Karakterboka, LSK - Fredrikstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7027

    Karakterboka, LSK - Fredrikstad

    LSK - FFK 1-1 (1-0)
    Sjanser: Ca 10-2
    Cornere: Aner ikke.

    Et nesten klisjèaktig kampforløp i kveld. LSK presser og presser, tillater seg å dette bakpå og gi FFK dominans og ball i ti minutter, slipper inn en soft scoring etter at Simen Brenne får løpe inn og være heeeelt umarkert ti meter fra mål, og mister to uvurderlig viktige poeng til tross for spillemessig nesten total dominans, flust av sjanser og en effektivitet som må bedres, kraftig, dersom vi skal ha håp om å hanke inn gullet.

    En skuffet og svært, svært frustrert karakterbok ser slik ut i dag:

    Heinz 5: Har jo ikke stort å gjøre, men er solid og trygg med unntak for den ene, vante bærturen, denne gang i andre omgang da han feilberegner en boksing på 12-13 meter. Utover det helt prikkfri. Kunne lite gjøre med målet.

    Anton 5: Første gang jeg ser dansken vår i aksjon. Førsteinntrykket mitt er at han er meget ballsikker og besitter en strålende pasnings- og innleggsfot, men sliter med plasseringsspillet. Likevel et positivt og solid inntrykk i dag, selvom et par grove slurvingser nødvendigvis trekker ned.

    Shane 6: La ikke merke til Shane i det defensive i dag, noe som taler til hans fordel. Kom glimrende med offensivt ved flere anledninger og hadde et par-tre fine innlegg. Bryter ballbanen også og er en positiv kraft i LSK nå.

    Rambukk 7: Best i forsvaret. Ingen feil, opptrer myndig og kontant og ser ut som den landslagsspilleren han er. Odd må angre som hunder på at de lot denne forsvarsstjernen forlate klubben, Anders er etter mitt skjønn en kandidat til Årets spiller slik han har fremstått i år.

    Kippe 4: Pådro seg mange frispark i dag. Nøler i fremspillet forut for utlikningen. Fungerte stort sett godt med Rambekk og det er jo fullt mulig han blir offer for sitt eget rykte, men løste mange av situasjonene som medførte frispark imot forholdsvis uelegant i dag.

    Søgård 5: Løste sakene sine bra uten å briljere. Voldsom innsats og bidrar i stor grad til å gjøre FFKs midtbane lite kreativ. Imidlertid det vante slurvet med ballen.

    BB Wehrman 7: Med tre unntak, der han roter vekk ballen fordi han ikke er oppmerksom på mann i rygg, glimrende kamp av Kasey. Muskler og delikat pasningsfot i en og samme mann. Nydelig frispark, hjelp fra FFK-muren til tross, og en bunnsolid kamp av vår playmaker.

    Koren 4: Lite synlig i forhold til hva jeg forventer. Involverer seg tidvis og da er det bra: ferdighetene hans tilsier imidlertid at han skal gå foran og ta ansvar i en kamp som denne. Skuffende.

    Riise 6: Ujevn førsteomgang, flott etter pause. Leverer det som skal være matchvinnende assist til Occean også. Jobber hardt defensivt - legg merke til at Riise ved flere anledninger er den i midtbaneleddet som jobber helt hjem da FFK kommer på overganger, mens Koren og Wehrman er på feil side av ballen - og er tidvis strålende fremover når han først er involvert.

    Sundgot 5: Gjør jobben sin. Vinner masse på hodet og binder opp 1,5 midtstopper. Et par upressede og slurvete avleveringer og ikke involvert i noen større målsjanser trekker ned.

    Mifsud 5: Frisk og fin førsteomgang der Miffe gjør mye fornuftig. Kryssløpene hans skaper det glade kaos i FFKs midtforsvar ved et par anledninger og han er uheldig, og ved ett tilfelle mest klønete, som får gode skuddforsøk blokkert eller presset utenfor. Brenner en 150%-sjanse etter pause på uprofesjonelt sett og var i det store og hele usynlig etter det.

    --
    Occean: Faen heller, nå får du snart begynne å gjøre jobben din! Får et kvarter der han vinner èn duell pluss presterer å bomme på en sjanse som var så stor at det var helt latterlig. Ser ut til å mangle trua på egne ferdigheter og går inn i dueller uten at han ser ut til å tro han kan vinne dem. Tribunen neste? Skjerpings, det er ikke dette vi har betalt åtte mill for!

    Strand: Ikke all verden.

    Myklebust: Kom på for sent til å komme seg inn i kampen.



    Uwe: Tviler på at han skjønner noe bedre enn oss hvorfor laget insisterer på å kaste vekk poeng i kamper LSK dominerer, leder og kontrollerer. Vi har ikke gullformen inne, selvom vi er i fremgang. Lite å si på laguttaket i dag, selvom en mulighet ville vært å kjøre Koren inn sentralt og Strand ut på vingen for dermed å gi oss flere spillemessige muligheter i fht til å dytte inn defensivt orienterte 0Søgård sentralt mot en såpass defensivt orientert motstander.

    Kanarifansen 5: OK innsats i første, sågar med en ny sang på repertoaret, uten at det helt tok av.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    Opprinnelig skrevet av Trigz
    mister to uvurderlig viktige poeng til tross for spillemessig nesten total dominans


    Bra karakterbok forøvrig, men vi hadde ikke noen dominans i denne kampen. Vi skapte flest sjanser, men fredrikstad var absolutt på høyde spillemessig, for ikke å si bedre enn oss i denne kampen.

    En annen ting. Hva gjør Kippe med kapteinsbind rundt armen? Hadde vært fint med en kaptein som tok litt ansvar en gang iblant. Og Korèn, det virker som han allerede er klar for en annen klubb. I mine øyne har han fått overgangssyndromet, der han er mer redd for å bli skadet før overgangen til en annen klubb, enn han er villig til å yte litt ekstra for laget.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • Franken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1036

      #3
      Opprinnelig skrevet av hoyt

      Bra karakterbok forøvrig, men vi hadde ikke noen dominans i denne kampen. Vi skapte flest sjanser, men fredrikstad var absolutt på høyde spillemessig, for ikke å si bedre enn oss i denne kampen.

      En annen ting. Hva gjør Kippe med kapteinsbind rundt armen? Hadde vært fint med en kaptein som tok litt ansvar en gang iblant. Og Korèn, det virker som han allerede er klar for en annen klubb. I mine øyne har han fått overgangssyndromet, der han er mer redd for å bli skadet før overgangen til en annen klubb, enn han er villig til å yte litt ekstra for laget.
      Jeg er uenig ang. Koren. Han er og blir en meget god spiller. Spilte en god kamp idag også.
      Fra Baillsund

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #4
        Opprinnelig skrevet av Franken
        Jeg er uenig ang. Koren. Han er og blir en meget god spiller. Spilte en god kamp idag også.
        Ja, han er og blir en meget god spiller, men i dag var han dårlig. Masse feilpasninger, skjøt over på en 99% målsjanse, og var usynlig angående defensiv jobbing. Det er mulig jeg har for høye forventninger til Robbie, men i dag var han under pari.
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2858

          #5
          faen, skal vi alltid være et lag som skuffer fansen hver gang det står no på spill? skal vi alltid være et lag som svikter? etter sånne matcher blir jeg så jævla lei meg, men fy faen jeg elsker lsk forde. men alikevel, vi må prestere bedre mot ffk hjmme. å sjangsene til miffe å occean, å bomme der er utilvivelig.
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Gale Isbre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 1164

            #6
            God karakterbok, men savner karakter på cornerflagget som stod for kampens største enkeltprestasjon, da det tacklet en FFK-spiller helt rent.

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2503

              #7
              Jeg synes også det var ei god karakterbok, men er ikke enig i at Wehrman spilte en bunnsolid kamp. Han var banens beste og har muskler og pasningsfot, men ikke nok kondis. Midt i andreomgangen luntet han rundt, stoppet opp og støttet seg på lårene.
              Jeg tror det hadde vært bedre å ta av Kasey da Strand kom innpå, og heller flyttet Søgård inn i midten. Espen har sine begrensninger - som han er helt klar over - men å løpe og rive opp spillet til motstanderen er han en jævel til. Det var det vi trengte akkurat da.

              Ellers er jeg veldig enig i beskrivelsen av Koren. God, men i stand til så mye bedre. I intervjuet Ronnie hadde, sa han "Kanskje..." på spørsmålet om det hadde ordnet seg med ny klubb. Ut fra spillet i går heller jeg mot "Sikkert", men han har nok et poeng i at han er bedre uten Wehrman bak seg. Egentlig enda en grunn til å beholde Søgård på banen. Han tar fra motstanderne ballen og dytter den til Koren som kan legge de geniale framspillene.

              Cornerflagget får forresten 5 av meg. En strålende inngripen, men usynlig resten av kampen.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                Ellers er jeg veldig enig i beskrivelsen av Koren. God, men i stand til så mye bedre. I intervjuet Ronnie hadde, sa han "Kanskje..." på spørsmålet om det hadde ordnet seg med ny klubb. Ut fra spillet i går heller jeg mot "Sikkert",...
                Det er åpenbart at Koren har funnet seg en ny klubb. Jeg tror klubben heter Newcastle. I denne situasjonen er det én ting Koren prioriterer: å holde seg skadefri ut sesongen. Han trenger ikke engang å overbevise noen lenger. Jeg håper Rösler lærte av å se på Andersson i tilsvarende situasjon. Jeg foretrekker en ordinær spiller med 100 % innsats framfor en stjerne som gir 70 % i kampene framover, og håper Rösler også ser dette før det er for sent.

                Kommentar

                • Sem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2005
                  • 1626

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Occean: (...) Ser ut til å mangle trua på egne ferdigheter og går inn i dueller uten at han ser ut til å tro han kan vinne dem. Tribunen neste? (...)
                  Skal han få igjen troa på egne ferdigheter ved å bli plassert på tribunen? Snodig pedagogisk trekk i såfall...

                  Ellers synes jeg karakterboka virker fin!
                  Last edited by Sem; 13.08.2006, 11:07.

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #10
                    Har mistet 9 poeng i sluttminuttene

                    Rosenborg 3-3

                    Stabæk 2-2

                    Tromsø 0-1

                    Odd 2-2

                    Fredrikstad 1-1
                    ----

                    Takk gutter! Jeg er så glad for at det samme skjer år etter år.. Hvorfor i helvete skal LSK alltid leke julenisse og hjelpe alle disse DRITTLAGENE??

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Har mistet 9 poeng i sluttminuttene

                      Rosenborg 3-3

                      Stabæk 2-2

                      Tromsø 0-1

                      Odd 2-2

                      Fredrikstad 1-1
                      ----

                      Takk gutter! Jeg er så glad for at det samme skjer år etter år.. Hvorfor i helvete skal LSK alltid leke julenisse og hjelpe alle disse DRITTLAGENE??
                      Hvor spennende hadde det vært hvis LSK hadde hatt disse ni poengene? For interessen for Tippeligaen er det gunstig at vi har gitt dumpekandidatene Tromsø og Fredrikstad en håndsrekning. Likeledes er det bra for medaljekampen at Rosenborg, Stabæk og Odd har fått et gratispoeng hver.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Sem
                        Skal han få igjen troa på egne ferdigheter ved å bli plassert på tribunen? Snodig pedagogisk trekk i såfall...

                        Ellers synes jeg karakterboka virker fin!
                        Jeg tror både Mifsud og Occean er revansjelystne. Så derfor kunne det vært greit å la dem få starte neste kamp....

                        Kommentar

                        • Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 667

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Hvor spennende hadde det vært hvis LSK hadde hatt disse ni poengene? For interessen for Tippeligaen er det gunstig at vi har gitt dumpekandidatene Tromsø og Fredrikstad en håndsrekning. Likeledes er det bra for medaljekampen at Rosenborg, Stabæk og Odd har fått et gratispoeng hver.
                          Alvorlig talt. Sånt sier man ikke engang for spøk.
                          Your importance in this world is incalculable.

                          Now get some sleep.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                            Alvorlig talt. Sånt sier man ikke engang for spøk.
                            Jeg bare forsøker å tvinge meg selv til å tenke positivt. Det er ikke så lett.

                            Kommentar

                            • McManus
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jul 2006
                              • 18

                              #15
                              Vi kan jo håpe på at VIF rykker ned pga poengene vi har forært de andre bunnlagene.

                              Kommentar

                              • AG-3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 1081

                                #16
                                Håper spillera var like flaue som meg da jeg forlot stadion. En av de svakeste utgavene jeg har sett av LSK...noengang. Virket som en kollektiv kollaps litt ut i 2.omg. Flaut!

                                Kommentar

                                • Emil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 306

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av McManus
                                  Vi kan jo håpe på at VIF rykker ned pga poengene vi har forært de andre bunnlagene.
                                  Kan vel egentlig bare håpe at VIF slår Brann i dag.

                                  Kommentar

                                  • bøllefrø
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2004
                                    • 462

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av McManus
                                    Vi kan jo håpe på at VIF rykker ned pga poengene vi har forært de andre bunnlagene.
                                    Er litt usikker på om jeg ønsker VIF ned i Adecco. Vi snakker tross alt om 6 sikre poeng per sesong

                                    Kommentar

                                    • McManus
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Jul 2006
                                      • 18

                                      #19
                                      Egentlig helt enig! Det bunnsolide tohånds-ballegrepet vi har på dem på tribune og bane er en nytelse å leve med året rundt.

                                      Kommentar

                                      • Kef1r
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 730

                                        #20
                                        det med og starte med occean neste kamp er bortkasta.. han er den dårligste vi har nå. makan til møkk.. (sorry men sant) han kunne avgjort hele kampen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎