Lurt og bedratt av Rösler som lovte gull

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1223

    Lurt og bedratt av Rösler som lovte gull

    det er sånn jeg føler det etter at Rösler for en tre ukers tid siden gikk ut og lovet oss gull. Det var akuratt sånn jeg mistet tilliten til julenissen i sin tid også.

    :lsk:
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #2
    håpløs overskrift i denne tråden. Røsler må finne seg i kritikk, men det er fint hvis kritikken kan være litt konkret og begrunnet og konstruktiv.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1223

      #3
      jeg vet bare hva vi ble lovet og det var gull, ikke noe annet. At Rösler og Halle i dag igjen er ute i pressen og legger skylda på individuelle feil for at gullet glipper gjør meg bare oppgitt.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        jeg vet bare hva vi ble lovet og det var gull, ikke noe annet. At Rösler og Halle i dag igjen er ute i pressen og legger skylda på individuelle feil for at gullet glipper gjør meg bare oppgitt.
        Individuelle feil gjort av spillere de tar ut, og bruker på helt andre plasser enn der de egner seg.

        Uwe burde ta litt selvkritikk ala tidligere næringsminister Eriksen. På tide å pakke sammen smykkeskrinet.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          #5
          Hvis det er slik at gutta begynte å miste trua på gull før kampene mot Molde og Stabæk så er det klart Uwe gjør rett med å si at vi tar gull.Hvis Uwe da sier seg enig med spillerene har vi tapt før vi har prøvd.

          Det finnes to typer medieutspill.

          1.Medieutspill tiltenkt informasjon til supporterene og fotballnorge generelt.

          2.Medieutspill kun basert på taktikk og vårt lags beste.

          Dette gull utspillet til Røsler var det vi kan kalle en klar nr.2.
          Hvis noen satt hjemme i sofa`n sin å trodde at nå blir det gull bare fordi Uwe sier det på Tv er det enkelte ting man har gått glipp av.

          Jeg tror rett og slett det var Uwe`s siste forsøk på å ta gullet.Når dette ikke fungerte og vi tapte i Molde stod det kun igjen som et forsøk.Ikke noe forsøk på å lure oss i KFL og resten av fotball Norge men å få spillerene til å innse at dette er mulig.

          Kommentar

          • KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

            #6
            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            det er sånn jeg føler det etter at Rösler for en tre ukers tid siden gikk ut og lovet oss gull. Det var akuratt sånn jeg mistet tilliten til julenissen i sin tid også.

            :lsk:
            Hæ?? Finnes ikke julenissen?

            Men seriøst....er litt forskjell på å si i media at man er med i gullkampen, og at det er 100% sikkert at gullet havner på Åråsen.


            mvh
            KimFL

            Kommentar

            • GulMann
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2006
              • 43

              #7
              Klager ikke over det Uwe har her sagt.
              Glimmrende og godt å ha en trener som tør være optimist,
              og gir uttrykk for dette.

              Hvis dette er for stort press på de 11 på banen er de ikke proffe nok.
              takler man ikke å høre at man kan ta gull , så vi vi aldri kunne gjøre dette.

              Stående aplaus til Uwe som sa det mange ønsket å håpet han ville si.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1223

                #8
                Opprinnelig skrevet av GulMann
                Klager ikke over det Uwe har her sagt.
                Glimmrende og godt å ha en trener som tør være optimist,
                og gir uttrykk for dette.

                Hvis dette er for stort press på de 11 på banen er de ikke proffe nok.
                takler man ikke å høre at man kan ta gull , så vi vi aldri kunne gjøre dette.

                Stående aplaus til Uwe som sa det mange ønsket å håpet han ville si.
                når Rösler kom med gull utspillet sitt så var det dagen etter lyn kampen som så håpløst ble til uavgjort i sluttsekundene. Etter den kampen begynte det å murre blant LSK fans og gamle LSK profiler etter håpløse taktiste disposisjoner på slutten av kampen. Så jeg ser heller Röslers utspill som et forsøk på å snu negativt fokus fra seg selv over på noe annet. Kanskje ikke så dumt den dagen men det blir raskt patetisk når man ser at elendigheten fortsetter. I dag igjen er tyskeren ute i avisene og legger skylda på spillerene sine feil som unnskyldning for at gullet glipper. Å skylde på spillerne kan man gjøre en gang eller to men han som leder må snart skjønne at det er hans oppgave å ta ansvar og rette opp ting som gjentar seg gang på gang. Hvis ikke Rösler snart begynner å plassere ansvaret hos seg selv så kan han bare pakke sammen og dra, for det er grense for hvor lenge spillere har tillit til en leder som tyr til ansvarsfraskrivelse gang etter gang.
                Last edited by maxpayne; 02.10.2006, 16:32.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #9
                  Tror enkelte her overvurderer våre spillere. Vi har en del begrensninger i laget, og vi gjør til tider feil som er så grove at det ikke en gang er akseptabelt på en kamp for 14-åringer. Annet enn å trene spillerne individuelt ferdighetsmessig synes jeg det er vanskelig å klandre Uwe, da spillsystemene hvert fall i hjemmekampene fungerer meget bra. Vi har presset i store deler av kampene, og at vi ikke tar feks Stabæk handler mer om personlige feil. Jeg støtter likevel at taktikken på bortebane må jobbes med, jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne spille på akkurat samme måte borte som hjemme. Det er nettop dette Rosenborg gjør, og det er dette de har lykkes med i alle år. Grunnen til at det kanskje kan se forskjellig ut er vel at de andre lagene som regel legger seg mer bakpå på Lerkendal enn når de spiller hjemme. Jeg synes vi blir for feige borte, her har vi mye å lære.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #10
                    Det som etter min mening har ødelagt årets sesong i tippeligaen er Royal League. Vi var godt trent på galt tidspunkt av sesongen, og nå er spillerne slitne, og det skjønner jeg godt. ikke uten grunn at vi slipper inn mange mål på slutten av kampene. Eneste positive med den turneringen er pengene.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                      Eneste positive med den turneringen er pengene.
                      Og noen legendariske borteturer.

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Og noen legendariske borteturer.
                        Sant det, men hva er viktigere da, legendariske borteturer eller ett lag som bør kjempe om gull istedet for bronsje?:lsk:

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Serbern
                          Eneste positive med den turneringen er pengene.
                          Ja hvis man må leite etter noe, så er det vel det. RL betyr null, niks og nada sportslig - pokalen ligger åpen for det laget som er villig til å satse, tro de er bedre enn de er og holde humøret oppe hos sultefora supportere...oooppsss....høres ut som et lag jeg kjenner godt....
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #14
                            Utspillet til Rösler tolket jeg utelukkende for å få gutta opp igjen etter å ha tapt flere poeng/cupavansement i slutt minuttene. Ikke noe annet. Vi hadde kamp mot kamma kun noen dager unna og det var viktig å løfte guttene litt fram mot den kampen.


                            Etterpå gikk jo både Tørum og Mjelde og "lovte" gull. Så to av tre må jo ta feil

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Ja hvis man må leite etter noe, så er det vel det. RL betyr null, niks og nada sportslig - pokalen ligger åpen for det laget som er villig til å satse, tro de er bedre enn de er og holde humøret oppe hos sultefora supportere...oooppsss....høres ut som et lag jeg kjenner godt....
                              Makan! Nå trenger du virkelig å få deg noe, korstoget ditt begynner å bli patetisk. Ta deg en pause fra forumet, det vil antageligvis gjøre deg godt.

                              Når det gjelder RL så sier spillerne selv at de likte veldig godt å være med i turneringen. Det var høy klasse over motstanderen og man fikk god internasjonal matching. Det samme forteller Solbakken om hans erfaringer i RL med FCK.

                              Det er trist at selverklærte LSK-supportere disser RL og skaper negative assosiasjoner rundt en turnering som ga oss sportslig opptur og en fin økonomisk gevinst. I tillegg til bra turer gjennom vinteren.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Makan! Nå trenger du virkelig å få deg noe, korstoget ditt begynner å bli patetisk. Ta deg en pause fra forumet, det vil antageligvis gjøre deg godt.

                                Når det gjelder RL så sier spillerne selv at de likte veldig godt å være med i turneringen. Det var høy klasse over motstanderen og man fikk god internasjonal matching. Det samme forteller Solbakken om hans erfaringer i RL med FCK.

                                Det er trist at selverklærte LSK-supportere disser RL og skaper negative assosiasjoner rundt en turnering som ga oss sportslig opptur og en fin økonomisk gevinst. I tillegg til bra turer gjennom vinteren.
                                Det er positivt for de danske lagene for de er midt i sesongen sin, mens de norske og svenske akkurat er ferdige, og på våren er midt i oppkjøringen til ny sesong. At spillerne likte å være med da skjønner jeg jo, men hvor bra er det for de samme spillerne nå? Vi var på topp på feil tidspunkt av sesongen, og det tror jeg er RL sin feil... hvis du skjønner hva jeg mener..

                                Kommentar

                                • Sem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2005
                                  • 1626

                                  #17
                                  Det er krevende å skulle være på topp et helt år, og i tillegg satse på alle fronter (RL, serie, cup og InterTOTO). Når hadde vi muligheten til å få grunntreninga vår? Det var mange positive aspekter ved RL-deltakelsen vår, men kanskje det kan ha gått ut over serieformen? Jeg tror det.

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Sem
                                    Det er krevende å skulle være på topp et helt år, og i tillegg satse på alle fronter (RL, serie, cup og InterTOTO). Når hadde vi muligheten til å få grunntreninga vår? Det var mange positive aspekter ved RL-deltakelsen vår, men kanskje det kan ha gått ut over serieformen? Jeg tror det.
                                    Det er det jeg tror også. Og det blir akkurat det samme neste år med UEFA-cupen istedet for intertoto. Derfor tror jeg RL bør nedprioriteres. Spill med b-laget og håp på det beste..:lsk:

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Sem
                                      Det er krevende å skulle være på topp et helt år, og i tillegg satse på alle fronter (RL, serie, cup og InterTOTO). Når hadde vi muligheten til å få grunntreninga vår? Det var mange positive aspekter ved RL-deltakelsen vår, men kanskje det kan ha gått ut over serieformen? Jeg tror det.
                                      Her tror jeg at man er ute etter å finne forklaringer på hvorfor LSK ligger på en skuffende 3. plass.

                                      LSK hadde halvannen måned i vinter hvor man drev med ren grunntrening. Deretter en pause fordi det var kamper i RL, for så å fortsette sesongoppkjøringa.

                                      De fleste ligaer i europa har ikke fem og en halv måned med sesongoppkjøring sånn som vi har i Norge. Spillerne klarer å være på topp i 9 av årets 12 måneder, ellers er det treningsopplegget vi driver med her i landet helt ute å kjøre. Og med tanke på Uwes erfaring som spiller i land som Tyskland og England, så er det lite som tilsier at han ikke har kunnskaper om hvordan man kan trene seg god uten nesten et halvt år uten obligatoriske kamper.

                                      Og jeg er ikke enig i at LSK har noen stor formsvikt. Spillerne orker mye, det har vi sett i så og si samtlige kamper denne høsten. Selv med 10 spillere på banen i møtene med Lyn og Start, så var det LSK som hadde det meste av initiativet i kampen.

                                      Problemet ligger først og fremst i et par småting.

                                      Vi blir utrolig hardt straffet for personlige feil. Det er faktisk oppsiktsvekkende hvor få sjanser motstanderen trenger for å score mot oss.

                                      Vi har ikke vært gode nok offensivt. Både med hensyn til å omsette sjanser til mål og det faktum at vi nok mangler noe offensivt mønster i forhold til å skape enda flere sjanser. Spesielt i kamper hvor vi blir jagende en utligning.

                                      Uwe må definitivt jobbe med det at spillerne må bli enda mer aggressive innenfor sekstenmeteren, både vår egen og motstanderens. Samt at vi må fylle på med mer folk, ta mer risiko når vi angriper.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Sem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2005
                                        • 1626

                                        #20
                                        Klart det er snakk om å finne årsaker, men jeg tror det kan være noe i det.

                                        Det er ikke vanlig for et lag i Norge å ha en så lang sesong, og jeg tror det kan være noe av årsaken til at vi ikke gjør det fullt så bra som ønska.

                                        Allikevel er vi jo nå på vei til å etablere oss i toppen av Tippeligaen. Det er jo lenge sida vi har vært et stabilt topplag. Det setter jeg stor pris på at vi nå ser ut til å være.

                                        Jeg regner selvsagt med at ledelsen visste hva de gjorde da de satsa på alle fronter (med en veldig brei stall), men jeg tror kanskje det kan ha vært litt overambisiøst.

                                        Kommentar

                                        Working...