Royal League med "nytt format"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Royal League med "nytt format"

    Royal League har endelig annonsert noen av de forandringene de kommer til å gjøre i forbindelse med turneringsoppsettet for sesongen 2006/2007. Det "nye formatet" er egentlig bare en justering av nåværende turneringsform, slik jeg ser det.

    Sakset fra artikkelen "Royal League bidrager til europæisk succes"

    Nyt format

    Gruppespill
    - Alle det indledende gruppespils seks runder gennemføres inden jul med start i løbet af november måned. Tidligere blev de indledende kampe spillet over en periode fra november til februar med pause i sidste halvdel af december og hele januar.

    Af hensyn til de klubber, der spiller med i europæiske turneringer, kan der dog blive tale om at flytte deres gruppespilkampe til datoer efter jul. Royal League vil sammen med klubberne tilrette forløbet, så det tilgodeser klubbens deltagelse i UEFAs klubturneringer mest muligt, hvilket er i overensstemmelse med målsætningen for den skandinaviske turnering.

    I Royal Leagues første sæson blev eksempelvis Rosenborgs kampe i den skandinaviske klubturnering tilrettelagt med henblik på klubbens deltagelse i gruppespillet i Champions League i efteråret 2004.

    De UEFA-aktuelle klubber er FC København, der deltager i Champions League gruppespillet, samt Molde, IK Start, OB, Randers og Brøndby, der alle kan kvalificere sig til UEFA Cup’ens gruppespil.

    Kvart- og semifinaler
    - Kvart- og semifinaler, der blev indført i sidste sæson og spillet over to kampe, skal fremover afgøres efter én enkelt kamp. De afsluttende cup-kampe og finalen spilles efter jul.

    Turneringskomitéen arbejder i øjeblikket på højtryk for at få lagt de sidste brikker i det store puslespil. Turneringsplanen forventes klar i løbet af september måned.


  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    virker lovende.... får håbe at alle de norske lagene som blir med klarer å få istand egen stadion til hjemme kampa... Bør se bra ut med tanke på at det sansynligvis blir oss,brann og rosenborg iaffal..de kampene bør være mulig å gjennomføre.. Det siste norske laget blir vel enten stabekk eller odd, stabekk trekker ikke tilskuere uansett, og hvis det skulle bli odd så er det vel ikke lange avstanden til tønsberg så de bør klare å samle noen tilskuere der nede, iaffal mer enn det start klaret... mener de hadde 63 tilskuere på en kamp i tønsberg... Tror det viktigste for at denne turneringen skal overleve er at det kommer publikum på kampene...
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      Jeg er utrolig klar for en ny Køben tur til vinteren!! De to gangene jeg var der i forrige RL er minner for livet!
      Så det er bra at turneringen fortsetter.

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        #4
        Opprinnelig skrevet av sparwasser
        Det "nye formatet" er egentlig bare en justering av nåværende turneringsform, slik jeg ser det.
        De har ikke akkurat rokket ved grunnvollene, men det er like forbanna vedtatt vesentlige endringer. I fjor spilte Fugla sju kamper i RL på vårparten. Turneringen var derfor en vesentlig del av sesongoppkjøringen. Mange hevdet at den store fordelen ved RL-deltakelse nettopp var å få spille mye konkurransefotball i månedene før sesongstart.

        Med det nye opplegget får ingen av deltakerne i RL flere enn tre kamper på våren, og fire av lagene får ingen. Ved disse endringene er tyngdepunktet i RL flyttet fra sesongoppkjøringen til de siste ukene før jul. Jeg tviler på om klubbene da vil vurdere turneringen som like verdifull.

        Kommentar

        • bøllefrø
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2004
          • 462

          #5
          Jeg tror likefullt at klubbene ser på dette som verdifull matching - selvom det er flyttet til vinteren. Et annet spørsmål er om det er fornuftig å være i toppform "for tidlig" for de norske og svenske lagene.

          Jeg har trua på RL. Hvis bare klubbene klarer å få mer publikumsstøtte på kampene, er dette et utrolig viktig skritt i retningen å gjøre matching på et høyere nivå for skandinaviske lag.

          Kommentar

          • Juven
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2006
            • 212

            #6
            Liker Royal League, viktig for klubba og spille skikkelig fotball om vintern også.
            Bare kulda som bestemmer om folket kommer på kamp
            Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

            Kommentar

            • Jan Banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 809

              #7
              Opprinnelig skrevet av veiron
              Jeg er utrolig klar for en ny Køben tur til vinteren!! De to gangene jeg var der i forrige RL er minner for livet!
              Så det er bra at turneringen fortsetter.
              ... og da skal det drekkas meeeeer!
              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

              Stuart Baxter har forstått det.

              Kommentar

              • Per Arne
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2347

                #8
                Å, dere vil ofre seriegullet for å møte Brøndby og FCK igjen? Trur dere må ta fylleturene til Køben uten LSK i år!
                Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gulost
                  Å, dere vil ofre seriegullet for å møte Brøndby og FCK igjen? Trur dere må ta fylleturene til Køben uten LSK i år!
                  1. Så du mener Lillestrøm har TAPT seriegullet allerede? Spesielt.

                  2. Så du mener Lillestrøm skal legge seg mot de andre lagene for å IKKE gå videre? Enda mer spesielt.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • Per Arne
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2347

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                    1. Så du mener Lillestrøm har TAPT seriegullet allerede? Spesielt.

                    2. Så du mener Lillestrøm skal legge seg mot de andre lagene for å IKKE gå videre? Enda mer spesielt.
                    Øøøø.. hallo?
                    Du veit jo at Brøndby og FCK blei de to øverst plasserte laga i Danmark i vinter, og dermed skal møte nr. 4 fra årets norske serie.
                    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      3. Han mener at seriemesteren i Norge (les: LSK) ikke kommer til å møte de andre seriemesterne i gruppespillet.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Jan Banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 809

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                        3. Han mener at seriemesteren i Norge (les: LSK) ikke kommer til å møte de andre seriemesterne i gruppespillet.

                        Hvem f... bryr seg om gruppespill, her er det finale som teller
                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                        Stuart Baxter har forstått det.

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #13
                          litt synd at vi trolig får hjemmekamp i finalen
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

                            #14
                            Ja, det er jo nesten trist når man tenker på hvor kult det var i Køben!
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                            Stuart Baxter har forstått det.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                              Ja, det er jo nesten trist når man tenker på hvor kult det var i Køben!
                              Selvom det ble tap i finalen så tror jeg den turen er noe av det beste jeg har opplevd i mitt liv, faen så sykt gøy det var der...
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Jan Banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 809

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av xeR
                                Selvom det ble tap i finalen så tror jeg den turen er noe av det beste jeg har opplevd i mitt liv, faen så sykt gøy det var der...
                                Jepp, helt konge! Det burde også være et spark i rompa til alle late bøfler som ikke gidder å reise utenlands. :lsk:
                                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                Stuart Baxter har forstått det.

                                Kommentar

                                • LasseN
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 1610

                                  #17
                                  Eneste negative med RL-turen var lang tur hjem - først fordi vi tapte deretter for at bussen punkterte...
                                  Men, angrer ikke et sekund på at jeg ble med!
                                  LasseN

                                  Kommentar

                                  • brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 595

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                    Gruppespill
                                    - Alle det indledende gruppespils seks runder gennemføres inden jul med start i løbet af november måned. Tidligere blev de indledende kampe spillet over en periode fra november til februar med pause i sidste halvdel af december og hele januar.
                                    det høres veldig bra ut... bor i Brisbane og er kun hjemme i Norge i slutten av desember og januar. blir godt å få sett noen kamper igjen...

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                      ... og da skal det drekkas meeeeer!
                                      Hehe... tror jeg skal satse på litt mindre den neste gangen. You know...

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        litt synd at vi trolig får hjemmekamp i finalen
                                        Det tror jeg faktiskt vi får. 1 finale gikk i sverige, 2 finale gikk i danmark, da går 3 finale i Norge.
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎