliseringen mellom Rosenborg og Lillestrøm. Han fnyser av antydningen om erkerivaler.

        - Jeg har egentlig aldri merket noen spesiell rivalisering mellom RBK og LSK. Det eneste måtte være en kjedelig episode som møtte oss etter at vi vant 2-1 i Trondheim i fjor. Da var det noen av hjemmelagets såkalte supportere som griset til bussen vår, men ellers ingenting, sier tyskeren og slår ut med armene.

        - Blir seriemesterskapet en kamp mellom Brann og Lillestrøm?
        - Nei. Brann, Lillestrøm, Rosenborg, Stabæk og Vålerenga er alle der oppe, og jeg tror toppkampen vil handle om fem-seks klubber. Rosenborg blir helt sikkert en av dem, men får ikke lenger drive i egen klasse slik de gjorde under Nils Arne Eggen, sier Rösler.

        Skryter av Winsnes
        Johan Petter Winsnes fra Byåsen er fortsatt i Lillestrøm, og spilte fra start senest i UEFA-cupkvalifiseringen mot Newcastle forrige helg. Men en smell i hodet i første spilleminutt, sendte 30-åringen tidlig av banen. Winsnes håper å få sjansen igjen på Lerkendal:

        - Jeg sliter riktignok med en lårskade, men er forhåpentligvis frisk og rask på søndag. Rosenborg-kampen står jeg nødig over, sier Johan Petter, som nyter meget stor tillit på Åråsen.

        - Johan er utrolig lojal, gir alltid hundre prosent og du vet bestandig hva du får fra den kanten. Det er en ren fornøyelse å jobbe med en så gjennomført profesjonell fotballspiller som Johan Petter Winsnes, sier Rösler.
        - Overrasket over at Rosenborg aldri har prøvd å hente han hjem?
        - Det har jeg ingen formening om, bedyrer LSK-bossen.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          Last edited by RoyVaadal; 30.07.2006, 20:07. Begrunnelse: Endret for aa passe inn i nyhetstraaden. Flyttet fra nye spillere-traaden

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            RB: Til Trondheim med selvtillit

            http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2214923.ece

            Til Trondheim med selvtillit

            ÅRÅSEN:
            Ingenting har vært vanskeligere for LSK enn å vinne på Lerkendal. I dag reiser Frode Kippe og hans lagkamerater til Trondheim for å gjenta fjorårssuksessen.
            TRYGG: – Slike opplevelser som den mot Newcastle borte, er det du ønsker deg som fotballspiller, sier Frode Kippe. I dag håper han LSK skal prestere noe av det samme på Lerkendal. FOTO: NICKLAS SVENDSRUD




            Av: Morten Svesengen

            22 magre år fikk sin slutt da LSK slo Rosenborg 2-1 tidlig i august i fjor. LSK-kaptein Kippe tror den seieren betyr mye også for dagens kamp.
            – Det har vært snakket mye om den dårlige statistikken mot Rosenborg. Kanskje har det av og til gjort oss vel defensive. Seieren i fjor betyr mye. Den viste oss at dette ikke er umulig. Vi møter RBK og Brann i løpet av få dager, og vi har ikke råd til å tape noen av dem. Seier på Lerkendal i kveld hadde vært en perfekt start, mener Kippe.
            Avgjørende periode

            Midtstopperen mener selvtilliten er god i LSK-mannskapet selv om laget verken har vunnet en seriekamp eller holdt nullen siden 16. mai.
            – Vi har spilt gode kamper, og stor sett hatt god kontroll defensivt mot alle lagene vi har møtt. Men vi har sluppet inn for enkle baklengsmål. Det er det vi må gjøre noe med, sier LSK-kapteinen.
            Litt varierende form i serien og to utsatte seriekamper, har gjort sitt til at lagene bak LSK har nærmet seg.
            – Det gjør det viktig å få en seier i kveld. Vi fikk en god start på sesongen, og nå er det avgjørende at vi begynner å vinne igjen. Den perioden vi går inn i nå avgjør hvor vi skal kjempe resten av sesongen, sier han.
            Fikk trygghet i Newcastle

            LSK hadde et godt utgangspunkt til å gå videre i Intertoto-cupen, men Newcastle ble for sterke i returoppgjøret på Åråsen. Den sterke borteinnsatsen ga likevel LSK-mannskapet et løft som de kan ta med seg inn i norsk tippeliga.
            – Slike opplevelser som den mot Newcastle borte, er det du ønsker deg som fotballspiller. Det gir deg både selvtillit og trygghet å vite at du kan spille så godt mot en så god motstander. Nå vet vi at vi kan, og vi kan gjøre det igjen.
            – I kveld?
            – Ja, gjerne det. Vi har vært et bedre lag enn Rosenborg i år. Det betyr ikke at vi er favoritter, men at vi reiser til Trondheim for å vinne, forteller Kippe.
            – Gutta ser friske ut

            I likhet med kaptein Kippe, er LSK-trener Uwe Rösler opptatt av at LSK skal luke bort enkle baklengsmål.
            Hvis de klarer det, har han tro på en god LSK-kamp i Trondheim.
            – Spillerne er i god form. De har virket veldig skjerpet på treningene de siste dagene. Kvaliteten har vært bra og gutta ser friske ut. Det lover godt, sier Rösler.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              Vraket Premier League, valgte LSK



              (FOTO: MARIUS VIK/TV 2 NETTAVISEN)
              Dan Anton Johansen kunne ha spilt i den gjeveste ligaen i Europa, men valgte Lillestrøm og den norske Tippeligaen etter anbefaling fra Åge Hareide.
              Av Marius Vik


              LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Dan Anton Johansen ble presentert for Åråsen-publikummet før hjemmekampen mot Newcastle forrige lørdag. Mot Rosenborg denne helga gjør backen ventelig sin LSK-debut, men den knalltøffe dansken innrømmer at han hadde tilbud fra mer lukrative områder.
              - Jeg fikk tilbud fra de to øverste divisjonene i England, og også fra Tyskland fikk jeg tilbud om kontrakt. Ut i fra en totalvurdering endte jeg likevel opp i Lillestrøm, sier 26-åringen.

              Hareide anbefalte LSK
              Uten at dansken vil si mer enn at det var «gode lag» det dreide seg om, så er det tydelig at de økonomiske betingelsene romerikingene har gitt dansken er meget gode, noe den tidligere Brøndy-spilleren også bekrefter ovenfor TV 2 Nettavisen. Men også anbefalingene han fikk før han reiste nordover var avgjørende.
              - Jeg pratet med min gamle trener Åge Hareide, og min norske kollega i Brøndby, Trond Andersen før jeg tok valget.
              Noe lett valg var det ikke. Etter syv år i den danske toppklubben, 260 kamper og tre seriemesterskap, så mistet han plassen sin i forrige sesongen i Danmark. Kun 13 seriekamper fra start, samt fem som innbytter, ble det i fjor, og nå var det på tide med nye utfordringer.
              - Jeg har nettopp fått en datter, og alders- og situasjonsmessig var det på tide å forsøke noe nytt. Fordelen med Norge var at det var lett og gli rett inn i samfunnet her, likhetene er mange.

              Ski, ikke snus
              Likevel har kraftbacken ikke klart å ta til seg «det norskeste av det norske»:
              Brunost er uprøvd (- jeg hater ost!), danske pølser er bedre enn norske, mens både den norske pilsen og jordbæra står urørt. På hotellet hvor backen foreløpig bor med sin familie serverer de ikke Pizza Grandiosa, mens snus har han kun erfart én gang tidligere:
              - Og aldri mer! Uff! Nei, nei, nei!
              Å gå på ski har heller aldri Dan Anton Johansen gjort. Det får han endelig lov til nå.
              - Det er jo så mye bakker og fjell her, i Danmark er det jo bare flatt! Der hadde vi til og med i kontrakten at vi ikke fikk gå på ski, men heldigvis står ikke det i min nye kontrakt, så nå skal jeg endelig få prøvd det.
              Prøvd seg mot Rosenborg søndag kveld får han sannsynligvis også. Lillestrøm har ikke klart å fylle plassen etter at Christoffer Andersson dro til tyske Hannover i sommer. Anders Rambekk, Cyril Kali og Johan Petter Winsnes har alle forsøkt å fylle tomrommet, uten den helt store suksessen.
              Nå venter alle på at allsidige Dan Anton Johansen skal gjøre jobben, og både Frank Grønlund og Jan Åge Fjørtoft har sagt dansken vil være et førstevalg på backen. Selv synes han det er litt tidlig med en slik rangering, selv om han selvsagt håper å stille i søndagens TV 2-sendte toppkamp.
              - Jeg har lagt inn en del ekstra økter mens jeg har vært her, og jeg fikk dessuten en treningskamp for Brøndby i forrige uke. Om det er grunnlag godt nok til å få starte mot Rosenborg, vet bare treneren. Men jeg har spilt mot Rosenborg før, og har selvsagt lyst til å gjøre det igjen, sier Johansen.

              Dårlig RBK-erfaring
              Det var for temmelig nøyaktig for tre år siden, i tredje runde av Champions League-kvalifiseringen. Den gangen vant trønderne med 4-2 totalt, etter to mål av Frode Johnsen og to av Harald Brattbakk. Det var den gangen Rosenborg kunne kalle seg «Skandinavias beste fotballag». Nå er begge måljegerne borte, og karakteristikken av trønderne er så langt unna det er mulig å komme betegnelsen fra 2003.
              Noen dårligere liga enn den danske tror likevel ikke 26-åringen at han har kommet til.
              - Mitt lille inntrykk er at det er to ganske jevne ligaer, sier Johansen til TV 2 Nettavisen.
              - Den største forskjellen ligger nok på tilskuersiden. I Brøndby hadde vi vanligvis seksten til sytten tusen på hjemmekampene våre, mens i de store kampene mot FC København, Århus og OB, så var det drøye tjue tusen. På den annen side så var det spesielt å se Lillestrøms hjemmekamp mot Newcastle, innrømmer den tettbygde dansken.
              Etter at Lillestrøm hadde blitt nedsablet og utklasset med tre null på hjemmebane, slo romerikingene til med synging som overrasket flere enn det tilreisende pressekorpset.
              - En slik stemning på 0-3 ville du aldri fått i Danmark. Der ville vi bare ha blitt kraftig pepet av banen med et slik resultat.
              Hva slags reaksjon Dan Anton og øvrige Lillestrøm- og Rosenborg spillere møtes med på søndag, kan du se her på FXTV søndag klokken 20.00.

              Landslagsskryt
              Landslagsstrener Åge Hareide mener Lillestrøm har gjort en meget god investering i Dan Anton Johansen, og skryter mye av sin tidligere elev ovenfor TV 2 Nettavisen.
              - En meget god defensiv spiller med gode holdninger, mener landslagssjefen.
              - I tillegg er han veldig humørfylt.
              Hareide var ikke redd for å anbefale Lillestrøm SK til sin tidligere elev.
              - Nei på ingen måte, Lillestrøm er en meget profesjonell klubb. I tillegg har Brøndby og Lillestrøm mye likt ved seg i måten klubbene drives på, og så slapp han jo å bytte draktfarge da, humrer den norske landslagstreneren.
              30.07.06 10:20
              Last edited by reka; 30.07.2006, 09:48.

              Kommentar

              • morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

                Gullårene er historie

                - Gullårene er historie


                IKKE FAVORITTER: Uwe Rösler mener Lillestrøm ikke er favoritter i dagens oppgjør mot Rosenborg på Lerkendal. ( Foto: Digitalsport )
                Relaterte klubber
                Lillestrøm
                Stiftet: 02.04.1917
                Hjemmebane: Åråsen
                Tilskuerrekord: 13595
                Neste kamp: 30.07.2006 Rosenborg-Lillestrøm
                Mer om Lillestrøm
                Rosenborg
                Stiftet: 19.05.1917
                Hjemmebane: Lerkendal
                Tilskuerrekord: 28619
                Neste kamp: 30.07.2006 Rosenborg-Lillestrøm
                Mer om Rosenborg



                I dag innleder Lillestrøm sin hektiske uke: Tre seriekamper på åtte dager. Nå skal gullkandidaturet testes.
                DIREKTE KL. 20.00: ROSENBORG - LILLESTRØM


                Av: Thore-Erik Thoresen
                Publisert: 30.07.2006 kl. 09:36
                Endret: 30.07.2006 kl. 09:43
                Lillestrøms frittalende tyske trener har den aller største respekt for det Rosenborg presterte og leverte de siste 20 årene. Nå mener Uwe Rösler at trøndernes gullalder definitivt er historie.
                Gjett hvem som er mest populær når han entrer Lerkendal til ettermiddagens match!
                - Jeg kan vanskelig tenke meg at Rosenborg i overskuelig fremtid igjen kan komme til å dominere norsk klubbfotball slik laget gjorde frem til 2004, sier Rösler i et intervju med Adresseavisen.
                Turbulens

                Da hadde hans navn allerede preget nyhetsbildet etter uttalelsene i forbindelse med Per-Mathias Høgmos sykmelding. Den turbulensen som oppsto i kjølvannet av den saken er forlengst oppklart etter at det utløsende TV2-intervjuet ble gitt på helt andre premisser enn hva Uwe Rösler ante noe om.
                Nå er tyskerens blikk rettet mot de 90 minuttene seriefotball på Lerkendal. Hvem som spiller for motparten eller hvem som sitter på benken er ham fullstendig likegyldig.
                - Flere andre klubber har meldt seg på og har kommet i toppen for å bli. Det vi har sett denne sesongen bare bekrefter min påstand om at Rosenborgs gullalder er historie, gjentar Rösler.
                Statistikken

                Og LSK-treneren kan samtidig finne støtte i den ferskeste statistikken: På de seks siste oppgjørene har tre kamper endt uavgjort, Lillestrøm har vunnet to, Rosenborg en gang.
                På Åråsen den 9. april endte det 3-3.
                Det er når vi henter frem de tyngste tallene at Rosenborg vipper vekten over i sin favør:
                64 kamper i serie og cup gir 28 RBK-triumfer, 18 ganger har Lillestrøm-spillerne gått av banen som vinner, de resterende 18 endte uavgjort.
                Ikke favoritt

                - Jeg er ikke ute etter en ordkrig med trønderne foran søndagens match, sier Rösler og innrømmer at det er en kamp han gleder seg til. Og dessuten understreker han at Lillestrøm ikke kommer til Trondheim som favoritt.
                - Dette er et helt åpent oppgjør og jeg vet vi kommer til å få en meget tøff kamp om poengene, sier Rösler. I går kunne han lese i lokalavisen at laget hans trenger minst syv poeng på de tre kommende kampene: Rosenborg i dag før hengekampen mot Brann på Åråsen onsdag og så til Stavanger mot Viking neste søndag.
                Uwe Rösler går heller ikke med på at det skal være noen ekstra rivalisering mellom nettopp disse to klubbene. Til Adresseavisen:
                - Jeg har egentlig aldri merket noen spesiell rivalisering mellom RBK og LSK. Det eneste måtte være en kjedelig episode som møtte oss etter at vi vant 2-1 i Trondheim i fjor. Da var det noen av hjemmelagets såkalte supportere som griset til bussen vår, men ellers ingen ting, sier LSK-treneren.
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                Kommentar

                • Mocanari
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Jan 2004
                  • 51

                  Romerikes Blad melder at Lasse Bergan Foss er tatt opp i A-stallen til LSK. Bergan Foss er rotekte Lillestrømling fra Vigernes, og spissen har lenge vært en lovende juniorspiller. Han signerte en lærling-avtale med varighet ut 2008. Det er den første lokale spilleren som har kommet inn i stallen siden Pål Steffen Andresen

                  Kommentar

                  • LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

                    Og rbk-hatet mitt vokser

                    Både Rosenborg og Lillestrøm er interessert i slovakiske Marek Sapara, men RBK skal ha gitt beskjed til spillerens klubb at de uansett vil betale mer enn Lillestrøm.


                    RBK og LSK ute etter samme spiller:
                    - Rosenborg overbyr Lillestrøm - uansett!

                    Både Rosenborg og Lillestrøm er interessert i slovakiske Marek Sapara, men RBK skal ha gitt beskjed til spillerens klubb at de uansett vil betale mer enn Lillestrøm.

                    Av JØRGEN MEBERG GILBRANT

                    VISTE ØKONOMISKE MUSKLER: Rosenborg fortalte Marek Saparas klubb at uansett hvor mye LSK var villige til å betale, så ville de gi mer. Her ser vi Lillestrøms playmaker Robert Koren i aksjon, kontrakten hans går ut etter sesongen og det var ventet at Sapara skulle erstatte slovenske Koren.

                    Rosenborg skal være villige til å betale 10 millioner kroner for den slovakiske midtbanespilleren Marek Sapara, skriver Romerikes Blad.

                    Spillet rundt den 24 år gamle midtbanespilleren har fått Lillestrøm til å reagere. I fjor høst anbefalte talentspeider Stig Thorbjørnsen spillere til både Lillestrøm, som han har hatt et nært samarbeid med i lengre tid, og Rosenborg. Men det var kun Lillestrøm som viste stor interessen - og som la inn bud på spilleren.

                    Inntil Thorbjørnsen ble ansatt som talentspeider i Rosenborg i april ...

                    - Vi gir mer

                    - Sapara-saken er ikke pen. Det er langt fra sikkert at han hadde endt opp i LSK, men det som har foregått i prosessen skuffer oss, sier Fjørtoft til Romerikes Blad.

                    Lillestrøm viste stor interesse for spilleren utover våren, men først i mai ble det åpnet opp for en overgangssak, siden sesongen i Slovakia var over. Men da var Thorbjørnsen på plass i Rosenborg og klubben ga følgende melding til Ruzomberok:

                    - Uansett hvor mye Lillestrøm tilbyr dere, så er Rosenborg villige til å gi mer.

                    Tidenes dyreste

                    Romerikes Blad skriver at Lillestrøm skal ha hatt et bud inne i «Occean-klassen», noe som vil si 7-8 millioner kroner. VG meldte i forrige uke at Rosenborg er villige til å bla opp 10 millioner kroner, noe som i tilfelle betyr norsk overgangsrekord for en utenlandsk spiller.

                    - Vi var enige om å dra ned med spillerens agent og sluttføre avtalen, sier agent Lars Petter Fosdahl.

                    Men sånn gikk det altså ikke, den slovakiske klubben vet at de vil få mer penger fra Rosenborg ved et salg.


                    (VG NETT 29.07.06 kl. 17:35)
                    Last edited by rEPPA; 30.07.2006, 12:41. Begrunnelse: La inn selve nyheten
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Vil vurdere sitt forhold til media


                      Uwe Rösler vil stille opp mindre for media. ( Foto: Digitalsport )
                      Relaterte klubber
                      Lillestrøm
                      Stiftet: 02.04.1917
                      Hjemmebane: Åråsen
                      Tilskuerrekord: 13595
                      Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                      Mer om Lillestrøm

                      Relaterte artikler



                      LILLESTRØM: Lillestrøm-trener Uwe Rösler sier han vil vurdere sitt forhold til norske medier. Han føler seg feilsitert og feiltolket, og ønsker å sette klarere grenser.


                      Av: Roar Lyngøy
                      Publisert: 31.07.2006 kl. 13:29
                      Endret: 31.07.2006 kl. 13:33
                      - Jeg vil nå vurdere mitt forhold til media, og kommer til å søke råd fra et par personer. Jeg ønsker å sette grenser, og vil ikke være like åpen i fremtiden i forhold til media.
                      Det sier Rösler til bt.no foran onsdagens ”seriefinale” mot Brann på Åråsen.
                      Tyskeren fikk gjennomgå så det suste på diverse debattforum på internett etter TV 2-innslaget i oppladningen til søndagens Rosenborg-kamp.
                      I intervjuet før helgen uttalte Rösler seg negativt i forhold til RBK og Per-Mathias Høgmo, som nylig ble sykemeldt i to måneder fra trenerjobben på Lerkendal. TV 2 hadde fremstilt det som at RBK hadde gitt Høgmo to måneder permisjon. I virkeligheten dreide det seg om sykemelding, som er noe ganske annet.
                      Rösler fikk fort en beklagelse fra TV 2.
                      Misbrukt

                      – Jeg ble misbrukt av TV 2. Men de har beklaget at de ga meg feilinformasjon, og TV 2 har gått ut og beklaget saken offentlig. Den saken er jeg ferdig med, og jeg synes TV 2 har opptrådt på en fin måte i ettertid, sier Rösler.
                      ”Arrogant drittsekk” var en av de mange negative karakteristikkene som haglet på internett.
                      – Folk som virkelig kjenner meg, vet hvordan jeg egentlig er. Men når noe slikt kommer ut i media, er skaden skjedd, sier Rösler.
                      Det er slett ikke bare TV 2-innslaget han har reagert på i sin tid som trener i den norske eliteserien.
                      – Jeg er flere ganger blitt feilsitert og feiltolket, sier Rösler.
                      Ingen boikott

                      Noen total boikott er det ikke snakk om. Tyskeren kommer til å stille opp på det han må stille opp på i forhold til medieavtalen og reglene til Norges Fotballforbund.
                      – Men det finnes en grense for meg også, sier Rösler.
                      Han sier til bt.no at han vil rådføre seg både med erfarne trenerkolleger og folk med erfaring fra media.
                      * Lillestrøm-laget kom mandag formiddag tilbake fra Trondheim, der laget tapte 1-3 for Rosenborg søndag kveld. På Åråsen var det et timeslangt spillermøte før det ventet restitusjonstrening.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        LSK-sjefen varsler endringer


                        LSK-trener Uwe Rösler vil endre på laget til Brann-kampen. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )
                        Relaterte klubber
                        Brann
                        Stiftet: 26.09.1908
                        Hjemmebane: Brann Stadion
                        Tilskuerrekord: 24800
                        Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                        Mer om Brann
                        Lillestrøm
                        Stiftet: 02.04.1917
                        Hjemmebane: Åråsen
                        Tilskuerrekord: 13595
                        Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                        Mer om Lillestrøm

                        Relaterte artikler



                        LILLESTRØM: Lillestrøm-trener Uwe Rösler kommer til å gjøre endringer på laget i onsdagens gullduell mot Brann på Åråsen.


                        Av: Roar Lyngøy
                        Publisert: 31.07.2006 kl. 13:56
                        LSK tapte 1-3 for Rosenborg søndag og begynner å sakke akterut i gullkampen. Laget er nå ni poeng bak Brann, riktignok med en kamp mindre spilt enn serielederen.
                        – Blir det endringer på laget i forhold til RBK-kampen?
                        – Ja. Noen få endringer blir det, forteller Rösler til bt.no.
                        Lillestrøm har slitt i bakre ledd de siste kampene, og treneren var lite fornøyd etter RBK-kampen der flere av målene kom etter forsvarsfeil.
                        – Hvilke endringer jeg gjør, holder jeg for meg selv. Det får ingen i media vite før halvannen time før avspark. Slik er det alltid, sier tyskeren.
                        Søndag kveld uttalte LSK-treneren at laget hans ikke kan snakke om medaljer så lenge de gjør slike grove forsvarsfeil.
                        – Når vi gjør slike forsvarsfeil som i dag, og det skjer i kamp etter kamp, så kan vi ikke snakke om å vinne titler, sa han.
                        * Bjørn Helge Riise pådro seg sitt tredje gule kort søndag, og må dermed stå over mot Brann.
                        – Jeg føler meg pill råtten. Dette var absolutt en kamp jeg ville spille. Så det er veldig surt ikke å få spille en kamp som kan bli så avgjørende, sier lillebroren til John Arne Riise til bt.no.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎