Historikk: Direkte overganger mellom hatlaget nr.1 og LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    Historikk: Direkte overganger mellom hatlaget nr.1 og LSK

    Mulig jeg har en tidlig form for alzheimers, men i kjølvannet av gashi-saken så er det noe jeg lurer på..

    Er det noen som husker hvem som sist gikk fra LSK til VIF eller omvendt? Og da tenker jeg profilerte spillere.
    Skjønner godt at det stikker litt for klanen når kosegutten dems går til Brann, men kommer ikke helt på om det er noen fra norges beste lag som har gått til bydelslaget. Eller om noen har gått fra vif til lsk.

    Eller har kanskje klubbene en gentlemans agreement om å ikke hente spillere fra hverandre for å hindre helvete med supportere o.l. ?

    Eller kanskje vi rett og slett hater hverandre så mye at det ikke vurderes engang?
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    #2
    Den forrige var vel Mamadou Diallo...?
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Spør Arild Myklebust om hva han synes om Diallo-overgangen. Er det den siste?

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #4
        Diallo ja...riktig det. Men det gikk vel ikke så bra for han Diallo på bydelslaget gjorde det vel?
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          #5
          Opprinnelig skrevet av fjacob82
          Diallo ja...riktig det. Men det gikk vel ikke så bra for han Diallo på bydelslaget gjorde det vel?
          Urk, ikke dra frem vonde minner nå.
          Det gikk ikke så bra for oss med Diallo i vif. Tidenes mest håpløse overgang. får fortsatt innovertiss når jeg tenker på det.

          Petter

          Kommentar

          • bøllefrø
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2004
            • 462

            #6
            Det har jo vært noen overganger. Tenker f.eks. på Tommy Berntsen, som har spilt både i VIF, LSK og Lyn... Eller Lars bohinen som spilte for LSK og seinere for VIF.

            Det er i det hele tatt en mye mindre rivalisering mellom klubber i Norge enn i England. Aldri faen om du hadde sett Chelsea selge en fast spiller til ManU eller omvendt. Da selger de heller spilleren for halve prisen til en klubb de ikke anser som "god".

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              #7
              Tommy Berntsen var jo litt overalt og ikke akkurat kongen på haugen og så profilert før han kom til Lyn spør du meg.

              Men Lars Bohinen hadde vel noen klubber imellom lsk og vif. Tenker på direkte overgang mellom disse.
              Diallo ja...minnene strømmer på. Ikke så veldig gode. Tror jeg må ta morgen kaffe'n snart, så hjula begynner å gå oppe i toppen.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5096

                #8
                Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                Det er i det hele tatt en mye mindre rivalisering mellom klubber i Norge enn i England. Aldri faen om du hadde sett Chelsea selge en fast spiller til ManU eller omvendt.
                Kan jo minne om Sol Cambell som gikk fra Tottenham til Arsenal. Og der er hat-forholdet større en Chelsea - Man Utd. Men det er jo ikke det tråden handler om.

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  #9
                  Vel, han er ikke akkurat elsket av oss Spurs supportere nå...

                  Kommentar

                  • 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av fjacob82
                    Men Lars Bohinen hadde vel noen klubber imellom lsk og vif. Tenker på direkte overgang mellom disse.
                    De siste ti årene har det ikke vært mange direkte overganger, men historisk har det vært en hel del. Vi hentet Rune Hansen og Terje Olsen før '76-sesongen, og etter '77-sesongen gikk begge tilbake igjen - og tok jaggu med seg Erik Karlsen. På slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet hentet vi fire strake Vålerengenkapteiner: Vidar Davidsen, Eivind Arnevåg, Henning Berg og Anders Jacobsen.

                    Etter det har det blitt atskillig færre direkte overganger mellom de to klubbene. Diallo er den siste jeg kommer på. Hvordan var det forresten med Patrick Karlsson, gikk han direkte?
                    Last edited by 10.09.50; 31.08.2006, 10:36.

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5096

                      #11
                      Kenneth Nysæther var vel innom Ham-Kam mellom klubbene også?

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Kenneth Nysæther var vel innom Ham-Kam mellom klubbene også?
                        Kenneth Nysæther er vrien. Han har vært tre perioder i Lillestrøm, først i 1989, så i 1992 og til slutt fra 1997-1999. Innimellom har han vært i Vålerengen, Fortuna Sittard og Ham-Kam. Noen som tar rekkefølgen? Jeg tror kanskje han kan ha gått direkte den ene eller andre veien.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                          Noen som tar rekkefølgen? Jeg tror kanskje han kan ha gått direkte den ene eller andre veien.
                          LSK, VIF, Godset, LSK, Fortuna,VIF, Ham-Kam, LSK, Skjetten....
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Hvordan var det forresten med Patrick Karlsson, gikk han direkte?
                            Føler meg litt på glattisen nå, men mener han kan ha vært innom Tromsø først.
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                            Stuart Baxter har forstått det.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                              Føler meg litt på glattisen nå, men mener han kan ha vært innom Tromsø først.
                              Kanskje du har skøyter på, fordi du tok den svingen elegant. Han var i Tromsø før han gikk til vif.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • 10.09.50
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1410

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                Føler meg litt på glattisen nå, men mener han kan ha vært innom Tromsø først.
                                Han var definitivt i Tromsø også, men jeg er usikker på rekkefølgen. Var jeg tvunget til å gjette, ville jeg gått for Vålerengen først, men det er bare magefølelse. Uansett forsto jeg fjacob slik at han var ute etter overganger mellom Vålerengen og LSK som kunne sammenlignes med Gashidealen, dvs overganger som er egnet til å sette supporternes sinn i kok. Og da faller vel ikke i Patrick Karlsson inn i kjernen iallfall. Ellers kunne vi også nevnt folk som Tore Krogstad og Thomas Berntsen, som vel begge gikk direkte til Vålerengen uten å skape opptøyer på Nedre Romerike. Og Terje Berg, kanskje?

                                EDIT: Ser at Rønnern i mellomtiden har flagga fasiten. Vi bøyer oss for den.

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                  Han var definitivt i Tromsø også, men jeg er usikker på rekkefølgen. Var jeg tvunget til å gjette, ville jeg gått for Vålerengen først, men det er bare magefølelse. Uansett forsto jeg fjacob slik at han var ute etter overganger mellom Vålerengen og LSK som kunne sammenlignes med Gashidealen, dvs overganger som er egnet til å sette supporternes sinn i kok. Og da faller vel ikke i Patrick Karlsson inn i kjernen iallfall. Ellers kunne vi også nevnt folk som Tore Krogstad og Thomas Berntsen, som vel begge gikk direkte til Vålerengen uten å skape opptøyer på Nedre Romerike. Og Terje Berg, kanskje?

                                  EDIT: Ser at Rønnern i mellomtiden har flagga fasiten. Vi bøyer oss for den.

                                  Jepp, det er helt korrekt. Tenkte på overganger av typen gashi. Bergdølmo er jo selvfølgelig en klassiker av dårlige overganger, men det var ikke til VIF.
                                  Så lurte på om det var noen slike.

                                  Er kanskje som nevnt tidligere ikke like stor rivalisering mellom klubbene som i England, men kan vanskelig skjønne at en profilert spiller som er elska av fansen og med vettet i behold tør å bytte klubb mellom lsk-vif (eller omvendt) direkte.
                                  Mulig det var litt anderledes før, men tør påstå at det kanskje er litt større forskjeller på klubbene og supporterne nå enn på 70-80 tallet.


                                  Føler jeg har fått oppdatert meg litt på tidligere overganger her nå også. Takker og bukker for bra tilbakemelding så langt. Nesten litt Scheie takter på enkelte her, veldig bra. :-D
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1408

                                    #18
                                    Henning Berg har vel spilt på begge, men han gikk hvertfall riktige veien.. Også har han også vært i min favorittklubb nr 2, så da er han unnskyldt.

                                    Kommentar

                                    • 10.09.50
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1410

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                      Mulig det var litt anderledes før, men tør påstå at det kanskje er litt større forskjeller på klubbene og supporterne nå enn på 70-80 tallet.
                                      Det har du rett i. Og forholdet mellom Vålerengen og Lillestrøm er også annerledes i dag enn det var tidligere. I de periodene da begge hadde brukbare lag (noen år på slutten av 70-tallet og første halvpart av 80-tallet), husker jeg det sånn at vi mislikte Vålerengen ganske intenst, men det var ikke noe i nærheten av dagens hat. På slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet, dvs i den perioden da vi til stadighet hentet deres mest profilerte spillere, var Vålerengen så ræva at det egentlig ikke var et skikkelig rivaleri. Derfor tror jeg heller ikke de overgangene vekket så sterke følelser som f eks en Kippeovergang ville gjort i dag.

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        husker jeg det sånn at vi mislikte Vålerengen ganske intenst, men det var ikke noe i nærheten av dagens hat.
                                        Jeg fortsetter diskusjonen med meg selv. Jeg foretrekker det sånn. Jeg tror nok jeg har rett når jeg sier at hatet var mildere før, men det er likevel liten tvil om at overgangene til Rune Hansen og Terje Olsen i '76 vekket sterke følelser på VIF-brakka. Ett eller annet sted - mon tro om det er i VIF-boka til Viggo Johansen - er det gjengitt et dikt som en av de store VIF-legendene (Makker'n?) fikk trykket på MOM-sidene i Arbeiderbladet rett etter at overgangene var klare. Jeg husker dessverre bare selve punchlinen, men den var til gjengjeld klar nok: Judas Iskariot fikk lønn som fortjent.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎