klanen's tifo mot oss...les her

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    klanen's tifo mot oss...les her

    Det lønner seg å ha en mor som jobber på helsfyr...gang avstand til vallhall (hvis man vil vite sånt)

    "Kanarigrill...grilles 45 min på hver side"

    eller noe sånt står det
    Kim
    Styremedlem KFL
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Re: klanen's tifo mot oss...les her

    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
    Det lønner seg å ha en mor som jobber på helsfyr...gang avstand til vallhall (hvis man vil vite sånt)

    "Kanarigrill...grilles 45 min på hver side"

    eller noe sånt står det
    Hehehe, godt jobbet
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • kjellh
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Aug 2004
      • 7

      #3
      Så lenge vi maler blant annet i parker må vi regne med at noen ser hva vi holder på med. Men å ha en setning nesten riktig fra ett av elementene forteller ikke all verden om hvordan et tifoarrangement ser ut.

      Forteller ikke disse setningene mer etter at du har sett tifoen?

      Tid for ømhet


      eller

      En by - ett lag



      Hvordan tifoen vår til kampen ser ut kan vi diskutere etter kampen.

      KjellH
      EngaTifo

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        Jada jada, dere er så flinke atte.

        Grille kanaris er forøvrig lite originalt. Bare les på f.eks. VG debatt.

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          #5
          kan vel se det for meg..

          en grill, en kanarifugl på grillen, og en kar med stekespade og sprøyte i hånda...
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #6
            Håper tifo-gutta våres også stiller med noe på Ullevål mot vif, vi skal uansett fylle nedre vg-tribune med syngende kanari-fans+ mange ellers på stadion.
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • Sjappesmurfen
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • May 2004
              • 3

              #7
              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
              Håper tifo-gutta våres også stiller med noe på Ullevål mot vif, vi skal uansett fylle nedre vg-tribune med syngende kanari-fans+ mange ellers på stadion.
              ---------------------------------------------------------------------
              ja kanskje kanarifansen stiller med noe så orginalt som svarte søppelsekker :lol: :P \/
              <---Sjappesmurfen--->

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                KjellH:Forvirra deg her inne nå eller?

                ja kanskje kanarifansen stiller med noe så orginalt som svarte søppelsekker
                Hvorfor ikke, vi har jo en del stripes som vi kan lage det av, siden en levering fra Italia tar 100 år...hehe

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Jeg vil ikke fornærme noen, og det ser fett ut med tifo, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes hele tifogreia er oppskrytt, og at det ikke har spesielt stor betydning. Det som derimot har betydning er at vi synger! At vi bruker hele reportoaret! For selv om dem er fler, og dermed synger høyere, har vi fortsatt de beste sangene og det beste utvalget.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Guling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 484

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                    Jeg vil ikke fornærme noen, og det ser fett ut med tifo, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes hele tifogreia er oppskrytt, og at det ikke har spesielt stor betydning. Det som derimot har betydning er at vi synger! At vi bruker hele reportoaret! For selv om dem er fler, og dermed synger høyere, har vi fortsatt de beste sangene og det beste utvalget.
                    Samme her. Synging er førstepri. TIFO (utover det vanlige med noen flagg o.l.) er bare en morsom ekstra-greie.

                    Kommentar

                    • S.Holtvedt
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Mar 2004
                      • 19

                      #11
                      Skal man først ha tifo,så må det gjøre skikkelig. Viktig å være kreative og oppfinnsomme. På dette området er klanen dyktig,med mye humor og selvironi. Vi kan ikke stikke under en stol at Klanen ligger flere hestehoder foran oss på dette området.

                      Forøvrig litt enig med Grusom B på dette området. Tifo er en smule oppskrytt.

                      Kommentar

                      • Flisby`n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 312

                        #12
                        Det er vel en selvfølgelighet at synginga og det som skjer under kampen er viktigst.......men.....tifo er usannsynelig viktig for å sette den riktige ramme på kampen og lage det ekstra lille som gjør at det er skikkelig underholdning å gå på kampa. I tillegg er det sinnsykt mye arbeid som ligger bak tifoen, så jeg synes absolutt ikke den er "oppskrytt".

                        Har aldri bidratt i tifo-gruppa- men er full av beundring over det folka får til. Og det er sikkert ikke lett å være kreativ på bestilling.

                        For å trekke dette enda lenger, så sitter jeg selv på Rainbow tribunen. Man kan helt klat merke hvordan tifo opplegget smitter på de tradisjonelt "kjedlige" tribunene. Når det er skjerfberg eller andre gode happenings på sia deres ser man med en gang at folk blir oppmerksomme og stolte av klubben. Det synges faktisk også på Rainbow siden under denne akten.

                        Kamper uten tifo er dermed nakent og en del av oppladninga mangler. Stort sett som Martin`s uten øl før kamp. Ergo: Tifo er ikke oppskrytt!!
                        En kjeeempescoring av tommy!!

                        Kommentar

                        • Liakanari
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 181

                          #13
                          Begynte i ny jobb på mandag, og jaggu er det mye klansfolk der, mens jeg er den eneste gulsvarte... Så det har blitt en god del prating om Klanen's tifoer denne uka. For all del, de er jævla dyktige, men det er faen ikke godt for en kanari å høre timesvis om Klanen hver dag, hehe.

                          Kommentar

                          • KanariJente
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jul 2004
                            • 106

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Liakanari
                            Begynte i ny jobb på mandag, og jaggu er det mye klansfolk der, mens jeg er den eneste gulsvarte... Så det har blitt en god del prating om Klanen's tifoer denne uka. For all del, de er jævla dyktige, men det er faen ikke godt for en kanari å høre timesvis om Klanen hver dag, hehe.
                            Jeg skjønner deg veldig, veldig godt Per. Du veit jo sjøl at jeg har jobba med et par VIF-elskere tidligere - både da jeg var assistent ved en barneskole, og da jeg jobba i den butikken husker du......
                            Som assistent på den skolen måtte jeg tåle å nesten hver dag høre den ene læreren legge ut om VIF og Klanen... JÆVLA TØFT Å HØRE PÅ. Hjeeeeeeeeeeeeelp! Og så veit du at jeg hadde en historielærer på vgs siste året som elsker VIF mer enn kona si (!!!!!!) og det var tøft å høre han starte timen med en bemerkning om KFL og LSK nesten hver gang. HUFF!!! Jeg føler med deg, bruttern!!

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #15
                              Synginga er det viktigste, tifo er bare en ekstra piff i de kampene det
                              satses på det. Hvis noen mener tifo er det viktigste burde de faktisk
                              vurdere innleggelse på Gaustad. ;-)

                              Anngående jobb, jeg jobber i Oslo i en ledende bedrift på vårt felt, men
                              på en mellomstor avdeling. Hos oss er det helt fritt for klansaper, og
                              det er deilig! Vi hadde en ivrig klansape der for et par år siden, men
                              han fikk sparken, hoho! Det var leit. Not.

                              :twisted: :twisted:

                              Kommentar

                              • Liakanari
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • May 2004
                                • 181

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av veiron
                                Hos oss er det helt fritt for klansaper, og
                                det er deilig! Vi hadde en ivrig klansape der for et par år siden, men
                                han fikk sparken, hoho! Det var leit. Not.

                                :twisted: :twisted:
                                Må være veldig deilig det. På den forrige jobben min var det også bare aper. Uflaks.

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Synginga er det viktigste, tifo er bare en ekstra piff i de kampene det
                                  satses på det. Hvis noen mener tifo er det viktigste burde de faktisk
                                  vurdere innleggelse på Gaustad. ;-)

                                  Anngående jobb, jeg jobber i Oslo i en ledende bedrift på vårt felt, men
                                  på en mellomstor avdeling. Hos oss er det helt fritt for klansaper, og
                                  det er deilig! Vi hadde en ivrig klansape der for et par år siden, men
                                  han fikk sparken, hoho! Det var leit. Not.

                                  :twisted: :twisted:
                                  De som tilfeldigvis jobber med klans-folk er i grunnen ganske uheldige, det er nemlig ikke mange av medlemmene i klanen som faktisk HAR jobb.

                                  MEN skulle du derimot jobbe på et sosialkontor, institusjon, blåkors, frelsesarmeen eller f.eks deler ut mat ved eika, møter man på veldig mange klans-medlemmer i løpet av arbeidsdagen .

                                  Synes det er positivt at enkelte bedrifter faktisk ansetter klans-folk, det kan faktisk være en fordel, da a-etat betaler 90% av lønna deres .

                                  Leste et sted at majoriteten av klans-medlemmene som har jobb, jobber i vernede bedrifter, hyggelig at de blir sysselsatt istedet for å drive rundt på romsås senteret og lignende steder.
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Synginga er det viktigste, tifo er bare en ekstra piff i de kampene det
                                    satses på det. Hvis noen mener tifo er det viktigste burde de faktisk
                                    vurdere innleggelse på Gaustad. ;-)

                                    Anngående jobb, jeg jobber i Oslo i en ledende bedrift på vårt felt, men
                                    på en mellomstor avdeling. Hos oss er det helt fritt for klansaper, og
                                    det er deilig! Vi hadde en ivrig klansape der for et par år siden, men
                                    han fikk sparken, hoho! Det var leit. Not.

                                    :twisted: :twisted:
                                    De som tilfeldigvis jobber med klans-folk er i grunnen ganske uheldige, det er nemlig ikke mange av medlemmene i klanen som faktisk HAR jobb.

                                    MEN skulle du derimot jobbe på et sosialkontor, institusjon, blåkors, frelsesarmeen eller f.eks deler ut mat ved eika, møter man på veldig mange klans-medlemmer i løpet av arbeidsdagen .

                                    Synes det er positivt at enkelte bedrifter faktisk ansetter klans-folk, det kan faktisk være en fordel, da a-etat betaler 90% av lønna deres .

                                    Leste et sted at majoriteten av klans-medlemmene som har jobb, jobber i vernede bedrifter, hyggelig at de blir sysselsatt istedet for å drive rundt på romsås senteret og lignende steder.

                                    Muahahahaha

                                    Touche
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • hjesus
                                      -Engasupporter-
                                      Bøffelpromp
                                      • May 2004
                                      • 14

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KanariJente
                                      Jeg skjønner deg veldig, veldig godt Per. Du veit jo sjøl at jeg har jobba med et par VIF-elskere tidligere - både da jeg var assistent ved en barneskole, og da jeg jobba i den butikken husker du......
                                      Som assistent på den skolen måtte jeg tåle å nesten hver dag høre den ene læreren legge ut om VIF og Klanen... JÆVLA TØFT Å HØRE PÅ. Hjeeeeeeeeeeeeelp! Og så veit du at jeg hadde en historielærer på vgs siste året som elsker VIF mer enn kona si (!!!!!!) og det var tøft å høre han starte timen med en bemerkning om KFL og LSK nesten hver gang. HUFF!!! Jeg føler med deg, bruttern!!
                                      Jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg har hatt en Lillestrømsupporter som sjef i 3 år nå, og ser ingen problemer med det. Riktignok kommer det noen kommentarer i ny og ne - begge veier - men i det minste har jeg en å diskutere fotball seriøst med. I tillegg forstår han hvorfor jeg plutselig må ha fri på 3 dagers varsel fordi Vålerenga har trukket Os Turn i cupen, likeledes som jeg var den eneste på jobben som var garantert å få fri under Norway Cup-uka.

                                      Da syns jeg det er mye værre med alle forståsegpåerne som hele tida skal fortelle hvorfor Vålerenga er så dårlig og hva de burde gjort i stedet. Personer som knapt nok ser en fotballkamp i løpet av en sesong, skal altså fortelle en som ser alle lagets kamper. Det værste er at når alt går på skinner og Vålerenga slåss i toppen, da holder de kjeft. Trøndere er generelt værst sånn sett.

                                      Da er det bedre å kunne ta seg en øl etter arbeidstid med en ordentlig supporter, som forstår fotball og ikke bare preiker i vei på noe han/hun ikke har peiling på. Uansett hvilken klubb de heier på. Det er nå min mening - og du er selvfølgelig hjertelig velkommen til Bohemen Sportspub hvis du vil se/diskutere fotball over en bayer...
                                      in Absinthia

                                      Kommentar

                                      • sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av hjesus
                                        Opprinnelig skrevet av KanariJente
                                        Jeg skjønner deg veldig, veldig godt Per. Du veit jo sjøl at jeg har jobba med et par VIF-elskere tidligere - både da jeg var assistent ved en barneskole, og da jeg jobba i den butikken husker du......
                                        Som assistent på den skolen måtte jeg tåle å nesten hver dag høre den ene læreren legge ut om VIF og Klanen... JÆVLA TØFT Å HØRE PÅ. Hjeeeeeeeeeeeeelp! Og så veit du at jeg hadde en historielærer på vgs siste året som elsker VIF mer enn kona si (!!!!!!) og det var tøft å høre han starte timen med en bemerkning om KFL og LSK nesten hver gang. HUFF!!! Jeg føler med deg, bruttern!!
                                        Jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg har hatt en Lillestrømsupporter som sjef i 3 år nå, og ser ingen problemer med det. Riktignok kommer det noen kommentarer i ny og ne - begge veier - men i det minste har jeg en å diskutere fotball seriøst med. I tillegg forstår han hvorfor jeg plutselig må ha fri på 3 dagers varsel fordi Vålerenga har trukket Os Turn i cupen, likeledes som jeg var den eneste på jobben som var garantert å få fri under Norway Cup-uka.

                                        Da syns jeg det er mye værre med alle forståsegpåerne som hele tida skal fortelle hvorfor Vålerenga er så dårlig og hva de burde gjort i stedet. Personer som knapt nok ser en fotballkamp i løpet av en sesong, skal altså fortelle en som ser alle lagets kamper. Det værste er at når alt går på skinner og Vålerenga slåss i toppen, da holder de kjeft. Trøndere er generelt værst sånn sett.

                                        Da er det bedre å kunne ta seg en øl etter arbeidstid med en ordentlig supporter, som forstår fotball og ikke bare preiker i vei på noe han/hun ikke har peiling på. Uansett hvilken klubb de heier på. Det er nå min mening - og du er selvfølgelig hjertelig velkommen til Bohemen Sportspub hvis du vil se/diskutere fotball over en bayer...
                                        Helt enig med deg, mye bedre å faktisk kunne snakke fotball med de som virkelig bryr seg, fremfor nolduser som bare snakker om cl og rbk. Jeg har flere vif-tilhengere på jobben, sammen med aktive ttomsø, stabæk, rbk og godset-mennesker, og det er faktisk en trivelsfaktor for meg. Slenge litt med leppa på mandagene, ta litt stick, men da tar jeg ihvertfall stick fra mennesker som vet hva det er snakk om. Ironi må man ha, og som sagt, for meg er dette helt klart en trivselsfaktor.

                                        petter

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎