Bør Kasey spille? Blir få poeng til tross for en god(!) Kasey på banen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Bør Kasey spille? Blir få poeng til tross for en god(!) Kasey på banen

    Idag spilte vi uten Kasey og vant. Vi har vel knapt vunnet en kamp som Kasey har vært med. Dette er jo litt pussig i og med at han ofte har vært blant våre beste spillere, med unntak av de aller siste kampene. På vårsesongen vant vi jo seks kamper på rad uten at han bidro. Bør vi fortsette med dagens lag som har hatt suksess gjennom sesongen (inkluder Kiko) eller bør Wehrman inn på laget igjen etter denne kampen?

    Jeg synes det er et betimelig spørsmål siden poengfangsten har vært laber med ham på banen, selv om han har gjort sine saker bra.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Opprinnelig skrevet av KFL41
    Idag spilte vi uten Kasey og vant. Vi har vel knapt vunnet en kamp som Kasey har vært med. Dette er jo litt pussig i og med at han ofte har vært blant våre beste spillere, med unntak av de aller siste kampene. På vårsesongen vant vi jo seks kamper på rad uten at han bidro. Bør vi fortsette med dagens lag som har hatt suksess gjennom sesongen (inkluder Kiko) eller bør Wehrman inn på laget igjen etter denne kampen?

    Jeg synes det er et betimelig spørsmål siden poengfangsten har vært laber med ham på banen, selv om han har gjort sine saker bra.
    Personlig tviler jeg på at Kasey har noe med det å gjøre. Han har spilt bra i år og det har neppe noe med hans gode prestasjoner å gjøre.

    Mulig han kan bli litt for cowboy til tider, og gjøre de andre mer passive?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Mulig det er tilfeldig, men han startet jo ingen av kampene mot Newcastel heller. Jeg tror faktisk ikke han var med i cupkampen mot Lyn heller men det er mulig heg husker feil. Mot Viking kom han inn fra benken, men han spilte mot Brann.

      Edit: Han var nok med mot Lyn. Tror det var han som spilte gjennom Koren da han scoret målet sitt.

      Kommentar

      • cyberspud
        Medlem
        Møteplager
        • May 2004
        • 86

        #4
        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Idag spilte vi uten Kasey og vant. Vi har vel knapt vunnet en kamp som Kasey har vært med. Dette er jo litt pussig i og med at han ofte har vært blant våre beste spillere, med unntak av de aller siste kampene. På vårsesongen vant vi jo seks kamper på rad uten at han bidro. Bør vi fortsette med dagens lag som har hatt suksess gjennom sesongen (inkluder Kiko) eller bør Wehrman inn på laget igjen etter denne kampen?

        Jeg synes det er et betimelig spørsmål siden poengfangsten har vært laber med ham på banen, selv om han har gjort sine saker bra.
        Jeg mener vi burde fortsette med samme lag fremover, da det blir mer trygghet i spillegruppa, du ser jo hvor bra det gikk idag med det mannskapet vi hadde, flink til å få kort er han og, noe jeg mener ikke er alltid like heldig, liker ikke å spille med ti mann når kampen ligger å vipper, laget blir slitent og formasjonene anderledes.
        2004 Lillestrøm

        spud

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Never change a winning team, er det vel noe som heter....
          Knurr...

          Kommentar

          • 119589
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2006
            • 41

            #6
            Wehrman er en dyktig fotballspiller. Han arbeider hardt, har stor radius og et godt overblikk. Kombinert med en god pasningsfot, er han svært ofte nest sist på gjennombrudd. Men mannen er til tider overtent.
            Statistikk er skummelt. Hvis et lag taper hver gang det regner, eller hver gang det spilles i flomlys og kampen TV-sendes, er det lett å dra feil konklusjon.
            Synes Wehrman virker som en fin type. Han har stått bra på for å spille seg inn i laget.

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #7
              Wehrman bør IMO spille. Han er har en tendens til å imponere meg kraftig, og sammen med Koren på midten så er de helt "sjef"

              Kommentar

              • Errevs
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jun 2005
                • 200

                #8
                bytt ut Mouelhi med Wehrmann, da stiller vi med vårt beste mannskap pr dags dato.
                Wehrmann er etter min mening mer pasningssikker og tøffere i duellspillet enn både Espen og Kahled.

                Kommentar

                • Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

                  #9
                  Enig med sistemann. Wehrmann er etter min mening vår beste midtbanespiller. Det bør være plass til både Søgård og Wehrmann på laget. Skyv Søgård ut på venstre i en slag indreløper-rolle, og bruk Kasey som defensivt anker og ballfordeler. Mouelhi på benken, Occean på tribunen.

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    He?
                    Da tror jeg at det er på tide at jeg får sjekket synet, for ingen andre i LSK er vel i nærheten av de hårreisende tversoverpasningene som Desmond har vartet opp med i de siste kampene. Bl.a. mot Start var det direkte foranledning til ett av målene om jeg ikke husker helt feil.

                    Men jeg tar forbehold om hva som måtte blir resultatet av synstesten...
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Vicarious
                      Enig med sistemann. Wehrmann er etter min mening vår beste midtbanespiller. Det bør være plass til både Søgård og Wehrmann på laget. Skyv Søgård ut på venstre i en slag indreløper-rolle, og bruk Kasey som defensivt anker og ballfordeler. Mouelhi på benken, Occean på tribunen.
                      Vår beste midtbanespiller er Robert Koren.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Vicarious
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 391

                        #12
                        Mulig Kasey har hatt et par små-stygge tversover i det siste.. Men for en mann på hans tekniske nivå er det egentlig bare en filleting å legge fra seg. Jeg legger mer merke til de positive pasningene hans.

                        Ved baklengsmålene mot Start var det langt flere enn Wehrmann som opptrådte hårreisende.. Feks. hele forsvaret vårt som virret rundt som hodeløse... kanarifugler.

                        Og jeg fikk toppscore på min siste synstest..

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Neste år får vi, med Diomande i troppen, fire spillere fra utenfor EU. Denne situasjonen må vi begynne å planlegge for allerede nå. Jeg mener Kiko har mye større potensial enn Kasey. I tillegg er han fem år yngre og mer verdifull av den grunn. Kasey bør derfor få beskjed om skaffe seg norsk pass. I tillegg bør LSK arbeide for å oppheve den idiotiske og diskriminerende regelen om at man bare kan bruke to spillere fra utenfor EU i Tippeligaen.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Vicarious
                            Mulig Kasey har hatt et par små-stygge tversover i det siste.. Men for en mann på hans tekniske nivå er det egentlig bare en filleting å legge fra seg. Jeg legger mer merke til de positive pasningene hans.
                            Altså, alt ettersom hvilke spillere man bruker så får man noe og gir avkall på noe. Med Kasey så får vi duellkraft, kreativitet og noen geniale pasninger. Men vi gir avkall på noe trygghet.

                            Kasey er en spiller med en viss risiko og for meg er det ingen tvil om at jeg ønsker det fremfor kun å safe på det trygge. Ønsker vi ingen risiko, så får vi heller bare ha Fetsundrånern som anker. Da vet vi hva vi får. Løpskraft, sugende taklinger og ikke de forløsende pasningene eller de geniale dragningene.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Altså, alt ettersom hvilke spillere man bruker så får man noe og gir avkall på noe. Med Kasey så får vi duellkraft, kreativitet og noen geniale pasninger. Men vi gir avkall på noe trygghet.

                              Kasey er en spiller med en viss risiko og for meg er det ingen tvil om at jeg ønsker det fremfor kun å safe på det trygge. Ønsker vi ingen risiko, så får vi heller bare ha Fetsundrånern som anker. Da vet vi hva vi får. Løpskraft, sugende taklinger og ikke de forløsende pasningene eller de geniale dragningene.
                              Jeg stemmer for trygghet og trepoengere. Kiko, Sundgot og Søgård på banen i hver kamp.

                              Kommentar

                              • Vicarious
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 391

                                #16
                                Søgård, Wehrmann, Riise, Koren, Mouelhi... At det bare er plass til 4 av de 5 på midtbanen vår samtidig er egentlig bare et deilig luksusproblem!

                                Apropos statsborgerskapet til Wehrmann, det er vel under behandling? Isåfall bør det ihvertfall være klart til neste sesong. Skal forsøke å påvirke mine kollegaer i statsforvaltningen til å speede opp prosessen...

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #17
                                  Jeg ville per i dag da valgt -- Kiko - Wehrman - Koren - Riise -- på midten

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                                    Jeg ville per i dag da valgt -- Kiko - Wehrman - Koren - Riise -- på midten
                                    Hvis stilkarakterer blir innført i fotball, skal jeg være enig med deg.

                                    Kommentar

                                    • Rathsmeister
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 561

                                      #19
                                      Søgård...

                                      Ville byttet ut Desmond med Søgård. Dettefor å få mer løpskraft på midtbanen. Mener dette ble veldig tydelig hjemme mot FFK. I det Søgård gikk ut der forsvant ballpresset på FFK-spillerne betraktelig...
                                      Tror også Søgård er viktig for å få opp moralen i laget med mange sugende og inspirerte løp...
                                      Mvh
                                      Martin Raths

                                      Kommentar

                                      • KimFL
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 1410

                                        #20
                                        Kasey bør derfor få beskjed om skaffe seg norsk pass. I tillegg bør LSK arbeide for å oppheve den idiotiske og diskriminerende regelen om at man bare kan bruke to spillere fra utenfor EU i Tippeligaen.
                                        Det er vel en stund siden både Kasey og klubben starta prosessen med å få norsk pass.....problemet er vel norske myndigheter/byråkratiet som forsinker dette.

                                        Er også enig med flere her, at Kasey er en som bør spille fra start. Trenger en "gærning" som han på midten. Han har vel variert litt i det siste....virker som om han blir litt sliten på slutten av kampene, og derfor virker litt ukonsentrert. Men det har vel sikkert sammenheng med skadefraværet han hadde. Men vi trenger en Kasey i form på banen. Stemmer forsåvidt også for å gi ham kapteinsbindet også. Virker som om han tar mer ansvar, og er mere "sjef" enn Kippe, selv om sistnevnte har gjort en bra jobb som kaptein.


                                        mvh
                                        KimFL

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎