"Det beste" (Humbug & Kanari)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fritz
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 1033

    "Det beste" (Humbug & Kanari)

    Humbug & Kanari nummer 2, 2006 vil snart være i medlemmenes postkasse, 48 sider tettpakket med fuglastoff - håper det faller i smak.

    Det er i år planlagt fire nummer av Humbug & Kanari, og til #3, 2006 ønsker jeg innlegg fra deg, i tillegg til de faste bidragsyterne våre.

    Jeg har lyst til å dedikere en større seksjon av H&K 3, 2006 til temaet "det beste". Har du et ekstra godt minne med relevans til Sportsklubben eller KFL, som du vil dele med resten av KFLs medlemmer? Send det til meg.

    Eksempler på ting du kan skrive om er:
    • Min beste bortetur
    • Min beste kampopplevelse
    • Min beste dag som LSK-supporter
    ... og alt annet som faller deg inn.

    Poenget er å lage en feelgood-sak; du kan skrive om hva du vil, bare det har relevans til Lillestrøm.

    Ikke bare les dette, og tenk "dette er ikke noe for meg". Humbug & Kanari er medlemmenes blad, og dette er din mulighet til å la din stemme bli hørt. Send meg PM, dersom du er interessert i å bidra.

    Fritz, redax - Humbug & Kanari
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5092

    #2
    Undertegnede er best til å beskrive nedturende, det er de som skraper seg inn i hjerteroten, og borrer seg inn i hjernebarken. Noe i retning av Odd hjemme 2001.

    Oppturene, og de beste opplevelsene, glir bare rundt som ett euforisk sammensurium av pur glede og overveldene følelser. Med dertil dårlig detaljhukomelse. Noe i retning av VIF, semi 2005.

    Så hvis det blir aktuellt med "Min værste", så er jeg klar..
    Last edited by McGuffy; 24.07.2006, 19:44.

    Kommentar

    • scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

      #3
      Forslag: Nå som humbugen så smått har begynt å dra på åra, hva med å lage en mimre spalte? Ta inn noen gode gamle skriv fra tidligere utgaver til glede for nye lesere (dem er det mange av)

      Jeg og bror har iallefall ledd godt av den historien hvor Ole Bøffel lå i bagasjen i en bil som dro av veien, på vei hjem fra bortekamp i Stavanger. Husker ikke i farten hvilken humbug den stod i.
      Uansett, det er sikkert en god del morsomme historier/skriv som man kan børste støv av og presentere på nytt.

      Bare et forslag.

      Kommentar

      • Harvest
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 855

        #4
        Opprinnelig skrevet av scages
        Jeg og bror har iallefall ledd godt av den historien hvor Ole Bøffel lå i bagasjen i en bil som dro av veien, på vei hjem fra bortekamp i Stavanger. Husker ikke i farten hvilken humbug den stod i.
        Uansett, det er sikkert en god del morsomme historier/skriv som man kan børste støv av og presentere på nytt.

        Bare et forslag.
        Den skulle jeg likt å høre!
        Iron Maiden's gonna get you.

        Kommentar

        • Fritz
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 1033

          #5
          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          hvis det blir aktuellt med "Min værste", så er jeg klar..
          Åpner for "Min verste" dersom vi taper seriegullet på målstreken i år - kan være greit med et brønnpissenummer da. Frem til så evt. skjer er jeg optimist, så det blir feelgood enn så lenge.

          Kommentar

          • Fritz
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 1033

            #6
            Opprinnelig skrevet av scages
            Forslag: Nå som humbugen så smått har begynt å dra på åra, hva med å lage en mimre spalte? Ta inn noen gode gamle skriv fra tidligere utgaver til glede for nye lesere (dem er det mange av)
            Godt forslag. Er nok ikke rom for en mimrespalte i år, men kanskje neste år?

            Uansett har jeg et eks. av samtlige Bugger som er blitt gitt ut liggende i en eske her hjemme. Hadde som mål å få skannet de, og lagt de ut på kfl.no før seriestart, men det trakk ut. Satser på å få gjort dette i løpet av vinteren, så kan både nye og gamle lesere fråtse i litterære høydepunkter - noe for enhver smak som skjuler seg der, for å si det sånn.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7027

              #7
              Mimrehistorier fra de få av oss som er gamle nok til å huske LSKs siste seriemesterskap, kunne det vært noe? Ellers kan jeg by på historier fra store borteturer som f.eks 1-6 og 2-7 på Lerkendal...
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Fritz
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 1033

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Mimrehistorier fra de få av oss som er gamle nok til å huske LSKs siste seriemesterskap, kunne det vært noe? Ellers kan jeg by på historier fra store borteturer som f.eks 1-6 og 2-7 på Lerkendal...
                "Det beste" kan selvfølgelig også inneholde ironisk glede - a`la braktapene du snakker om over.

                Kuriositet: hvis jeg ikke husker helt feil debuterte vi forresten med "vi later som vi scorer mål" i 1-6 kampen i '98? Akk, det var tider.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7027

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fritz
                  Kuriositet: hvis jeg ikke husker helt feil debuterte vi forresten med "vi later som vi scorer mål" i 1-6 kampen i '98? Akk, det var tider.
                  Kan ikke si jeg husker det. Derimot husker jeg et selvsikkert reisefølge (i 2-7-kampen) som trodde at NÅ! skulle vi endelig straffe trøndera og vinne på Lerkendal. Etter 25 minutter leda RBK 5-0!
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Gullstrupa
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2005
                    • 190

                    #10
                    Jeg har en god historie fra Newcastle-turen. Den har det meste av det en god historie skal ha.
                    Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                    Kommentar

                    • Fritz
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 1033

                      #11
                      Opp med denne tråden.

                      Har fått et par stykker på kroken som er sugne på å skrive om "det beste" i H&K nr. 3, 2006, men det må da være flere skrivelystne der ute?

                      Send meg PM, dersom du ønsker å bidra.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2855

                        #12
                        når kommer egentlig neste humbug?
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • Fritz
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 1033

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                          når kommer egentlig neste humbug?
                          Den skal være ute hos medlemmene i begynnelsen av oktober, så du har god tid til å skrive et innlegg

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            #14
                            Når er deadline Fritz? Sitter og vurderer om jeg skal gjenta suksessen fra årets første utgave...
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • Fritz
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2004
                              • 1033

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                              Når er deadline Fritz? Sitter og vurderer om jeg skal gjenta suksessen fra årets første utgave...
                              Deadline 20. september. Håper så absolutt du får det over deg å gjenta suksessen fra H&K nr.1.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5092

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                hvis det blir aktuellt med "Min verste", så er jeg klar.. :smile:

                                Opprinnelig skrevet av Fritz
                                Åpner for "Min verste" dersom vi taper seriegullet på målstreken i år - kan være greit med et brønnpissenummer da. Frem til så evt. skjer er jeg optimist, så det blir feelgood enn så lenge.

                                Ja, er det fortsatt "min beste" vi går for?
                                Nå har vi riktignok ikke tapt seriegullet, men jeg er langt nede nå..

                                Kommentar

                                • Fritz
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 1033

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Ja, er det fortsatt "min beste" vi går for?
                                  Nå har vi riktignok ikke tapt seriegullet, men jeg er langt nede nå..
                                  Da er vi to, men hjertet (ikke fornuften) sier at vi venter et par uker til med å diskutere en ny vinkling på artikkelen.

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fritz
                                    Deadline 20. september. Håper så absolutt du får det over deg å gjenta suksessen fra H&K nr.1.
                                    Takker for tillitten, men etter at vi røyk ut i dag, forsvant min første idé. En eventuell semifinale hadde nemlig blitt spilt den 21. september. Samme dag som vi grusa enga i fjor, og tilfeldigvis også min bursdag... Det var idéen min.

                                    Jeg skal prøve å pønske ut noe annet jeg kan skrive om. Nok å ta av...

                                    :lsk:
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎