Trening torsdag 1. september - og litt om stallen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3174

    Trening torsdag 1. september - og litt om stallen

    18 spillere deltok på treninga på den amputerte grasbanen på Lillestrøm stadion torsdag klokka 10.00, 15 A-lagsspillere pluss Diomande Alassane, rekruttkeeper Alexander van Wijk og rekruttalentet Shkodran Rexhaj.

    A-stallen er nå på 23 spillere, medregna Lasse Bergan-Foss og gårsdagens nyervervelse Martin Husár. Siden sesongstart har vi avgitt Stoffe, Trond Olsen og Haddad, men fått tre nye i forsvarsrekka (Cyril Kali, Dan Anton Johansen og Lasse), der vi var tynnest besatt, og en spennende venstrekant (evt back) til erstatning for Olsen, som bare Glimtvis fikk til noe særlig for Fugla. Framfor alt har vi beholdt både Mifsud og Koren ut sesongen, noe som ville gitt høye odds fra i vår og gjennom hele sesongen hittil, iallfall om en skulle tro det en leser i pressa.

    (Jeg blir ikke veldig skremt av at Brann nå skal spille med en sentral midtbane bestående av duoen Andresen-Gashi-Bakke-Haugen. For det første må de isåfall klare seg uten kantspillere. For det andre blir forventningspresset og psykologien, med to humørspiller-skotter slengt inn i kabalen, neppe mindre problematisk - og til hvilken pris: Sju mill for Gashi er hinsides, og det beste er at bydelsklubben får fint lite av denne summen, det meste går vel til investorene og Ørn-Horten....)

    De åtte med gyldig fravær var alle innkalt til ulike landslag, såvidt jeg har forstått: Rambekk, Riise og Kippe til det norske A-landslaget (selv om Riise isteden gir beinet sitt hvile og pleie etter å ha spilt to meget gode kamper halvskadd), Myklebust til U-21, Mifsud, Koren (og Occean ?) for Malta, Slovenia (og Canada ?), og Martin Husár for Slovakias U-21. Så mange på landslag er en god indikasjon på kvaliteten i troppen, og på hvordan laget har spilt hittil i år.

    De 23 i stallen pr dags dato:

    Heinz Müller, Otto Fredrikson, Per Magne Misund

    Dan Anton Johansen, Cyril Kali, Pål Steffen Andresen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Eirik Bertheussen, Lasse Bergan-Foss, Shane Peter Stefanutto

    Johan Petter Winsnes, Bjørn Helge Riise, Kasey Desmond Wehrman, Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Pål Strand, Robert Koren, Martin Husár

    Michael Mifsud, Magnus Myklebust, Olivier Occean, Arild Gilbert Sundgot

    (Jeg vil oppdatere den fullstendige lista når det lykkes meg å finne noen flere vitale data om Lasse og Martin.)


    gilbert
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #2
    Er det bare meg, eller har vi MINST dobbeldekkning, over absoulutt, ALLE plasser?Ikke bare at den er dobbel, men 2 valget, på plassene, er like gode som førstevalget, stort sett!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3174

      #3
      Det er ikke bare deg: De fleste jeg snakker med innrømmer at de ikke kan huske sist Fugla hadde mer enn 13-14-15 spillere i stallen som alle er gode nok for første-11'ern. Før i år: Med forbehold om at jeg ikke har sett Martin Husár i aksjon ennå, og at Påsans form svinger vel mye, teller jeg opp til 18-19 spillere som ikke svekker startoppstillinga (alle unntatt Misund, Eirik, Lasse, JP og evt Pål og Martin Husár).

      Otto er praktisk talt like god som Heinz. I forsvarsrekka overbeviste Cyril meg på St James' Park, og Anton er solid nok, selv om begge fortsatt kan utvikle seg i forhold til våre spillemåter. Tre av midtstopperne er omtrent jamngode, og med Eirik og det jeg har sett av Lasse i et par år på andrelaget vil vi aldri kunne komme i total midtstopperkrise (som Brann eller Lyn) i år. På midtbanen har vi utelukkende spillere som kjemper om første-11'ern, og ingen reserver, med et lite forbehold for Strand og den nye usette hussaren. På topp kan hvem som helst av de fire starte uten å svekke laget, avhengig av dagsformen.

      Nei, det er ikke bare deg. Situasjonen er en helt annen enn i 2001, da vi var fordømt, bl.a. hjemme mot RBK, med skader på tre-fire nøkkelspillere.

      gilbert

      PS. Jeg har i år venta/ønska meg en en ny høyreback (vi har fått to), en venstrekant (fikk vi i går) og en ny spiss etter Haddad. Spissen blir vel, om et par måneder, Diomande. Hvordan en da gjør med EØS-kvoter får vi se når den tid kommer. DS

      Kommentar

      • Nr.10
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 597

        #4
        Opprinnelig skrevet av Nordby
        Er det bare meg, eller har vi MINST dobbeldekkning, over absoulutt, ALLE plasser?Ikke bare at den er dobbel, men 2 valget, på plassene, er like gode som førstevalget, stort sett!
        Det ser jævla bra ut, må innrømme det. Får håpe de klarer å få ut litt av det potesialet som faktisk ligger i denne troppen..De ligger helt i toppen, men de har på ingen måte overbevist..
        Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

        RÅGG 19116

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Hvordan går det med kali?

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3174

            #6
            Cyril Kali ble vel operert i Tyskland (en operasjon han ikke kunne få gjort i Norge) for et par uker siden og var i forsiktig trening igjen alt lørdag før kampen mot Kamma. På treninga i dag var han såvidt jeg kunne se, den tida jeg var der, med for fullt igjen.

            I likhet med flere andre var jeg litt usikker på Kali i starten. De individuelle ferdighetene kan ingen være i tvil om: Fart, teknikk, hodestyrke, duellstyrke (på tross av den litt spinkle kroppen), meget gode pasninger og dødballer, forhåpentligvis derfor også en god skuddfot. Spørsmåla gjaldt spilleforståelsen og plasseringsevnen i forhold til våre måter å spille på. Dessuten kunne han virke litt skjør for skader en del ganger jeg så ham. Jeg mener bestemt at han jevnt og gradvis fant plassen sin bedre og bedre for hver kamp på andrelaget, og Rösler så ut til å mene det samme.

            Likevel ble jeg noe bekymra da JP ble sparka i ansiktet og båret ut etter ett minutt i bortekampen mot Newcastle - ikke noe ideelt tidspunkt for å debutere på førstelaget, borte mot 31.000 og et antatt meget godt lag på St James' Park. Men den bekymringa var helt unødvendig. Med bare et par skjønnhetsfeil som det ikke kunne blitt noe farlig ut av, spilte Kali en meget god kamp, både defensivt og offensivt. Andre omgang spilte han til og med halvskadd med smerter i lyske/mageregionen.

            Jeg er derfor meget godt fornøyd med å ha ham tilbake igjen. Da har vi to solide høyrebacker, med hver sine sterke sider. Cyril har fart og hodestyrke, mens Anton har rutinen og blant annet kaldblodigheten til å spille tilbake til egen keeper i meget trengte situasjoner. Det har jeg nå sett ham gjøre et dusin ganger, og hver gang går det bra, bortsett fra at jeg får hjerteinfarkt. Noe annet Anton gjør bra, er presise klareringer på direkte volley med høyrebeinet. Én av disse starta angrepet som, via Sundgots mottak og evne til å holde på ballen og sende videre, endte med Bjørn Helges innlegg og Robbies skåring nå sist.

            gilbert

            Kommentar

            • MagnetMagne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 446

              #7
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Cyril Kali ble vel operert i Tyskland (en operasjon han ikke kunne få gjort i Norge) for et par uker siden og var i forsiktig trening igjen alt lørdag før kampen mot Kamma. På treninga i dag var han såvidt jeg kunne se, den tida jeg var der, med for fullt igjen.

              I likhet med flere andre var jeg litt usikker på Kali i starten. De individuelle ferdighetene kan ingen være i tvil om: Fart, teknikk, hodestyrke, duellstyrke (på tross av den litt spinkle kroppen), meget gode pasninger og dødballer, forhåpentligvis derfor også en god skuddfot. Spørsmåla gjaldt spilleforståelsen og plasseringsevnen i forhold til våre måter å spille på. Dessuten kunne han virke litt skjør for skader en del ganger jeg så ham. Jeg mener bestemt at han jevnt og gradvis fant plassen sin bedre og bedre for hver kamp på andrelaget, og Rösler så ut til å mene det samme.

              Likevel ble jeg noe bekymra da JP ble sparka i ansiktet og båret ut etter ett minutt i bortekampen mot Newcastle - ikke noe ideelt tidspunkt for å debutere på førstelaget, borte mot 31.000 og et antatt meget godt lag på St James' Park. Men den bekymringa var helt unødvendig. Med bare et par skjønnhetsfeil som det ikke kunne blitt noe farlig ut av, spilte Kali en meget god kamp, både defensivt og offensivt. Andre omgang spilte han til og med halvskadd med smerter i lyske/mageregionen.

              Jeg er derfor meget godt fornøyd med å ha ham tilbake igjen. Da har vi to solide høyrebacker, med hver sine sterke sider. Cyril har fart og hodestyrke, mens Anton har rutinen og blant annet kaldblodigheten til å spille tilbake til egen keeper i meget trengte situasjoner. Det har jeg nå sett ham gjøre et dusin ganger, og hver gang går det bra, bortsett fra at jeg får hjerteinfarkt. Noe annet Anton gjør bra, er presise klareringer på direkte volley med høyrebeinet. Én av disse starta angrepet som, via Sundgots mottak og evne til å holde på ballen og sende videre, endte med Bjørn Helges innlegg og Robbies skåring nå sist.

              gilbert

              Noe som tyder på at Kali får ny kontrakt? Han har vel kun kontrakt ut sesongen slik jeg har forstått det.. Jeg var skeptisk i starten, men blei i likhet med deg Gilbert, veldig imponert over matchen i Newcastle.. Jeg tror faktisk gutten kan være verdt å satse på.. Han er ung og vil helt klart bli myyyye bedre taktisk etter en norsk vinterpause med plenty formasjonstrening og nyttige treningskamper..
              Snart neste hælj.....

              Always Hardcore
              TS05

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎