Hvordan snu den vonde trenden?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Hvordan snu den vonde trenden?

    Sist gang vi vant en kamp i Tippeligaen var 16. mai. Etter det har vi hverken maktet å slå Stabæk, Sandefjord, Tromsø, Odd eller RBK.

    Hva skal til for å snu dette?
    Hvordan skal vi unngå en ny syvendeplass?

    Det er opplagt at noe fundamentalt er galt.

    Skyldes dette Royal League og slitasje på den kanskje beste troppen LSK har hatt på 15 år?
    Skyldes det dårlige taktiske egenskaper hos treneren?
    Skyldes det at spillerne som ble skamrost på våren er blitt for høye på pæra og tror de kan spassere inn nye triumfer og jobb hos en mer attraktiv arbeidsgiver?

    Hadde jeg vært investor i LSK nå så hadde jeg følt meg veldig snytt og vært temmelig forbanna.

    Selv er jeg bare skuffa.
    Veldig skuffa.

    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #2
    Jobbe knallhardt og brette opp ermene! Slutte å se på tabellen og heller kjempe om hver ball. Synes ikke det var feil lag vi stilte med. Men Sundgot må spille fra start mot Brann. Han er den eneste, sammen med Koren og Wehrman som oftest velger rett løsning. Mifsud, Occean og Riise velger ofte de gale løsningene og går for skudd for ofte.

    Kommentar

    • Ted Nugent
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 851

      #3
      Sundgot fra start, Occean på benken. Det er ihvertfall en begynnelse.

      Kommentar

      • Kanarijenta
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 504

        #4
        Begynne å sette ut Occean... Ser ikke Rösler det samme som oss, eller hva skjer?? Blir jo aldri bytta ut
        Super Kanaris

        Kommentar

        • bøllefrø
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2004
          • 462

          #5
          Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så tror jeg ikke dette her handler om at stallen er for dårlig. Det er lett å si at OO ikke fungerer, at Riise ikke henter fram raidene, at Koren forsvinner for mye etc., men dette er faktisk veldig gode fotballspillere.

          Det er en total mangel på glød, vinnervilje, entusiasme, selvtillit og innsats som har ført LSK fra å være uovervinnelige til å være ganske så lette å slå.

          Det er trenerne som har ansvaret for å få laget til å fungere, og det må tas grep for å komme på vinnersporet igjen. Jeg håper Uwe har det som skal til for å løfte LSK til et alvorlig topplag, og regner med at han får den støtten internt til å gjennomføre det han skal.

          Det som bekymrer meg litt, er at han fortsatt ikke lærer å holde kjeft om alle mulige ting som ikke handler om 3 LSK-poeng. Det går helt sikkert mye tid og krefter på alle disse utspillene hans, som ikke har noe med oss å gjøre. Der burde han se at ting er gjort feil, og at det burde endres.

          Og så håper jeg for guds skyld at Gunnar har mer fornuftig å melde på treningsfeltet enn på TV. Kommentarene hans er alltid en samling av det aller mest åpenbare

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kanarijenta
            Begynne å sette ut Occean... Ser ikke Rösler det samme som oss, eller hva skjer?? Blir jo aldri bytta ut

            Occean er vel "Röslers kjøp", og da er det ofte vanskeligere å innrømme negative sider ved spilleren.

            Akkurat som Erlandsen ikke så noe positivt ved Mifsud. For det var vel et kjøp han var i mot, og som Per Berg kjørte "solo" på...?


            Mvh
            Gammer`n - som har hørt flere på Åråsen mumle "bomkjøp" om Occean...:-(
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • bøllefrø
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2004
              • 462

              #7
              Jeg er ikke sikker på om OO er et "bomkjøp", men han må spille som han er "laget" for. Jeg synes OO er bra med en gang han er rettvendt, men hos oss skal han liksom inn i en rolle der han feilvendt skal distribuere baller. Det passer han ikke til. Jeg tror også at han lider litt under at han, som resten av laget, ikke gir 110%, og dermed er hans forcer ikke lenger så sterke.

              Så det er for tidlig å si om han er et bomkjøp, jeg vil heller snakke om feilbruk.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Hovedproblemet vårt er forsvaret. Vi må beynne å holde nullen igjen. Hvordan skal vi klare det? Jeg mener Kippe må vrakes til fordel for Pål Steffen Andresen. PSA og Rambekk har vært et glimrende stopperpar tidligere, og de bør få sjansen igjen. Rambekk bør overta kapteinsbindet. Han er mye flinkere til å prate til medspillerne sine ute på banen.

                Kommentar

                • tHuLu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 730

                  #9
                  få opp noen juniorer... Lasse Bergan Foss f.eks som nylig ble tatt inn i stallen... Send han på banen og se hva som skjer... minijørn scora på oss idag så hvorfor ikke..
                  For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Hovedproblemet vårt er forsvaret. Vi må beynne å holde nullen igjen. Hvordan skal vi klare det? Jeg mener Kippe må vrakes til fordel for Pål Steffen Andresen. PSA og Rambekk har vært et glimrende stopperpar tidligere, og de bør få sjansen igjen. Rambekk bør overta kapteinsbindet. Han er mye flinkere til å prate til medspillerne sine ute på banen.
                    100 % enig i at Rambekk burde overta kapteinsbindet. Kanskje kunne det funka med PSA på høyreback og Anton opp på høyre flanke mot Brann. Han virket som han hadde presise innlegg.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1224

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Hovedproblemet vårt er forsvaret. Vi må beynne å holde nullen igjen. Hvordan skal vi klare det? Jeg mener Kippe må vrakes til fordel for Pål Steffen Andresen. PSA og Rambekk har vært et glimrende stopperpar tidligere, og de bør få sjansen igjen. Rambekk bør overta kapteinsbindet. Han er mye flinkere til å prate til medspillerne sine ute på banen.
                      ...enig. Helt enig. Kippe holder ikke kapteinsstandard. Ta en titt på Kippe neste gang LSK leder 1 - 0 10 minutter før slutt. Fyren stresser jo rundt titter seg over skuldrene gjennom beina og virker totalt ute av kontroll.
                      Andresen Rambekk spillte jo strålende helt til Andresen ble skadet i RL finalen.
                      Problemet nå er jo at Andresen ser ut til å slite med det han gjorde for et par sesonger siden nemlig selvtilliten.

                      Kommentar

                      • kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

                        #12
                        Jeg trur dette har med at vi har spillt for mange kamper, vi hadde formen inne i vinter og på starten av sesongen, nå tror jeg rett og slett spillerne er blitt slitne.

                        jeg har absolutt ikke trua til onsdag for å si det mildt...

                        Kommentar

                        • LSK N/B
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 830

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av kimmern
                          jeg har absolutt ikke trua til onsdag for å si det mildt...
                          Jeg skal prøve å leve i trua frem til onsdag, synes det er tidlig å avskrive oss i juli. August derimot er en helt annet tidspunkt å skrive oss av på . Vinner vi ikke på onsdag er vi nok ganske ute av gull-kampen ja
                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                          Nei til NFF!

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #14
                            Jeg skjønner bare ikke hvordan vi kan tape så mye med ett så godt lag. Jeg tror faktisk det meste kunne sett anderledes ut hvis ikke det hadde vært for overtidscoringen mot Stabæk på nadderud. Alt snudde der, og selvtilliten ble borte. Nå må vi slå Brann på onsdag for å få ett løft igjen, og gjerne med noen mål.

                            Men jeg er pessismist etter hva jeg så idag...

                            Kommentar

                            • tHuLu
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 730

                              #15
                              hva er dette maset med for mange kamper?? gutta gjør det morsomste de vet hver eneste dag, så jeg fatter ikke helt det der... de som vinner norway cup spiller flere kamper om dagen en hel uke, men der snakker man ikke mye slitsomt ass... tror gutta våre må ha det morro igjen...
                              For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Vi kan ikke skrives av i gullkampen enda, nei. Men problemet er at det er ikke så mye som tyder på at vi er en gullkandidat for øyeblikket. 0-2-3 er rekka vår de siste fem seriekampene. Jeg gidder ikke regne målforskjellen. Det er kun Brann som må sprekke for at vi kan ta gullet og det er ikke umulig. De skal spille borte mot oss, VIF, enga og Stabæk bl a og de går som regel på en smell på hjemmebane de også.

                                Når det gjelder det spillemessige, så fungerer det ikke optimalt med kantspillet vårt for tiden. Når vi har diamant på midten kan det bli store avstander mellom kantene og de sentrale spillerne? Kanskje må våre sentrale spillere bli mer beviste på å trekke mot den siden hvor det ser gunstig ut å angripe i hver situasjon ved at de trekker mot en av sidene. Da kan vi skape overtallssiutasjoner med vekselhvis Strand, Shane, Koren og Wehrman og Riise, Anton Koren og Wehrman.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Det snakkes mye om offensivspillere her, men våre angripere er alltid gode for mål når vi spiller kamp kjennes det som. Selv om Sundgot, Occean, Mifsud og Myklebust varierer i form, har vi heldigvis nok spisser til å alltid kunne sette utpå en som er i form. I tillegg scorer Koren. Bortsett fra det, er det heller ingen som tar scoringsansvar lenger. Det er utypisk LSk at vi har en midtbanespiller, defensiv eller ikke, som klarer å gå 60 kamper uten å score. Bjarman scorte mål med handa på ryggen og bind for øynene, der Wehrmann bommer eller han prøver ikke en gang. Utrolig.

                                  Ellers hadde det vært gæy å se gutta skifte formasjon oftere, også i løpet av en pågående kamp, det blir for rigid nå med "bare" 4-4-2 diamant hele tiden.

                                  FORSVARET vårt står for en massiv underprestasjon denne sesongen. Med tanke på at vi har en av ligaens beste keepere i Heinz Müller, og spillere som er meget gode hver for seg, til dels i landslagsklasse.
                                  Bli endelig enige om hvem som skal spille stopperpar, og bli ved det. Slutt og eksperimenter med dette. Og for Guds skyld, sett en god hodespiller ved siden av Shane, ellers slipper vi inn 4-5 mål per sesong på hans manglende høyde og duellstyrke i luften, foran mål.

                                  Det er kun FFK, Sandefjord og Molde, som lekker mere enn oss i snitt. På venstre back har vi sugd lut i hele år. Hadde vi svelget en kamel og satt gamle gode Gunnar Halle på backen, hadde vi trolig stått med flere poeng nå. Det står jeg ved.

                                  Altså burde gutta drille fireren, og sette MYE stolthet i få få vår neste "clean sheet" bakover.
                                  Når vi får det, samme om 0-0, 1-0, eller hva det måtte bli, så feir det med Champagne.

                                  Når vi leder kamper 1-0 og 2-0, så skal vi også klare å vinne de kampene, uten å få baklengs imot på slutten. Gutta kjemper ikke nok for å ri i land tre-poengerne, ref. Odd, Stabæk, bare der gikk fire poeng rett i dass på hhv. feig drøying og manglende konsing.

                                  Konklusjon: Vi scorer mål. Det er det vanskeligste i Fotball. Nå må vi gjenlære å tette igjen bak, så kommer poengene rekende på ei fjøl igjen. Gjør vi ikke det, er det ikke bare takk og farvel gull, men også takk og farvel seriemedaljer, e-cup neste år og exit cup. Det skal bare ikke skje!
                                  Last edited by Hamburg & Kanari; 31.07.2006, 01:19.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    #18
                                    mye bra som er sagt i denne tråden!

                                    Synes ellers at det virker som flere av spillerne har sine hoder i andre europeiske storklubber (Koren er vel i Newcastle for å ta et eksempel) , og at så fort det butter så mister de gløden. Prata med en annen kanaris etter kampen i dag og han var helt ening. Han gikk så langt at han var flau på lagets veiene!

                                    For å ta eksempelet med Koren, en glittrende spiller på sitt beste; i dag så mista han ballen et stykke inn på motstanders banehalvdel (dette var mens vi lå under 2-1 og hadde reel mulighet (i teorien ihvertfall) til en utlikning) og det første han gjorde var å stirre tomt opp i lufta og så sluntre hjem...! Hvor er stolteten over å spilel for Norges beste fans? Spille med hjertet uten på drakta?


                                    Men som jeg tidligere har nevnt så var kanarifansen meget bra i dag! Kanskje de skulle holde et motivasjonskurs for spillerne?
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Hovedproblemet vårt er forsvaret. Vi må beynne å holde nullen igjen. Hvordan skal vi klare det? Jeg mener Kippe må vrakes til fordel for Pål Steffen Andresen. PSA og Rambekk har vært et glimrende stopperpar tidligere, og de bør få sjansen igjen. Rambekk bør overta kapteinsbindet.

                                      Veldig enig.
                                      Kippe oser av manglende selvtillit, lite guts og har ALDRI vært en kapteinstype. Dette har jeg hevdet i flere år, og denne sesongen har ikke fått meg til å forandre mening.

                                      Når ropte f eks Frode sist ut en melding til en medspiller som hørtes over hele banen?
                                      Når sto han sist fram som et forbilde når laget lå under?

                                      Dessuten: Han er det klart dårligste alternativet av herrene Anders R, Pål Steffen og seg selv i øyeblikket.
                                      Da må han ikke ha klippekort bare fordi han er kaptein.

                                      Mener f eks å ha observert at "lille Tom" er blitt benket flere ganger i Sandefjord selv om han er kaptein.

                                      Mvh
                                      Gammer`n
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • bøllefrø
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2004
                                        • 462

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Jeg skjønner bare ikke hvordan vi kan tape så mye med ett så godt lag. Jeg tror faktisk det meste kunne sett anderledes ut hvis ikke det hadde vært for overtidscoringen mot Stabæk på nadderud. Alt snudde der, og selvtilliten ble borte. Nå må vi slå Brann på onsdag for å få ett løft igjen, og gjerne med noen mål.
                                        Jeg er litt bekymret over at det ikke finnes mennesker på Åråsen som klarer å sette spirit i gutta, selvom vi "tapte" 2 poeng på overtid på Nadderud. Det er rimelig lenge sida, det har vært ferie imellom, og strengt tatt burde det være folk der som kan snu en dårlig stemning.

                                        Ser det er mange som snakker om forsvarsspill, og jeg er helt enig. Det mangler MYE. Det er sånn at jeg begynner å lure på om trenerteamet er for svake taktisk, og det ville forsåvidt ikke forundret meg. Vi har to unge og uerfarne trenere, og selvom de som spillere alltid har gitt alt, behøver ikke det bety at de er taktiske mestre. Se bare på hva "oldisen" Bjørn Hansen gjorde med defensiv organisering både på landsen og i RBK på 90-tallet.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎