Videodømming NÅ!!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Videodømming NÅ!!!

    Etter å for ente gang å ha sett forferdelig dømming avgjøre en norsk fotballkamp har den berømmelige dråpen fått det til å renne over for meg.
    Jeg skal ikke påstå at vi var best i dag, men etter en andreomgang hvor vi hadde stort sett alt av spill og sjanser, hadde vi faen meg i det minste fortjent uavgjort.

    Det er blitt meg fortalt at det første målet til søpla var offside, og med linjemannens senere bedrifter i mente ville ikke det overaske meg. Uansett er det håpløst av Misund å ikke ta den. Ved offside er det kanskje vanskelig å implementere videodømming, men det er det faen ikke når man skal finne ut av om en ball er over ei linje eller ikke. I dette tilfellet var ballen over linja. Det var den også da Peter Werni scoret, og uten å ha sett bildene på tv, tror jeg med rimelig sikkerhet jeg kan fastslå at den avgjørelsen også var feil. Tusen takk for overhodet ingenting, Espen Berntsen, ditt fordømte rasshøl. Jeg håper resten av håret ditt faller av i rekordfart.

    Noen som trenger flere eksempler for å bli overbevist om at videodømming er tingen? Tenk kvalikk i valhall i fjor, tidenes dommerskandale i norsk fotball. Jeg gremmes ved tanken på at gårsdagens kamp ikke en gang skulle vært spilt. Fy faen, jeg er kvalm.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    #2
    Er enig i at videodømming bør komme. Har vært litt for mange tvilsomme situasjoner i år, og ikke bare for LSK.

    Men det første målet til VIF var ikke offside. Tom Kristoffersen sørget for det. Her var det rett og slett dårlig spill av LSK. Hvor var resten av forsvaret?


    mvh
    Pantera

    Kommentar

    • KanariJente
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jul 2004
      • 106

      #3
      Dere er ikke alene om å ønske videodømming. Det har man snakket om i min familie også, og jeg vet at min bror er veldig sterk tilhenger av det. Han får selv gi en kommentar til det, og fortelle dere det samme som han sa til meg ved hjemkomst i går kveld.

      Kommentar

      • Stille Anton
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Aug 2004
        • 5

        #4
        Da ser vi frem til det, KanariJente!
        Verdensmester i håndarbeide 2002 - 2004

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Med tanke på hvor mye penger som står på spill i fotballen, så er det fullstendig galematias at ikke videodømming er innført for lengst.

          Jeg er gammel nok til å huske sesongen hvor Molde kvalifiserte seg til deltagelse i CL. En av kampene de vant det året, var mot LSK på Åråsen (0-1). Etter kampen innrømmet dommeren at LSK skulle hatt (minst) én straffe, og målscorer (Lund?) innrømmet at han skulle vært avblåst før scoringen.

          Hadde kampen endt med omvendt resultat (1-0 til LSK), hadde det vært LSK som hadde spilt kvalik til CL året etter, og ikke Molde.

          Og det er nok av ekesempler senere på gale dommeravgjørelser. Men får det noen følger for dommeren? Neppe. Tipper Berntsen dømmer alle de kamper han er oppsatt med ut sesongen... Møkkamann
          Knurr...

          Kommentar

          • Flisby`n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 312

            #6
            Har lenge vært motstander av videodømming, da jeg mener det tar bort noe av sjarmen med spillet- men jeg må nok innse at det er faan ikke mye sjarmerende med slike situasjoner som i går......

            Greit med videodømming ved mål, men ellers får det være dommern (og supporterpåvirkning) som avgjør resten.
            En kjeeempescoring av tommy!!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7028

              #7
              Re: Videodømming NÅ!!!

              Enig med Grusom B om videodømming, men det var ikke hovedsaklig Misunds feil at Berreheadinga gikk inn, selvom han var passiv. Tom K ante jo ikke hvor han var og hoppa ikke opp engang!
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎