Høsten da alt glipper?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    Høsten da alt glipper?

    Jeg ble alvorlig lei meg da Stabæk utliknet i går. Hadde en good feeling, LSK hadde kommet tilbake og snudd kampen, og vi kunne karret oss opp i ryggen på teten. Istedet ender vi med resultatet ingen ville ha, RBK stikker fra og Start nærmer seg bakfra. Er dette høsten da alt glipper?

    Målsettingen i år var medalje og cupgull - utad. Innad tror jeg ikke vi skal være i tvil om at gull var en ambisjon. LSK stilte med tidenes beste stall, men en blanding av udyktighet, evnen til å svikte når det gjelder og dårlig form på spillere har kostet oss mange poeng denne sommeren og høsten.

    Nå er vi ute av cupen, ute av gullkampen, og bronsekampen kan bli tøff den også. Start er i siget, og har sakte men sikkert krabbet opp i ryggen vår. LSKs høststatistikk er heller ikke den beste de siste årene, så jeg føler meg på ingen måte sikker.

    Så er dette høsten vi mister alt? Ventetida er definitivt ikke over, men et plasetr på såret vil bronse og UEFA-kavl være. Men med det spillet vi har vist i det siste, kan jeg garantere at vi ender på 4. eller 5. plass. Gutta må brette opp ermene flere hakk hvis dette skal ros i land.

    Jeg blir bare så utrolig skuffet over baklengs på grunn av manglende konsentrasjon. Om det ligger feil i organiseringen, i tenningsnivået eller hva, vet jeg ikke, men det kan se ut som om noen i ledergruppa ikke gjør en god nok jobb med å senke skuldrene til spillerne. De virker stresset og nervøse, og går ikke bare ut og "gjør det de gjør på trening" i kamp. De binder seg, gjør feil, og slipper inn mål.

    Det lukter ihvertfall ikke medalje lang vei slik det gjorde før sommerferien.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Var 90 % sikker på at gullet glapp allerede i den elendige sommeren vår.

    Skulle vi vunnet etter de dårlige resultatene måtte vi ha overprestert
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • bøllefrø
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2004
      • 462

      #3
      Men problemet er jo egentlig at en elendig sommer har fortsatt i en like elendig høst. Vi har spilt bra i kamper mot Brann og Vålerengen, men når vi virkelig skulle sette støtet har vi feilet.

      Egentlig skulle vi hatt en god sjanse - Brann har kollapset og RBK lå håpløst langt bak oss helt til godt ut etter sommerpausen. Tidenes sjanse til gull mener jeg.

      Hvorfor svikter vi da nok en gang? Jeg er sikker på at dette ligger mer i spillernes hoder enn i beina. De er mer enn gode nok.

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        #4
        Skal jo ikke mer til da, enn at Brann taper mot Odd i kveld (selv om jeg finner det lite trolig), så er vi faktisk med å kjemper om sølvet....men da må gutta på banen heve seg flere hakk. Ellers kan både Start og Stabæk kødde det til.



        KimFL

        Kommentar

        • pal
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 422

          #5
          Her er et dikt (kommer egentlig litt seint):

          Det er den drømmen

          Det er den drømmen vi bærer på
          at det vidunderlige skal skje,
          at det må skje -
          at Rosenborg-målet skal åpne seg,
          at Brann-målet skal åpne seg,
          at våre motstanderes mål skal åpne seg,
          at våre gutter skal skyte -
          at drømmen skal åpne seg,
          at vi ved serieslutt skal gli inn
          i en gullrus vi aldri tidligere har opplevd

          (fritt etter Olav H. Hauge)
          hilsen pål

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Nesten like vakkert som originalen. Jeg nekter å oppgi drømmen før den er umulig å oppnå. Regnet litt på kampresultater i dag, og det ser slett ikke umulig ut.

            Kommentar

            • pal
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 422

              #7
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Regnet litt på kampresultater i dag, og det ser slett ikke umulig ut.
              Jo. Har du et regnestykke?
              hilsen pål

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Opprinnelig skrevet av pal
                Jo. Har du et regnestykke?
                Gå inn på Aftenpostens tabellkalkulator og lat som alt går Fuglas vei.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Da må følgende skje.

                  RBK og Brann taper om 14 dager ( ikke heeelt usannsynlig, borte mot Hamkam og Lyn)

                  Brann slår RBK (evt uavgjort)

                  Vi vinner begge våre neste kamper

                  Stilling

                  Brann 46
                  RBK 45
                  LSK 43

                  Vi må selvsagt vinne de to siste også, samtidig som Brann roter bort fire poeng og RBK roter bort tre poeng på de siste to kampene.

                  Kort fortalt kan RBK maksimalt ta tre poeng til på de fire siste kampene, mens Brann kan ta maksialt fem poeng. Og vi må vinne resten. Akkurat det siste er det ingenting som tyder på at vi gjør. Tipper vi går på en smell allerede mot Sandefjord. Man må være superoptimist dersom man skal ha troen.

                  Tror vi må være veldig fornøyd med bronse. Dersomv vi ikke vinner, vil vi få vinneren av Stabæk og Start oppi rævva. Så LSK må først og fremst sikre medalje og e-cup. Vi har vel i realiteten ikke fortjent bedre enn det sånn som det har utviklet seg.

                  Kommentar

                  • Guling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 484

                    #10
                    Sitter her i natten, og har bestemt meg for å synse litt rundt tabellsituasjonen vår.


                    Gullet har jeg definitivt gitt opp, og ettersom Brann vant i kveld, så ser jeg nedover på tabellen.

                    Vi har Start 4 poeng bak oss, fulgt av Vålerenga og Stabæk bare ett poeng bak Start. Og plutselig, mtp formen vi er i nå, er jeg utrolig glad for at vi bare har fire kamper igjen å rote bort bronsen på...

                    For å ta det positive først: Disse lagene kommer til å ta poeng fra hverandre. I neste serierunde møtes Stabæk og Start, i runden etterpå møtes Vålerenga og Stabæk.

                    Vi har igjen én kamp av typen "denne kan vi bare ikke klare å tape," og det er mot Tromsø. På Åråsen. Og hva ville vært mer typisk enn å gå på en skikkelig møkkakamp her? Ville ikke vært første gangen det skjedde hjemme mot TIL... Likevel budsjetterer jeg med tre poeng her.

                    De andre kampene er vidåpne sånn som jeg ser det; Sandefjord borte, Odd borte og Lyn hjemme. Hvis vi sier at vi får en 1-1-1-statistikk på disse kampene og vinner Tromsø-kampen står vi med sju poeng totalt på de fire siste. Det vil si at de tre lagene bak oss må vinne alle sine fire kamper for å ta oss igjen; selv ikke for Start holder det med 3-1-0.


                    Min konklusjon: Dersom vi vinner hjemme mot Tromsø og river med oss noen poeng herfra og derfra i de tre andre kampene, så har vi sikret bronsen. Start har ikke et altfor vanskelig kampprogram igjen, men Tippeligaen er så jevn at jeg tviler på at de vinner alle fire, og de får det garantert hett på Nadderud og Alfheim.

                    Her er de resterende kampene til LSK, Start, VIF og Stabæk:

                    SIF-LSK
                    LSK-TIL
                    Odd-LSK
                    LSK-Lyn

                    Stabæk-Start
                    Start-SIF
                    TIL-Start
                    Start-Odd

                    Stabæk-Start
                    VIF-Stabæk
                    Stabæk-Molde
                    H-K-Stabæk

                    Molde-VIF
                    VIF-Stabæk
                    SIF-VIF
                    VIF-TIL



                    Guling - med bronse i sikte.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #11
                      Drtitviktig at det blir E-cup, og ikke minst at ikke den råtne kokosklubben Start sniker seg forbi på tampen.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • lega66
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2006
                        • 57

                        #12
                        nå syns jeg Lillestrøm har hatt nok uflaks. alt glipper når det ikke skal.

                        :lsk:
                        http://www.youtube.com/watch?v=JtZ68gBz8S8

                        Kommentar

                        • bøllefrø
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2004
                          • 462

                          #13
                          Henter fram denne her igjen siden vi ligger (foreløpig) fjellstøtt på 3. plass, men med bl.a. Engen halsende bak oss. Nå kun 3 poeng bak.

                          Jeg synes jeg ser flere svakhetstegn enn plusser for tiden. Blant annet at Koren gjemmer seg mer og mer bort, er et problem. Når Kasey heller ikke viser seg som en "hærfører" (og da tenker jeg ikke bare på straffen), Kippe ikke tar tak, og Søgård gjemmes bort på venstrekant, ser jeg faresignalene utrolig nærme.

                          Jeg har absolutt ingen god feeling på bronse i år. Vålerengen er i sterkere form, og er bare 3 poeng bak. Tromsø hjemme blir ingen lett match, og det virker egentlig som om gutta ha gitt opp sesongen. Det er ihvertfall stor manko på innsats og glød når det egentlig gjelder som mest.

                          Noe er gått feil. Alvorlig feil i år. Mitt tips er at dersom vi ikke klarer medalje i år, vil det skje noe på Åråsen, og det er egentlig ikke noe rart. Skulle vi klare dette her, er sesongen akseptabel - hverken mer eller mindre.

                          I 2006 skulle vi ta medalje og vinne cupen. Målet ble oppjustert til gull på sommeren.

                          Status er at vi røk ut av cupen, og i beste fall kan vi klare 3. plassen i serien. Jeg må si at jeg ikke er helt fornøyd med dette, hverken i forhold til målene i vår eller på sommeren.

                          Men det mest frustrerende er at den innsatsen som preget tidligere årganger (sist sett i 2001), er som blåst ut av laget.

                          Kommentar

                          • hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 421

                            #14
                            Tror hovedgrunnen til at det går så dårlig om dagen er alt grumset. Det er ganske mange usikkerhetsmomenter i klubben, noe som kan ha en del å si for prestasjonene på banen:

                            - Mifsuds ønsker om å dra
                            - Myklebust's ønsker om å dra
                            - Koren's usikkerhet
                            - Occean's dårlige sesong (reddningsmannen som sitter på tribunen)
                            - Wehrmann som vil vekk, så vil han det plutselig ikke alikevel etc.
                            - Khaled Mouelhi er vel ikke helt fornøyd tenker jeg, men han virker da sindig og ekstremt tålmodig.

                            Etter min mening, så minner dette mest om tiden da Arne ledet laget på oppsigelse. Har blitt vel mye mediaomtale synes jeg.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #15
                              Vil Myklebust dra?
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • bøllefrø
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2004
                                • 462

                                #16
                                Men da mener jeg at det er gjort en ganske dårlig jobb internt hvis det er så mye småmurring. Her må ledelsen inn og snakke med hver enkelt og:

                                1. få lukket kjeften til alle som er ute i media
                                2. få alle til å opptre profesjonelt og gi 110% mens de har den gule drakta på

                                Hvis ikke disse to enkle tingene kan etterleves, er det bedre å sende folk på dør og konse om de som vil gi 100%. For hvis noen begynner å gi 90% sprer det seg fort i spillergruppa. Hvis disse "noen" er 5-6 spillere, er det døden for et fotballag med ambisjoner.

                                Men dette er - igjen - en sak ledelsen skulle ha sett. Det var de som prioriterte å ha f.eks. Mifsud her for "å vinne gull", og da må de vite at det er en situasjon som man må hanskes med.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2320

                                  #17
                                  første gang jeg også hører dette. men det er vel ingen overaskelse.
                                  synes vi kan ev burde, eller prøve han på kant.
                                  det er nok ikke mer murring eller snakk i kulissene på åråsen enn andre steder. alle lag har spillere som er på vei børt eller ønsker seg på vei bort, og selvsagt er ingen fornøyd med å benke. synes allikevel mykle har fått altfor liten tillit iår. det kan dog forsvarsvares at miffe spiller, ettersom han også er toppscorern vår, og han klarer faktisk det nesten ingen andre a spillererne vår gjør. mykle's problem er vel at han ikke er så målfarlig heller.

                                  Kommentar

                                  • larsbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1028

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Vil Myklebust dra?
                                    det sier jeg og! har aldri hørt noe om det! Det hadde vært sinnsykt dumt for oss og av han for neste sesong m jo bli hans sesong! Trodde egentlig det skulel bli i år men så ble jo occean kjøpt!

                                    Vi får jo også Diomande neste år men han får jo ikke spilt hele tida pga. 2utenfor EU.

                                    Kommentar

                                    • Raskolnikov
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1452

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av sverdfisk
                                      det sier jeg og! har aldri hørt noe om det! Det hadde vært sinnsykt dumt for oss og av han for neste sesong m jo bli hans sesong! Trodde egentlig det skulel bli i år men så ble jo occean kjøpt!

                                      Vi får jo også Diomande neste år men han får jo ikke spilt hele tida pga. 2utenfor EU.

                                      Magnus Myklebust konkurrerer ikke med Olivier Occean, men med Michael Mifsud. Kjøpet at OO har ingen sammenheng med at MM har fått lite spilletid i år. Ser vel ganske lovende ut for at MM får mer spilletid neste år med Mifsud på vei ut porten. Det er jeg personlig veldig glad for.
                                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2886

                                        #20
                                        håper virkelig at myklebust får spille mye neste år. er skammelig hvis vi lar han gå eller ødelegger han ved at han blir sittende på benken som i år. han må jo selvfølgelig prestere også da
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎