LSK2 - Eidsvoll Turn mandag 11. september kl. 17.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    LSK2 - Eidsvoll Turn mandag 11. september kl. 17.30

    Kampen går på kunstgresset på Lillestrøm Stadion.

    Vi kan vel regne med at følgende spillere stiller for LSK2 fra start:
    Occean, Myklebust, Husar, Strand, Winsnes, Stefanutto, Wehrman, Otto, Bertheussen, Kali, Bergan-Foss.

    Alle disse spillerne er tilgjengelige og i og med at det ikke er kamp før neste mandag igjen er det ingen grunn til å spare noen av spillerne. Altså et lag kjemisk fritt for rekrutter, bare fra A-stallen.

    Ta turen, været er fint og det er ikke noe som er så god rekreasjon som å møte andre skuffede Kanaris og få tapet ut av kroppen med litt sarkasme, ironi og generelt drittpreik.

    Arild "Bøffel'n" Myklebust kommer også og skal holde foredrag om hvordan man holder alle i bussen våkne fra Kristiansand til Oslo. Dette bør du ikke gå glipp av!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • JhnY
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 975

    #2
    hadde det ikke vært for kysse syken, 40,35 i feber, klarer ikke spise, svelge, drikke, eller noe. så skulle jeg ha vært der =)

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7042

      #3
      Rekruttkamper er en opplevelse, det kan jeg skrive under på. Anbefaler alle å benytte muligheten til å påpeke Rønnerns hårreisende musikksmak!
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Bare et spørsmål: Hvorfor går ikke denne kampen på Åråsen?
        Banen er veldig bra, klima er glimrende for tiden og det er ingen andre kamper der før neste mandag (Søppla). Deretter er det pause helt fram til 1. oktober (pappa-guttene).
        Så med forbehold om at det er dramatiske opplysninger jeg ikke sitter inne med, så synes valget av kamparena besynderlig, på grensen til.......

        Dessuten:
        Turn spiller om opprykk, Fugla for å berge plassen. Dette er en kamp med mye nerve.
        Turn er også en god nabo og en av ikke alt for mange klubber på Romerike som nesten utelukkende ser positivt på henvendelser/samarbeid med LSK.

        Og når man inviterer gode venner, så åpner man vel dørene til stua si i stedet for å la de sitte på gangen?

        Det er vanlig folkeskikk!


        Mvh
        Gammer´n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • gulf
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2005
          • 210

          #5
          Enig med perta her ja. Eneste er vel at Start møter Ajax, men jeg husker ikke i skrivende stund når denne kampen går.

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            #6
            14 sept 2006 - på dagen 29 år etter LSK-Ajax 2-0.
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • Kopperud
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2006
              • 1697

              #7
              :lsk: hadde dratt på rekrutt kampen hadde det ikke vært for fotball trening....
              Ultras Felt C 2005x2015

              Lillestrøm & Bajen

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #8
                Blir spennende å høre om Husar har fått spille og ikke minst om hvordan han spilte.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3185

                  #9
                  LSK 2 - Eidsvold Turn: 1-2

                  Andrefugla stilte fra start med

                  Otto
                  Cyril-Eirik-Lasse-Shane
                  Pål-JP-Kasey-Martin
                  Olivier-Magnus

                  Etter pause kom Nickolas Sparby inn for Cyril på HB, og gjorde en god jobb der. Cyril er vel fortsatt under oppbygging etter operasjonen og spilte derfor bare én omgang, og spilte kanskje litt forsiktig, men viste flere ganger det potensialet han fikk vist i 87 minutter borte mot Newcastle. De siste ti-femten minuttene spilte vi 3-4-3 med Eirik som ekstra spiss.

                  Myklebust ble skada etter 15 minutter og var ute en ti minutters tid, før han kom inn igjen med hue surra inn i bandasjer. Litt hemma var han kanskje, men det var likevel han som heada inn reduseringa etter 78 minutter, med god hjelp av Martin Husar, på en corner fra Pål. Turn hadde nemlig vært meget heldige, først med en ikke helt soleklar straffe etter en duell der Lasse skal ha vært for tøff (0-1 etter 26 minutter), så med en klarering fra Otto langt utafor seksten som Turn med litt flaks klarte å få inn i tomt bur fra langt hold (0-2 etter 34 minutter, begge mål ved G. Frigård). I andre omgang pressa Fugla Turn tilbake, i et mye bedre tempo, og var nær en rekke ganger, men selv om Olivier stadig kom nærmere utover i kampen, fikk han ingen av utallige målsjanser og flere gode avslutninger inn i Turn-buret.

                  Min oppmerksomhet var spesielt retta mot Martin Husár, som jeg syntes viste meget lovende takter, tatt i betraktning at han fikk instruksjoner av Shane på et australsk engelsk han opplagt ikke beherska, og derfor kunne virke noe nølende og usikker enkelte ganger. Men når han hadde ballen visste han godt hva han skulle gjøre med den: Meget gode mottak, fine innlegg, en rekke gode cornere fra høyre med venstrefoten, og også et par skuddforsøk: Det ene var én av Fuglas største sjanser. Han virker trygg i duellene og med ballen i beina, tar initiativ, tør å utfordre, med god fart, og kommer fordi. Avgjort en klar styrking på venstrekanten, såvidt jeg kan bedømme, så snart han finner rollen sin i spillemønstret.

                  Backrekka gjorde alle en god jobb, kanskje særlig midtstopperne, der Eirik var god og sterk, ikke minst i dueller med 19 Frigård, men også Lasse viste hodestyrke og duellstyrke. Kasey gjorde mye bra, men også noen horrible feil, og ble grundig tatt flere ganger (tre gule kort til et hardtspillende Turn, det kunne fort blitt flere). JP er alltid solid på dette nivået, men innleggsfoten er ikke blitt mye bedre de siste par åra. Pål er fortsatt langt fra formen, men på dette nivået var det ikke så halvgærnt, særlig tok det seg opp i andre omgang. Det samme gjelder Olivier, som mangler selvtillit, men også han fikk til merkbart mere utover i andre omgang, og torde å prøve på avslutninger oftere og oftere (i starten sendte han ballen videre uansett hvor godt plassert han var).

                  gilbert
                  Last edited by gilbert; 11.09.2006, 19:47.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #10
                    Fra hjemmesiden til Eidsvold Turn:


                    Publisert: 11.09.2006 21:13:00
                    Årets deiligste seier!
                    Av: Webmaster


                    En utrolig innsats i 90 minutter gjorde det mulig å slå LSK 2 på bortebane mandag. LSK stilte med 11 spillere fra a-stallen, men Turn vant 2-1 etter to scoringer av Geir Frigård (bildet). Kun målforskjell skiller nå Turn fra tabelltoppen. Lørdag kommer serielederen til Myhrer...



                    Eidsvold Turn manglet Tommy Sand mandag, men resten av troppen var klare til kamp mot LSK-rekruttene. Det betydde etablerte navn som Jansen, Rem, Ertsås og Tran på benken.

                    Lillestrøm 2 har hatt meget ungt lag de siste kampene, men denne gang var det 11 spillere fra a-stallen som tok plass på kunstgresset.

                    Laget var som følger: Otto Fredrikson i mål, bak fra høyre stilte Cyril Kali, Eirik Bertheussen, Lasse Bergan-Foss og Shane Stefanutto. På midten Pål Strand, Johan Petter Winsnes, Kasey Wehrman og nykommeren Martin Husar fra Slovakia. Foran hadde LSK U21-landslagsspilleren Magnus Myklebust og 8-millionersmannen Olivier Occean.

                    Hjemmelaget hadde ballen mest den første halvtimen på kunstgressbanen, men eidsvollingene hang absolutt med på notene. Etter 27 minutter slo Bjørn Inge Rødfoss en lang ball gjennom til Kim Roger Strand. Han ble lagt i bakken og dommeren pekte på straffemerket. Geir Frigård (bildet) var sikkerheten selv mot sine gamle lagkamerater.

                    Occean hadde en skummel heading to minutter senere, men ballen gikk over mål. Occean ble forøvrig godt passet på av banens gigant Frode Bjørnevik, som kledde av canadieren i duellspillet. 11 minutter før pause kom Otto Fredrikson ut og klarerte en Turn-pasning i bakrommet. Ballen landet hos Geir Frigård som fra midtsirkelen med utsiden av venstrefoten skrudde ballen i mål!

                    Kort tid etter pause viste Martin Husar seg fram. Slovaken ble spilt gjennom på kanten, men Kringlemoen slo det harde skuddet i tverrliggeren. Sju minutter senere måtte Turn-keeperen i aksjon på ny for å redde en stor sjanse. Winsnes satte returen over mål. LSK hadde ballen veldig mye de siste 45 minuttene, men eidsvollingene løp mye, jobbet hardt og dekket rom.

                    14 minutter før slutt headet LSK-rekruttene i tverrliggeren og det lå et mål i lufta. Det kom kort tid senere da Kringlemoen reddet fra Husar og Myklebust satte returen i tomt mål. LSK presset på for utlikning, men Eidsvold Turn holdt unna. På overtid kunne David Jansen økt ledelsen da han dro seg fri, men Fredrikson reddet.

                    Denne seieren, i Eidsvold Turns kamp nummer 500 i 2. divisjon gjennom tidene, viser at det er mulig å slå kvalitet med vilje og innsats. De mange tilreisende fra Eidsvoll fikk se Eidsvold Turn krige seg til tre poeng og innta andreplassen på tabellen. Nå er det kun målforskjell som skiller Turn fra tabelltoppen. Lørdag kommer serielederen Nybergsund til Myhrer...



                    Tørre fakta
                    Lillestrøm 2 - Eidsvold Turn 1-2 (0-2)

                    Kampsted:
                    Lillestrøm kunstgress

                    Mål:
                    0-1 27 min.: Geir Frigård (str.)
                    0-2 34 min.: Geir Frigård
                    1-2 79 min.: Magnus Myklebust

                    Gult kort:
                    Eirik Bertheussen, LSK 2. Thomas Frigård, Terje Røsrud, Bjørn Inge Rødfoss, Eidsvold Turn.

                    Dommer:
                    Steinar Friberg, Nylende

                    Tilskuere:
                    370

                    Kommentar

                    • Fugla
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 1718

                      #11
                      Heia TURN!!!! Snart er det spill om opprykk til Tippeligaen slik vi gjorde i gode, gamle dager!!
                      Homer Simpson.



                      www.ultrassarp.no

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎