Sklir LSK-spillerne lettere pga. Diadoraskoa?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

    Er det under noen omstendigheter mulighet for å bytte merke? Kjøpe seg ut av kontrakten?
    Man skal kanskje ikke skylde på skoa for et tap, men det må sies at de faktisk sklei i mange situasjoner som kunne vært avgjørende.. Både i Angrep og forsvar! Til og med Otto holdt på å gå på tryne et par ganger..
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      Diadora er noe forbanna dritt! Jeg skal aldri kjøpe noe mer av det merket.
      Få tilbake Adidas!

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        Sklir LSK-spillerne lettere pga. Diadoraskoa?


        JA!
        Det er tåpelig å se på at spillerne skilr og detter pga noen sko. Det var klar forskjell på laga i dag, på hvem som sklide og ikke.

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Jeg kan ikke forstå at det skal kunne finnes noen annen forklaring på dette enn skoene. Vi ser jo ingen andre lag lide under dette, mens vi mister ballbesittelse og målsjanser, samt får målsjanser i mot, kamp etter kamp på grunn av at spillerne detter. Jeg er ikke i tvil om at dette har fratatt oss poeng både i år og i fjor, og nå må det reageres. Spillerne må få spille med egne valg av sko, og om det går utover avtalevilkårene med Diadora får det bare være slik. Dette kan ikke fortsette.

          Det kan da heller ikke være slik vi rett og slett har samlet inn alle spillerne med dårlig balanse i hele tippeligaen? Det kan ikke være annen forklaring.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            Bytt sko

            det er faen ikke rart de får de skoa kasta etter seg.

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              Hater nesten Diadora like mye som jeg hater møkka enga. Skoene er rett og slett ræva. Ikke bare skoene, men dem kommer jo drassende med nye drakter noen uker før seriestart også.

              Helvete! For en drittleverandør!
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                Send disse stinkende skoene tilbake til leverandøren, som mangelfull vare.
                Har spillerne fått sagt sin meining om skoene? Det skulle vært interessant å høre, etter a ha sett de gå på snørre 40-50 ganger ila. en og samme kamp mot erkerivalen.

                Jeg som kun spiller løkkafotball, får lov å bruke bedre sko enn våre proffe spillere, som må bruke noe designermøkk fra Italia. Vi snakker Adidas, med kalveskinn på tuppene. Kan få den mest sluskete bedriftsspiller til å se ut som Maradona.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  Ubegripelig at vi fortsatt har de skoene. Greit at vi har en avtale med møkkaselskapet, men foreslår at gutta skaffer seg noen SKIKKELIGE sko og heller limer på diadoramerket for ikke å bryte reklamebetingelser.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Er det ikke slik at flere av spillerene har byttet fra diadora? Jeg så ihvertfall noen som spilte uten diadora. La merke til det på treninga på fredag og. Uansett hva problemet er så må noe gjøres. Igår var det pinlig å se på, man klarer ikke en enkel vending en gang uten å gå på ratata..
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      Berg tar grep

                      Så har Henning Berg sett det også....
                      Fra nyhetstråden:

                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4259676.ece

                      Kampen som var så glatt ...

                      (LSK – Vålerenga 1-2). Det er ikke bare fjoråret som var bratt for LSK. I går fikk Lunan Ruben Gabrielsen & co. også føle at ting ikke sklir deres vei for tida.


                      Av Per Morten Sødal



                      Poengtørke, skadeproblematikk, dårlig, spill og ikke minst et knallhard kampprogram de neste ukene er bare noe av det som plager LSK for tida. For det er ikke bare manglende ferdigheter som gjør at laget tidvis ser ut som Bambi på isen. Kanarifuglene føler seg ikke akkurat skodd for suksess.
                      Trener Henning Berg er krystallklar på at noe må gjøres med skoene til LSK-spillerne.
                      – Dette går ikke lenger. Enkelte var mer på baken enn på beina. Det kan ikke stå på at vi har for glatte sko. Der er rett og slett uakseptabelt. Dette er den siste gangen vi spiller med så glatte sko.
                      – Hva gjør dere med det?
                      – Det vil bli gjort grep allerede tirsdag. Vi må ha sko spillerne ikke sklir med, sier LSK-treneren krystallklart.
                      LSK-toppscorer'n
                      Hvem slår de målgivende pasningene?

                      Sto ikke på beina


                      Mathis Bolly kom inn for en skadet Bjørn Helge Riise og var et friskt pust. Sammen med Lunan Ruben Gabrielsen slet de på det våte underlaget.
                      – Vi vil ikke si noe om dette, sier duoen først.
                      – Henning Berg fastslår at noe må gjøres nå...
                      – Ja, det stiller vi oss fullt og helt bak. Vi skled hele tiden, fryktelig irriterende, fastslår Gabrielsen og Bolly.
                      Og tenker samtidig på at sesongen er i ferd med å skli ut i en bunnstrid.
                      – Det er ikke bare vi unggutta som må snu dette. Vi må gjøre det sammen. Miksen i laget er egentlig vår styrke, mener Gabrielsen.
                      Disse LSK-spillerne har fått kort
                      Ungdomslinja


                      Berg valgte 17 år gamle Lunan Ruben Gabrielsen framfor rutinerte Vidar Riseth. Han mener en forsvarsfirer med to 17-åringer og 18 år gamle Håvard Nordtveit ikke hadde noe å si for tapet.

                      – Nei, å velge Ruben og Stian foran Vidar var et tøft valg. Men de gjorde på ingen måte bort seg og gjorde en bra kamp. Når det gjelder Håvard står det tross alt Arsenal bak navnet hans.
                      Gabrielsen ble selv sjokkert da han søndag fikk høre at han kom til å starte.
                      – Jeg ble veldig overrasket. Jeg hadde regnet med at han ville foretrekke Vidar i en slik kamp. Men jeg gledet meg og sov godt før kampen, sier han.
                      Om han sov like godt i natt er vel mer tvilsomt. 2-0-målet til "Mos" Abdellaoue var hans. Oppsummeringen var også enkel.
                      – Du har helt rett i at det var en juniorfeil. Slikt skal ikke skje på dette nivået.
                      Skuffelsen gjorde også at han styrtet rett i garderoben etter kampen.
                      – Det var baklengsmålet som satt i. Jeg er veldig skuffet over det og synes kampen ikke gikk mer enn sånn passe.
                      Tre tøffe i vente

                      Med to poeng på fire forsøk og Tromsø (b), Rosenborg (h) og Brann (b) i de tre neste kampene begynner flere og flere i LSK-leiren å prate om fjoråret.
                      Henning Berg ser også den faren.


                      – Det er tøffe kamper og vi har færre poeng enn det vi hadde forventet. Det er klart en del av spillerne har den dårlige opplevelsen fra i fjor i bakhodet.

                      Men det er først og fremst det fotballfaglige som bekymrer LSK-treneren.
                      – Vi har vi heller ikke hatt marginene på vår side. Det hadde vi heller ikke her inne i boksene. De scorer på et hælspark og "Ollies" (Occean) skudd treffer Magnus (Myklebust) på vei mot målet.
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

                        Liker godt at Henning Berg er så tydelig som han er i RB-artikkelen. Bra at noen viser handlekraft 2,5 år etter at spørsmålet for første gang ble formulert på forumet.
                        Vidar Evje

                        Kommentar

                        • Kaizer
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2006
                          • 139

                          Har selv spilt med Diadora sko i en årrekke, det er ingenting i veien med skoene, det har mer å gjøre med løpesett og tyngdepunkt til spillerne å gjøre.

                          Diadora Brasil er en sko god som noen.
                          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Pussig at ikke Glimt sliter med det samme... De spiller i like sko som våre helter.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7055

                              Tidligere har jeg selv spilt med Diadora-sko i et halvt år. Hva skoa het må fuglene vite, men min egen erfaring var at utformingen av innsiden på skoene gjorde at tråkket mitt føltes unaturlig. Ikke at jeg tryna i noen særlig grad, men de var aldri behagelige. Konsekvensen var at jeg heiv drittskoene og kjøpte Adidas.

                              Når så mange av våre spillere sklir rundt som Bambi uke ut og uke inn, er det helt åpenbart at det må ha sammenheng med skovalget. Moral: Bruk Adidas-sko. Eventuelt stjel skoene til Daniel Fredheim Holm, så kanskje spillerne våre til og med klarer å kontrollere hvor ballen går når de sender den fra seg.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Skinke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2007
                                • 3914

                                Fra abcnyheter http://www.abcnyheter.no/node/86997
                                ÅRÅSEN (ABC Nyheter): Henning Berg ville ikke bortforklare gårsdagens tap mot erkerivalen Vålerenga, men han var mektig irritert over at hans egne spillere til stadighet skled på det våte underlaget.

                                Nå skal kamputstyret til spillerne gjennomgås grundig.

                                - Vi kan ikke ha det slik at spillerne ikke klarer å stå på beina under kampene. Jeg vet ikke hva det var, men jeg synes det var merkbart forskjell på hvor ofte våre spillere skled og hvor ofte Enga-spillerne sine ikke karte å holde seg på beina.


                                - Vi blir nødt til å se nærmere på utstyret, og da spesielt skoene som spillerne bruker, når spilleforholdene er som i dag, sa Henning Berg til ABC Nyheter etter kampen.

                                Les også: «Mos» sikret Andresen kjærkommen seier

                                Vanskelig én mot én

                                Berg ønsket ikke å legge all skyld på dårlig sko, men mente LSK-spillerne falt unødvendig i flere viktige situasjoner.

                                - Vi er ikke spillemessig gode nok og får ikke til det vi ønsket på forhånd. For all del, Vålerenga vinner fortjent, men vi kunne både skapt mer selv og unngått unødige sjanser imot om vi hadde stått på bena. Det blir spesielt vanskelig i situasjoner én mot én og hvor man må snu seg brått, fortsatte Berg.

                                - Men har dette noe med rutine å gjøre?

                                - Dette var ikke noe som bare gjaldt de unge spillerne, det var også flere av dem som har vært med en stund som slet i dag.Det er helt umulig å si hvorfor det ble som det ble, men vi er nødt til å sjekke dette, mente Berg.

                                Les også: - Veldig deilig og spesielt

                                Mange skader

                                Lillestrøm har ennå ikke vunnet i årets eliteserie og det plager ambisiøse Berg. Klubbens skadeliste var før kampen lang og etter oppgjøret mot VIF måtte både Bjørn Helge Riise og Stian Ringstad legges til lista. Fra før er viktige brikker som Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen og John Anders Bjørkøy ute.

                                - Situasjonen nå er ikke gunstig med så mange viktige spillere ute med skade. Nå vet vi foreløpig ikke statusen på Riise og Ringstad, men uavhengig av dem så er det ikke bra, fortsatte Berg.
                                Daukjøtt Felt C

                                Kommentar

                                • Eikrem
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2004
                                  • 119

                                  selvfølgelig er det et problem med skoene. Dette var aldri et problem før de tok ibruk diadora skoene, eneste andre forklaringen er at lillestrøm i de siste 2 årene kun har kjøpt spillere født uten balansenerven og at de mere erfarne lillestrøm spillerene har fått operert ut nevnte nerve.

                                  At et toppklubb har godtatt dette i 2 1/2 år er egentlig det eneste mysteriet i denne saken

                                  Kommentar

                                  • skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Pussig at ikke Glimt sliter med det samme... De spiller i like sko som våre helter.
                                    Har du noe belegg for å si at Glimt ikke sliter med det samme? Må innrømme at jeg ikke vanker særlig mye på Glimt-fora eller på noen som helst måte har noe som helst kjennskap til hvordan Glimt-miljøet ser på Diadora-utstyret sitt. Kunne dog vært lurt om Sportsklubben gjorde en viss erfaringsdeling med Glimt før de gjør opp regnestykket i evalueringa av utstyrsavtalen.
                                    Last edited by skotten; 14.04.2009, 15:38. Begrunnelse: Oppdaget en grammatikkfeil av de utilgivelige...

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av skotten
                                      Har du noe belegg for å si at Glimt ikke sliter med det samme? Må innrømme at jeg ikke vanker særlig mye på Glimt-forumer eller på noen som helst måte har noe som helst kjennskap til hvordan Glimt-miljøet ser på Diadora-utstyret sitt. Kunne dog vært lurt om Sportsklubben gjorde en viss erfaringsdeling med Glimt før de gjør opp regnestykket i evalueringa av utstyrsavtalen.
                                      Ikke annet enn at det ble skreket voldsomt på nye sko både på tribunen og på forumet etter matchene på Glimt i fjor.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        En annen faktor som må tilføres, er at LSK har hatt uvanlig mange hjemmekamper i regnvær de to siste sesongene. Jeg har ingen statistikk på dette, men jeg mener bestemt vi var vesentlig mer heldige med været i gamledar.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          En annen faktor som må tilføres, er at LSK har hatt uvanlig mange hjemmekamper i regnvær de to siste sesongene. Jeg har ingen statistikk på dette, men jeg mener bestemt vi var vesentlig mer heldige med været i gamledar.
                                          I gamle dager hadde vi klassespillere som Winsnes, Tore Holm, Mattigoal, Sveinung, Heggestad, Grislingås, Radulovic og Erik Rudi.

                                          Dette var finslepne karer som hadde balansen i orden og holdt seg oppreist selv om de hadde lakksko på beina og det hagla sidelengs.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎