Vil ha bort andrelagene (LSK kritiseres)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Vil ha bort andrelagene (LSK kritiseres)

    Vil ha bort andrelagene
    12.10.06 12:18

    Kolbjørn Pettersen i divisjonsforeningen for 2. divisjonslag vil ha bort Tippeliga-lagenes andrelag fra seriesystemet.
    Divisjonsforeningen for 2. divisjonslag er ikke fornøyd med måten Tippeligalagene har opptrådt på denne sesongen, og har mottatt en rekke klager fra klubber over det ganske land.

    - Måten eliteserielagene opptrer på i forhold til andrelagene, er så forstyrrende, skaper så stor frustrasjon og så ulike konkurransevilkår at det ikke kan fortsette slik, sier Kolbjørn Pettersen ifølge Oppland Arbeiderblad.

    Det er den voldsomme variasjonen i kvaliteten på andrelagene som skaper frustrasjonen blant de øvrige klubbene i andredivisjon.

    Blant flere lag, trekker Pettersen frem Lillestrøm 2, som reiste til Hamar i forrige uke med et sterkt redusert mannskap og tapte mot Ham-Kam 2. Det kan få store følger for klubber som Skarp, Brumunddal og Hammerfest i bunnstriden. Noen dager senere toppet de laget og stilte et stjernepreget mannskap mot Raufoss, mens de kommende lørdag møter Raufoss' opprykksrival, Alta, med et tilnærmelsesvis juniorlag.
    | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle768257.ece |
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • JhnY
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 975

    #2
    Hvorfor ikke en egen divisjon for andrelagene til tippeligalagene?

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av JhnY
      Hvorfor ikke en egen divisjon for andrelagene til tippeligalagene?
      Fordi det blir veldig kostbart med lange reiser? Dette argumentet er ikke like viktig som tidligere, fordi klubbene har bedre økonomi, flybillettene er billigere og flere lag fra Østlandet er med i Tippeligaen. Jeg synes man bør ta det opp til en ny vurdering.

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #4
        Jeg synes også det er uholdbart å holde på slik LSK har gjort denne sesongen.Forstår godt de andre lagene..
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • Fritz
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 1033

          #5
          Opprinnelig skrevet av morten
          Jeg synes også det er uholdbart å holde på slik LSK har gjort denne sesongen.Forstår godt de andre lagene..
          Synes egentlig ikke LSK gjør så mye galt her. De bryter ingen regler, og tenker først og fremst på seg selv, og det synes jeg er riktig av dem. Det er opplegget til NFF som blir feil her, all den tid regelverket åpner for at Eliteserielagene kan trikse og mikse med lagene som de vil.

          Er enig med Torolf i at en egen andrelagsserie for Eliterserielagene (kanskje kombinert med førstedivisjon, så kan man lage en regional inndeling på dette?) er verd å utrede.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av morten
            Jeg synes også det er uholdbart å holde på slik LSK har gjort denne sesongen.Forstår godt de andre lagene..
            Mener du at LSK kan ta andre hensyn enn å legge alt til rette for førstelaget? Så lenge regelverket er som det er, vil andrelagene stille med varierende mannskap.

            Kommentar

            • morten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2156

              #7
              Altså..... LSK gjør jo ikke noe feil. Reglene bør endres, det er det jeg mener. En annen ting er jo også det å spille fast på andrelaget.Det må jo være frustrerende å spille på et så uforutsigbart lag som LSK 2.Hadde jeg vært en typisk andredivisjonsspiller så hadde jeg aldri villet spille på et slikt lag(Det ville jeg jo..det er jo LSK) Men rent sportslig!
              Badekar
              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

              Kommentar

              • Eriksve
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 885

                #8
                Opprinnelig skrevet av morten
                Jeg synes også det er uholdbart å holde på slik LSK har gjort denne sesongen.Forstår godt de andre lagene..
                Men oppfører LSK seg "dårligere" enn andre eller er det bare tilfeldig at LSK til stadighet blir dratt frem som eksempel i denne debatten.....

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av morten
                  Hadde jeg vært en typisk andredivisjonsspiller så hadde jeg aldri villet spille på et slikt lag(Det ville jeg jo..det er jo LSK) Men rent sportslig!
                  Reint sportslig er det veldig mange grunner til å ville spille på LSK2 framfor andre 2.div-lag:
                  • Muligheten til å spille sammen med flere av Eliteseriens beste spillere pga. karantener, formsvikt, kvoteregler og annet.
                  • Muligheten til å trene sammen med A-laget fra tid til annen.
                  • Muligheten til å slippe til på A-laget hvis man virkelig har talent eller stor stigning.
                  • Man blir en del av et miljø som drar nytte av mye trenerkompetanse og annen kompetanse og erfaring.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5096

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av morten
                    Jeg synes også det er uholdbart å holde på slik LSK har gjort denne sesongen


                    Opprinnelig skrevet av morten
                    LSK gjør jo ikke noe feil..
                    Skal du låne påhengsmotor? Du ror for harde livet!

                    Som sagt i tidligere tråder, LSK gjør ingenting galt. De tar sportslige hensyn, og da kommer første-laget såklart først. Noe annet ville vært særdeles merkelig.

                    Reglende som de er i dag innbyr til dette, og det er et problem angående rettferdighet.

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      [/i]



                      Skal du låne påhengsmotor? Du ror for harde livet!

                      Som sagt i tidligere tråder, LSK gjør ingenting galt. De tar sportslige hensyn, og da kommer første-laget såklart først. Noe annet ville vært særdeles merkelig.

                      Reglende som de er i dag innbyr til dette, og det er et problem angående rettferdighet.

                      Jeg skriver jo det JEG mener.Og da jeg blir misforstått, må jeg jo forklare.
                      Derfor trenger jeg ei heller påhengsmotor.Men takk for at du siterer meg og kommer med en konklusjon på hva vi egentlig debaterer.Det er jo ganske saklig.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Eriksve
                        Men oppfører LSK seg "dårligere" enn andre eller er det bare tilfeldig at LSK til stadighet blir dratt frem som eksempel i denne debatten.....
                        I år har LSK definitvt vært en versting. Juniorlagene har "herjet" i nord, mens lagene her på østlandet stort sett har måttet slåss med bedre mannskap. Også i kampen borte mot Kamma var det ingenting som tilsa at LSK måtte stille redusert.

                        Tidligere har LSK vært nærmest eksemplariske med hensyn til at LSK2 har stilt det beste mannskapet. Slik har det ikke alltid vært i år.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • MedlemNR35
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 905

                          #13
                          Det uendelig maset omtrent hver eneste sesong.

                          Fotball er en konkuranseidrett og LSK gjør da det som er best for dem.Utrolig at noen kan klage på dette spør du meg.Det er da ikke LSK sin skyld at det ikke finnes noe serie hvor Topplagene kan matche 2.lagene mot hverandre.Kan ikke fly rundt å tenke på hva som er rettferdig og at man for eksempel ikke kan stille med Myklebust og Occean i kampen mot Brummundal fordi det gjorde man ikke mot Ham-Kam 2.Man må da tenke på seg selv så er det andre sin oppgave å gjøre dette på mest mulig rettferdig måte i form av et reglement eller egen serie for 2.lagene.

                          Latterlig,det er hva jeg har å si.Latterlig!

                          Kommentar

                          • pondus73
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 612

                            #14
                            egen liga for 2.lag - ett lite spm

                            Hvordan fungerer denne ligaen i forhold til opprykk og nedrykk?! Dersom det følger plasseringen til 1. lagene så vil det jo ikke være veldig spennende å spille i denne ligaen?!?! Og dersom det er egne opprykk\nedrykk så vil det jo ikke fungere som en liga for 2.lagene særlig lenge.
                            ------eLSKe-------

                            Kommentar

                            • Joha
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 314

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                              Det uendelig maset omtrent hver eneste sesong.

                              Fotball er en konkuranseidrett og LSK gjør da det som er best for dem.Utrolig at noen kan klage på dette spør du meg.Det er da ikke LSK sin skyld at det ikke finnes noe serie hvor Topplagene kan matche 2.lagene mot hverandre.Kan ikke fly rundt å tenke på hva som er rettferdig og at man for eksempel ikke kan stille med Myklebust og Occean i kampen mot Brummundal fordi det gjorde man ikke mot Ham-Kam 2.Man må da tenke på seg selv så er det andre sin oppgave å gjøre dette på mest mulig rettferdig måte i form av et reglement eller egen serie for 2.lagene.

                              Latterlig,det er hva jeg har å si.Latterlig!
                              Dette blir for dumt det du sier for dette kan avgjøre både opp og nedrykk.Skal Lsk 2 nord for Dombås sender de juniorlaget sitt.En annen ting var at Lsk 2 sendte juniorlaget som spilte i norway cup til Nybergsund på samme dag trodde det var regler for hvor mange kamper en kunne spille på en dag junior laget til lsk hadde spilt 2-3 kamper på ekebergsletta i norway cup før de reiste til Nybergsund samme kveld og spilte for Lsk 2 i 2 divisjon.Foreslår egen rekrutt serie for tippeliga og adeccilagan del dem inn i 2 avdelinger:lsk:

                              Kommentar

                              • MedlemNR35
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 905

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Joha
                                Dette blir for dumt det du sier for dette kan avgjøre både opp og nedrykk.Skal Lsk 2 nord for Dombås sender de juniorlaget sitt.En annen ting var at Lsk 2 sendte juniorlaget som spilte i norway cup til Nybergsund på samme dag trodde det var regler for hvor mange kamper en kunne spille på en dag junior laget til lsk hadde spilt 2-3 kamper på ekebergsletta i norway cup før de reiste til Nybergsund samme kveld og spilte for Lsk 2 i 2 divisjon.Foreslår egen rekrutt serie for tippeliga og adeccilagan del dem inn i 2 avdelinger:lsk:
                                Men det jeg sier er ikke at jeg synes dette er helt greit.Jeg sier at klubbene må gjøre det som er best for klubbene selv.Man kan ikke fly rundt å tenke på andre.Dette er ikke en jobb for LSK,RBK,Lyn og Brann for den saks skyld.Det er en jobb for NFF å gjøre det rettferdig.

                                Med 2.lagene i 2.div så vil det alltid bli slik.Når jeg spilte fotball spilte jeg ofte mot Odd Grenland 2.De stilte ikke med en eneste A-lags spiller mot oss tidlig i sesongen.Kun et par-tre ukjente reserver.Den andre kampen gikk sent i sesongen og de stilte med Rambekk,Holtan,Hoff,Van Ankeren,Deila og Flint Bjerg i den ene kampen mot oss fordi endel av disse trengte matching fra skader,suspensjoner og diverse.Dette er fordi de tenker på A-laget sitt og NFF har ingen regelverk mot dette.

                                For å si det med andre ord er A-laget proritet.Uansett.De bryr seg ikke om at vi kanskje kunne rykket opp med 3 poeng i siste kamp men de tenkte på A-lagets serieinnspurt.Og for meg er dette totalt naturlig og en selvfølge.

                                I 2.div kan man være heldig og man kan være uheldig.Dette er NFF sin oppgave og ikke klubbene.Skulle bare mangle.

                                Kommentar

                                • Vegar Hjermundrud
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 423

                                  #17
                                  Mange av klubbene som har førsteelleveren i 2. divisjon har sine andre- og tredjelag lenger nedover i divisjonene. Det kunne vært interessant å vite hvordan disse klubbene forholder seg når kamper for førstelaget kommer i konflikt med kamper for de øvrige lagene.
                                  Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Både Raufoss (1-0 mot Nybergsund) og Alta (3-0 mot LSK2) vant sine kamper i dag. Raufoss leder med to poeng på Nybergsund og tre poeng på Alta.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Er det ikke typisk media, at LSK 2 henges ut for noe alle Tippeligaenes 2re lag gjør akkurat likt ?
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • MedlemNR35
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 905

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Er det ikke typisk media, at LSK 2 henges ut for noe alle Tippeligaenes 2re lag gjør akkurat likt ?
                                        Litt av poenget mitt ja...

                                        Dette blir gjort over alt.Tippeligalagene tenker på seg selv og ikke et lag i 2.div.Det er da også 110% logisk.

                                        Kommentar

                                        Working...