Åpent brev til Rösler og Halle (basert på Start-kampen 10.sept 06)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    Åpent brev til Rösler og Halle (basert på Start-kampen 10.sept 06)

    Vil først bare begynne med å si at jeg er utrolig skuffa og forbanna og det derfor påvirker mitt synspunkt på kampen og de taktiske byttene som ble gjort.

    Jeg begynner nesten å tro at dere på benken ikke vil vinne i år. Alle med litt fotballkunnskaper kunne se at Danton ble brukt som rundningsbøye og lot alt og alle komme forbi seg. Ja, han har sine offensive kvaliteter men når en spiller blir rundspillt sånn til de grader er det viktigere å få inn trygghet i bakre 4'ern og dermed presse høyere. Å la Shane sitte på benken var helt utrolig. Valencia var suspendert og jeg tror ikke Shane hadde gjort noen dårlig figur på venstre siden. Så når dere endelig bestemte dere for å få Shane ut på banen, så tror jeg nok de fleste fikk store øyne når PSA gikk ut og ikke Danton. Her burde Rambekk gått over til høyre back og Danton ut. Rambekk spiller høyreback for landsen, og er han god nok der, er han faen meg god nok for LSK.

    Å ta ut Riise var nok en bommert. Ja, han vinner ikke alle duellene når ballene bare blir klint oppover, men han jobber og løper hardt, i motsetningen til vår største flopp. Ja, Occean er en flopp. Det er noe man bør innse nå. Jeg liker ikke Semb, men han sa det under kampen igår. Hadde mannen hatt litt temposkifte i kroppen så hadde han klart å vunnet det innlegget og kanskje scora. Den mannen blir vi faen ikke kvitt om vi så vil det. Takker meg til sundgot.

    Dersom dere starter med Danton mot bydelslaget, tror jeg dere må ta en titt på de siste kampene. Mannen har gode innlegg, men hva faen hjelper det når han blir løpt fra, rundspillt og lekt med. Skulle tro han hadde mistet all sin fotballforståelse.

    Hvor er denne vinnerviljen din Uwe? Jeg vet at du har en 3års plan for når LSK skal vinne gull, og det er først neste år, men når gullet er innenfor rekkevidde, hvorfor gjør du ikke det som skal til for å komme seg til toppen? Vær litt kynisk og ikke vær så forbanna lojal mot kjøpene dine. Occean hadde klippekort inntill sterkere krefter fikk fortalt deg at denne mannen trengte litt hvile. Vel, jeg ber deg ta en titt på danton, og la han hvile litt. Innrømm at kjøpene dine kanskje ikke var de aller beste ved å la de som har en oppadgående formkurve spille, istedenfor noen som kanskje trenger en vinter på å trene seg inn igjen....

    Nå blei det veldig mye her, men som sagt, mine synspunkter er veldig påvirket av den begredelige forestillingen igår, noe som gjør at man glemmer å se på helheten..noe som er at vi nå ligger på 3plass og taper terreng...
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*
  • tHuLu
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 730

    #2
    Er dette sendt inn? Og med tittelen åpent brev savner man vel egentlig en underskrift. Du har helt greie synspunkter selv om jeg er av de som tror det vil løsne for Ollie, og da løsner det med et smell. Så ja takk, jeg ser gjerne mer av han som innbytter. Når det gjelder Danton så gjorde han mye feil igår og jeg tror ingen er mer klar over de feilene enn han selv. Å bytte han ut ville vært bra for kampen, men kanskje ikke fullt så bra med tanke på Dantons sjøltillit.
    For det er bedre å værra døv enn vålenga!

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      #3
      Opprinnelig skrevet av tHuLu
      Er dette sendt inn? Og med tittelen åpent brev savner man vel egentlig en underskrift. Du har helt greie synspunkter selv om jeg er av de som tror det vil løsne for Ollie, og da løsner det med et smell. Så ja takk, jeg ser gjerne mer av han som innbytter. Når det gjelder Danton så gjorde han mye feil igår og jeg tror ingen er mer klar over de feilene enn han selv. Å bytte han ut ville vært bra for kampen, men kanskje ikke fullt så bra med tanke på Dantons sjøltillit.
      Neida, dette er ikke sendt inn. bare fra meg til dere og kanskje til halle og røsler dersom de leser forumet. noe jeg tviler på at det gjør.

      Ollie løsner det kanskje for, men uansett så har han langt fra levd opp til de forventningene han hadde på seg. Kanskje det var for store forventninger.

      Danton får kanskje dårlig selvtillit, men en så rutinert spiller burde forstå hva som er bra for laget og vite at når han har en skikkelig dårlig dag, så burde han bli byttet ut.
      Fortsatt forbanna...vanskelig å være objektiv..
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • 119589
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2006
        • 41

        #4
        Kjære Jacob.
        Taktiske disposisjoner og spillerkjøp kan man diskutere til man blir blå. Og være enige eller uenige. Men i går tapte vi mot et Start-lag som går utenpå det meste for tiden. De har, enten vi liker det eller ei, en vanvittig sentral linje. Og de er et spillende lag, med store individuelle ferdigheter i alle ledd. LSK var ikke dårlige i går, selv om tellefeil og plasseringsfeil i bakre firer fikk konsekvenser. Vi tapte mot et lag som pr. i dag er bedre enn oss. Ikke mye bedre, men nok til at de avgjorde kampen.

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          #5
          Ut med Danton også videre til neste kamp.

          Opprinnelig skrevet av 119589
          Kjære Jacob.
          Taktiske disposisjoner og spillerkjøp kan man diskutere til man blir blå. Og være enige eller uenige.
          Men man kan ikke akkurat si at byttene var geniale. Jeg fikk også frysninger når han tok ut pål steffen i stedet for danton. Det skjønte jeg ikke noe av. Riise skjønte jeg heller ikke noe av, for med ham hadde vi jo kunnet true fra begge kanter med innlegg slik at påsan & Riise faktisk kunne få litt mer plass.

          Skjønte også fort at start var klar over Mifsuds kvaliteter og tok han ut på en overraskende god måte. Så så vidt noe til ham i kampen. Kanskje hadde det vært lurere å ta ham ut.

          Danton sine feil virker mer som innsats og konsentrasjonsproblemer. Han tusler jo bare etter på det andre målet, og er ikke tilstedet i det hele tatt på første målet. Det ser jo egentlig ikke ut som om han følger med i det hele tatt når han blir runda gang på gang.

          2-0 tap. Sånn ble det, ut med Danton også videre til neste kamp.

          Kommentar

          • MedlemNR35
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 905

            #6
            Jeg vet hva som er lettest i hele verden.

            Det er å sitte med fasit etter kampen og dermed snakke i etterklokskapens navn.

            Kommentar

            • Gjest

              #7
              Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
              Jeg vet hva som er lettest i hele verden.

              Det er å sitte med fasit etter kampen og dermed snakke i etterklokskapens navn.
              Hehe, ja, det er vell det.
              Men synes det alikevell er greit å få fram det vi er skuffet over. Hadde Rösler vært perfekt ville han skjønt hva som ville skje ut i fra spillervalg og bytter.
              Han hadde selvfølgelig en god tanke bak spillervalgenene.
              Men for min egen del var jeg veldig kritisk i valget av Rambekk som venstreback. Ved ferdigspilt førsteomgang var jeg i alle fall sikker på at Shane ville komme inn, enten for PSA eller for Danton. Jeg forsto heller ikke noe når Riise ble byttet ut. For Bjørn Helge slet med å komme i gang skikkelig i 1. omgang, og han slet i alle fall med innleggene. Men i 2. omgang ble han bare bedre og bedre og stod for sikkert 50 % av det LSK skapte. Så jeg ble veldig forundret da han måtte forlate banen.
              Så når resultatet blir som fryktet, og spillevalgene ikke viste seg å være optimale, må det være lov til å heve sin kritiske røst.

              Fra en skal fra 1 til 6 ville jeg gitt Uwe en 2`er i denne kampen, for jeg synes hans taktiske disposisjoner var helt på jordet denne dagen.

              Kommentar

              • Fugla
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 1718

                #8
                Jeg tror du kan endre signaturen din nå Biggie...

                I år blir det 4.plass UTEN cupfinale...
                Homer Simpson.



                www.ultrassarp.no

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  #9
                  Om Etterpåklokskap

                  Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                  Jeg vet hva som er lettest i hele verden.

                  Det er å sitte med fasit etter kampen og dermed snakke i etterklokskapens navn.
                  Det var ikke noe etterpåklokskap for min del. Jeg kallte rösler en idiot på direkten, mens jeg så på matchen. Det var rett og slett utrolig.

                  Kommentar

                  • Brasse7
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Sep 2006
                    • 10

                    #10
                    Her er det vel ikke noe tvil om at Start kampen ikke holdt mål. Å si at det bare var Start som var gode holder ikke. Ja, de var til tider gode, men vi skal rett og slett være bedre! Håper og tror at Anton og Ollie skal slå til...

                    Mot søpla forventer jeg mer, kanskje aller mest håper...
                    brasseberget nedre felt c

                    Kommentar

                    • 119589
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Aug 2006
                      • 41

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Brasse7
                      Her er det vel ikke noe tvil om at Start kampen ikke holdt mål. Å si at det bare var Start som var gode holder ikke. Ja, de var til tider gode, men vi skal rett og slett være bedre! Håper og tror at Anton og Ollie skal slå til...

                      Mot søpla forventer jeg mer, kanskje aller mest håper...
                      Er fullstendig uenig med deg. Start var gode i denne kampen. Meget gode. Dét var Koren også. Og Heinz. Hvis du hørte intervjuet med Bjørnebye etter kampen, oppsummerte han ganske greit hvor vondt det er å møte LSK. I løpet av en sesong vil vi møte lag som spiller bedre enn oss, og som vinner fortjent. Det er ingen grunn til å sette seg ned og sippe, som oftest er det vi som er best og vinner.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av 119589
                        Er fullstendig uenig med deg. Start var gode i denne kampen. Meget gode. Dét var Koren også. Og Heinz. Hvis du hørte intervjuet med Bjørnebye etter kampen, oppsummerte han ganske greit hvor vondt det er å møte LSK. I løpet av en sesong vil vi møte lag som spiller bedre enn oss, og som vinner fortjent. Det er ingen grunn til å sette seg ned og sippe, som oftest er det vi som er best og vinner.
                        Heinz var ikke god. Han hadde én feberredning, men også to horrible tabber som kunne ført til baklengsmål. Jeg synes Heinz gjør såpass mye dumt at vi bør lete etter en annen førstekeeper. Ellers er jeg enig i alt du skriver.

                        Kommentar

                        • hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

                          #13
                          Enig med deg Torolf, vi bør begynne å se etter en ny sisteskanse.
                          Etter min mening er ikke Heinz god nok i lengden. Han har sine øyeblikk, men gjør for mye tull som du sier.

                          En annen ting er at kontraktene til alle våre keepere går mot slutten:

                          26 Otto Fredrikson: 2007
                          20 Per Magne Misund: 2006
                          1 Heinz Müller: 2007
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #14
                            Så vinner vi over søppla til helgen og Uwe er plustelig superhelten til alle kritikerne........

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Paddis
                              Så vinner vi over søppla til helgen og Uwe er plustelig superhelten til alle kritikerne........
                              Ja, eller tremålsscorer Occean.

                              Kommentar

                              • gulf
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2005
                                • 210

                                #16
                                Vel, uansett resultat og hendelser mot enga kommende mandag; det er vel ingen her som går rundt og har noe personlig i mot hverken Uwe eller Ollie. Derimot er det taktiske valg og prestasjoner som har vært langt under pari. Så om vi i så tilfelle skulle få en heidundrandes på fest på mandag, det være seg pga. disposisjoner fra trenere eller hattrick av OO, er det klart at det vil varme et kanarihjerte! :lsk:

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Fugla

                                  I år blir det 4.plass UTEN cupfinale...
                                  Njaaa, er ikke så sikker på det. Med tap mot Enga nå, og et par smeller til utover høsten, så er Enga, Lyn, Odd, Start og/eller Stabæk forbi oss før vi reker å si "seriegull". Da kan det fort bli en 9-6. plass på oss, og det er ikke usannsynlig.

                                  Jeg er mest bekymret for neste sesong akkurat nå. Med Koren og Mifsud ute, med en Pål Strand som nærmest er ferdig som fotballspiller, med en Anton som er treigere enn Werni(og med dårligere arbeidsmoral), med en Occean som får Engas Hamre og Melkadze til å ligne på superkjøp.... Huff og gru.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Optimist, Ola?

                                    Kommentar

                                    • Jannis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 266

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Heinz var ikke god. Han hadde én feberredning, men også to horrible tabber som kunne ført til baklengsmål. Jeg synes Heinz gjør såpass mye dumt at vi bør lete etter en annen førstekeeper. Ellers er jeg enig i alt du skriver.
                                      Enig med deg Torolf, Heinz er ikke helt patent om dagen og gjør for mye småfeil. Vi trenger helt klart en ny sisteskanse, eller satse for fult på Otto.

                                      Kommentar

                                      • Sem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2005
                                        • 1626

                                        #20
                                        Er det Heinz som skal fjernes nå? Skal vi bli kvitt alle som gjør en blemme innimellom eller har en downperiode, blir troppen vår ganske tynn etter hvert!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎