TV-kommentator Svein Mathisen kritiserer LSK under kampene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    TV-kommentator Svein Mathisen kritiserer LSK under kampene

    Er det flere enn meg som begynner å gå lei av Matta's negative kommentarer til LSK som lag? Jeg har fått hele karen opp til halsen, og vurderer å skru av boksen istedenfor å måtte høre på det rautende to-spannet Alsaker / Matta. Finnes det i det hele tatt noe land i verden som må høre på verre kommentatorer enn vi i Norge? Disse gutta tar nemlig kaka.

    I søndagens kamp kritiserer IGJEN Svein Mathisen som LSK for å være et dødballlag, til tross for at LSK faktisk ikke er spesialt gode verken på offensive eller defensive dødballsituasjoer. Skal ikke journalister holde seg oppdatert på slike ting, er ikke det en nokså enkel og trivelig jobb? LSK har nå flest mål etter lange angrep for 2re året på rad, dette viser FAKTA. Få lag scorer mere mål, men LSk er SVAKE på dødballer. LSK slipper inn mange mål også på dødball. I første omgang mot Molde så jeg nesten bare kortpasninger fra Fugla. Hvor var Matta? Hele mannen lever fortsatt i den tiden han selv fortsatt var aktiv, og laget hans gang på gang ble banket at et fysisk hardtspillende LSK-lag. Verden har forandret seg siden den gang, men Matta lever fortsatt på 80-tallet. Han mente at 0-0 var et rettferdig resultat til pause...

    Senere var han fra seg av begeistring for Moldes "angrepsspill" i andre omgang? Et angrepspill som nettopp baserte seg på langpasninger, dødball og cornere. Pussig.

    Selv om man selv har opplevd å tape X antall ganger med sitt eget lag mot en annen motstander, må det kunne gå an å forholde seg objektiv når man skal gjøre en ny jobb som journalist / reporter. Innse at den forrige arbeidsgiveren ikke betaler lønna nå, men at det nye publikummet faktisk kommer fra ulike steder og har forskjellige favoritter. Matta er ikke i nærheten av en slik profesjonalisme. Fri oss fra slike "fotball-eksperter", TV2.

    Det samme gjelder forsåvidt den lille gnomen som aldri leverte på landslaget, jeg tenker på MINI som aldri kan si ett godt ord om et lag sør for polarsirkelen eller nedre Nord Norge. En eller annen gang blir man lei av avdanka spillere som ikke klarer å levere et profesjonelt stykke arbeid som kommentator. Flaut! Det blir om mulig enda pinligere når disse folka begynner å kritisere aktive spillere som bare gjør sitt beste for å vinne kamper i en liga som idag spilles på et annet nivå enn disse karene selv var aktive. For ikke å snakke om når de setter dommerne i gapestokken, etter selv å ha levert slett arbeid i kommentatorbakosen. Det er da jeg skrur av TV2 og heller setter på nyheter, musikk eller en god film. Det er da fotball går fra å være god underholdning, til å være rein svada.

    Takk skal dere faen meg ha for hva dere gjør med dette vakre spillet.

    Hvor mye vil det koste å lære Andy Gray litt norsk, og å få han hit? La han snakke engelsk for den saks skyld, han er en nytelse å høre når han kommenterer fotball, 100 % profesjonell og kyndig ut i fingerspissene. Eventuelt en snerten "blond" kvinnelig kommentator fra Italia? Programvertene der både ser bedre ut, og kan mere om fotball, enn KOKOSSKAMERATENE: Matta, Ulseth, Mini, Alsaker og Wathne. pls lag hobby-TV på deres egen tid og la andre slippe til.
    Last edited by Hamburg & Kanari; 25.09.2006, 17:04.
    LSK Norges beste lag
  • larsbøffel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1028

    #2
    jeg vet ikke jeg men denne tråden har iikke så veldig mye med lsk å gjøre og burde kanskje flyttes??

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #3
      Bengt Eriksen sa at Molde styrte kampen hver gang de var inne på Molde - LSK på fotballekstra. Utifra hva jeg har hørt styrte vi i førsteomgang, han er tydelig ikke helt på lag med LSK han heller? Synes han tydelig favoriserer VIF, det er jo kanskje naturlig...
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Fjeller'n
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 905

        #4
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Er det flere enn meg som begynner å gå lei av Matta's negative kommentarer til LSK som lag? Jeg har fått hele karen opp til halsen, og vurderer å skru av boksen istedenfor å måtte høre på det rautende to-spannet Alsaker / Matta. Finnes det i det hele tatt noe land i verden som må høre på verre kommentatorer enn vi i Norge? Disse gutta tar nemlig kaka.
        Tja...det finnes vel enda verre to-spann. Bredli/Matta eller Tråen/Løken for å nevne noen. Blir også veldig rart å sitte å høre på at Semb, av alle, sitter og lovpriser angrepsfotball. Jeg personlig håper at Canal+ stikker avgårde med seieren i neste anbudsrunde. Inntil videre prøver jeg å holde meg unna fotballsendingene på TV. Blir bare sint av det.


        Stian
        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          #5
          at Svein matta og Nils J semb er eksperter er jo latterlig, jeg tror faktisk Steeve Wounder kunne gjort en bedre job.
          ingen av dem klarer og være nøytrale overhode, de klarer heller ikke rette sine egne feil, at man ser en ting feil først er greit, men når man får 5-9 repriser i 6 forskjellige vinkler, at man da ikke klarer og se at man selv har tatt feil er man bare stokk dum.
          Er nesten så Semb kan si at det var en perfekt skudd med høyereslegga når han faktisk header ballen i mål.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            Jeg kan ikke huske å ha hørt Alsaker og Matta kommentere en kamp sammen. Det er stort sett Alsaker sammen med Bengt Eriksen eller Nils Johan Semb. Når Bredelig kommenterer er ofte Matta ekspertkommentator, mens Morten Langli bruker litt forskjellig.

            PS. Mini snakker jo positivt om RBK og de ligger vel sør for polarsirkelen.

            Kommentar

            • pal
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 422

              #7
              Molde-LSK på TV2 Zebra ble kommentert av Harald Bredeli og "Matta" Mathisen
              hilsen pål

              Kommentar

              • Fugla
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 1718

                #8
                Matta var tragisk og sa i tillegg at så og si alle scoringene til LSK kom når det var en massiv klynge innenfor 5 meter`n og en eller annen fikk tuppet ballen i mål... Hvor mange scoringer av en slik art har vi i år??
                Homer Simpson.



                www.ultrassarp.no

                Kommentar

                • Shrap
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Sep 2005
                  • 95

                  #9
                  Jeg er enig. men mathisen kritiserer da ikke bare LSK. Hver eneste kamp jeg ser med han som komentator, så kritiserer han jo ALLE lag. Og han prøver altfor mye å være så utrolig morsom. Nei, Ut med mathisen og semb, og inn med en norsktalende Gray og Bengt Eriksen (ikke spør hvorfor, men jeg liker den framtroppende VIF lederen)

                  Shrap
                  Bergdølmo - VÅR mann!!!

                  Kommentar

                  • Vicarious
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 391

                    #10
                    Jeg gir min fulle og hele støtte til Hamburgs innlegg!
                    Det er bare så sinnsykt forbaska irriterende å høre oppgulpet om Lillestrøm som fysisk dødballag gang etter gang. Samme greia som jeg får høre fra gamlingene på jobben min hver enda mandag... Jeg kan dra fram: "Jammen, vi spiller jo også langs bakken nå... har omtrent ikke scort på dødball i år!" .. "Muulig det... Men eg hugser 70 og 80-talet..." blah blah...
                    SO FUCKING WHAT??
                    Og er det ikke det så er det faenmeg leksa om at dommeravgjørelsene på vår side i starten av sesongen..
                    Kjenner jeg driver og klikker inni meg her.

                    Virker som alle hater oss... Hva faen har vi gjort for å fortjene dette?

                    Og til Sverdfisk vil jeg si meg sterkt uenig. Det her har absolutt noe med Lillestrøm å gjøre.

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      #11
                      Tja...det finnes vel enda verre to-spann. Bredli/Matta eller Tråen/Løken for å nevne noen. Blir også veldig rart å sitte å høre på at Semb, av alle, sitter og lovpriser angrepsfotball. Jeg personlig håper at Canal+ stikker avgårde med seieren i neste anbudsrunde. Inntil videre prøver jeg å holde meg unna fotballsendingene på TV. Blir bare sint av det.
                      Eh....der er Canal+, eller rettere sagt Canal Digital, som har rettighetene i dag. TV2 er vel eid av samme konsern som Canal Digital, derfor sendes endel kamper på TV2 og TV2 Zebra. Men jeg er enig i at de bør pælme ut både denne liksom-psykologen Mathisen og håndball-Bredeli (denne mannen har jo ikke peiling på fotball).


                      KimFL

                      Kommentar

                      • Fjeller'n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 905

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KimFL
                        Eh....der er Canal+, eller rettere sagt Canal Digital, som har rettighetene i dag. TV2 er vel eid av samme konsern som Canal Digital, derfor sendes endel kamper på TV2 og TV2 Zebra.
                        KimFL
                        Feil.
                        Canal+ eies av SBS Broadcasting, som også eier TVNorge (Derfor noe PL på TVN)
                        Canal Digital eies av Telenor Broadcast.


                        Stian
                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                          Jeg kan ikke huske å ha hørt Alsaker og Matta kommentere en kamp sammen. Det er stort sett Alsaker sammen med Bengt Eriksen eller Nils Johan Semb. Når Bredelig kommenterer er ofte Matta ekspertkommentator, mens Morten Langli bruker litt forskjellig.

                          PS. Mini snakker jo positivt om RBK og de ligger vel sør for polarsirkelen.
                          Jep. Nedre-Nord Norge også kjent som "midt-Norge".
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Vicarious
                            Jeg gir min fulle og hele støtte til Hamburgs innlegg!
                            Det er bare så sinnsykt forbaska irriterende å høre oppgulpet om Lillestrøm som fysisk dødballag gang etter gang. Samme greia som jeg får høre fra gamlingene på jobben min hver enda mandag... Jeg kan dra fram: "Jammen, vi spiller jo også langs bakken nå... har omtrent ikke scort på dødball i år!" .. "Muulig det... Men eg hugser 70 og 80-talet..." blah blah...
                            SO FUCKING WHAT??
                            Og er det ikke det så er det faenmeg leksa om at dommeravgjørelsene på vår side i starten av sesongen..
                            Kjenner jeg driver og klikker inni meg her.

                            Virker som alle hater oss... Hva faen har vi gjort for å fortjene dette?

                            Og til Sverdfisk vil jeg si meg sterkt uenig. Det her har absolutt noe med Lillestrøm å gjøre.
                            Takk. Jeg foreskriver en solid dose Ivar Hoff, mannen kan ta igjen, og det med stil og en sylskarp tunge.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2887

                              #15
                              jeg irriterer meg no jævli over bengt eriksen. hør på hvor mye piss han sier, han klarer ikke å forklare noe uten at han blander inn slipsknuter og hvite skjorter osv. de andre lever fortsatt i den tiden hvor lsk slo mye langt og nesten kun scorte på dødballer.
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

                                #16
                                Kunne godt tenkt meg en mulighet til å se kampen med "naturlig" lyd fra bane og tribune, men uten kommentatorene - de norske kommentatorene kan prate istykker enhver kamp.
                                For eksempel, kamplyd på venstre lydkanal, og kommentatorer på høyre. Så kunne man valgt selv..
                                LasseN

                                Kommentar

                                • Vicarious
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 391

                                  #17
                                  Ja, takke seg til Ivar Hoff! Mannen er undervurdert.

                                  Det med naturlig lyd og ingen kommentator kan jeg tenke meg er på vei. Feks. under fotball VM 2002 solgte jo Canal+ digitalpakken sin der du kunne gjøre flere valg av kameravinkel og kommentator/ikke-kommentator. Faen på tide at det skjer ting med digital-TV her til lands. Men neida, våre eminente politikere har vedtatt å innføre en digital bakkenett-løsning fra steinalderen.

                                  Under Molde-kampen satt jeg seriøst og vurdert å slå av lyden for å slippe han der forp***e Mathisen. Men kom på at da ville jeg ikke høre kanarifansen heller... Pest eller kolera.

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    #18
                                    Vi trenger Arne Scheie... Ingen over og ingen ved siden av...

                                    Kommentar

                                    • GulMann
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Sep 2006
                                      • 43

                                      #19
                                      Er vel ikke bare "Matta" som irriterer meg på Canal+ og TV2 om dagen.
                                      Slik som under Brann-LSK så sitter komentator og sier:
                                      der dømmer dommern mot OSS og der scoret VI nesten når Brann hadde ballen.
                                      Greit å være Bergenser og komentere kamper, men man bør fortsatt
                                      forholde seg nøytral selv om det koker i toppen når man er en lønnet
                                      vel erfaren komentator.

                                      Dag

                                      Kommentar

                                      • jonrog
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • May 2006
                                        • 95

                                        #20
                                        TV 2 er ikke annet enn en eneste stor reklamekampanje for noen utvalgte klubber, da særlig VIF ogBrann. VIF begynte først å trekke ordentlig med tilskuere da de plutselig ble "hele Norges lag" etter at Ernst A. Lersveen brukte hele siste sportssendingen da Enga rykka ned med Norlig til å snakke om det i stede for de som vant serien. Siden har det bare gårr slag i slag.

                                        Han fjotten som kommenterer sammen med Semb (Semb som forøvrig er veldig flink) har nå startet den samme greia, bare nå er det Brann som er superlaget. Utrolig provoserende og irriterende. Dette med Svein Mathisen kommer bare som en ekstra kilde til forergelse. Hvor har de gjort av Hoffern?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎