Grue seg til neste sesong tråden.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Grue seg til neste sesong tråden.

    Uten betydelige forsterkninger ser jeg mørkt på neste sesong.

    Koren og Mifsud forsvinner.
    Occean er en flopp.
    Kasey får ikke tillit og vil ut.
    Heinz er en middelmådig keeper.
    Danskepølsa er en flopp.

    Håpet er at Myklebust får tillit og blomstrer og at Occean finner tilbake
    fjorårs formen(og vinter formen).

    Status:

    Ny keeper.
    Ny venstreback. (Shane er ikke bra nok)
    Ny dekning høyreback.
    Midstopperene er jeg fornøyd med, der er vi blant landest beste. Når vi i tillegg har LBF ventende er det ingen problemer.
    Ny kreativ midtbane. (Koren)
    Ny defansiv midtbane (Kasey)
    Ny spiss (Mifsud/Occean)

    Jeg vil heller at vi kaster ut Mouehli en at Kasey drar, men Kasey drar vel kanskje uansett siden det ser ut til at vi signerer Diomande.
    Spørsmålet er hvor mye tillit han får i første sesong.

    Uten vesentlige forsterkninger bare ler jeg av gullmålsetningen, og vi må kjempe for RL plass i 2007/2008.

    Uansett satser jeg på full pott neste sesong. 26 liga kamper, og alle RL/Cup kamper.
    Last edited by iL; 04.10.2006, 13:13. Begrunnelse: ooops lei feil, Shane er seff venstre
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Mye tullprat der, gutten min. Shane er god nok, og han er ikke høyreback. Faktisk er han ganske nære ved å ha vært vår mest stabile spiller, og utvilsomt en av seriens beste venstrebacker. Husker ikke sist han spilte en direkte dårlig kamp. Videre tillit, videre utvikling. Plasseringsproblemene er blitt mer eller mindre borte, og det er en fantastisk prestasjon når man ser på at han har hatt defensivt ansvar for HELE venstresida i stort sett hver eneste kamp ettersom vi ikke spiller med venstreving.

    Heinz er overhodet ikke middelmådig, det er en grov overdrivelse. Han har hatt ekstreme matchvinnerredninger i flere kamper i år, men mangler litt på konsentrasjon. Tenk så over de problemene han hadde da han kom; med dårlig distribusjon og tendens til å bokse for mye. Et år, det var i boks. Når det er sagt ser jeg heller Thomas Myhre eller Espen Johnsen på laget enn ham, men det må være noen på det nivået for å rokke ved ham.

    Kasey har vi nesten ikke brukt i år, så i forhold til årets sesong blir ikke det et savn, og Espen vokser seg snart inn i himmelen med den utviklingen han har hatt. Trenger bare mer tro på seg selv med ballen i beina, så blir det mer enn bra nok. I tillegg kan rambekk og Kalle spille der, så det er unødvendig å legge ressurser i å hente noen ny spiller inn dit.

    Koren er sykt god individuelt, men han er blitt for viktig, en spiller som er større enn laget, og som lagkammeratene stoler alt for mye på i vanskelige situasjoner. Med en mindre fiks og mer arbeidsom offensiv midtbanespiller, altså kalle, som ikke er mindre kreativ eller skuddsterk kommer ikke savnet av ham til å bli så stort som alle tror. I tillegg kommer det inn en ny spiller i denne rolla for å gi konkurranse, og dermed er ikke det et problem lenger.

    Hva spissene angår har jeg ingen som helst tro på at OO kommer til å forbli en flopp, han trenger bare en god kamp og et par mål, så er han i gang igjen. Avslutningene mot Brummundal hadde ikke Schmeichel tatt heller, og i RL var han turneringas beste spiller. Han kommer, og det gjør Myklebust også. I tillegg har vi Diomande, men han kommer nok ikke til å spille noe særlig.

    Danne har spilt et par elendige kamper, men har i de to siste kampene vært trygg og god, og har muligens begynt å forstå at her til lands spiller vi ikke kjerringfotball, og vi dribbler ikke på egen fem-meter, og slår heller ikke stikkere flatt ved eget cornerflagg. Gi ham tid, du spiller ikke 250 kamper for Brøndby uten å være jævla god. Kali er i følge hva jeg har hørt en solid backup, så ta det litt med ro. Alt er ikke svart, og vi kommer ikke til å savne miffe heller. Han har ikke vært i nærheten av like god som i fjor, jobber ikke på langt nær like godt lenger, og vinner ikke like mange dueller som før heller. At han scorer magiske mål her og der er vel og bra, men 10 mål for en spiss som ham er ikke nok. Han er god for 20, men gidder ikke. Mykle gidder, og hadde scoret like mange med like mye spilletid. Det er jeg beinsikker på.

    Alt er overhodet ikke svart, og jeg har en følelse av at vi kommer til å få se et lag som fungerer utrolig mye bedre med en gang stjernene drar. Det er nemlig det, at med to slike spillere som kan gjøre det utrolige slapper resten av lagkammeratene mere av, uten dem må alle hevde seg og vi kommer til å se at drittmål som følge av idiottabber blir kraftig redusert, mens lagmaskineriet kommer til å fungere mye bedre. Tro meg.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Status:

      Ny keeper.
      Ny venstreback.
      Ny dekning høyreback. (Shane er ikke bra nok)
      Midstopperene er jeg fornøyd med, der er vi blant landest beste. Når vi i tillegg har LBF ventende er det ingen problemer.
      Ny kreativ midtbane. (Koren)
      Ny defansiv midtbane (Kasey)
      Ny spiss (Mifsud/Occean)
      Ny keeper: Otto Fredrikson eller Thomas Myhre

      Venstreback: Danton holder ok nivå neste år velger jeg å tro, kan også bruke Rambukk(PSA som stopper).

      Ny dekning høyreback. (Shane er ikke bra nok) Må si meg enig.

      Ny kreativ midtbane. (Koren) Håper fortsatt Koren blir, men vi kan jo kanskje signe L.I.Strand vis TIL rykker ned? har trua på han i nye omgivelser.

      Spisser: Occean, Sundgot, Diomande og Sigurd Rushfeldt/Peter Ijeh (vis TIL eller Viking rykker ned og ikke RBK stikker av med de)

      Begynner vi å nærme oss da?

      Legger til grunn at Husar, Mykle og Diomande (eller Kiko/Kasey) blomstrer neste år+ ett par lure kjøp av Fjøra.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        #4
        Veldig negativ du var da! Jeg mener vi vil se at :
        *Mifsud forsvinner
        *Wehrman forsvinner
        *Koren signerer ny toårs
        *Moelhi kanskje forsvinner
        *Påsan forsvinner

        Da har vi følgende lag for neste år p.t.:
        Müller
        Danton-Kippe/PSA-Rambekk-Shane
        Søgård
        Riise Husàr
        Koren
        Sundgot/Occean - Diomande/Myklebust

        ...her mener jeg vi kanskje trenger ny keeper, en eventuell backup på venstreback som vil være god nok til å konkurrere reellt med Shane, et defensivt anker som vil kunne konkurrere ditto med Søgård og eventuelle forsterkninger på flankene. Jeg håper vel helst at Kiko blir, og etablerer seg som en sentral midtbanestrateg for oss, men har en magefølelse på at han forsvinner i løpet av vinteren.

        Thomas Myhre vil vekk fra Charlton, kan han være en mann for oss? Andre forslag har jeg ikke, men Fjøra og Rösler har garantert flere mann i kikkerten. De har sagt at LSK skal signe èn toppspiller hvert år, og det stoler jeg på at de får til.

        Dette laget (med en klar forutsetning om at Koren blir hos oss...ellers må vi ha en solid forsterkning på hans plass) skal være godt nok til å kjempe om medaljer. Men antakeligvis ikke gull, det skal jeg være enig i. Imidlertid er en Thomas Myhre mellom stengene verdt sin vekt i gull. Han ville kunne være mannen som fjerner mange av sure poengtapene vi har hatt i år, i vår favør.

        Objektivt mener jeg vi også trenger forsterkninger i midtforsvaret. PSA har slitt med å finne formen han hadde i vinter, Kippe og Rambekk fungerer ikke optimalt sammen. Og så håper jeg Myklebust blomstrer til neste år. Uwe kan kritiseres for å ikke ha gitt ham mer matching i år, synes jeg. Han er vel 21 år nå, og det er ikke akkurat purungt lengre, i fotballsammenheng. Jeg tror 2007 kan bli et make or break-år for ham i LSK.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          #5
          Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
          Når det er sagt ser jeg heller Thomas Myhre eller Espen Johnsen på laget enn ham, men det må være noen på det nivået for å rokke ved ham.
          Syns du skriver et meget godt innlegg. Er enig med stort sett alt du skriver og det er deilig at ikke alle konsekvent skal nedvurdere alle spillerne vi har. Det eneste jeg er uenig i er at Espen Johnson ville vært en forsterkning. Greit, han er strålende på streken, men det stopper der. Heinz er klart bedre med beina(ja, tenk det) og i feltet. Når det gjelder Thomas Myhre stiller saken seg annerledes. Hvis han er aktuell så mer enn gjerne.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • krisruds
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 839

            #6
            Opprinnelig skrevet av iL
            Ny venstreback.
            Ny dekning høyreback. (Shane er ikke bra nok)
            Midstopperene er jeg fornøyd med, der er vi blant landest beste. Når vi i tillegg har LBF ventende er det ingen problemer.
            Ny kreativ midtbane. (Koren)
            Ny defansiv midtbane (Kasey)
            Ny spiss (Mifsud/Occean)

            Jeg vil heller at vi kaster ut Mouehli en at Kasey drar, men Kasey drar vel kanskje uansett siden det ser ut til at vi signerer Diomande.
            Spørsmålet er hvor mye tillit han får i første sesong.

            SHANE: Så vidt jeg veit spiller Shane venstreback? Etter min mening har Shane kanskje vært oppimot lillestrøms beste spiller i år, bak koren og mifsud noen kamper. Det er jo såklart lett og si dem er best pga de er dem som putter måla, men mener Shane er tett opp mot lagets beste iår. Sjelden jeg føler meg så trygg på en spiller. (veit han dreit seg ut i kr,sand, men alle kan vel den en gang.)

            DANTON: Danton er jeg helt enig at er svak, men får se hva som skjer i løpet av vinteren, kanskje bra trening i vinter kan få han i bedre form. Men så langt denne sesongen har vi faktisk en landslagsspiller på høyereback som ikke spiller der, for han spiller stopper. Mener vi kunne ha spilt med Rambekk - PSA -Kippe - Shane iår. Hvis skader så klart må vi stokkeom.

            KOREN: Hvis ikke koren blir, noe så klart vi håper på, så synes jeg faktisk Arild gjør en strålene jobb som den litt fremstrukkende spissen, han er faktisk bedre der enn som rein spiss, men hvis vi skal bruke han der må vi ha en vestre ving som er mer ving enn det vi har spilt med til nå i år. Også en litt mer ballfordeler enn det Espen er. (men tror du ikke Espen har starta med og strø seg om med mange krempassninger a?? )

            KASAY: Håper for gudt skyld han får bli i klubben. jeg vil 1000 ganger mer bruke han enn Kiko, kiko veit man jo aldri hva gjør, Kasay veit vi hvertfall aldri tar seg dårlig med tid. han slår mange dårlige passninger, som alle veit, men hvis men ikke prøver på det vanskelige så er det sjelden krempassningene sitter. Man skal også hsuke på at det ikke alltid er passningsleggeren sin skyld at passninger blir dårlig, hvertfall ikke på et lag som har en spillestil. mange faktorer så slår inn. (gjelder selvsagt de passningen som skal være vanskelige.)

            MIFSUD/OO: Vi har mister myklebust, vi har Arild og OO. Kanskje vi kan trenge en til her. Men får vi ikke Diomande til neste år da? har ikke fått med meg helt hva som har skjedd der.?.? Eller kan ikke han spille spiss? bare midtbane?
            krisruds medlem av KFL siden 1996


            OI OI OI nå har vi det morro :)

            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

            Kommentar

            • e.d
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 688

              #7
              Jeg er ikke bekymret for neste sesong.
              Vi har 3 gode midtstoppere. Shane har spilt stabilt og godt og blitt bedre og bedre defensivt.
              Mener vi trenger en rask og offensiv høyreback ala. Stoffe..Jeg mener Danton ikke er god nok og at han bør skiftes ut.

              På midtbanen har vi Rise, Søgård og Wehrman som bankers. så er jeg enig i at vi trenger en kreativ midtbanespiller.
              Moheli er etter min mening ikke god nok og bør skiftes ut.

              Fremme i angrep kan jeg ikke vente nok på å se Myklbebust og Occean i ro og fred finner sammen. Og blir Norges nye superpar.

              Har ikke glemt Sundgot, men tipper han blir back up for offensiv midtbanemann/angrep. tipper det ikke er helt usannsynlig at han blir solgt heller siden Lillestrøm ville kvitte seg med ham før årets sesong.
              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Venstreback: Danton holder ok nivå neste år velger jeg å tro, kan også bruke Rambukk(PSA som stopper).
                Ikke minst Cyril Kali. Med hurtighet, hodestyrke og bra ballbehandling bør han være framtidas back. Med et litt jevnere prestasjonsnivå ligger han flere mil foran Danton. Samtidig er Danton nyttig å ha med sin rutine og forbilledlige innstilling. Dekningen på midtstopperplass ser utmerket ut, nå også kanskje med to talenter i bakhånd (Bergan-Foss og Berntsen.) Med Shane som aldri har spilt bedre i LSK-trøya og Husár inn, som både kan spille back og flanke, ser venstrebackplassen greit bemannet ut og forsvaret yttligere forsterket ut både når det gjelder hodestyrke og hurtighet med Kali (og evtentuelt Husár). Tror forsvaret til neste år vil være se holdbart ut, spesielt hvis Kali slår ut i fullt spir. Høyrebackplassen har jo vært et sårt punkt siden Stoffe dro, og Cyril, hvis han fortsetter utviklinga, vil være en nyttig tilvekst. Makan til sugende sklitaklinger som på St James' Park har jeg knapt sett siden Werni var i klubben.

                Tror Werhman drar pga manglende tillit, og Søgård overtar, kanskje sammen med Kiko som har et ubrukt potensiale fra dyp midtbaneplass. Har enda håp om at Koren blir, med hvis han drar, hadde det vært interessant å se Kiko også i en offensiv rolle. Både med tanke på skuddbein og passningsfot der han kan styre spillet på den siste brøkdelen av banen. Som avtaker for Koren hadde jo også f.eks. Simen Brenne etc. vært interessant. Kanskje ikke samme matchvinnertype, men involverer seg mer i spillet enn det Koren til tider gjør og bidrar mer med løpstyrke osv. Med Riise og Husár, forhåpteligvis kanskje også Strand, på flankene ser det lovende ut framover. Får håpe et år med engelskundervisning hjelper Husár med å komminusere enda bedre til neste år.

                Tror ikke egentlig ikke tapet av Mifsud svekker oss særlig i den grad at han er dårlig taktisk og ikke har typisk storscorer avsluttninger. Men heller defensivt ved at han stresser forsvaret ved å slå upresise oppspill. Myklebust kommer neste år, samtidig som Occean får mer tillit og forhåpentligvis selvtilliten intakt. Alle så jo i RL hva han kan utrette, også delvis for Odd. Forløpig vil jeg se Sundgot på topp, men flere spillere lurer bak kulissene. F.eks Diomande kan bli spennende og har, ifølge Uwe, ferdigheter som går langt utenpå norske 17-åringer.

                Fjørtoft har jo sagt at LSK skal signere en klassespiller hvert år, og hvis Fjørtoft holder det ser jeg lyst på neste sesong. Får håpe denne klassespilleren blir Koren.
                Last edited by Canário; 04.10.2006, 12:24.

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  #9
                  Husker når Uwe tok over så hadde jeg håp om at han skulle hente noen spillere han selv har spilt med, noen med god rutine. Vi fikk en fantastisk keeper ifjor, men jeg vil ha mer.. Ser for meg Oliver Neuville, eller en annen eldre tysker, noe ala det Røsler var når han først kom til oss. Ikke norske avdanka drittspillere som søpla driver å henter tilbake da. :lsk:

                  Kommentar

                  • Vicarious
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 391

                    #10
                    Jeg ser heller ingen grunn til å svartmale ting foran neste sesong. Det er i hovedsak snakk om Koren og Mifsud som forsvinner, noe som umiddelbart kan virke tøft siden disse to har avgjort svært mange kamper for oss i år. Men hva var egentlig Koren og Mifsud FØR denne sesongen? Ikke stort.. Dermed er det sannsynligvis mange andre som kan, og vil, ta steget opp.

                    At Johnsen og Myhre nødvendigvis vil forsterke laget i forhold til Heinz, er jeg ikke enig i. Heinz har meget bra grunnleggende keeper-egenskaper, men har gjort et par tåpelige ting denne sesongen. Men det kan vel også sies om de to andre som blir nevnt, i løpet av karrieren deres?

                    Jeg er ikke enig i at Shane har vært så veldig bra. Han er en fin fyr, og en morsom spiller på sitt beste. Men han er alt for utrygg defensivt, gjør tabber og plasseringsfeil, og alt for lett å runde. En spiller som Shane hører desverre ikke hjemme på et lag som skal kjempe om gull i eliteserien. Ferdig prata.
                    Mener stort sett det samme om Danton, men han kan muligens få litt flere sjanser. Forsvaret bør ihvertfall forsterkes. Men hvis Husar også kan spille back, kanskje han bør få sjansen der?

                    Dessuten trenger vi en mer målfarlig spiss. Enten må de vi har skjerpe seg, eller vi trenger en ny kvalitetsspiss.

                    Kommentar

                    • krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

                      #11
                      mulig jeg følger alt alt for dårlig med, men spiller danton vestreback? spiller shane høyereback? flere som skriver det her nå
                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #12
                        Er vel noen som har blanda litt... Danton er høyre og Shane er venstre..

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Vicarious
                          Men hva var egentlig Koren og Mifsud FØR denne sesongen? Ikke stort.. Dermed er det sannsynligvis mange andre som kan, og vil, ta steget opp.

                          Nå snakker du tull. Mifsud var en åpenbaring på vårsesongen i fjor helt til han ble skada, og Koren var allerede i fjor den beste midtbanespilleren i Tippeligaen.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Vicarious
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 391

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Nå snakker du tull. Mifsud var en åpenbaring på vårsesongen i fjor helt til han ble skada, og Koren var allerede i fjor den beste midtbanespilleren i Tippeligaen.
                            Ok, den kom litt for kjapt da. Men det vi kan være enige om er at begge var ubeskrevne blad før de kom til Lillestrøm. Derfor er det ingenting i veien for at Mouelhi, Husar, Myklebust eller Diomande kan bli like bra som Koren og Mifsud.

                            Klart, vi har allerede en mann som i mine øyne er bedre enn Koren, i Kasey Wehrmann. Men han har vi jo jaget bort, så..

                            Kommentar

                            • krisruds
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 839

                              #15
                              Mulig denne er litt drøy, men hadde ikke Mifsud blitt skada i fjor så hadde vi tatt gullet. Alle de andre lage i topper hadde det drit tungt, vi hadde det også, men hadde vi hatt mifsud i formen han var så hadde gullet vært våres.
                              krisruds medlem av KFL siden 1996


                              OI OI OI nå har vi det morro :)

                              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                Klart, vi har allerede en mann som i mine øyne er bedre enn Koren, i Kasey Wehrmann. Men han har vi jo jaget bort, så..
                                Skal faktisk ikke si meg helt unig der, hadde vært drit bra og se Desmond i den offansive rollen på midtbanen, jeg tror det kunne ha vært kjempe bra, da vil heller ikke det tvilsomme han gjør i den defansive rollen farlig lenger, for i den offansive roller skal det være trygt og prøve på forskjellige snacks
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  #17
                                  At Johnsen og Myhre nødvendigvis vil forsterke laget i forhold til Heinz, er jeg ikke enig i. Heinz har meget bra grunnleggende keeper-egenskaper, men har gjort et par tåpelige ting denne sesongen. Men det kan vel også sies om de to andre som blir nevnt, i løpet av karrieren deres?
                                  Hvordan folk kan mene at Espen Johnsen er en bedre keeper enn Heinz Müller?
                                  Hallo!! Johnsen er 3. keeper i RBK, bak både Hirschfeld og Lund Hansen...Fyren får jo knapt spille på RBK2....

                                  Skal være enig i at han var et stort talent, og med riktig utvikling kunne han blitt i verdensklasse....men så gikk han til RBK.....

                                  Myhre er riktignok den beste norske keeperen for øyeblikket. Heller ikke gammel (i LSK-målestokk, vel og merke ), men har ikke noe særlig trua på at han kommer til å velge LSK, hvis han velger å komme hjem til Norge.

                                  Jeg mener Heinz har det som trengs for å bli en av TL's beste keepere. Vi så det i Royal League, og vi har sett det i årets tippeliga. Greit..han har gjort et par tabber....er bare menneskelig å gjøre noen tabber innimellom, men...som andre har påpekt her, gjør han også flere kanonredninger, som kanskje også har redda flere poeng i serien.

                                  Og til dere som kritiserer Shane....har dere sett LSK-kamper i år? Han er jo en av de mest stabile spillerne vi har i klubben. Også en av de som har hatt den beste utviklinga....så det lover jo bare godt for neste sesong.

                                  Det vi mangler i forsvar, er en stabilt god høyreback.....noe Danton ikke er akkurat nå....men han ser jo ut til å komme seg han også.

                                  Sundgot/Myklebust/Occean er bra folk å ha på topp....ihvertfall hvis Occean finner tilbake til godformen han viste i RL....men vi trenger vel en klassespiss til....en som kan komme inn å klinke inn et par mål, sånn bare fordi han ikke har noe bedre å gjøre . En Solskjær-type hadde vært bra og ha....

                                  Det er midtbanen som blir spennende å se til neste år....avhengig av hvem som blir/ikke blir.....men det veit vi vel kanskje mer om, om ca 1 mnd.



                                  mvh
                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                    Mye tullprat der, gutten min. Shane er god nok, og han er ikke høyreback. Faktisk er han ganske nære ved å ha vært vår mest stabile spiller, og utvilsomt en av seriens beste venstrebacker. Husker ikke sist han spilte en direkte dårlig kamp. Videre tillit, videre utvikling. Plasseringsproblemene er blitt mer eller mindre borte, og det er en fantastisk prestasjon når man ser på at han har hatt defensivt ansvar for HELE venstresida i stort sett hver eneste kamp ettersom vi ikke spiller med venstreving.

                                    Heinz er overhodet ikke middelmådig, det er en grov overdrivelse. Han har hatt ekstreme matchvinnerredninger i flere kamper i år, men mangler litt på konsentrasjon. Tenk så over de problemene han hadde da han kom; med dårlig distribusjon og tendens til å bokse for mye. Et år, det var i boks. Når det er sagt ser jeg heller Thomas Myhre eller Espen Johnsen på laget enn ham, men det må være noen på det nivået for å rokke ved ham.

                                    Kasey har vi nesten ikke brukt i år, så i forhold til årets sesong blir ikke det et savn, og Espen vokser seg snart inn i himmelen med den utviklingen han har hatt. Trenger bare mer tro på seg selv med ballen i beina, så blir det mer enn bra nok. I tillegg kan rambekk og Kalle spille der, så det er unødvendig å legge ressurser i å hente noen ny spiller inn dit.

                                    Koren er sykt god individuelt, men han er blitt for viktig, en spiller som er større enn laget, og som lagkammeratene stoler alt for mye på i vanskelige situasjoner. Med en mindre fiks og mer arbeidsom offensiv midtbanespiller, altså kalle, som ikke er mindre kreativ eller skuddsterk kommer ikke savnet av ham til å bli så stort som alle tror. I tillegg kommer det inn en ny spiller i denne rolla for å gi konkurranse, og dermed er ikke det et problem lenger.

                                    Hva spissene angår har jeg ingen som helst tro på at OO kommer til å forbli en flopp, han trenger bare en god kamp og et par mål, så er han i gang igjen. Avslutningene mot Brummundal hadde ikke Schmeichel tatt heller, og i RL var han turneringas beste spiller. Han kommer, og det gjør Myklebust også. I tillegg har vi Diomande, men han kommer nok ikke til å spille noe særlig.

                                    Danne har spilt et par elendige kamper, men har i de to siste kampene vært trygg og god, og har muligens begynt å forstå at her til lands spiller vi ikke kjerringfotball, og vi dribbler ikke på egen fem-meter, og slår heller ikke stikkere flatt ved eget cornerflagg. Gi ham tid, du spiller ikke 250 kamper for Brøndby uten å være jævla god. Kali er i følge hva jeg har hørt en solid backup, så ta det litt med ro. Alt er ikke svart, og vi kommer ikke til å savne miffe heller. Han har ikke vært i nærheten av like god som i fjor, jobber ikke på langt nær like godt lenger, og vinner ikke like mange dueller som før heller. At han scorer magiske mål her og der er vel og bra, men 10 mål for en spiss som ham er ikke nok. Han er god for 20, men gidder ikke. Mykle gidder, og hadde scoret like mange med like mye spilletid. Det er jeg beinsikker på.

                                    Alt er overhodet ikke svart, og jeg har en følelse av at vi kommer til å få se et lag som fungerer utrolig mye bedre med en gang stjernene drar. Det er nemlig det, at med to slike spillere som kan gjøre det utrolige slapper resten av lagkammeratene mere av, uten dem må alle hevde seg og vi kommer til å se at drittmål som følge av idiottabber blir kraftig redusert, mens lagmaskineriet kommer til å fungere mye bedre. Tro meg.

                                    Støtter denne fullt ut, Shane synes jeg har hatt en fantastisk utvikling i år.. En av de heteste kandidatene til årets kanarifugl og en spiller som kommertil å bli enda bedre når han får spilt med en renspikka venstre ving.

                                    Espen, Mer enn bra nok som defensivt anker.. Stor fremgang tekniski år.

                                    Heinz, tror han har potensiale til å bli tippeligaens beste keeper. Han må bare bli litt mer disiplinert. Og Konse 100% hver kamp.

                                    Koren og Mifsud, Håber Koren blir, men er enig i at han kanskje er blitt for viktig, dessuten er han litt lat defensivt og har litt for lange perioder hvor han er usynlig.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

                                      #19
                                      Den som ikke er bekymret for neste sesong, basert på hva vi sitter inne med av info NÅ, er passe bekymringsløs...

                                      Hallo!! Koren og Misud, de to gutta som har stått for ALT denne sesongen, skal spille for oss noen kun uker til. Våkn opp!

                                      Vi sliter med tre utenfor_eu_spillere, som samtlige er relativt middelmådige.

                                      Vi har 3-4 backer i troppen som alle, etter min vurdering, holder under middels tippeliganivå. (Rambekk ikke medbergnet)

                                      Vi har et trenerteam som ikke har gjort noe spektakulært, heller hva man burde forvente av en klubb med LSKs ressurser, kompetanse, erfaring og ikke minst Per Bergs investeringsvilje.

                                      Se på stallene til RBK, Brann og tildels VIF og Start, så vil dere se at neste sesong holder jeg oss høyest på en femteplass. Men det er basert på hva jeg vet i dag. Kommer det en ny Koren, eller at Myklebustblir superspiss eller at hypotetisk sett bla bla bla..., vel da vil ikke heller jeg lengre se mørkt på 2007.

                                      Kommentar

                                      • fotball_marthe
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1069

                                        #20
                                        Shane ER god nok for LSK ass!
                                        IKKE bytt ut han!
                                        :lsk:
                                        Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎