september 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    #81
    http://www.fxt.no/article751165.ece





    Fikk bot for Rösler-hets

    Stabæk har fått bot etter at fansen hetset Uwe Rösler.
    (Foto: Scanpix)


    «Reis hjem som i 1945», skrek Stabæk-fansen til Uwe Rösler. Nå er klubben bøtelagt med 10.000 kroner for hetsen mot Lillestrøms trener.


    De ufine ropene mot Lillestrøms trener ble anmeldt til Doms - og sanksjonsutvalget i Norges fotballforbund.
    De kom frem til at innholdene i Stabæk-fansen rop var av diskriminerende karakter, og gir Nadderud-klubben en bot på 10.000 kroner.
    - Bot en rimelig sanksjon
    - Doms- og sanksjonsutvalget tok utgangspunkt i uttalelsens objektive innhold, og la for øvrig til grunn at et rundskriv av 4. april 2006, hvor NFF redegjorde for hvordan saker som angår rasisme og diskriminering ville bli behandlet i sesongen 2006. Rundskrivet er kommunisert til klubbene i Tippeligaen, heter det i en pressemelding fra NFF.
    Og slår fast følgende:
    - Doms- og sanksjonsutvalget mente dermed at vilkårene for å ilegge sanksjon var oppfylt, og at bøtelegging var en rimelig sanksjon.
    Det var i kampen mellom Stabæk og Lillestrøm 21. mai Uwe Rösler ble hetset.
    Beslutningen av Norges fotballforbund (NFF) kan ankes. Ankefristen er tre dager fra klubben har mottatt beslutningen.
    Moss fikk rasisme-bot
    Samtidig har NFFs disiplinærutvalg har besluttet å ilegge Aalesunds Gustave Bahokento kampers karantene etter utvisningen i kampen mellom Follo og Aalesund 24. september 2006.
    NFFs doms- og sanksjonsutvalg opplyser også de har besluttet å gi Moss FK en bot på 5000 kroner for en tilskuers rasistiske uttalelse mot en Follo-spiller i kampen mellom Moss og Follo 5. juni.
    Moss kan i likhet med Stabæk anke boten fra NFF. Her er også ankefristen tre dager fra klubben har mottatt beslutningen.

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #82
      Fra RB:


      En av dem må vekk

      ÅRÅSEN:
      Kasey Wehrman stilte ultimatum om spilletid i LSK i gårsdagens avis. Han har rett i at han eller Khaled Mouelhi må vekk før neste sesong, med mindre det er mulig å få endret hans status i landet.


      PROBLEM: For Khaled Mouelhi (t.v.) og Kasey Wehrman er utlendingskvoten blitt et så stort problem at det vil gå ut over begges karrierer om dette fortsetter i 2007. FOTO: LISBETH ANDRESEN

      Av: Per Kristian Torvik

      Bakgrunnen er Norges Fotballforbunds regler om spilleberettigelse for personer utenfor EU/EØS-området. Muligheten for disse til å få seg jobb i norsk toppfotball ble for noen år siden begrenset. Ingen klubb fikk lov til å benytte mer enn to til hver kamp – inkludert reservene.

      Det betyr at uansett hvor gode de er, må enten Olivier Occean, Khaled Mouelhi eller Kasey Wehrman sitte på tribunen når LSK spiller seriekamper. Paradoksalt nok kan alle være med i cupen og ute i Europa. Occean er fredet i uoverskuelig framtid på grunn av prislappen på åtte millioner kroner.
      Bakgrunnen for vedtaket den gangen det ble vedtatt var grei nok: NFF ville gi norske talenter større mulighet til å spille i eliteserien. I dag er den vannet ut.
      Fra 1. januar blir Romania og Bulgaria medlemmer av EU. Det betyr at spillere fra 30 europeiske land ikke omfattes av ordningen.

      Med det som bakteppe har regelen egentlig ingen kraft. Wehrman og Occean er henholdsvis fra Australia og Canada, med derfra kommer det ikke mange.

      Som helhet vil regelen i første rekke hindre afrikanere å spille fotball her i landet. Det vil mange oppfatte som ren diskriminering.

      Sterke personer

      Når Wehrman går ut som han gjør, er det fordi han vil spille hver eneste uke på høyeste nivå. Selv om han ikke sier så mye, er Khaled Mouelhi også en sterk personlighet. Han er ikke kommet til Norge for å sitte på tribunen.

      Da LSK nærmest kidnappet ham fra garderoben midt under Lyn-treninga i fjor sommer, var en samtidig innstilt på å gjøre alt for å hente Olivier Occean til klubben. Den situasjonen LSK har satt seg selv og de to i, er derfor på alle måter varslet.

      Klubben så etter gode spillere, ikke hvor de kom fra. Å ha en av dem sittende på tribunen er også dårlig ut fra økonomiske hensyn. Så mye penger har ikke LSK, at det er smart å ha gode og dyre spillere i stallen en ikke kan bruke.
      Må bestemme seg

      Ut fra personalansvar vil naturligvis LSK si at alle spillere er under kontrakt – og at de så langt er med i klubbens planer.
      Når ledelsen får tenkt seg om, vil de også komme til den erkjennelsen at det ikke er holdbart å ha tre spillere utenfor EU-området i stallen. Det er dårlig butikk – og dårlig politikk overfor spillerne det gjelder, når de har ambisjoner om å spille hver uke.

      Skal en våge seg på et stalltips, vil Kasey Wehrman være på vei ut porten på Åråsen i løpet av høsten. Den frittalende australieren er klar på at han skal spille hver uke i eliteserien. Å ha ham på samme ordning som nå vil være uholdbart for begge parter, hvis en da ikke velger å gå videre med saken og se om NFF egentlig har lov til å gjøre dette på juridisk grunnlag.

      At Kasey kommer til å være en attraktiv spiller for mange klubber i eliteserien er hevet over enhver tvil. Slik sett kan også LSK få penger for ham ved et salg.
      Men å ha en av de tre sittende misfornøyd på tribunen i hver enste serierunde i 2007 er en situasjon ingen er tjent med.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #83
        Fra RB:

        http://www.rb.no/lokal_sport/article2314615.ece

        Diomande neste problem

        ÅRÅSEN::
        Diomande Alassane er i Norge for andre gang på turistvisum og trener med LSK. Klubben er innstilt på å skrive kontrakt med ham når han bli 18 år i november.

        Da kan LSK pådra seg nok et problem. Diomande er fra Elfenbenskysten, og dermed en spiller som hører til utenfor EU-området. I vinter var Norges Fotballforbund i ferd med å innføre strengere regler for unge utenlandske spillere, som skulle være i tråd med innstramninger fra UDI. Det viste seg ikke å være riktig.

        Den siste tida er reglene lempet på, og noen unge spillere fra Afrika og Øst-Europa er gitt oppholdstillatelse. Men regelen om at disse spillerne må spille et visst antall kamper for a-laget for å få oppholdstillatelse ut over ett år, står fast.

        Det betyr også at LSK, hvis de velger å signere Diomande Alassane, må sørge for at han får nok a-kamper til å kunne fortsette å bo og spille fotball i Norge. Da blir ikke situasjonen for Kasey Wehrman, Olivier Occean og Khaled Mouelhi noe lettere.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #84
          BUDSTIKKA: Stabæk
          Beklager ikke Rösler-hets

          Stabæk Support vil ikke beklage hetsen av Lillestrøm-trener Uwe Rösler. Stabæk har fått 10.000 kroner i bot av Fotballforbundet. * DISKUTER BOTEN *
          Dag Otter Johansen

          Mette Sjølie

          "Reis hjem som i 1945", skrek noen Stabæk-supportere til Lillestrøm-trener Uwe Rösler under hjemmekampen på Nadderud 21. mai.
          Det mener Doms - og sanksjonsutvalget i Norges Fotballforbund var av diskriminerende karakter. Stabæk får derfor en bot på 10.000 kroner.
          Stabæk Support er på langt nær enige, og har sendt et tilsvar (ekstern lenke) til Fotballforbundet. Tilsvaret er signert talskvinne Tonje Asmyhr i Stabæk Support.
          "NFF skyter seg selv i foten", skriver Stabæk Support på sin hjemmeside. (ekstern lenke)
          "Hvis dette skal være representativt for NFFs kamp mot rasistiske ytringer, så er de fullstendig på villspor - etter vår mening" , står det videre.
          Moss dømt
          Stabæk Support trekker frem at også Moss ble bøtelagt tirsdag. Moss har fått 5.000 kroner i bot etter at en publikummer trakasserte en farget Follo-spiller.
          "Vi konstaterer at taksten i NFF for å erte en "hvit arisk germaner" er det dobbelte av satsen for å trakassere en farget spiller. Dette var underlig forskjellsbehandling", står det på Stabæk Support-siden, før det avslutningsvis spørres:
          "Hvem er egentlig rasistene her - vi eller NFF?"
          LES HELE BESLUTNINGEN TIL NFF HER!
          LES HELE TILSVARET TIL STABÆK SUPPORT HER!
          I en pressemelding fra Norges Fotballforbund heter det:
          - Doms- og sanksjonsutvalget tok utgangspunkt i uttalelsens objektive innhold, og la for øvrig til grunn at et rundskriv av 4. april 2006, hvor NFF redegjorde for hvordan saker som angår rasisme og diskriminering ville bli behandlet i sesongen 2006. Rundskrivet er kommunisert til klubbene i Tippeligaen.
          Kan ankes
          Beslutningen av Norges fotballforbund (NFF) kan ankes. Ankefristen er tre dager fra klubben har mottatt beslutningen.
          P.S.! Stabæk møter Lillestrøm på Åråsen i sin neste kamp førstkommende søndag.
          Var det riktig å bøtelegge Stabæk? Si din mening på Budstikka.no.
          Budstikka.no tar ikke på seg ansvaret for innholdet på eksterne lenker.
          (Publisert 26.09.2006 kl. 18:58)

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #85
            Fra RB:

            Ingen endring før tinget i 2008

            I LSK er en oppmerksom på at det kan bli uholdbart å ha tre spillere som er misfornøyd, fordi en av dem alltid må sitte på tribunen.


            TINGSAK: Boye Skistad ser ingen mulighet for opphevelse av vedtaket om spilleberettigelse for spillere utenfor EU-området før på NFFs ting i 2008. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

            Boye Skistad i Norsk Toppfotball sier en forandring tidligst kan skje på forbundstinget på Hamar i mars 2008.

            – Dette er en tingsak, som må vedtas av klubbene. Sist den var oppe ville flere av våre medlemmer ha det helt fritt, mens Norges Fotballforbund gikk inn for to spillere utenfor EU-området. Det ble naturligvis vedtatt, sier Boye Skistad.
            Han håper NFF tar til fornuft og legger fram et forslag som ikke er diskriminerende for noen ved neste ting.

            – Vi jobber med NFF for å få til dette. Dagens regel er etter vår mening diskriminerende. Men forslaget må komme fra NFF. Hvis ikke har det ingen sjanse til å bli vedtatt, selv om det ikke har noe å si for noen andre enn klubbene i de to øverste divisjonene.
            Skistad mener en i alle fall må få de samme reglene som i Sverige og Danmark.

            – Der har en klubb lov til å ha tre spillere utenfor EU på banen samtidig. Ut fra konkurransevilkårene bør vi minst komme opp på samme nivå som dem.
            Frank Grønlund i LSK sier klubben også vil presse på via Norsk Toppfotball.

            – Vi har jo selv satt oss i den situasjonen vi er i. Men vi mener dette er en regel som er diskriminerende og som ikke hører hjemme i norsk fotball. Det underlige er at vi kan stille med både Occean, Wehrman og Mouelhi i cupen, Intertotocupen, Royal League og i europacupene. Men i vår egen serie er det umulig. Forstå det den som kan.

            – Lars-Jørgen Kihlberg Olsen har skrevet en spesialoppgave om temaet. Han mener at en spiller som Kasey Wehrman ikke kan nektes å spille for LSK uansett, i og med at han har vært i klubben i tre år og kan søke om bosettingstillatelse. Hvordan ser dere på dette?

            – Vi vil prøve alle de muligheter vi kan for å bruke de spillerne vi har samtidig, sier Frank Grønlund.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #86
              LSK søker Toppspillerutvikler

              Spilleruvikler i toppklubb er ansatt i LSK, men skal følge opp all talenter mellom 16 og 19 år i vår region. Stillingen er lønnet 50% av LSK og 50% av NFF.


              Ledig stilling som ”SPILLERUTVIKLER I TOPPKLUBB”

              Stillingen er delvis lønnet av NFF og av sentrale arbeidsoppgaver kan nevnes:
              (NFF-krav)
              • Medansvar for klubbens profil og strategi for spillere i alderen 16-21 år
              • Medansvar for koordinering av den sportslige virksomheten i klubben
              • Oppfølging av landslagaktuelle spillere i egen klubb og fra regionen breddeklubber
              • Samarbeid med skole og spillerutvikler i krets

              Krav til spillerutvikler
              • Minimum trener –II kompetanse
              • Spillerutvikler kan ikke ha resultatansvar for noen av klubbens lag.

              (LSK – krav)
              • Høy trenerkompetanse og erfaring. Spill på høyt nivå kan være god erfaring.
              • Høy arbeidskapasitet.
              • ”Stayerevne” på prestasjonsrettet arbeidsplass.
              • Viktigst er evnen til samarbeid i et internasjonalt miljø.

              Andre arbeidsoppgaver:
              • Sportslig leder for akademiet (elever på fotball-linja på Skedsmo videregående skole).
              • Instruktør på akademiet
              • Trener for våre trenere i samarbeid med trenerkoordinator.

              Tiltredelse: snarest
              Betingelser: konkurransedyktige


              Henvendelse
              Lillestrøm Sportsklubb

              Frank Grønlund
              97743426
              frank@lsk.n0
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • Blogger
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jul 2004
                • 104

                #87
                Kaseys LSK-ultimatum




                Kaseys LSK-ultimatum

                Kasey Wehrman har fått nok av tribunen på Åråsen.
                Foto: SAra Johannessen, SCANPIX


                - Ta meg med mot Stabæk, ellers forsvinner jeg, sier en frustrert og forbannet Kasey Wehrman.

                Av Marius Vik

                TOPPSAKER NETTAVISEN <H3 class=fpSmallTitle>


                </H3>

                TIPPELIGAENLagK+-P1Brann213525402Rosenborg203418393Lillestrøm21352836

                Lillestrøms populære midtbanespiller Kasey Wehrman (29) har kun startet seks av klubbens 21 seriekamper i år, og har vært den som har lidd mest under den strenge, norske praktiseringen som kun tillater to spillere utenfor EØS-området i 16-mannstroppen i Tippeligakampene.

                Vraket på ny
                Mot Molde sist helg ble han nok en gang plassert på tribunen, og måtte se sine lagkompiser bli grundig nedsablet av dumpekandidatene, etter at Khaled Mouelhi (fra start) og Olivier Occean (på benk) ble foretrukket.

                Det likte australieren dårlig. Svært dårlig.

                - Jeg bryr meg ikke om jeg er EØS-spiller eller ikke. Jeg er den beste spilleren i den posisjonen, og derfor burde jeg spille på det helvetes laget, sier en tydelig irritert Wehrman til Nettavisen.

                29 år gamle Wehrman er inne i sin fjerde sesong for Romerike-laget og bortsett fra en liten periode under Arne Erlandsen, har han vært så godt som fast hele tiden. Men etter at Olivier Occean kom til klubben etter fjorårssesongen, og fikk æren for at Lillestrøm gikk til finalen av Royal League samtidig som Khaled Mouelhi etter hvert har begynt å blomstre for LSK.

                Dermed har det blitt liten spilletid for Wehrman, som nå truer med å dra sin vei hvis han ikke er med i hjemmekampen mot Stabæk på søndag.

                - Hvis jeg ikke er med der, så drar jeg min vei. Jeg har ikke kommet 40.000 kilometer for å sitte på tribunen, freser australieren.

                - Jeg kan akseptere at jeg ikke spiller når klubben vinner uten meg, men jeg har prestert trofast og stabilt på trening og kamp over lang tid, og mener jeg burde være med i hver eneste kamp.

                Intet personlig
                Selv om Kasey Wehrman er meget bitter over å ha blitt vraket til bortekampen mot Molde til fordel for Olivier Occean, understreker han at det ikke er noe personlig mellom han og kanadieren.

                - Jeg var av den oppfatning av vi burde kjøpe ham for åtte millioner, og er glad vi gjorde det. Nå får vi bare håper at han finner tilbake til der han var før.

                - Likevel er det ikke bare å score fire mål i en andredivisjonskamp og så gå rett inn i laget, man må prestere over tid mener Wehrman, tydeligvis ikke veldig imponert over Occeans bidrag den siste tida.

                Vurderer retur sørover
                Etter seks sesonger i henholdsvis Brisbane Strikers og Perth Glory, kom Wehrman til Moss i 2001. Etter to sesonger på Melløs gikk turen nordover på Østlandet i 2003, men nå vurderer han å vende nesa hjemover.

                - Jeg har ikke noe problem med å finne meg noen ny klubb, og selv om jeg elsker denne klubben og ønsker å vinen ligaen med dem, så drar jeg heller hjem enn å sitte på tribunen.

                - Er jeg ikke i troppen på søndag, så er det greit, men det sier også alt. Da finner jeg meg heller en ny klubb, gjentar en meget tydelig og høylydt Wehrman.
                27.09.06 14:56, ny 27.09.06 15:19

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #88
                  Fra www.lsk.no


                  Ekstraordinært Årsmøte i LSK


                  Det innkalles til ekstraordinært årsmøte i LSK torsdag 12.10.06 kl 1900 i Åråsen konferansesenter.
                  Sak: Bygging av fotballhall på Lillestrøm stadion.


                  Mvh
                  Gammer´n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Sem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2005
                    • 1626

                    #89
                    Utdrag fra fxt-artikkelen om "Norges giftigste spisser":


                    (...)

                    Norges mest effektive spisser:
                    (plass, navn, klubb, antall minutter per scorede mål)
                    1. Pape Pate Diouf Molde, 128
                    2. Steffen Iversen, Rosenborg, 135
                    3. Edu, Lyn, 135
                    4. Veigar Páll Gunnarsson, Stabæk, 137
                    5. Sigurd Rushfeldt, Tromsø, 144
                    6. Daniel Nannskog, Stabæk, 155
                    7. Jan Derek Sørensen, Vålerenga, 158
                    8. Michael Mifsud, Lillestrøm, 159
                    9. Andreas Tegström, Sandefjord, 183
                    10. Bengt Sæternes, Brann, 187

                    (...)

                    Effektiv, men uten å oppfylle forutsetningene for å komme inn på listen over, er også Rosenborgs Yssouf Kone, som har scoret hvert 78. minutt han har spilt, mens serieleder Brann bare hårfint fikk inn en mann på topp ti-lista, da Bengt Sæternes slo Lillestrøms Arild Sundgot ved å bruke et minutt mindre på sine scoringer enn spisskollegaen på Åråsen. Robbie Winters var et godt stykke unna topp ti-listen med scoring kun hvert 278. minutt, langt sjeldnere enn Lillestrøms hardt kritiserte Olivier Occean, som scorer hvert 242. minutt. Interessant er det dessuten å notere seg at Vikings storinvestering Alexander Ødegaard i snitt har brukt hele 440 minutter på å finne nettmaskene.

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #90
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #91
                        En av disse må ut
                        Av Marius Vik
                        29.09.06 09:25


                        - Ikke en sesong til med tre ikke-EU-spillere, sier Jan Åge Fjørtoft. Dermed må enten Olivier Occean, Khaled Mouelhi eller Kasey Wehrman vekk fra Lillestrøm.
                        Onsdag skrev Nettavisen om Kasey Wehrmans LSK-ultimatum: enten var han med mot Stabæk, eller så ville han finne seg en ny klubb. I torsdagens Romerikes Blad bekrefter manager Jan Åge Fjørtoft at klubben ikke er interessert i å fortsette med å måtte plassere en av de tre spillerne utenfor EU/EØS-området på tribunen i hver eneste seriekamp.
                        Hvilken spiller som må gå hvis den strenge norske regelen blir opprettholdt, vil ikke LSK-manageren imidlertid ut med.
                        Har tid
                        - Vi har begynt å snakke om dette, men har tid til å vente med avgjørelsen, sier Fjørtoft til Nettavisen.
                        Selv om spekulasjonene har gått på at det er Wehrman som vil ryke, har Uwe Rösler tidligere sagt til Nettavisen at ingen slik avgjørelse er tatt. Assistenttrener Gunnar Halle innrømmer imidlertid at det er vanskelig å ha tre så gode spillere utenfor EU/EØS-området i laget.
                        - Normalt ville disse tre ha vært med i enhver tropp, sier Halle, og innrømmer det er lett å forstå frustrasjonen til Kasey Wehrman når han ikke får være med blant de 16 på banen eller benken.
                        - Situasjonen er ikke ideell, og vi må selvsagt diskutere hvordan vi ønsker det neste sesong.
                        I tillegg til de tre ovennevnte spillerne, er også Diomande Alassane fra Elfenbenskysten på vei til Lillestrøm. 17-åringene er et talent av de sjeldne, men vil neppe få et eneste innhopp i serien, skulle de tre andre langveisfarende bli værende på Åråsen. Dermed øker sannsynligheten ytterligere for at Olivier Occean, Khaled Mouelhi eller Kasey Wehrman spiller i en annen klubb i 2007. Men ifølge Halle er ingen avgjørelse tatt om hvem dette blir.
                        Ikke sagt det samme
                        - Nei, vi har vi ikke begynt den diskusjonen.
                        - Lar LSK seg presse og stresse av onsdagens utspill fra Wehrman?
                        - Kasey har ikke kommet til oss og sagt det samme, og jeg vil helst være forsiktig med å kommentere det media referer.
                        - Hvis han kommer til dere og sier det samme som han sa til oss i går, hva da? Vil dere da bruke Wehrman mot Stabæk?
                        - Vi tar alltid ut det laget og troppen som vi mener er det beste i forhold til den motstanderen vi har, og legger kampene på a-laget og rekruttlaget til grunn, sammen med treningene. Occeans fire scoringer for rekruttlaget hadde selvsagt mye å si for at han ble tatt med mot Molde, sier Halle til Nettavisen.
                        Ikke dramatisk
                        Assistent-treneren understreker at han ikke har inntrykk av at situasjonen er så dramatisk som det kan virke for Wehrmans del.
                        - Det er ikke mitt inntrykk, men vi forsøker hele tiden å forklare spillerne hvorfor vi gjør de valgene vi gjør. Vi har ikke pratet spesifikt med Kasey Wehrman etter han ble vraket mot Molde, men kanskje vi skal gjøre det, sier den gamle LSK-traveren.
                        - Hvem spiller og stiller mot Stabæk?
                        - Den avgjørelsen er ennå ikke tatt.
                        | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle753404.ece |
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Kølla Riisa
                          Seniormedlem
                          • Jun 2004
                          • 1021

                          #92
                          25 supportere nektet på Åråsen. LSK vet ikke hvem alle er.

                          Kommentar

                          • Marianne
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2005
                            • 179

                            #93
                            LSK vet ikke hvem de utestenger

                            25 supportere nektet på Åråsen. LSK vet ikke hvem alle er.


                            25 supportere nektet på Åråsen. LSK vet ikke hvem alle er.

                            STIAN HARALDSEN
                            Fredag 29.09.2006, 10:08
                            oppdatert 10:54
                            (Dagbladet.no Under bortekampen mot Molde forrige helg fyrte LSK-supportere av bluss/bengalske lys på Aker Stadion. Som en følge av dette er supportergruppa UFC (Ultras Felt C) nå utestengt fra Åråsen, på ubestemt tid.

                            - Vi hadde et møte tidligere denne sesongen, hvor vi satte ned et sett regler, siden det har vært hendelser med bluss før også. Disse reglene ble nå brutt, og vi måtte reagere, sier styreleder i LSK Per Mathisen til Dagbladet.no.
                            LSKs offisielle supportergruppe Kanari-Fansen Lillestrøm (KFL) stiller seg bak klubben i denne saken. UFC vil også få bota, dersom NFF forfølger saken.
                            - Det er snakk om tillitsbrudd, og det kan vi ikke tolerere, skriver leder Petter W. Olafsson på KFLs hjemmeside.

                            Nekter sympatisører
                            UFC er en gruppe supportere som har gradvis sklidd litt bort fra Kanari-Fansen. Den ble dannet av en gjeng som sto litt for seg selv på feltet på Åråsen, og denne sesongen har de også fått et eget område bak det ene målet.
                            - Hvor mange supportere er utestengt?
                            - Det har vi ikke helt eksakt oversikt over, men det dreier seg om en gruppa på 20-25 stykker. Vi vil nekte inngang for de vi kjenner til - de sentrale - og de som tilkjennegir seg å være sympatisører, sier Mathisen.
                            - Dere frykter ikke å utestenge supportere som ikke har noe med dette å gjøre, som ikke var i Molde?
                            - Det holder at de er sympatisører med gruppa. Da ønsker vi dem ikke på Åråsen.
                            UFC har ikke noe medlemsregister, det er ingen «klubb» og bare en løst sammensatt gruppe av personer som har de samme synspunktene på hvordan supportere skal opptre og hva som er god supporterkultur.
                            • Les om Ultras-supportere på Wikipedia.

                            - Skal være trygt på Åråsen
                            Målet til Lillestrøm er at UFC-folka nå skal gå i seg selv, og innrette seg etter Kanari-Fansens regler. Det er en forutsetning for at de skal få komme inn på Åråsen igjen.
                            - Når vi er trygge på at de innordner seg etter KFLs regler, kan de komme tilbake. Det skal være trygt å gå på Åråsen, dette er tross alt en minoritet blant tilskuerne våre, sier Mathisen.
                            Som innrømmer at LSK mest av alt ønsker at gruppa forsvinner og at utbrytersupporterne igjen går tilbake til Kanari-Fansens felt.
                            - Vi vil at gruppa skal opphøre som den er nå, sier Mathisen.
                            Bortsett fra litt blussing tidligere også, kjenner ikke LSK-ledelsen til alvorligere situasjoner med UFC.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #94
                              Redegjørelse fra Ultras Felt C

                              Etter at vi, Ultras Felt C, benyttet pyroteknikk under bortekampen mot Molde, har vi fått svært sterke reaksjoner fra både LSK og Kanari-Fansen. Vi har innsett at kampen vår for pyroteknikk på tribunen er nytteløs, og har derfor besluttet å droppe bruken av pyroteknikk i fremtiden. Vi understreker at vi ikke setter oss selv høyere enn LSK og KFL, og vi opplever situasjonen vi nå har kommet i som veldig trist.

                              Vi er klar over at vi har brutt reglementet og kommer til å ta straffen vi har fått. Når utestengelsen er opphevet, ønsker vi å komme tilbake på Åråsen for å gi alt vi har for å støtte Sportsklubben. Vi ønsker å være en sterk ressurs for Kanari-Fansen og bidra til å oppretteholde Kanari-Fansens stilling som Norges beste supportere.

                              Vi har fått beskjed om at vi er utestengt på ubestemt tid. Vi har vanskelig for å forholde oss til en slik straff. Vi ønsker å få en mer presis straff, slik at vi kan ta straffen vår og komme oss videre. Vi vil svært gjerne ha en dialog med LSK, spesielt på dette punktet.

                              Til slutt vil vi si at vi elsker Lillestrøm Sportsklubb like intenst som alle andre i LSK og Kanari-Fansen. Vårt største ønske er at Lillestrøm Sportsklubb skal bli Norges beste fotballag og at Kanari-Fansen skal fortsette den enormt gode utviklinga som har gjort oss til Norges beste supportere.

                              Med vennlig hilsen

                              Ultras Felt C

                              Kommentar

                              • Marianne
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2005
                                • 179

                                #95
                                Koren:- Tror det er over for oss

                                ...men Rösler tror fortsatt på gull

                                ÅRÅSEN (VG Nett) Han skulle bli Lillestrøms joker i gullkampen. I stedet må Robert Koren & co trolig konsentrere seg om å holde grep om bronseplassen i eliteserien.

                                For etter Rosenborgs trepoenger i går, er det nå seks poeng opp til serielederne og fire til Brann på sølvplass.

                                Og Lillestrøms midtbanestjerne tror gullet glapp med Steffen Iversens «magemål»- fem minutter på overtid.

                                - Blir veldig, veldig vanskelig

                                - Jeg tror det er over nå, for vår del. Vi gir ikke opp, men det blir veldig, veldig vanskelig, sier Robert Koren til VG Nett etter dagens formiddagstrening.

                                - Blir du skuffet om det «bare» blir bronse i år, etter å ha vært så nær?

                                - Nei, det vil jeg ikke si. Målsettingen vår før sesongen vår å komme blant de topp tre, og det tror jeg vi klarer, mener han.

                                Sundgot: - Stabæk årets viktigste kamp

                                Også Lillestrøms mestscorende spiller i seriesammenheng, Arild Sungdot, tror gulltoget er gått for romerikingene.

                                - Vi har gjort det veldig vanskelig for oss selv, og må bare konsentrere oss om ikke å miste bronsen. Stabæk på søndag blir årets viktigste kamp, tror sunnmøringen.

                                - Dere har tapt mange poeng i sluttminuttene denne sesongen. Avgjør det gullkampen i deres disfavør?

                                Rösler sterk i troen

                                - Ja, det er klart det har mye å si. Vi har rotet det fryktelig til for oss selv i sluttminuttene, og det har vi snakket om også. Det må vi bare slutte med, sier Sundgot.

                                Men om spillerne har mistet troen, har i alle fall en mann fremdeles gullhåpet i behold.

                                Trener Uwe Rösler.

                                - Det er ikke over ennå. Fremdeles er det fem kamper igjen, så ingenting er avgjort, sier han til VG Nett.

                                ÅRÅSEN (VG Nett) Han skulle bli Lillestrøms joker i gullkampen. I stedet må Robert Koren &amp; co trolig konsentrere seg om å holde grep om bronseplassen i eliteserien.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #96
                                  http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2320092.ece

                                  Uønsket på Åråsen

                                  ÅRÅSEN:
                                  Supportergruppen som kaller seg Ultras Felt C (UFC), er utestengt fra Åråsen på ubestemt tid. Bakgrunnen er at de brøt klubbens tribuneregler i forbindelse med Molde-kampen.





                                  Av: Morten Svesengen | Per Kristian Torvik

                                  UFC – en kompisgjeng hvor de fleste også er medlemmer i Kanari-Fansen – har tidligere fått advarsler fra LSK fordi de har brukt pyroteknisk utstyr (bluss) i forbindelse med LSKs kamper. Klubben og Kanari-Fansen utarbeidet derfor egne tribuneregler.
                                  Da UFC brøt disse på Molde stadion søndag, var aldri LSK-styret i tvil om reaksjonen.
                                  – Vi har diskutert saken med UFC og Kanari-Fansen, og ble enige om at dette skulle opphøre. Etter det nye avtalebruddet hadde vi ikke noe valg. Styret har bestemt at de utestenges fra kampene på ubestemt tid, sier LSK-leder Per Mathisen.
                                  Roser Kanari-Fansen

                                  Han er den i styret som har prøvd å møte UFC-gruppen med positiv innstilling.
                                  – Jeg hadde håpet at det vi ble enige om ville bli fulgt. Etter Molde-opptrinnet måtte vi reagere. LSK får negativ oppmerksomhet, samtidig som Norges Fotballforbund har bedt om en redegjørelse. Det kan ende med bot for oss, en bot vi naturligvis vil sende til de ansvarlige for bråket.
                                  LSK lederen roser samtidig supporterne for måten de har taklet saken på.
                                  – Kanari-Fansen har vist selvjustis og er helt enig med oss i den reaksjonen vi dessverre har vært nødt til å sette i verk, sier Per Mathisen.
                                  20-30 supportere

                                  Leder i Kanari-Fansen Petter W. Olafsson har full forståelse for klubbens avgjørelse.
                                  – Det som skjedde i Molde var et klart tillitsbrudd ut fra det vi har vært enige om. Vi i Kanari-Fansens styre har forsvart UFC i hele år, men nå kan vi ikke gjøre det lenger. De har misbrukt tilliten vi ga dem, sier Olafsson.
                                  Supporterlederen liker ikke det som har skjedd, men han tror ikke det har noe å si for Kanari-Fansen.
                                  – Dette dreier seg om 20-30 personer av en supportermasse på 5.100. Vi er ikke lenger en guttegjeng som står under TV-bua. Det kreves at vi tar mer ansvar, og at vi jobber på vegne av flest mulig. UFC har på en måte vært vårt "tenåringsbarn". Det er viktig at ikke ting får lov til å utvikle seg, sier Olafsson.
                                  RB-sporten snakket i går med flere av de utestengte supporterne, men de ønsket ikke å kommentere saken.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Canaria
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Sep 2004
                                    • 73

                                    #97
                                    FotballMagasinet.no -Wehrman vil bort

                                    Wehrman vil bort
                                    Oddbjørn Vistnes - 29/09 20:43



                                    Lillestrøms australske midtbanespiller, Kasey Wehrmann, har fått nok av benketilværelsen, og frir nå til andre klubber.
                                    Australieren lider av at klubben har flere spillere uten EØS-pass. Kun to av disse kan spille samtidig, og i Lillestrøm foretrekker man Khaled Mouelhi og Olivier Occean fremfor Wehrman.
                                    Da Wehrman forstod at han var utelatt fra troppen som møter Stabæk på søndag, valgte han å lufte sin frustrasjon offentlig.
                                    – Det er et tegn på at de ikke trenger meg i klubben lenger. Jeg var klar for å bli her ut kontraktstiden min for hjertet mitt er fortsatt i klubben. Nå som jeg ikke er med i helgen, må jeg begynne å se meg rundt andre steder, sier Wehrman til TV2 Sporten.
                                    Han kommer med en oppfordring til interesserte klubber.
                                    - Ring meg!



                                    Kommentar

                                    • morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

                                      #98
                                      Publikum svikter ikke Lillestrøm

                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎