Romerikes Blad: Kanarifans får politiskryt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • okb
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2377

    Romerikes Blad: Kanarifans får politiskryt

    Sakset fra Romerikes Blads hjemmeside:


    Kanarifans får politiskryt
    ALVDAL::
    Fredag kveld havnet kanarifans på vei til Lerkendal midt oppe i en stygg trafikkulykke i Østerdalen. De gjorde alt riktig, og får nå skryt fra det lokale politiet.

    Av: Jon Theodor Hauger

    – Minibussen med supporterne var blant de første som kom til ulykkesstedet. De opptrådte eksemplarisk og gjorde en flott innsats. De fortjener en stor takk, sier politibetjent Harald Åsnes ved Alvdal lensmannskontor til Romerikes Blad.

    Minibussen var på vei til Trondheim da de kom over ulykken, på riksvei 3 nord for Alvdal: En trailer hadde kjørt ut, førerhuset var knust og trailersjåføren satt fastklemt.

    – Kanarifansen fikk sjåføren fri og startet førstehjelp på stedet. De sikret skadestedet, dirigerte trafikken og forsynte redningsmannskapene som var på vei med nødvendige opplysninger. Rett og slett flott, mener politibetjenten.

    Det var sjåføren av minibussen, Frode Haukås som styrte de 10 supporterne på ulykkesstedet. Han har 12 års fartstid fra ambulansetjenesten i Akershus.

    – Vi gjorde bare det vi plikter å gjøre: Stoppe og hjelpe når medtrafikanter trenger hjelp. De andre gutta tok seg av trafikkdirigeringa, mens jeg tok hånd om den skadde kvinnen. At politiet synes vi gjorde en bra jobb var hyggelig, sier Haukås til Romerikes Blad.

    Til alt hell viste det seg at utfallet etter ulykken ikke ble så alvorlig som politiet først fryktet. Den 63 år gamle kvinnelige trailersjåføren er uten alvorlige skader. Hun er nå skrevet ut fra sykehuset.

    ----

    -okb
    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    #2
    Dette hadde vell alle gjort, det er vell ingen som ikke hadde hjulpet i en slik situasjon, men selvfølgelig, det er gledlig at vi får possitiv omtale...


    Foresten, dere i Minibussen, Flott gjort...

    .
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #3
      Bra jobba gutter

      Lurer på om Kanari-fansen fikk skryt av politiet etter kampen i går :wink:
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • Franken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1036

        #4
        Det siste tviler jeg noe på. Stod selv rett ved en kar som brutalt ble lagt ned over et sete, av en ilsint purk... I mine øvne veldig overdreven "vold" fra politiet sin side i akkurat den saken.

        Til dere i bussen klappp
        Fra Baillsund

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #5
          Jeg var trafikk dirigent. Fikk vel "bruk" fra noe jeg lærte i militæret.
          Det så rimelig stygt ut, og sjåføren hadde englevakt, for å si det sånn!

          Men bra at alle hjalp til

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Bra jobba Tony & co!
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • masta
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2004
              • 143

              #7
              Ja vi var kjempeflinke.. :P
              Når vi kjørte fra åstedet sto folka oppover veien og vinka til oss og sånn :P ikke dårlig...

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7028

                #8
                Det er det jeg sier, Kanarifansen er en samling hedersmenn og -kvinner.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • KanariJente
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jul 2004
                  • 106

                  #9
                  Aller først: Heder og ære til dem som bistod med assistanse under denne ulykken. Men som bilfører har man plikt til å varsle de aktuelle instansene dersom man kommer over en ulykke. Så hvem som helst kunne ha gjort dette. Men jeg er veldig enig i at de KFL-folka absolutt fortjener både heder, ære, skryt og ros for dette. Det viser at man bryr seg, og er skikkelige medmennesker. :-)

                  Kommentar

                  • Kristian
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 690

                    #10
                    Dette var flott gjort KFL! klappp

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎