Beste midtbanespiller siden 1990

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2600

    #21
    Litt av et tidspunkt å holde en slik avstemning. Ståle får min stemme. Han var enorm. Jeg holder også Koren ekstremt høyt om dagen selvfølgelig.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • LasseN
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1610

      #22
      Hadde det vært mulig å stemme på to av valgene, hadde det vært enkelt, men Solbakken var best på "sin tid", akkurat som Koren fortjener tronen i dag.
      Men, enig med Kimito og - det blir ikke akkurat nøytral avstemming etter gårsdagens kamp
      LasseN

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7028

        #23
        Jeg mener Koren går utenpå selv Ståle. Dekker mer rom og er med i begge ender. Tom Sundby og Tom Lund er de to største midtbanespillerne LSK har hatt - Robbie nærmer seg en tredjeplass. Han holder internasjonal klasse og er egentlig altfor god for Tippeligaen. Jeg håper at ingen oppdager'n og ber tynt om en ny toårskontrakt...
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Blogger
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jul 2004
          • 104

          #24
          Fra : http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2301232.ece

          LSK-supporterne diskuterer i dag om hvilken midtbanespiller som har vært best siden 1990. Hva mener du?
          – Ståle Solbakken var playmakeren som sto bak det aller meste av LSKs spill. Han var enda giftigere foran mål enn Koren. Ståle hadde også den stabiliteten som gjør at jeg setter ham øverst. Men hvis Robert Koren skriver under en ny kontrakt, har han tid til å komme opp i samme klasse, mener Torgeir Bjarmann.

          Kommentar

          • MoBee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 958

            #25
            Jeg føler meg misbrukt av dårlig tidspunkt og vil dementere stemmen min; jeg stemte på robbie i lykkerus, men har nå brukt litt tid med Lsk-historieboken min og tenkt tilbake til mine yngre dager for ti år siden, og jeg har ombestemt meg. Jeg mener sterkt at Gud er størst. Foran Koren. Kristi var god når han gadd og det er bare irriterende...

            Ber om unnskyldning og håper at det er hjerterom nok her til at jeg kan få lov til å angre.

            Kommentar

            • Brasse7
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Sep 2006
              • 10

              #26
              Koren imponerer han. Null tvil der, men Ståle reddet oss et par år egenhendig fra nedrykk. Uten Ståle hadde vi ikke hatt mulighet til å holde oss i eliten de årene. En gud, Ståle Solbakken, en gud , Ståle Solbakken!!!

              Mulig hukommelsen er litt forstyrret, men Solbakken var jevnt bedre enn Koren.
              brasseberget nedre felt c

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #27
                Ståle!!

                Opprinnelig skrevet av Brasse7
                Koren imponerer han. Null tvil der, men Ståle reddet oss et par år egenhendig fra nedrykk. Uten Ståle hadde vi ikke hatt mulighet til å holde oss i eliten de årene. En gud, Ståle Solbakken, en gud , Ståle Solbakken!!!

                Mulig hukommelsen er litt forstyrret, men Solbakken var jevnt bedre enn Koren.
                Solbakken var like god offensivt som defensivt og var derfor også en mer komplett spiller.

                Men når vi har en så smart trener som bruker de gode egenskapene til spillerne så funker det utrolig bra også

                Kommentar

                • FinnLizzy
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2006
                  • 109

                  #28
                  Ståle får min stemme. Han var i en klasse for seg selv. (Selv om Koren ikke er så langt unna på sitt beste..)

                  Når det gjelder hårsveis og løpesett derimot...
                  Gul fugl i Bærrgæn.

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    #29
                    Lett valg!

                    Ståle. Dersom Koren blir minst 2 sesonger til, og hever lsk tilsvarende skal jeg vurdere å stemme på han. Koren har da bare vist glimt av storhet (dog jævli gode glimt!). Nei, Robert, jeg forventer MYE mer av en spiller som rett ut sier han vil til en større liga. Og da snakker vi ikke enkeltkamper, men gjerne en hel sesong.

                    Men kristinson, aaaaaa hvilket mål han hadde mot Tromsø! Hele Åråsen hylte "skyyyy! skyt for f**n!" Runar klinka ballen i krysset fra ca 30m om jeg ikke husker feil.

                    Den største: Ståle Rambo Solbakken! Ord blir unødvendig.
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • Shrap
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Sep 2005
                      • 95

                      #30
                      Solbakken :lsk:
                      Bergdølmo - VÅR mann!!!

                      Kommentar

                      • LSK-supp.
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 1023

                        #31
                        Ståle var veldig god på et den gang heller middelmådig LSK. Men om han hadde vært så vanvittig god
                        som mange skal ha det til, hadde han havnet i en av de 5 store ligaene og dominert der.

                        Superligaen er ikke en bra liga.

                        Har derimot tro på at Koren kommer til å hevde seg i en større liga og stemte derfor på han.
                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                          Ståle var veldig god på et den gang heller middelmådig LSK. Men om han hadde vært så vanvittig god
                          som mange skal ha det til, hadde han havnet i en av de 5 store ligaene og dominert der.

                          Superligaen er ikke en bra liga.

                          Har derimot tro på at Koren kommer til å hevde seg i en større liga og stemte derfor på han.
                          De fleste andre ville vel være tilbøyelige til å mene at en spiller som briljerer på et middelmådig lag er hakket større enn en som har svært gode spillere rundt seg - uten at jeg nødvendigvis mener at dette er fakta når vi diskuterer Solbakken vs. Koren.

                          Ellers faller resten av argumentasjonen på sin egen urimelighet. Koren er bedre enn Solbakken fordi han muligens vil komme til å hevde seg i en større liga, mens Solbakken aldri kom seg lenger enn Danmark? Om ett år kan det muligens være en del av diskusjonen, men pr. nå er da vitterlig (og heldigvis!) Koren LSK-spiller.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            De fleste andre ville vel være tilbøyelige til å mene at en spiller som briljerer på et middelmådig lag er hakket større enn en som har svært gode spillere rundt seg - uten at jeg nødvendigvis mener at dette er fakta når vi diskuterer Solbakken vs. Koren.

                            Ellers faller resten av argumentasjonen på sin egen urimelighet. Koren er bedre enn Solbakken fordi han muligens vil komme til å hevde seg i en større liga, mens Solbakken aldri kom seg lenger enn Danmark? Om ett år kan det muligens være en del av diskusjonen, men pr. nå er da vitterlig (og heldigvis!) Koren LSK-spiller.
                            I en bedre liga møter man bedre motstandere og det er derfor vanskeligere å dominere.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                            Kommentar

                            • Runbernt
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • May 2004
                              • 127

                              #34
                              Min stemme går utvilsomt til Ståle Solbakken. Han var så utrolig markant i alle spillets faser.
                              Koren er selvfølgelig en av de aller beste bak ham. Det er også Runar Kristinsson. Bukken Gulbrandsen er mitt hjertes favoritt. Gråt en skvett da han rusla av Åråsen som LSK-spiller for siste gang.
                              Runbernt

                              Kommentar

                              • pal
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 422

                                #35
                                Hvilke kriterier er det egentlig vi måler etter? Beste midtbanespiller er jo den som viser fram de beste egenskapene i kamp, men over hvor lang tid? Det er jo ikke vanskelig å argumentere for at Clayton Zane er den beste angrepsspilleren som har spilt i LSK etter 1990, men han var tross alt bare god i en liten periode. Med litt andre kriterier så vil et navn som Arild Sundgot være naturlig å trekke fram. Men ingen av dem er etter mitt skjønn den beste angrepsspilleren (tror faktisk det må bli Mjelde).

                                Koren har bedre individuelle tekniske ferdigheter enn Ståle hadde og er en vassere avslutter. Basert på det han har vist i enkelte kamper i år, så er jeg enig i at han er den beste midtbanespilleren som har spilt for oss (i meget sterk konkurranse med Kristinsson). Men Ståle styrte spillet i sterkere grad enn det Koren gjør, og han var god for oss i en lengre periode enn det Koren har vært. Derfor får Ståle uten tvil min stemme.
                                hilsen pål

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #36
                                  Jeg tolket det rett og slett som hvem som er best, uavhengig av hvor lenge de måtte ha spillt for fugla.

                                  Men siden du først trekker inn spisser syns jeg nå at Heidar var god (=

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3166

                                    #37
                                    Heidar Helguson med sine 16 mål (og 13 målgivende !) på 25 kamper i 1999 er opplagt en av Fuglas beste spisser, for en kort periode. Men før de midterste kampene det året, og etter fire mål borte mot Stabæk (6-1), produserte han ikke veldig mye. Det samme gjelder jo Powell før og etter 2001, året da han putta tretten mål på elleve seriekamper. Påls poeng om at det er "lettere" å være på topp jo kortere periode en spiller, er derfor helt på sin plass, og gjør at vi må se Clayton Zanes korte karriere i LSK i lys av hva han (ikke) hadde fått til før (eller gjorde, mye skada, seinere), og av hva Heidar og Magnus (og Gylfi, blant midtbanespillerne), også presterte i én kort periode.

                                    gilbert

                                    PS: En annen spiss med relativt kort (spiller)karriere putta ni mål på ti kamper i 2002 og ett mål på én kamp i 2003. Og han hadde bevist ganske mye i sin karriére, blant annet i Man City, før tida med Fugla. Så kanskje han kan regnes som den beste spissen som har spilt for Lillestrøm, etter 1990 ? DS
                                    Last edited by gilbert; 22.09.2006, 17:59.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #38
                                      Når vi først er inne på spisser burde vi vel ikke glemme vår egen Uwe Rösler med 10 mål på 11 kamper for LSK, stemmer ikke det? Reddet oss fra nedrykksplass og var en stor bidragsyter den høsten. Jeg vil hvert fall aldri glemme hans beinharde stil og flotte scoringer som hjalp oss opp av sumpa. Hvor mange målgivende han hadde aner jeg ikke, er det noen som har statistikken på Uwe?

                                      Edit:
                                      Fant følgende informasjon på Uwe:

                                      Antall obligatoriske kamper: 13
                                      Totalt antall kamper: 25
                                      Antall landskamper for LSK:
                                      Obligatoriske mål: 10
                                      Totalt scorede mål: 17

                                      kilde: lskhistorikk.no

                                      Merkelig, jeg mente å huske han hadde 1 mål mindre enn antall spilte seriekamper, men de to andre kampene kan muligens ha vært cup eller lignende? Uansett en imponerende statistikk i forhold til klubbens situasjon da han kom.

                                      Dobbeledit:
                                      gilbert kom meg i forkjøpet her, ja.
                                      Last edited by Fugl1120; 22.09.2006, 18:06.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎