Hvordan blir 2007-laget?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2117

    Hvordan blir 2007-laget?

    Ja, vin tapte fortjent mot dvergene fra Kristiansand, og gullhåpet lever ennå, iallefall med seier mot søpla... Men hva har vi å se fram til egentlig? Til neste år stiller vi til sesongstart uten Koren og Mifsud, som vel har vært innblandet i alt vi har skapt offensivt i år. Hva er det som tilsier at der Uwe sin 3-årsplan skal gå i oppfyllelse, når vi enten må skaffe erstattere som trenger tid til å spille seg inn på laget eller må legge om hele taktikken. Jeg glede/gruer meg til kampen mot enga, som vi IKKE kan tape for å være med i gullkampen. Og ryker gullet nå, er det bare å se fram til 3-4 år i skyggenes dal der kampen for RL-plass blir den eneste gleden.....
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.
  • woody
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 374

    #2
    Koren blir og Myklebust / Occean tar steget neste år. Med Husar og ett eller to pangkjøpt til er treårsplanen på plass.
    woody

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      #3
      Hva skjer uten Koren ?

      Er ikke så opptatt av at vi må skaffe en erstatter for Koren. Ja han er en god spiller det er det ikke tvil om, men det behøver ikke å være negativt om han forlater oss. Spillestilen må nok legges om noe, men det kan også være en positiv ting.

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kay
        Er ikke så opptatt av at vi må skaffe en erstatter for Koren. Ja han er en god spiller det er det ikke tvil om, men det behøver ikke å være negativt om han forlater oss. Spillestilen må nok legges om noe, men det kan også være en positiv ting.
        Jeg tror Uwe har et mønster og et system han ønsker å bruke. Derfor er det vel på sin plass at klubben henter inn en erstatter for Koren. En playmaker på midten. Likevel spiller det egentlig ikke rolle. Uwe er fleksibel..

        .. til forskjell fra Arne Erlandsen som hadde kun én taktikk. Når den ikke funka gikk det til helvete.

        -okb!
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3185

          #5
          Jeg anser sjansene for at Koren forlenger som litt dårligere enn fifty-fifty, mens det skal skje noe helt spesielt om Mifsud er her etter nyttår. Likevel synes jeg ikke stallen svekkes så veldig dramatisk selv om begge skulle forsvinne. Kiko har sjelden fått spille der han passer best, på sentral midtbane, og er derfor undervurdert, mener jeg. Selv om han muligens selv (ut fra tidligere spill, i Tunisia) har mest erfaring med å spille dypt på midtbanen, tror jeg han i Röslers opplegg vil gjøre en mye bedre jobb som framskutt midtbane neste år (hvis Robbie drar) enn han har gjort nå, delvis feilplassert på venstre kant.

          På topp vil vi fortsatt ha Sundgot, som jeg tror svært mange nå er glade for ikke gikk til Stabæk i vinter, en meget farlig Magnus Myklebust, og en Occean som jeg er overbevist om ikke vil bli ansett som "flopp" når karrieren i LSK skal oppsummeres en gang i framtida, det så vi i RL i vinter, mens Diomande Alassane opplagt har et stort talent og potensiale som spiss.

          Neste år ser jeg for meg denne startoppstillinga (uten Robbie eller Michael):

          Heinz (Otto)
          Cyril (Anton)-Steffi-Anders (Frode)-Shane
          Bjørn Helge-Espen (Kasey)-Kiko-Martin
          Arild (Olivier)-Magnus (Dio)

          Jeg beholder svært gjerne Robbie, og tar med glede i mot et par forsterkninger for han og Michael, men ser ikke nødvendigvis denne 11'ern som dårligere enn de vi har hatt i år. Etter en vinter og vår med trening og RL-kamper vil blant andre Cyril og Martin etter min vurdering være klare for første-11'ern, og hele laget enda bedre innkjørt i Röslers opplegg. Etter en del taktiske blundere i år både fra trener og enkeltspillere bør økt erfaring også begynne å slå ut i mer stabilt spill. Et lite uromoment er hvordan en vil ordne opp i problemet med fire spillere utafor EØS-området. Min 11'er bruker bare én (Kiko), men bare én av de tre andre kan sitte på benken for hver kamp.

          gilbert

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1538

            #6
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Neste år ser jeg for meg denne startoppstillinga (uten Robbie eller Michael):

            Heinz (Otto)
            Cyril (Anton)-Steffi-Anders (Frode)-Shane
            Bjørn Helge-Espen (Kasey)-Kiko-Martin
            Arild (Olivier)-Magnus (Dio)

            gilbert
            Det er slett ikke sikkert dette laget blir noe dårligere enn årets. Samtidig har jeg vanskelig for å se at det er noe gullag. Dersom vi skal være litt kritiske; hvor mange av disse spillerne hadde pr i dag fått plass på f.eks. Brann? Trolig Anders og Bjørn Helge (som måtte skviset ut Gashi/Miller). Resten tror jeg hadde fått plass på benken eller tribunen. Heldigvis er det ikke hvor gode spillerne er på papiret som avgjør resultatene. Dessuten kan forhåpentligvis flere av våre spillere utvikle seg til neste sesong.

            Kommentar

            • Mr. Torri
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jan 2006
              • 125

              #7
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Neste år ser jeg for meg denne startoppstillinga (uten Robbie eller Michael):

              Heinz (Otto)
              Cyril (Anton)-Steffi-Anders (Frode)-Shane
              Bjørn Helge-Espen (Kasey)-Kiko-Martin
              Arild (Olivier)-Magnus (Dio)

              Alt for svak offensivt lag. Vi trenger en offensiv midtbanespiller, (Kanskje noen unge talenter kan få noen innhopp/få prøve seg?), for med Espen, Kasey og Kiko så blir det for dårlig offensivt. Kanskje Sundgot vil funke som sentral bak spissa, men likevel er ikke det noe å ta sjansen på!
              Et godt lag, men ikke gode nok for tittelkandidat fra mitt stå sted !:???:
              Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

              Otto Fredrikson, Number One ..

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3185

                #8
                En midtbane med Espen sentralt bak og Kiko foran, og med en ett år eldre og mer erfaren (og stabil) Bjørn Helge på høyrekanten tror jeg kan bli ganske offensiv. Disse tre har alle stor aksjonsradius og løpskapasitet, og jeg anser både Bjørn Helge og Kiko for gode og kreative offensive spillere.

                Kiko har i år lidd av mest å få spille på venstre kant, den av fire midtbaneposisjoner han som høyrebeint har minst å bidra på. Det er mulig han trivdes best bak på sentral midtbane i nordafrikansk fotball, men i forhold til press på ballfører og duellspill i norsk fotball spiller han litt for "naivt" eller med for stor risiko til å være mitt valg bakerst. Derimot har Kiko et stort potensiale framover, både som pasningslegger og avslutter, noe han ikke har fått vist fra venstrekant. Espen har overraska meg og sikkert flere andre ved å gjøre en god jobb som anker, og er blitt både roligere med ballen og flinkere med pasninger. Espen spiller ikke ofte de forløsende og geniale pasningene, men spiller heller ikke med høy risiko, som Kasey eller Kiko. En kan også merke seg hvor viktig Robbie flere ganger i sommer har sagt at Espen er for laget.

                Jeg pleier å være avventende med nye spillere, og verken juble eller riste på hue før det de har fått litt tid på seg. Men når det gjelder Martin Husár må jeg ta meg sammen for ikke å bli for entusiastisk: Jeg tror alt nå at han kan fylle rollen på venstre som Bjørn Helge, på sitt beste, gjør på høyre. Minst. Kanskje er jeg for optimistisk, ut fra håpet om at vi endelig har en venstre kant med klasse (noe Pål ikke har vært på lenge, Trond Olsen viste seg ikke å være, Sasa slett ikke var, og ingen andre kan prøve seg på).

                I backrekka var jeg lenge avventende, men håpefull, når det gjaldt Cyril Kali. Ikke på grunn av hans individuelle ferdigheter, de var opplagt meget gode, men med hensyn til taktikk og plasseringsevne. Etter seansen på St James' Park er jeg overbevist om hans potensiale; det gjelder å få stabilitet i prestasjonene. Men det gjelder alle unge spillere. Også Riise har fått merke det i sin tid for Fugla.

                Jeg tror derfor at vi neste år vil være godt forspent også offensivt på midtbanen. Totalt sett vil Martin og Cyril også styrke oss vesentlig når det gjelder fart og hodestyrke, i tillegg til at de (og Kiko) er teknisk slepne spillere av et kaliber vi ikke så ofte finner i Norden. På disse to punktene aleine er jo for eksempel Cyril et hav foran Anton. Han har på sin side langt mer rutine og erfaring, så jeg tror gjerne han kan ha en rolle å spille i mange kamper framover, men framtidas høyreback bør være Kali. Hodestyrke (og fart) i forsvarsrekka, og på både defensive og offensive dødballer, har dessverre vært svake punkter hos Fugla etter at Rösler overtok, noe han og Halle selvsagt er smertelig klar over.

                gilbert

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  En kan også merke seg hvor viktig Robbie flere ganger i sommer har sagt at Espen er for laget.
                  Kilder?
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3185

                    #10
                    "I sommer" var vel å dra det litt langt, jeg skulle skrivi "i år". Den første kommentaren jeg merka meg, er denne, etter 2-0 seier over Rubin Kazan på La Manga i februar:

                    "Espen Søgård er midtbanetypen LSK bare har én av. Derfor er han ganske sikker på laget. Ingen løper mer enn han, ingen klager mindre over hard trening.
                    – Balansen på midtbanen er helt avgjørende for at et lag skal lykkes. Vi må ha ballspillere og ballvinnere. Espen er en vinner, sier trener Uwe Rösler.
                    Lagkameratene kan heller ikke få fullrost ham.
                    – En drøm for meg som back å ha Espen foran meg. Det gjør jobben min enklere, mener Christoffer.
                    – Espen jobber hardt for laget og dermed også for meg. Alle lag trenger en spiller som vinner baller. Dessuten blir han bedre og bedre til å bruke ballen. Sliter han med det, kan han bare vinne den og gi den videre til meg, ler Robert Koren.
                    – Espen er bare super å ha på laget, slik han jobber for alle andre, sier Arild Sundgot."



                    Det andre sitatet fra Robbie finner jeg i farta ikke på RBs internettsider, så det må ha vært i papir-RB, muligens etter kampen mot Kamma. Koren sier der (omtrent) at denne kampen viste av Espen MÅ spille (neste samma hvor), så viktig er han for laget. Jeg lover å leite mer for å finne dato og den presise ordlyden, men RBs redaksjon med arkiv er vel stengt i dag, på en søndag...

                    Det er en ørliten sjanse for at dette er noe Robbie har sagt til andre kilder enn RB (men jeg finner det ikke i Rønnerns intervjuer), men jeg mener jeg leste dette i RB etter en kamp den siste måneden.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #11
                      ------------Müller--------------
                      Cali--Steffi--Rambekk--Shane
                      ---------Kasey/Espen(kiko)---
                      Riise----Arild/Kiko----Husar--
                      ------Occean--Myklebust------

                      Tror occean vil ta et langt skritt når mifsud forsvinner. Myklebust vil også gjøre det håper jeg. Kunne egentlig tenkt meg en ny veldig god deffensiv midtbanespiller. Synes kasey, mouelhi og espen har for store svakheter. Mulig kiko kan ta steget i den posisjonen??

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #12
                        Ser ikke ut som et gullag for meg dessverre. Hvis spillere som Martin, Cyril, Magnus og kiko samtidig slår ut i full blomst blir det bra. Men det er for mange usikkerhetsmomenter er jeg redd for. Og noen av spillerene er rett og slett ikke gode nok i mine øyne... Men det er bare å krysse fingre samt håp på at Koren og/eller Mifsud blir, samt at vi får en ny klassespiller. Men det er for mye å håpe på, og vil ikke skje.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #13
                          vi gjorde det bra i rl med koren gjemt bort på vingen, og mifsud på benken. tror det går greit neste år.

                          Kommentar

                          • larsbøffel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1028

                            #14
                            har de ikke bare cyril på lån ut sesongen a? er jo ikke sikkert de har han neste år.

                            Kommentar

                            • StovnerKanari
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • May 2005
                              • 102

                              #15
                              Håper absolutt Cyril blir. Han har gjort et kjempeinnttrykk på meg. Tror ikke laget blir så aller verst til neste år. De fleste er klar over potensialet til Myklebust. Håper bare at han får vist hvor god han kan være på et stabilt nivå. Det jeg har merka meg med Mykle kontra Miffe er hvor mye smartere han er som spiller. Miffe har de ekstreme ferdighetene (rykket og uforutsigbarheten), men Mykle er usedvanlig flink til å gjøre de riktige valgene. De riktige løpene på flikken fra Arild/Ollie og de smarte forløsende pasningene til bedre plasserte spillere. Mifsud har en tendens til å være for egoistisk. Han prøver nesten alltid å avslutte selv. Noen andre som har lagt merke til hvor mange ganger Arild har slått ut med arma og blitt oppgitt over de håpløse valgene hans? Før jeg blir misforstått vil jeg presisere at jeg er stor fan av Mifsud som fotballspiller (litt misfornøyd med mediapersonligheten). Jeg prøver bare å se det positive i at Mykle forhåpentligvis vil starte mange matcher i -07. Dessuten har vi gode spillere i stallen selv om Robbie skulle forsvinne. Kiko er en særdeles dyktig pasningslegger og skytter. Espen er en solid og god ballvinner. Det som bekymrer meg mest er bunn-nivået til Kasey. Han er jo helt rå når han er i form, men når han ikke har dagen fins det ikke verre. Midtbanen blir nok bra til neste år med eller uten Koren. Helst med. PS. Håper de som spår en stor gulsvart framtid for nykommeren Martin får rett.
                              Lever etter laga regler hipp som happ

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3185

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av sverdfisk
                                har de ikke bare cyril på lån ut sesongen a? er jo ikke sikkert de har han neste år.
                                Kali er LSKs for 2006, og er bosmann fra januar, uten kontrakt med verken Lille eller -strøm. Men han er vel ikke i den beste bosmannposisjonen, uten mye spilletid og med en skade, så jeg regner med at han bør være lett å overtale, med litt tillit og oppmuntring de nærmeste månedene. Jeg regner også med at klubben vil ønske å forlenge, slik Cyril har utvikla seg, men at andre forlengelser haster mer. Om det ikke er ikke-fotballfaglige forhold jeg ikke kjenner til (familie, helse, andre private grunner) og hvis Kali fortsetter å gjøre det bra på trening, andrelagskamper og ved eventuelle innhopp, tror jeg han vil være Fugl i flere år framover, og lett kan bli et salgsobjekt.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • Matros
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Nov 2005
                                  • 53

                                  #17
                                  har vel en følelse av at Robbie og Mifsud er borte, men Simen Brenne inn. Og at OO er en helt annen neste år. så leget 2007 er som følgende:

                                  --------------Muller-----------
                                  Rambekk-kippe-PSA-Shane
                                  ------------Espen-------------
                                  Riise------Brenne-----Husar
                                  -----Occean--Mykle---------

                                  Skal vel litt til om det er laget, men kjapt tenkt var det mest sansynlige jeg fant på.:lsk:
                                  Lillestrøm evig og for alltid<3

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Matros
                                    har vel en følelse av at Robbie og Mifsud er borte, men Simen Brenne inn. Og at OO er en helt annen neste år. så leget 2007 er som følgende:

                                    --------------Muller-----------
                                    Rambekk-kippe-PSA-Shane
                                    ------------Espen-------------
                                    Riise------Brenne-----Husar
                                    -----Occean--Mykle---------

                                    Skal vel litt til om det er laget, men kjapt tenkt var det mest sansynlige jeg fant på.:lsk:
                                    ja hadde vært artig om vi fikk tak på Brenne

                                    Ellers, så tror jeg at laget neste år kommer til å hærje vilt!
                                    Et bra lag du har satt opp, men arild kommer nok til å være fast invetar en del sesonger framover (håper og tror jeg). Tror også Kasey på midten bare kan bli bedre.

                                    Men er det ikke litt tidlig å snakke om neste sesong allerede nå?

                                    (det overlater jeg til brann/bergen, så kan de feire nytt seriegull 1. mai 07 de..)
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎