Trening tirsdag 18. juli på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3174

    Trening tirsdag 18. juli på Åråsen

    Tre keepere og 16 utespillere, hele stallen unntatt Cyril Kali, som spilte annen omgang mot Newcastle med lyskestrekk og er ute ei ukes tid, deltok på ei lett trening 10.00-11.15 på Åråsen tirsdag. Åråsenmatta har vel sjelden vært bedre. JP med plaster over åtte sting i panna er kampklar igjen. Ingen formasjonstrening som kunne røpe oppstillinga mot Lyn, men mye trening på avslutninger og dødballer, herunder noen innøvde trekk på frispark jeg ikke vil si mere om...

    Skal jeg driste meg til å tippe 11'ern ut fra hvordan Rösler ser ut til å hvile og rullere spillere kan jeg kanskje foreslå:

    Heinz
    PSA/JP Anders Frode Shane
    Bjørn Helge Kasey Espen Robbie
    Sundgot Mifsud/Magnus


    gilbert
  • Runbernt
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • May 2004
    • 127

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Skal jeg driste meg til å tippe 11'ern ut fra hvordan Rösler ser ut til å hvile og rullere spillere kan jeg kanskje foreslå:

    Heinz
    PSA/JP Anders Frode Shane
    Bjørn Helge Kasey Espen Robbie
    Sundgot Mifsud/Magnus


    gilbert
    Pål Strand var en av de Uwe involverte i dødballsekvensen på slutten av treninga. Dette tolker jeg som en klar indikasjon på at han starter. Ellers er jeg enig med du
    Runbernt

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      Flott med rapporter fra trening!

      Flat midt? Slik som mot newcastle? Ikke helt skjønt hvordan denne formasjonen fungerte mot newcastle. Spiller Koren venste ving? Trekker en del inn mot midten bare? synes det var litt rart at han hadde en så bra dag og spilte så ba med miffe fra venstre kant.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3174

        #4
        Noen utdypende kommentarer

        På høyrebacken starta JP på St James' Park, men spilte bare et snaut minutt, så han er førstetipset til å starte, hvis vi regner med at plaster og sting ikke er noe handicap. Alternativet tror jeg er Pål Steffen, som på slutten av kampen mot Odd bytta med Anders og tok høyrebacken, der Anders slett ikke hadde trivdes. Steffi spilte jo høyreback brukbart i debutsesongen (selv om han var klart best i de to kampene han fikk som midtstopper det året).

        Kippe er hvilt, og starter høyst sannsynlig. Shane var blant de som fikk fri fra treninga mandag, og starter garantert. Det samme gjør Bjørn Helge og Robbie, som begge ble tatt av mot Newcastle for å spare krefter til nettopp denne kampen. Sundgot sto over, etter en god kamp mot Odd, mens Olivier spilte hele kampen, og nok er på benken mot Lyn. Den jeg er mest usikker på er Strand, som har gjort det bra både mot Odd og da han kom inn på SJP.

        Formasjonen mot Newcastle var klassisk Fugla 4-4-2, med flat midtbane, selv om Espen er ballvinneren og Kiko (som f.eks. Kihlberg tidligere) ankeret, men ingen diamant. Dette fungerte greit fordi Occean var hengende, men rettvendt, og ga en kompakt formasjon mot et Newcastle som pressa høyt på banen og ga mye bakrom, men ikke pressa særlig tett i duellspillet, slik at både Robbie, Michael og Bjørninho fikk mer tid og rom enn de som regel får i tippeligaen.

        Hva slags formasjon Rösler velger mot tippeligalaget Lyn, på hjemmebane på Åråsen, er jeg slett ikke sikker på. Alternativet jeg førte opp er kanskje mest sannsynlig, men også Strand på venstre og Robbie foran i diamant er aktuelt, da går vel Espen ut på benken.

        På topp var det naturligvis ikke klassisk (Erlandsen) 4-4-2, med Mifsud på offsidegrensa klar for bakrommet, og Occean som hengende. (Men mot Odd spilte Rösler faktisk på slutten med to fyrtårn eller tømmerhoggere.) Om Mifsud eller Myklebust starter er uvisst, men jeg tipper Mifsud.

        gilbert
        Last edited by gilbert; 18.07.2006, 13:24.

        Kommentar

        • Gullars
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 355

          #5
          Opprinnelig skrevet av Runbernt
          Pål Strand var en av de Uwe involverte i dødballsekvensen på slutten av treninga. Dette tolker jeg som en klar indikasjon på at han starter. Ellers er jeg enig med du
          Helt enig, rimlig sikker på at Pål starter.

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎