Treninga lørdag 28. august

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3174

    Treninga lørdag 28. august

    Etter oppvarminga spilte den antatte første-ellevern mot "LSK 2", dvs sånn:

    Misund
    Andersson Andresen Kippe Kristoffersen
    Søgård Koren Einarsson
    Winsnes Sundgot Powell

    Thorud Grubisic Mifsud
    Soltvedt Wehrman Berget
    Stefanutto Orjinta Werni Thorbjørnsen
    Jansen

    Som kjent er Pål Strand uaktuell mot vif, og trente ikke. Emille Baron trente for seg sjøl med keepertrener Kjell Lier.

    Begge lag spilte i 4-3-3, Powell altså, som mot Molde, i Strands rolle. Det er mange gode erstattere for øyeblikket, som får trent inn sin plass i 4-3-3 også på LSK 2. 4-4-2 kjenner de fleste fra før. Selv tror jeg det er en stor styrke for laget å beherske begge disse formasjonene for å kunne variere etter form, tilgjengelige spillere, og litt også etter motstanderen og hvordan kampene utvikler seg.

    Spillet var mest av typen der forsvarende lag bare er markører. Deretter trente en inn ulike angrepsopplegg og avslutninger, noe jeg av hensyn til spioner ikke vil gå nærmere inn på....

    Sundgot er fortsatt i skåringsform, men mange andre veit også hvor målet står, bl.a. syntes jeg Mato er tilbake etter en bitte liten nedtur den siste måneden (noe også to mål mot Lørenskog tyder på). Jeg regner med at Mifsud må få sjansen minst ett kvarter i morra.

    Men jeg vil likevel nytte anledningen til et lite forsvar for JP Winsnes, som er langt fra å være min favoritt på LSK, men som likevel er en nyttig mann for laget.

    Ser vi noenlunde balansert på hans innsats og prestasjoner, fortjener han ikke piping og buing som mot Molde. Han er en solid fyr i det defensive, han er innsatsvillig og iherdig, og vanskelig å ta fra ballen. Han har ikke verken spesielt god fart eller driblestyrke, men noen finter sitter, og han kommer seg veldig ofte forbi og skaper innleggsmuligheter for seg sjøl, eller i kombinasjon med spissen (Sundgot), indreløper (Søgård) eller overlappende back (Andersson). Avslutningene er brukbare, men ikke mer. Det alle kan se veldig tydelig, er at tre av fire innlegg går til Bloksberg, og da stønner vi naturligvis høyt alle som én. Her er Winsnes' STORE forbedringspotensiale (får han bare en middels god innleggsfot, blir han en meget farlig mann).

    Likevel er det en prestasjon å komme til så mange innlegg, og totalt har det gitt god uttelling for Fugla. Statistikken er at Winsnes har flest poeng (mål og assist) etter Sundgot og Einarsson, sammen med Andersson og Strand. Andersson har 2 mål og 4 målgivende, akkurat som Winsnes, men med 18 kamper og 1611 minutter spilt, mens Winsnes (rett nok oftest lenger fram på banen) har 14 kamper og 992 minutter. (Strand har seks målgivende på 16 kamper og 1331 spilte minutter.)

    gilbert
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    #2
    bare lurer på en ting...er ikke thorud back/midtbane? og soltvedt spiss/ving?

    ville trudd at dem skulle bytta plass på banen...
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3174

      #3
      Akkurat det lurte jeg også litt på da Erlandsen gikk over til 4-3-3 for førstelaget og andrelaget. Men jeg har funnet ut at logikken må være at man bruker innleggsføttene (Strand, Thorud, og ja, altså, f.eks. Winsnes...) i den fremste treeren og de gode avslutterne, som Gylfi, og altså Soltvedt, som kan utnytte både farta og avslutteregenskapene sine meget bra som indreløper, i den midtre treeren.

      Noen med andre forklaringer ?

      gilbert

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        #4
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Akkurat det lurte jeg også litt på da Erlandsen gikk over til 4-3-3 for førstelaget og andrelaget. Men jeg har funnet ut at logikken må være at man bruker innleggsføttene (Strand, Thorud, og ja, altså, f.eks. Winsnes...) i den fremste treeren og de gode avslutterne, som Gylfi, og altså Soltvedt, som kan utnytte både farta og avslutteregenskapene sine meget bra som indreløper, i den midtre treeren.

        Noen med andre forklaringer ?

        gilbert
        nei..hopper nok på din
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          #5
          joiner den jeg også...
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎