Olivier Occean årets spiller?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #61
    Opprinnelig skrevet av Fugla
    OO har 5 mål på 1187 minutter i serien. Det er 237,4 min. pr. scoring
    I fjor hadde Mifsud 6 mål på 1078 min. Det er 179,66 min. pr. scoring

    I år har Mifsud 9 mål på 1298 min. Det er 144,22 min. pr. scoring
    I fjor hadde OO 8 mål på 1980 min. Det er 247,5 min. pr. scoring

    Potensialet du ser og har sett, må, som du sier, være i dine øyne...
    Lars har allerede trukket fram fler gode poenger i innlegget over. Likevel kan du ikke utelukkende se på scoringer for å bedømme hvem som er best. Lars nevner blandt annet at Occean skaper muligheter for andre ved å trekke til seg fler forsvarsspillere. Occean er i tillegg langt mer interessert i å gi fra seg ballen enn Mifsud. Du kan si at Mifsud har vært bedre i år, og det krangler jeg ikke med deg på. Men når du sier at det ikke er sammenlignbart ved å sette Mifsud og Occean opp mot hverandre stusser jeg. Ikke minst fordi du må se på hver enkelt spillers rolle i laget, hvilke plusser og minuser vi får ved å benytte hver enkelt. Ifjor, som var Mifsuds første hele sesong for LSK. Jeg regner med at du har sjekket kildene og at Mifsuds 6 mål stemmer. Hvor mange mål har Occean for LSK i sin første sesong? Det er klart Occean har hatt fler kamper i Royal League, men han har likevel 12 mål eller noe i den dur. Og tippeligaen er fortsatt ikke ferdigspilt.

    Potensialet tror jeg ikke det er bare jeg som ser, jeg tror bare at du ikke vil se det. Hvis du ansetter en 14 åring til å male vinduer for deg, og det første vinduet blir malt dårlig. Og kanskje det andre ikke er optimalt. Mener du da at en som er helt ny arbeidsgiver ikke fortjener mer tid til å bevise at han har muligheten til forbedring? Å si at Occean er et bomkjøp fordi han har slitt en periode nå synes jeg blir alt for tidlig. Den saken kan diskuteres når han har spilt her i 2-3 år, om han fortsatt er like dårlig. Alle spisser har tørkeperioder, hvor de sliter med selvtilliten.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Fugla
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 1718

      #62
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120

      Potensialet tror jeg ikke det er bare jeg som ser, jeg tror bare at du ikke vil se det. Hvis du ansetter en 14 åring til å male vinduer for deg, og det første vinduet blir malt dårlig. Og kanskje det andre ikke er optimalt. Mener du da at en som er helt ny arbeidsgiver ikke fortjener mer tid til å bevise at han har muligheten til forbedring? Å si at Occean er et bomkjøp fordi han har slitt en periode nå synes jeg blir alt for tidlig. Den saken kan diskuteres når han har spilt her i 2-3 år, om han fortsatt er like dårlig. Alle spisser har tørkeperioder, hvor de sliter med selvtilliten.
      Har jeg sagt at OO ikke har potensiale? Hvor?

      Når det gjelder "illustrasjonen" din så er svaret: Nei, han fortjener ingen ny sjanse til å male mine vinduer (uten sammenligning forøvrig med OO da det er en dårlig illustrasjon - derfor""). Det heter dessuten arbeidsTAKER og ikke arbeidsGIVER...

      I fjor hadde Mifsud 4,67 på børsen og OO hadde 4,45. Og her snakker vi ikke om målbørsen e.l.

      I år har OO 5,14 og Mifsud 5,83.

      Dette betyr at det du og Lars sier ang. mål, jobbing etc. faller når det gjelder OO kontra Mifsud...
      Homer Simpson.



      www.ultrassarp.no

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #63
        Opprinnelig skrevet av Fugla
        Potensialet du ser og har sett, må, som du sier, være i dine øyne...
        Her mener jeg du setter spørsmålstegn til Occeans potensiale, utifra hele innlegget ditt er det vel vanskelig å benekte? Ser jeg skrev feil angående arbeidsgiver/arbeidstaker, men det er ikke relevant i diskusjonen, jeg regner med at du kun brukte det for å få et slags overtak i en diskusjon. Forøvrig mener jeg at unge spillere burde få lengre tid på seg til å overbevise, akkurat som unge arbeidsTAKERE trenger tid til å etablere seg i en ny jobb. Om du mener "illustrasjonen" min suger, så vær så god, men du forstod poenget mitt.

        Jeg mener du er alt for kravstor, og stiller urealistiske krav. Hvis du tror spillere som kommer til LSK skal imponere like fort som spillere som går til Liverpool, Arsenal eller andre store klubber tar du feil. Uwe har selv uttalt(har ikke kilde, beklager) at han ønsker å hente unge spillere som han selv kan utvikle framfor etablerte spillere som har nådd store deler av sitt potensiale. Occean går innenfor den kategorien, og Uwe liker han nok fordi han gjenkjenner en del av seg i Ollie. Jeg tror Occean kan bli veldig god for LSK, og om han ikke gjør det innrømmer jeg mine feil. Da regner jeg også med at du sluker i deg kritikken. Angående Mifsud kontra Occean er det etter mitt skjønn en subjektiv vurdering, og dine fakta overbeviser ikke meg noe mer om at Mifsud har vært bedre enn Occean. Jeg har mine tanker om hvilken jobb Mifsud gjør for LSK, du har dine.

        Edit: Siden det først skal gå på pirk, ser jeg at poeng også ble skrevet galt, da det bøyes et poeng - poenget - fler poeng - alle poengene.
        Last edited by Fugl1120; 14.09.2006, 20:42.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Fugla
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 1718

          #64
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Her mener jeg du setter spørsmålstegn til Occeans potensiale, utifra hele innlegget ditt er det vel vanskelig å benekte? Ser jeg skrev feil angående arbeidsgiver/arbeidstaker, men det er ikke relevant i diskusjonen, jeg regner med at du kun brukte det for å få et slags overtak i en diskusjon. Forøvrig mener jeg at unge spillere burde få lengre tid på seg til å overbevise, akkurat som unge arbeidsTAKERE trenger tid til å etablere seg i en ny jobb. Om du mener "illustrasjonen" min suger, så vær så god, men du forstod poenget mitt.
          Du kan ikke lese innleggene som fanden leser Bibelen...

          Du skrev: "...i mine øyne et lagt større potensiale enn Mifsud som tydelig har fler begrensninger."

          DETTE var jeg uenig i, IKKE potensialet til OO.
          Homer Simpson.



          www.ultrassarp.no

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #65
            Occean har desverre spilt for mye med ryggen mot mål etter min mening. Og selvom Mifsud scorer mer mål enn Occean, og spiller bedre individuellt, så er det ikke sikkert at Lillestrøm Sportsklubb blir bedre med han på banen.
            Occean var til tider glimrende i vinter og sesongstarten. Og i vinter spilte han stort sett sammen med Myklebust på topp. Jeg tror kanskje den kombinasjonen de hadde i vinter med Myklebust-Occean og Sundgot liggende bak de er bedre for laget enn om Mifsud stjeler alle overskriftene.
            Så jeg gleder med til Mifsud er borte og Occean-Myklebust får muligheten til å blomstre sammen på topp for fugla.

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #66
              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Occean var til tider glimrende i vinter og sesongstarten. Og i vinter spilte han stort sett sammen med Myklebust på topp.
              Det ble vel også nevnt den gangen at Myklebust og OO hadde en god dialog seg imellom på banen, hvor Myklebust forklarte han hvor OO skulle plassere seg osv.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • Anders_Bakken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 542

                #67
                Det bør også nevnes at laget som helhet fungerte mye bedre i vinter....vi har ikke vært i nærheten av nivået vi hadde for eksempel mot Djurgården borte...kanskje et unntak de første 20 min mot RBK hjemme..

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #68
                  Det tror jeg er en stor forskjell. I vinter spilte vi mer ball, dytta ut på kant og hadde mye innlegg. Vi var også hvassere i kontringsfasen.

                  Siden starten av juni (egentlig nesten hele sesongen) synes jeg det har blitt sltfor mye lange polere fra Kippe og for lite spill. Vi sliter med å engasjere kantene jevnt gjennom en hel kamp, og vi skal på død og liv tre alle baller i midtbanen via Koren.

                  Jeg synes at vi suger når det kommer til å bruke et fornuftig spillemønster, og selvom vi har det mest ballspillende LSK-laget på årtier, så spiller vi fortsatt et spill som handler om lange baller.

                  Og når skal man lære seg at lange oppspill fra midtstopper ikke funker? Det var bare Jostein Flo som klarte å omsette 2-3 av disse i farligheter i hver kamp. På høyrekant vel og merke.

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎