Karakterboka, LSK-Lyn

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterboka, LSK-Lyn

    LSK-Lyn 2-1 (1-0)
    1-0 Koren 43
    2-0 Mifsud 54
    2-1 Hoff 86
    Sjanser: 7-4
    Cornere: 5-2

    Endelig en seier, sågar etter tidvis veldig overbevisende spill. Spillemessig var LSK klart best i 75 minutter i går, og merk nå dette: med Wehrman som defensivt anker går ballen langs bakken. Til forskjell fra store deler av vårsesongen da det i stor grad ble lempet høyt. Wehrman må ha sin del av æren for det, og et spillende LSK gjør både Mifsud, Koren, Riise og Wehrman bedre.

    Bjørn Helge Riise følgte opp superkampen i Newcastle med sin beste kamp i den hellige gule og svarte. Før har han vært frustrerende ustabil på høyrevingen; i går herjet han i nitti minutter.

    Nok en gang gjorde gutta det unødvendig spennende mot slutten, men denne gangen holdt vi unna: første seier på seks kamper er i boks og måten vi fremsto på i går gjør meg optimistisk for fortsettelsen. Fotballen som ble vist i går var av Royal League-merke.

    En lettet og fornøyd karakterbok ser sånn ut i dag:
    Heinz - 7 (positive involveringer: 6 / negative: 2): Tre store og viktige redninger på Heinz i går, to av dem da Lyn hadde sin beste periode etter rundt halvtimen. Hadde den vante bærturen i andreomgang da han ikke kommuniserte med Kippe. Heldigvis fikk sistnevnte klarert. Pådro seg nok en gang et meningsløst og uprofesjonelt gult kort for uthaling av tid.
    Rambekk - 6 (4+/2-): Mye heldigere opptreden på høyrebacken denne gangen, og i går også ofte med fremover i spann med Riise. Så nær som alt spillet vårt foregikk på høyreflanken i går og Rambekk fungerte fint der. Total kontroll defensivt og selvom innleggsfoten til Rambekk ikke er den helt store kom han godt fra oppgaven.
    Shane - 6 (5+/2-): Etter mitt skjønn bestemann i forsvaret i går. Mye med fremover, full kontroll bakover. Dårlige innlegg, men man kan ikke få alt. Synes Shane har vært kanon i to kamper på rad nå og klarer han å holde på denne formen skjønner jeg ikke at det skal være snakk om å hente inn en erstatter.
    PSA - 4 (2+/5-): Holdt på å koste LSK seieren gjennom tre grove, personlige feil i de siste fem minuttene. Må ta målet på sin egen kappe og opptro plutselig som en junior igjen de siste minuttene etter å ha levert en habil kamp før det. Uttalelsene til en misfornøyd Uwe etter kampen kan tolkes dithen at PSA kanskje spilte seg selv ut av laget i går.
    Kippe - 5 (4+/3-): Stålkontroll i lufta og gode oppspill i går. Men mistet mannen sin forut for Lyns ene kjempesjanse i førsteomgang. Bryter ellers fint foran spiss og er råsterk i duellene.
    Wehrman - 6 (5+/3-): Luksusproblemet til Uwe, hvertfall på bakgrunn av det Kiko viste i Newcastle, må være en kilde til vesentlig hodebry. Kasey tilfører laget mye gjennom ballferdighetene sine og er på god vei mot toppformen. Legger grunnlaget for 1-0 ved et kjapt og smart tatt frispark i går. Gjør endel ting med ballen som få gjør etter ham, og spilte i går ikke på så små marginer som han pleier, heller.
    Koren - 7 (6+/2-): Hvis jeg ikke har telt feil har Koren nå scoret ti mål i år; mye for en midtbanespiller. Den han scorte i går være Årets Mål på Åråsen. Søker og finner alltid smarte løsninger med ballen i beina. Førsteomgangen sto til 8, selvom han etter pause ble endel mer anonym. Blant annet fordi han byttet posisjon med Strand og spilte halvparten av omgangen på venstre flanke. Jeg priser meg lykkelig for hver dag han er i klubben.
    Strand - 4 (3+/1-): Tre gode dødballer på Pål i går, utover det var han veldig lite involvert i spillet. Det hadde jo selvsagt mye å gjøre med at spillet for det meste foregikk på høyreflanken: knappest hans feil. Jobbet ålreit bakover de gangene det var behov for det.
    BB Riise - 8 (6+/1-): Hans beste kamp for LSK, bare fem dager etter siste superkamp i Newcastle. Har aldri sett ham bedre enn i førsteomgangen; fremspillet til Sundgot foran 2-0 er også tilnærmet genialt. Herjet fullstendig med Lyns venstreback, som ble svimmel og måtte bytte for å få lagt seg nedpå litt. Virker som om han spiller seg bedre og bedre for hver kamp og jeg har en følelse av at vi fortsatt ikke har sett toppen. I går var han banens suverene ener.
    Mifsud - 7 (4+/1-): Scorer sitt livs enkleste mål, vil noen si, men var tross alt til stede i situasjonen, glem ikke det. Det som imponerte meg mest i går var løpet han tok forut for 1-0-scoringen som trekker midtforsvaret til Lyn ut og skaper skuddluka for Koren. Der viste Mifsud virkelig klasse: han har utviklet seg stort med ballen i beina i vinter og har fått flere dimensjoner ved spillet sitt. Ikke alltid like synlig, kanskje, men når han involverer seg skjer det alltid noe. Synd han drar etter sesongen.
    Sundgot - 5 (3+/2-): Vinner jo mange hodedueller, men ingen av dem var spesielt sentrale. Ble ganske anonym, faktisk, men tok den viktige jobben med å mørne Lüstü/Berntsen og får assist på Mifsuds scoring likevel.
    Kamp på det jevne for Arild.

    56. min. Strand->Søgård - 5 (1+/1-): Kurant innhopp for Espen, som gjorde en ålreit defensiv jobb uten å by på de store høydepunktene.
    65. min. Mifsud->Myklebust - 5 (1+/0-): Kommer jo inn på et tidspunkt da LSK ikke var i overkant angrepsvillige. Grei innsats likevel; mye løping og stressing av ball og det er viktig. Flink gutt.
    72. min. Sundgot->Occean - 6 (3+/0-): Kort innhopp for Sundgot, men OO gjorde seg tydelig bemerket likevel. Vinner alt som er i lufta og stusser nydelig frem Myklebust. Har hatt godt av et par kamper på benken?

    Uwe - 7: Vi vant og det er det eneste som teller. Men vi spiller bra fotball, holder kula på bakken og ser ut som om vi er tilbake på Royal League-sporet. Forhåpentligvis er det ikke for seint. Uwe var ikke enig i at LSK spiller mer ball nå enn i vårsesongen, men alle med to øyne i skallen kan se hvor mye mer til sin rett menn som Koren, Wehrman, Riise, Mifsud kommer når vi har kutta ut de milelange oppspillene som preget de siste fire seriekampene før pausen. Uwe ser ut til å ha fått skuta på rett kjøl igjen.

    Kanarifansen - 8: Superb synging på en dag det så ut til å være relativt glissent på feltet.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Kanarifansen - 8: Superb synging på en dag det så ut til å være relativt glissent på feltet.
    Fra Dagsavisen: Kanarifuglene er i ferd med å gå fra sans og samling. Og supportermessig må klubbene imidlertid representere ytterpunktene. Kanarifansen fylte, og samtidig tømte, byens puber før og ikke minst etter kampen, urinerte flokkvis i buskene og gjorde det uforsvarlig å ikke ha med ørepropper på tribunen. Lyn-Bastionen derimot var ikke mer som et tennispublikum å regne.
    Ingvild B. Sund
    Vidar Evje

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      #3
      Hyggelig kommentar, men artikkelen som sådan er kanskje det sletteste jeg har lest hittil i år. Hva er kriteriene for å komme inn på journalisthøyskolen om dagen? Jesus!
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • pal
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 422

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Hyggelig kommentar, men artikkelen som sådan er kanskje det sletteste jeg har lest hittil i år. Hva er kriteriene for å komme inn på journalisthøyskolen om dagen? Jesus!
        Link? Eller finnes den bare i papirutgaven?
        hilsen pål

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #5
          Veldig godt fornøyd med at du fremhever Shane etter denne kampen, trigz.
          Jeg synes Shane var strålende idag, og ser han spiller bunnsolid uten feil i forsvar, alltid på riktig plass, flink i press og gode taklinger. Offensivt var han også med, og selv om innleggene ikke satt hver gang, er han alltid med oppover som et bevegelig pasningsalternativ. Et herlig skudd som hadde fortjent en bedre skjebne, Shane har hevet seg betraktelig!
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            ...og mens Bjørn Helge har begynt å spise sunt, dro Shane rett på McDonalds etter kampen i år. Det som funker for noen, funker tydeligvis ikke for andre. ;-)

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lars
              ...og mens Bjørn Helge har begynt å spise sunt, dro Shane rett på McDonalds etter kampen i år. Det som funker for noen, funker tydeligvis ikke for andre. ;-)
              Sålenge han ikke spiste mer enn meg, så går det nok bra :twisted:
              ..................

              Kommentar

              Working...