Lillestrøms stolthet - som reklameplakat?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jmfurz
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Oct 2005
    • 24

    Lillestrøms stolthet - som reklameplakat?

    Om du kommer ut fra Østbanen - på sjøsiden mot operaen og kaster et blikk opp til høyre - tvers over plata (vestover?) så ser du en lysreklame på taket av Strandgata 19 tror jeg - "Oslos stolthet osv...". Det ser ut til at det er noe greier Hafslund har satt opp.

    Jepp, det ER grelt, ikke sant? Men det jeg lurte på var hvorfor vi ikke har en høyt plassert og godt synlig sånn nede på stasjonen eller på veien opp mot Åråsen? Har vi ingen hovedsponsor med stolthet, penger og baller til å sette opp en slik her på berget eller...? Det ville vært ganske smakfullt!
    Jeg bare lurte...
    Last edited by jmfurz; 08.10.2006, 23:16. Begrunnelse: Lagt til bildelink
    Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #2
    Håper for guds skyld at LSK ikke gjør noe lignende. For det første trenger vi ikke "reklameplakater" for å minne oss på hva vi engang har vært fordi laget stadig er i addecco eller på fylla. Dessuten etterlater ordet "stolthet" en guffen ettersmak på tunga - det er noe man tvinger seg til å føle når man sitter i kø på sosialen, regner jeg med... Kan sette opp et skilt ved siden av hvor det står - "A-gjengen - Oslos ære"! Når vi ser på VIFs fartstid har de ikke mye å være stolte av, eller hva ISKO boys, så vi andre kan koste på oss et glis når vi ser tullballet. Skiltet er dessuten grusomt designet- jeg skjønner ikke at du kan kalle de "smakfullt" - heldigvis henger det over **** & narkomanstrøket.

    Bare tanken på å ape etter en av bydelsapenes pr stunt gir meg frysninger. Husk den grusomme "kleskolleksjonen" fra i fjor, og hvor få man ser med dette i dag. Du har dessuten linket til feil skilt:

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      #3
      Opprinnelig skrevet av reka
      Håper for guds skyld at LSK ikke gjør noe lignende. For det første trenger vi ikke "reklameplakater" for å minne oss på hva vi engang har vært fordi laget stadig er i addecco eller på fylla.
      Friogbevaremegvel. I Lillestrøm trenger vi ikke reklameplakater for å forklare at Sportsklubben er viktig. Som en eller annen sa: "Det finnes mange tettsteder med fotballag. Men Lillestrøm Sportsklubb er det eneste fotballaget med eget tettsted".

      Dessuten er ikke "Lillestrøm - Lillestrøms stolthet" ren poesi.

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        #4
        Bare tanken på å ape etter en av bydelsapenes pr stunt gir meg frysninger. Husk den grusomme "kleskolleksjonen" fra i fjor, og hvor få man ser med dette i dag. Du har dessuten linket til feil skilt:

        http://www.kanari-fansen.no/debatt/a...2&d=1158936981

        Er det virkelig Trygdeetaten som er Oslo's stolhet? Ser ihvertfall sånn ut, på bildet...


        KimFL

        Kommentar

        • e.d
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 688

          #5
          håper aldri vi får noe sånt. ser helt jævlig ut.
          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #6
            Hvorfor denne tittelen? Lillestrøms stolthet - hvor er den?

            Etter hva jeg kjenner til er Lillstrøms stolthet å finne på Åråsen - under navnet LSK.

            Oslos stolthet plassert rett ved PLATA, sier vel det meste...
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • e.d
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 688

              #7
              er dårlig gjort mot de på plata. -assosiert med ""Oslos stolthet"". - Hva har dem stakkarane gjort som gjør at dem får en sånn skjebne?
              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #8
                Ved nærmere ettertanke kan vi vel adoptere: "LSK - Østlandets stolthet". Lyn er vel mer "ærerikt" for den jevne osloborger enn Søpla på alle måter.

                For øvrig MÅ vel mannen/damen som bestemte hvor skiltet skulle settes opp være fugl. At dette skiltet så og si står 10 meter rett over episenteret på plata er jo en grøsser på lik linje med LSK supportereffektene i grunnmuren på Vålerengen kirke. Jeg lo meg skakk da jeg passerte det i dag morges, fire syltynne "supportere" lå strødd på fortauet under skiltet...

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  unødvendig missvisende tittel...

                  Synes det er unødvendig å ha en slik plakat i byen vår.. kanarifans er stolte døgnet rundt, trenger ikke på bli minnet på det...
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Fugla- patriot83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2005
                    • 1241

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    unødvendig missvisende tittel...

                    Synes det er unødvendig å ha en slik plakat i byen vår.. kanarifans er stolte døgnet rundt, trenger ikke på bli minnet på det...
                    Hear hear!

                    Enig. Noe slikt skilt som skiltet VIF har satt opp i tidsrikitge åttitalls-neonlys, håper jeg vi aldri får se i byen vår.

                    Lenge leve flisbyen og LSK!
                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                    Kommentar

                    • TurboJenta_FALSK_IDENTITET
                      Utestengt
                      • Sep 2005
                      • 768

                      #11
                      Hvor Lillestrøms stolthet er? Hva er det for ett spørsmål?

                      Er det ikke Åråsen, kanarifansen, LSK osv osv som er Lillestrøms stolthet?

                      Kommentar

                      • Fugla- patriot83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2005
                        • 1241

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av TurboJenta
                        Hvor Lillestrøms stolthet er? Hva er det for ett spørsmål?

                        Er det ikke Åråsen, kanarifansen, LSK osv osv som er Lillestrøms stolthet?
                        For meg er Lillestrøm som en liten by, med sitt egne samfunn, 600 sekunder unna hovedstaden, en by hvis viser en kollektiv langefinger til storbyen nok til at jeg er stolt av Lillestrøm.

                        For ikke å snakke om LSK og Åråsen... :lsk:
                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                        Kommentar

                        • Kopperud
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2006
                          • 1697

                          #13
                          Lillestrøms stolthet er Åråsen!!!!!!:lsk:
                          Ultras Felt C 2005x2015

                          Lillestrøm & Bajen

                          Kommentar

                          • jmfurz
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Oct 2005
                            • 24

                            #14
                            Sorry, tittelen var kanskje malplassert men vakte om ikke annet litt interesse, selv om det var surmaga...
                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Friogbevaremegvel. I Lillestrøm trenger vi ikke reklameplakater for å forklare at Sportsklubben er viktig. Som en eller annen sa: "Det finnes mange tettsteder med fotballag. Men Lillestrøm Sportsklubb er det eneste fotballaget med eget tettsted".
                            Hehe, den var grisebra .
                            Stoltheten er grei å samle på Åråsen der den hører hjemme. Men det må da være noe å bygge opp stoltheten på vei mot Åråsen. Hva med denna murveggen som de ikke har funnet noen utsmykning for der nede musikksjappa lå...?

                            Blir midt i løypa opp mot Åråsen, både for de tilreisende som er på vei til bortekamp skal vite hvor de er og bortekanarifans som burde kjenne at de skal på hjemmekamp før de er helt oppe i Alex'n - med bil eller tog - dvs. fra den sida av byen da...

                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Dessuten er ikke "Lillestrøm - Lillestrøms stolthet" ren poesi.
                            Og mht. om poesien er ren eller ikke så var den jo egentlig ikke forsøk på det heller fra meg :-)

                            OK, hva med Sørensen fanen da eller noe uten neon på veggen der i gult og svart - kunne gjort seg - og samtidig vært både kunstnerisk og bohemsk. Burde det heller stå "Dressman" eller "Kunnskapsbyen i våre hjerter" eller noe slikt? Enn å bytte ut Concordia-reklamen da...?

                            Gult og svart er rett på sak og forresten med desidert best kontrast - uten å surfe billig på nasjonalisme, den franske revolusjon eller hva det nå er... Det er billig i alle fall!

                            Ser forresten Fugla-patriot83 har vært inne på det samme:
                            Kan LSK/KFL sette preg på veggen i Solheims/voldgata krysset
                            Last edited by jmfurz; 10.10.2006, 00:55. Begrunnelse: Koblet til annen tråd...
                            Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

                            Kommentar

                            • LSK N/B
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 830

                              #15
                              Synes tådstarter er inne på noe. Tror det hadde blitt bra om LSK hadde blitt mer profilert i Lillestrøm. Tanken er ikke noe alla VIF/hafslund som ser jævlig ut, men lage noe som glir mer inn i by-bilde.
                              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                              Nei til NFF!

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #16
                                Jeg støtter også dette. Hvorfor ikke ha noe om LSK i Lillestrøm BY, lsk er jo trossalt byens stolthet

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av jmfurz
                                  OK, hva med Sørensen fanen da eller noe uten neon på veggen der i gult og svart - kunne gjort seg - og samtidig vært både kunstnerisk og bohemsk. Burde det heller stå "Dressman" eller "Kunnskapsbyen i våre hjerter" eller noe slikt? Enn å bytte ut Concordia-reklamen da...?
                                  Her snakker vi. Dette er noe ganske annet. En svær LSK-logo eller Sørensen-fane malt på en vegg ved en av innfartsårene, dét har stil. Det vil naturligvis ikke ta mer enn et kvarter før en eller annen sinnsforvirra liten drittunge med foreldre fra Målselv eller deromkring sprayer VIF med rød maling over det hele, men det er bare å vaske bort igjen. Og igjen. Og igjen. Og igjen.

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎