Haddad klar for Assyriska

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Haddad klar for Assyriska

    Hentet fra hjemmesiden til Assyriska Föreningen:




    2006-07-28
    Andreas Haddad klar för Assyriska!
    Idag undertecknade Andreas Haddad ett kontrakt med Assyriska som gör att han representerar klubben för 2,5 år framåt.

    - Det är oerhört glädjande att Andreas är tillbaka i Assyriska, vi får inte bara tillbaka en mycket bra fotbollsspelare utan även en spelare som brinner för klubben, säger klubbchefen Aydin Aho i en kort kommentar.

    Andreas Haddad presenteras i samband med lagets träning idag (start kl 16.00) och med största sannolikhet kommer att bli spelklar redan till måndagens bortamatch mot IFK Norrköping.
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    Lykke til Haddad, synd du aldri slo igjennom hos oss.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #3
      Synd han ikke fikk mer spilletid og noen flere mål. Tror ikke Andreas var så veldig langt unna et gjennombrudd, han virket hele tiden seriøs, teknisk dyktig og slett ikke den problemspilleren som noen trodde før han kom.

      Lykke til Andreas!
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #4
        Fra Assyria.se:


        Skribent: Felix Rimfrost2006-07-29

        En mognare Haddad har hittat hem igen

        Trots en längre tids skada och en hård konkurrenssituation ser Andreas Haddad tillbaka på sin proffssejour i Norska Lilleström med positiva ögon. Han tycker Lilleström är ett av Skandinaviens bästa lag och han konkurrerade med hela 14 landslagsspelare.

        – Det betydde för min del att jag inte fick spela forward, utan höger yttermittfältare. Enligt tränaren var jag deras tredjeforward. Det var inget mera med det och det var bara att kämpa på, säger Andreas när han ser tillbaka på sin proffssejour.

        Han blev skadad 6 maj i ryggen och det tog så illa att han fick åka ambulans från matchen. Det har givetvis också bidragit till den svåra situationen för Andreas. Skadan har hållit i sig ända tills helt nyligen. Först nu när han börjat träna med Assyriska, känner han sig fit for fight igen. Nu är han redo att ge allt för laget i 2,5 år som kontraktet lyder.

        Andreas hade också svårt med den sociala biten. Han bodde på en liten ort och varken Andreas eller hans fru trivdes där. Lilleström gjorde sitt bästa för att hjälpa familjen och skaffade ett jobb till frun. Men efter skadan förvärrades situationen ytterligare.

        – Det kändes bara som om jag var där och dagdrev, berättar Andreas ledsamt.
        Som tur är var Lilleström inte omöjliga att resonera med. Eftersom klubben betalar så höga löner kan en spelare som inte fungerar eller trivs i laget få bryta sitt kontrakt innan tiden löper ut.
        – Dem var väldigt snälla och lät mig komma hem till klubben i mitt hjärta, säger en lycklig Andreas.

        Du spelade både seriematcher, cup matcher och Royal League matcher i LSK. Vilken erfarenhet har det gett dig tycker du?
        – Att spela med dem här landslagsspelarna har varit jättebra. Jag måste säga att det är de bästa spelare jag någonsin spelat med i hela mitt liv. Jag har lärt mig mycket av både spelarna och tränaren. Det finns många kända fotbollsprofiler i laget som gett mig mycket.

        På vilket sätt har du utvecklats?
        – Jag har fått mera rutin och gått upp fem kilo i muskler. Jag känner mig starkare och har ändrat spelstilen en del. Jag springer lite mer i djupled men försöker att inte göra onödiga löpningar. När jag var yngre sprang jag på allt och när sedan läget kom, så var jag helt slut. Nu vet jag vilka löpningar jag ska ta och vilka jag inte ska ta, vilka nickdueller jag ska gå upp och vinna, och vilka jag inte ens behöver gå in i. Allt för att spara krafter.

        Det pratas mycket om att ta löpningar hela tiden, även om man inte alltid får bollen. Är det något du också gör?
        – Det har jag alltid gjort. Jag har blivit kallad för ”Henkelöparen” ibland. Om jag till exempel tagit en löpning och Göran gör mål, så är jag nöjd. Då kan jag se mig i spegeln efter matchen. Jag är en targetspelare men jag gör ändå dem där löpningarna. Jag tänker inte bara på att jag själv ska göra mål. De här löpningarna betyder oerhört mycket i dagens fotboll.

        Vad fick dig att komma tillbaka till Sverige igen?
        – Jag har nyss fyllt 24 år och känner att jag vill få mera speltid och spela på min rätta position. Jag kände att jag tappade lite av min forwardsinstinkt. För mig har det alltid handlat om att få spela fotboll. Men jag vill inte prata för mycket om vad jag kan, det får bollen visa istället.

        Varför blev det Assyriska igen?
        – Jag har spelat för klubben i fem år och har haft den bästa tiden här. Här har jag mitt hjärta. Det är dem som har gjort mig till den jag är. Jag var målvakt innan jag kom och hade bara spelat ett år i Spårvägen. Jag har alltid trivts här. Sedan blev det lite strul och det berodde på att min farfar gick bort i cancer. Han var jättesjuk en hel månad och jag var hos honom hela tiden. Även min mamma var jättesjuk. Jag mådde dåligt och så gick det ut över andra, det kom ut på fel sätt. Jag kanske inte var så mogen då. Jag känner att jag vill ge tillbaka och visa mer vad jag kan.

        Så du är ganska nöjd nu när du skrivit under kontraktet?
        – Absolut! När jag skrev på kontraktet har jag haft ett jättesmile hela träningen, även om jag är jättetrött. Och så fick jag nummer 99 också.

        Du har redan tränat ett tag med grabbarna. Hur trivs du i laget?
        – Jag känner mig väldigt välkommen och trivs med alla i laget. Alla har kommit och hälsat och det är bra stämning.

        Hur är formen?
        – Jag har faktiskt köpt en cykel för att komma snabbare i form. Jag har cyklat varje dag och har väldigt tunga ben just nu. Senaste tiden har jag tränat stenhårt, nästan två pass om dagen. Det kommer både uppåt- och nedåtperioder och just nu är jag i en nedåtperiod med tunga ben. Det är en lång tid från 6 maj utan boll och det gäller att sköta sig på rätt sätt. Jag känner att jag är på väg upp snart.

        Hur ser du på konkurrenssituationen i anfallet?
        – Jag kämpar och gör mitt bästa så får vi se vad som händer. Konkurrens är det bästa som finns. Annars glider man bara runt och får inte ut 100 procent. Vi har en väldigt bra spelartrupp. Jag tror inte jag får komma in från start i matchen mot Norrköping. Det är upp till tränaren. Men jag är spelklar i alla fall.

        Då är det bara önska dig välkommen och lycka till i framtiden.
        – Tack så mycket, säger en glad och lättad Haddad innan han hoppar upp på sin nyinköpta cykel och cyklar hem

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          danne spisspar med supermac da
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Kølla Riisa
            Seniormedlem
            • Jun 2004
            • 1021

            #6
            danne spisspar med supermac da
            Mini-Zlatan og den nye Ronaldo, lukter svidd av den duoen ja.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
              Mini-Zlatan og den nye Ronaldo, lukter svidd av den duoen ja.
              svidde bremsespor
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #8
                Haddad gjorde comeback i bortekampen mot IFK Norrköping

                "Haddad blir inbytt direkt i andra halvlek och lyckas avlossa tre skott, varav ett var så nära mål man kan komma. Haddad kommer helt fri i 68 minuten och skjuter bollen kallt förbi målvakten, men tyvärr precis utanför också".

                Hm.... av eller annen grunn høres det dette kjent ut........

                Kampen endte 1-0 til IFK, men ikke helt uten kontroverser

                "Dramatik på Parken. Assyriskas tränare åkte upp på läktaren efter upprepade protester, utanför det tekniska området, trots tillsägelser från domarna. Även materialförvaltaren bortvisas... "

                (Edit: Skulle ha posta dette tidligere, men har brukt dagene etter trondheimsturen til å tømme kjelleren for vann. Moro med et ledningsnett som tåler litt ekstremvær. Kyss meg i r..)
                Last edited by sparwasser; 02.08.2006, 00:28.

                Kommentar

                • Cruz
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 398

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av sparwasser
                  "Haddad blir inbytt direkt i andra halvlek och lyckas avlossa tre skott, varav ett var så nära mål man kan komma. Haddad kommer helt fri i 68 minuten och skjuter bollen kallt förbi målvakten, men tyvärr precis utanför också".
                  Hm.... av eller annen grunn høres det dette kjent ut........
                  Eller så nære mål som Haddad kan komme, om man vil...

                  Når får vi forresten se rødt kort til Per Svendsen?
                  Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #10
                    Lykke til i Juventus, ehhhm, Assyriska mener jeg...
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Synd han ikke slo til hos oss, han er en frisk personlighet jeg gjerne skulle hatt i klubben. Tror vi hadde hatt godt av å ha en skikkelig klovn i stallen...
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • pal
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 422

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sparwasser
                        Fra Assyria.se:


                        Han tycker Lilleström är ett av Skandinaviens bästa lag och han konkurrerade med hela 14 landslagsspelare.
                        Hvem er de 14?
                        hilsen pål

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                          Enligt tränaren var jag deras tredjeforward.
                          Og når var han tredjevalget?? Hehe, bra han holder motet oppe og pynter å historien
                          Men det var jo en del positive ord om LSK, så jeg ønsker han lykke til!

                          Kommentar

                          • Kanaristar
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2005
                            • 155

                            #14
                            Ser det stod noe i artikkelen om hans "fru".
                            Var han gift også ?
                            Kjøp Citroën !

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎