Heisantur til Tyneside, Nordøst-England

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3174

    Heisantur til Tyneside, Nordøst-England

    Utenlandsturen denne sommerferien gikk til solrike Newcastle upon Tyne, rett over Nordsjøen. Etter litt usikkerhet om hvorvidt det var noe å se på i denne byen, som ble (nesten helt) avklart etter Fuglas hjemmekamp mot Keflavik, ble det bestilt flybilletter og hotell til den mest fotballinteresserte delen av familien. Turen bort gikk med SAS via Køben, uten særlig merkbare Fuglainnslag, de var isåfall mer anonyme enn våre gule og svarte Fuglauniformer og sommerklær. Hotellet lå meget sentralt, og et par andre kanarifans ble umiddelbart observert på samme hotell. Ved en rask inspeksjon kunne et tjuetalls kanaris både ses og høres på møtestedet O'Neill's rett overfor jernbanestasjonen. Ellers var det ikke mye gult og svart som dominerte bybildet, selv om vi traff Mykle på vår rekognoseringsrunde oppom St James' Park. De mange i svart og hvitt vi så var interesserte i "Lillestrom" og hyggelige og imøtekommende.

    Lørdag formiddag beså vi den romerske militærleiren ved enden av Hadrian's wall, bokstavelig talt ved Wallsend metrostasjon og bydel. Her var ingen andre fugler å se, tross Trigz' på forhånd uttrykte historieinteresse og oppfordring.

    På ettermiddagen begynte den store folkevandringa mot SJP, og vi fant våre plasser himla høyt oppe over grasmatta i det nordvestre hjørnet av gigantanlegget. Etter hvert som det seig inn folk tippa vi på 25-30.000 av en kapasitet på 52.000; det rette tallet viste seg etterpå å være 31.000 relativt stillferdige tilskuere. Selv var vi etter min opptelling 120+ kanarifans, godt beskytta av femten-tjue politifolk i meget kledelige gule og svarte uniformer med de klassiske, morsomme og absurde hjelmene, og av fire-fem rødkledde "stewards", dessvere ikke av den typen som serverte drinker på flyet i gamle dager.

    Newcastlelaget kom først ut på matta, og Heinz etterfulgt av resten av laget i hvitt litt seinere. De hørte fort hvor vi sto, og hadde alt fått oppmuntring av et femtitalls kanarifans på treninga fredag kveld, leda av Gunnar Halle, siden Uwe for første gang på noen og tjue år hadde glemt passet hjemme og måtte ta et seinere fly. Jeg vil ha laget mitt i gult og svart, og fikk halve ønsket oppfylt da kampen starta med våre gutter i gule trøyer og hvite bukser.

    Uwe gjør en vanskelig balansegang i prioriteringa av serie, cup og Europaspill og hvilte både Kippe, Wehrman, Strand og Sundgot fra start. Selv om stallen er krympa, er den fortsatt ganske brei, og oppstillinga med flat midtbanefirer med Espen og Kiko, samt Occean litt "bak" Mifsud, som skulle utnytte det store bakrommet, viste seg som dere alle veit som en klok formasjon. Før det var gått et minutt lå JP nede etter å blittt sparka i ansiktet og gikk ut på båre. Jeg har observert at Cyril Kali jevnt og trutt siden han kom har spilt seg mer og mer inn i spillestilen, men det er likevel litt av en ilddåp å komme inn mot Newcastle på SJP, og jeg ble ikke mindre nervøs av en tidlig skade og en relativt uprøvd spiller. Men det var det altså ingen grunn til: Kali spilte en stor kamp. Han var nok feilplassert et par tre ganger (men naturligvis aldri slik at han oppheva offsiden...), men løp stort sett opp, og han tackla gjentatte ganger som Werni på sitt beste, selvfølgelig med langt bedre fart. Kali er også en meget god hodespiller, og overbeviste meg så mye i denne kampen at jeg nå ikke er særlig mer bekymra for høyrebacken enn for andre plasser. Pål Steffen vant alle de hodeduellene han tapte mot Odd, Heinz gjorde knapt noen feil, Anders bare den som førte til utlikninga, og Shane hadde kontroll på Nobby Solano - Shane hadde kontroll på Nobby Solano, say no more. I løpet av de første tjue minuttene hadde vi tre-fire store målsjanser, og skårte på den siste av disse. Ekstase i nordvestre hjørne på St James' Park. Selv hadde jeg håpet på 3-1 eller 2-1 som sluttresultat, men etter første omgang kunne vi faktisk leda 2-0 eller i beste fall 3-0. Trigz telte målsjansene til 6-3 i vår favør, og det stemmer nok ganske bra. Occean fungerte meget bra i rollen bak Mike, sterk i kroppen som bare f, og Koren, Mifsud og Riise skapte stadig trøbbel for Newcastles forsvar, mens Espen spilte på sitt beste og Kiko nesten over evne.


    Annen omgang begynte som første, med en kalddusj, og de fleste av oss var nok innstilt på et eller to Newcastlemål til, men moralen i laget var god i begge omganger, og vi "rei stormen av". Uwe bytta ut Riise, med Espen ut på høyre og Kasey inn sentralt, og tok også ut Koren for å gi Strand venstrekanten, begge deler for å spare krefter til onsdagens cupkamp mot Lyn. Newcastles press var ikke så voldsomt, vi hadde mye av spillet også i andre omgang, og begge lag hadde sjanser til å avgjøre i de siste tjue, Newcastle helt mot slutten, men det holdt altså til fløyta gikk.

    Turen hjem søndag gikk med Ryanair og KFL-minibuss rett til Lillestrøm. Jeg tok ingen gallup, men jeg er overbevist om at alle var enige om at vi hadde hatt en hyggelig tur.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 17.07.2006, 12:45.
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7029

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Lørdag formiddag beså vi den romerske militærleiren ved enden av Hadrian's wall, bokstavelig talt ved Wallsend metrostasjon og bydel. Her var ingen andre fugler å se, tross Trigz' på forhånd uttrykte historieinteresse og oppfordring.
    Argh, du skulle jo ha sagt fra! Ingen andre var interesserte i å stikke og se Hadrian's Wall (Fritz skulle dit først i går, men det gikk jo ikke ettersom jeg dro i går!), så på lørdag ble det NUFC-museum og klubbsjappa på meg sammen med herr og fru OKB.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • okb
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2377

      #3
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Turen hjem søndag gikk med Ryanair og KFL-minibuss rett til Lillestrøm. Jeg tok ingen gallup, men jeg er overbevist om at alle var enige om at vi hadde hatt en hyggelig tur.
      Jeg tror dette ga mersmak for de fleste. Nå blir utfordringen videre å få med enda flere hvis vi skulle klare å gå videre til kvalifiseringen til Uefa-cupen.

      Kanari-Fansen bør kanskje vurderer å chartre fly?

      -okb!
      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Argh, du skulle jo ha sagt fra! Ingen andre var interesserte i å stikke og se Hadrian's Wall (Fritz skulle dit først i går, men det gikk jo ikke ettersom jeg dro i går!), så på lørdag ble det NUFC-museum og klubbsjappa på meg sammen med herr og fru OKB.
        Hadde jeg fått reist fredag morgen hadde vi selvsagt reist for å se Hadrians wall, men jeg ankom seint på fredag kveld. Da var interessen for å prøve favorittølet til Frank Strandli viktigere.

        Ikke glem den fantastiske italienske pizzaen vi spiste, trigz. Überfantastisk!

        -okb!
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7029

          #5
          Opprinnelig skrevet av okb
          Ikke glem den fantastiske italienske pizzaen vi spiste, trigz. Überfantastisk!
          Herre. Tarmene mine prøver fortsatt å fjerne restene etter den. Pizza med feit, seig, soggy CHEDDAROST på. Ingen suksess. Første gang noensinne at jeg måtte gi meg halvveis gjennom pizzaen, til tross for at jeg var så sulten at jeg var på grensa til å bli aggressiv. Enda godt at pilsen som medfølgte var ålreit, ellers hadde jeg klabba til kelneren!
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • okb
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2377

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            ..ellers hadde jeg klabba til kelneren!
            Han var jo også ganske frekk av seg.

            "You're here for the match? And you're Lillestrøm-supporters?

            .. vi svarte "Yes!"

            Vår kjære kelner svarte: "Sorry", og lo...

            -okb!
            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3174

              #7
              Opprinnelig skrevet av okb
              Han var jo også ganske frekk av seg.
              "You're here for the match? And you're Lillestrøm-supporters?
              .. vi svarte "Yes!"
              Vår kjære kelner svarte: "Sorry", og lo...

              -okb!
              Den som ler sist, ler best

              gilbert

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3174

                #8
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                .
                Selv var vi etter min opptelling 120+ kanarifans, godt beskytta av femten-tjue politifolk i meget kledelige gule og svarte uniformer ønsket oppfylt da kampen starta med våre gutter i gule trøyer og hvite bukser.
                Våre britiske politivenner i gult og svart fastslår at "144 supporters attended the game" og var "extremely well behaved, "a credit to their club" og "vocal in their support", i en melding som Romerike Politikammer har sendt videre, som er lagt ut på lsk.no.

                gilbert

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #9
                  Fra lsk.no


                  Flott oppførsel av Kanarifansen i Newcastle
                  Vedlagt rapport fra politiet i Newcastle

                  Hei!
                  Tenkte jeg skulle videresende dette til dere, fra politiet i Newcastle.

                  "In respect to Saturdays game, 144 Lillestrom supporters attended. The majority of these as predicted went pre match to O'neills bar. I would estimate that 2hrs before kick off approximately 80 were in the bar. The majority of supporters wore the yellow football jersey and were clearly identifiable. They socilaised well with Newcsatle supporters and were vocal in support of their team. There were no issues with the supporters at any stage. They were extremely well behaved and a credit to the club. During the game the supporters remained standing throughout however this was not problematic. They continued to be vocal in their support. Post match a number returned to O'neills bar again without any issues."
                  Mvh
                  Jan Robert Pedersen
                  Romerike Politidistrikt

                  Kommentar

                  • okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Den som ler sist, ler best

                    gilbert
                    Det kan du si. Tror han uansett fortsatt ler av at han forgifta tarmene våre med dårlig engelsk ost.

                    -okb!
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7029

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av okb
                      Det kan du si. Tror han uansett fortsatt ler av at han forgifta tarmene våre med dårlig engelsk ost.
                      ALARM: [more-than-you-need-to-know-modus]

                      Tror faktisk jeg satte ny pers i bæsjing i helga. 20 ganger eller noe sånt. Var helt tjoho. Når jeg kom hjem og hadde spist min første skive med grovbrød på tre dager (i motsetning til det motbydelige, fargede brødet som egentlig ikke inneholder et fnugg med kli, men som ser ut som grovbrød, som de spiser i UK) var jeg fin som bare det igjen. Absurd!

                      [/more-than-you-need-to-know-modus]
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        ALARM: [more-than-you-need-to-know-modus]

                        Tror faktisk jeg satte ny pers i bæsjing i helga. 20 ganger eller noe sånt. Var helt tjoho. Når jeg kom hjem og hadde spist min første skive med grovbrød på tre dager (i motsetning til det motbydelige, fargede brødet som egentlig ikke inneholder et fnugg med kli, men som ser ut som grovbrød, som de spiser i UK) var jeg fin som bare det igjen. Absurd!

                        [/more-than-you-need-to-know-modus]
                        Takk for at du deler dine opplevelser med oss. Jeg var dessverre for nysgjerrig til å hoppe over denne, til tross for advarsel-tagen.

                        Kommentar

                        • Jeffers
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2005
                          • 186

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av okb
                          Ikke glem den fantastiske italienske pizzaen vi spiste, trigz. Überfantastisk!
                          Like fantastisk som pizzaen/resten av maten fra den nye italienske pizzasjappa i Lillestrøm Syd? Gastronomia Italiana, fy f* så utrolig bra maten er der! Svært billig og bra...

                          (Må nesten reklamere litt når det ligger i den nye bydelen min :-) )

                          --larsw
                          Votis subscribunt fata secundis

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7029

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Jeffers
                            Like fantastisk som pizzaen/resten av maten fra den nye italienske pizzasjappa i Lillestrøm Syd? Gastronomia Italiana, fy f* så utrolig bra maten er der! Svært billig og bra...
                            (Må nesten reklamere litt når det ligger i den nye bydelen min :-) )
                            --larsw
                            OKB var ironisk, restauranten vi gikk på burde heller hett Salmonella Italiana
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • dIsTurBeD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 668

                              #15
                              Man ber nesten om det når man reiser bort dit og spiser mat med bare fett og sukker og tilnærmet null interessante næringsstoffer. Fiber og den slags f.eks., eksisterer vel knapt i det britiske kostholdet...

                              Etter å ha spist frokost på hotellet lørdag formiddag var jeg høy på sukker fram til avspark, det er ikke å overdrive mye!

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7029

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
                                Etter å ha spist frokost på hotellet lørdag formiddag var jeg høy på sukker fram til avspark, det er ikke å overdrive mye!
                                Hørte en artig, men likevel ganske ekkel historie på flyet: En av gutta hadde spørt om de hadde kokte egg eller speilegg til frokost på hotellet.

                                Clerken hadde misforstått, trodde han ville se hvordan eggene ble tilberedt og tok ham med inn på kjøkkenet.

                                Og der sto kokken og dyppet et ferdigstekt speilegg i en diger bolle med fett...
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • dIsTurBeD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 668

                                  #17
                                  Dette var på den ene "restauranten" på flyplassen. Jeg var der da det skjedde!

                                  Han kom ut fra kjøkkenet og kunne informere om at i England friterer man speilegg...

                                  Vi var 4 stykker som spiste der, og alle konkludere med at det er noe av det verste vi har vært borti... Stakkars polakken som stod bak disken der var helt lost. De serverte bare frokost på tidspunktet vi var der. Glad vi ikke ble til lunsj...

                                  Kommentar

                                  • MagnetMagne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 446

                                    #18
                                    Tusen takk for en fantastisk tur og opplevelse alle sammen! Feire scoring på St James' er nok noe av det sjukeste som har hendt meg...

                                    Vil også give a shout out til alle som kjørte showet på 80's pøbben på fredag... Det skjedde ting for å si det pent:lsk:
                                    Snart neste hælj.....

                                    Always Hardcore
                                    TS05

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #19
                                      Noen som harva over noen bleikfeite Newcastle damer på turen da??

                                      Kommentar

                                      • MagnetMagne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 446

                                        #20
                                        Newcastle var en fantastisk party by med utrolig mange kjekke og søte jenter ikke no tull!
                                        Snart neste hælj.....

                                        Always Hardcore
                                        TS05

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎