Må Kanari-Fansen også sitte? (NFF: Kaster ut stående fans)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Sakset fra www.fotballsupporter.no :

    Action speaks louder than words Vi fikk de svarene vi ønsket oss Ingen problemer på Ullevaal i kveld. Ikke på tribunen og ikke på banen. Vi så hele kampen i oppreist posisjon og vi sang - til tider riktig så bra.

    Dermed ønsker vi UEFA-reglen om at det ikke er lov å stå på sittetribuner, fortsatt en god og lang søvn.

    NFF gav oss altså et veldig konkret og kjapt svar på vår etterlysning av sunn fornuft.

    Takk!
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      NSA-feltet var patetisk ræva, men ifølge de mer erfarne* var det bra til å være NSA-feltet.

      Så det er visst fremgang å spore!

      *Dette var min 2. landskamp. Jeg så også Norge mot Colombia i 1997.

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        Opprinnelig skrevet av hoyt
        NFF gav oss altså et veldig konkret og kjapt svar på vår etterlysning av sunn fornuft.
        Det var vel en litt rask konklusjon. Så lenge de offisiellt går ut og sier at folk skal sitte på sitteplassene, så er jo det deres politikk. At de ikke har henta inn vakter, politi og tåregass ennå, betyr ikke at de er frikjent.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • Eru
          -RBK-supporter-
          • May 2006
          • 59

          Dette er strategisk, Vaadal. Ved å komplimentere NFF for å handle fornuftig blir det mye vanskeligere for dem å iverksette tiltak mot stående supportere.

          Kommentar

          • Vegar Hjermundrud
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 423

            Opprinnelig skrevet av Lars
            NSA-feltet var patetisk ræva, men ifølge de mer erfarne* var det bra til å være NSA-feltet.

            Så det er visst fremgang å spore!

            *Dette var min 2. landskamp. Jeg så også Norge mot Colombia i 1997.
            Patetisk ræva er noe krasst spør du meg. Spørsmålet er hva du skal sammenlikne med. Dersom målestokken er Kanari-Feltet anno 2006, sliter vi ordentlig, men da skal det tas med at KFL faktisk er bra, meget bra, i norsk målestokk. Sammenlikner du med tidligere landskamper på Ullevaal var det bedre enn på lenge. En god supporterklakk som synger sammen mange ganger i løpet av året har alle forutsetninger for å prestere mye bedre enn en landlagsklakk skrapet sammen av mennesker fra over 20 ulike supporterklubber med ulik holdning til hvordan ting skal gjøres og hva som skal synges. Det var imidlertid gledelig at du var til stede og bidro (du kan da ikke ha vært spesielt gammel i 1997?)!
            Last edited by Vegar Hjermundrud; 07.09.2006, 10:59.
            Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

            Kommentar

            • Vegar Hjermundrud
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 423

              Opprinnelig skrevet av Eru
              Dette er strategisk, Vaadal. Ved å komplimentere NFF for å handle fornuftig blir det mye vanskeligere for dem å iverksette tiltak mot stående supportere.
              Yep, nå bør vel NFF og NSA kjøre dialog og bli enige om hvordan tingene bør gjøres i framtiden. Jeg tror alle parter i norsk fotball (supporterklubbene - NSA, Norsk Toppfotball, Norges Fotballforbund, klubbene, media) innser betydningen av å beholde stående, syngende supportere fordi det er gunstig. Det er ikke tvil om at kampopplevelsen blir rikere og mer attraktiv. Med et sittende publikum kan blant annet klubbene se langt etter 1 milliard i neste fjernsynsavtale. Utgangspunktet burde derfor være svært bra for å komme til løsninger vi alle kan leve med og som beholder muligheten til å stå på kamp. Her har definitivt NSA en funksjon, og en oppgave.

              Vegar - tilfeldigvis styremedlem i NSA
              Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                Yep, nå bør vel NFF og NSA kjøre dialog og bli enige om hvordan tingene bør gjøres i framtiden. Jeg tror alle parter i norsk fotball (supporterklubbene - NSA, Norsk Toppfotball, Norges Fotballforbund, klubbene, media) innser betydningen av å beholde stående, syngende supportere fordi det er gunstig. Det er ikke tvil om at kampopplevelsen blir rikere og mer attraktiv. Med et sittende publikum kan blant annet klubbene se langt etter 1 milliard i neste fjernsynsavtale. Utgangspunktet burde derfor være svært bra for å komme til løsninger vi alle kan leve med og som beholder muligheten til å stå på kamp. Her har definitivt NSA en funksjon, og en oppgave.

                Vegar - tilfeldigvis styremedlem i NSA
                En artig sak var at TV2 kjørte på med vinklingen om dårlig publikum etterkampen, men nå svarte publikum på tiltale, og viste sekvenser der publikum heiet. De fleste av de var filming av stående publikum
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Patetisk ræva var kanskje en overdrivelse, ja. Men sangutvalget er svært dårlig (6-7 sanger?), og det er bare to-tre av sangene som trøkker. Men for all del, mye bedre enn ingenting.

                  Men det var mye morsommere enn å se kampen på TV. Jeg kommer nok tilbake, skal du se!

                  Kommentar

                  • Messias
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 624

                    Den dagen NFF kaster meg ut fra stadion fordi jeg står, er den dagen jeg gir meg som fotballsupporter..... jeg har fortsatt tilgode å sitte på en kamp, ejg har ikke tenkt til å begynne nå....

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Nå syns jeg mediene kan se sitt snitt i å dekke en sak fra norske supporter-forum som ikke skal vinkles negativt. Jeg går ut i fra at vi ikke er de eneste norske supporterne som finner dette forslaget hårreisende.

                      TV2, med Davy Watne i spissen, virker tilsynelatende enig med oss i at stemningen under landskampene her i Norge utvilsomt har et forbedringspotensiele. Når NFF da går ut og vingeklipper de norske supportermiljøene på dette viset, viser det klart at de har feil prioriteringer. Norske medier burde kaste lys over våres (og sikkert mange andre klubbers) synspunkt, og få det fram i lyset.

                      NFF - Dette holder ikke.
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        Det blir nevnt at nordmenn blir feitere og bedriver mindre fysisk aktivitet enn tidligere. Mange ungdom sitter stort sett på rumpa foran pc eller tv store deler av dagen. Stående, syngende supportere bidrar ikke bare til en flott atmosfære rundt fotballkampen, men er også med å holde barn, unge og voksne i aktivitet. Dette burde vel være bra?

                        Hva mener dere egentlig idrettens toppledere?
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          Hehehe, nå er vel ikke prototypen på en fotballsupporter noe bilde på folk som har vært "sunne og aktive" i oppveksten...

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                            Hehehe, nå er vel ikke prototypen på en fotballsupporter noe bilde på folk som har vært "sunne og aktive" i oppveksten...
                            Nei, nettopp! Enda en grunn til å oppfordre til å løfte baken og bli med å hoppe!
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            Working...