Råtten personalpolitikk på Åråsen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7028

    Råtten personalpolitikk på Åråsen?

    Først var det Werni-saken, der Fjørtoft behandla denne lojale klubbspilleren på en mildest talt dårlig og ekstremt uverdig måte. Nå leser jeg også at stortalentet Kenneth Andreassen er blitt behandla som dritt av klubbledelsen da de bestemte seg for å si ham opp fra klubben.

    Jeg kan ikke huske at LSK har utmerka seg med å behandle spillere de ikke vil satse på som dritt tidligere, og spør meg selv om dette kan ha noe med Fjørtofts managerstilling å gjøre?

    Personlig ble jeg forbanna og opprørt over måten Werni ble behandla på, og når jeg leser dette med Kenneth i tillegg synes jeg det er greit å kreve en forklaring. Er det dette som skal være den nye malen å behandle spillerne på? I så fall spør jeg meg selv om nyansettelsen av manager vil være spesielt fruktbar i det lange løp!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Kanarifugl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Feb 2004
    • 47

    #2
    Hvor er det du har lest dette om Andreassen?
    Ja, det var utrolig dårlig behandling av Werni. Synes han fortjener bedre enn det. Jeg har ikke hjerte til og sparke han på Championship manager enn gang selv om han ikke spiller en eneste kamp.

    Håper det ordner seg med Werni, mot alle odds.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7028

      #3
      Svær artikkel i RB om Kenneth på søndag, etter at han hadde scora hattrick for Skjetten.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Enig at dette er lavmål. Begynner å lure litt med først Werni, og nå denne. Hva holder de på med på Åråsen? Noen bør fortelle de om det å være arbeidsgiver og ikke minst det å oppføre seg som folk.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          Hvis vi tar med Baron-saken tidligere i år som har ført til at han er uønsket på landslaget på Sør-Afrika så begynner listen å bli lang...

          Baron var jo litt "uheldig" mot Tromsø og RBK. Kanskje noen av disse tabbene hadde vært ungått dersom LSK hadde sluppet Baron til landskampen. (som krasjet med kampen mot Stabæk på Åråsen. Enden på visa ble at Baron ble utestengt fra kampen som vi likevel vant)

          Brann var i tilsvarende situasjon med Olofinjana og de slapp han. Hadde LSK vist litt velvilje her hadde vi kanskje hatt en keeper som hadde vært 100 % skjerpa i kampene som førte oss ut av gullkampen.

          Kommentar

          • Trofast kanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 355

            #6
            Skal vi bli best i norge er det noen som vil bli tråkket på.
            Vi kan ikke drive veledighet.
            Så foresten at lsk har gitt rambeck et tilbud, han er en knallspiller
            som jeg håper vi får.

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #7
              Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
              Så foresten at lsk har gitt rambeck et tilbud, han er en knallspiller
              som jeg håper vi får


              .
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl
                Hvor er det du har lest dette om Andreassen?
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #9
                  Ingen tvil om at det var unødvendig av Fjørtoft å gå ut med detaljer om Werni's kontrakttilbud i media. Men når det først har vært på trykk, må jeg innrømme at jeg støtter LSK's avgjørelse om å ikke høyne tilbudet.

                  Jeg mener at man må legge de siste års prestasjoner til grunn når man skal forhandle nye kontrakter. At en spiller kan tjene flere hundre tusen uten å spille en eneste kamp, er jo utrolig i seg selv. Min mening er at Werni burde være glad for at han får et tilbud i det hele tatt. Og hvis han ønsker å skrive under for Start for å få en slant ekstra - så GOD TUR!
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7028

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
                    Skal vi bli best i norge er det noen som vil bli tråkket på.
                    Vi kan ikke drive veledighet.
                    Så foresten at lsk har gitt rambeck et tilbud, han er en knallspiller
                    som jeg håper vi får.
                    Er det mulig å være mer historieløs? Hvor var Koren, Wehrman, Mifsud, Andersson, Baron og Andresen da vi kjempa desperat mot konkurs og nedrykk på slutten av nittitallet?

                    Werni er en bunnlojal, trofast klubbspiller som når han var på topp lett kunne gått til andre klubber. At du, som kaller deg "Trofast kanari" (siden når? 2003?) mener det er greit at takken han får er å bli driti i trynet av en nyansatt manager er intet mindre enn sjokkerende.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Trofast kanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 355

                      #11
                      Dette skjønte du ikke helt vel????
                      Har vel godt glipp av ca 1-3 hjemmekamper i året pluss
                      at jeg får med meg 2-4 bortekamper hvert år.
                      Dette siden ca 1982-83 så jeg vet ikke helt jeg.
                      Matcher du den???
                      Det jeg mener er hvis vi skal kjempe i toppen kan vi ikke gi
                      folk kontrakt bare forde dem har vært her lenge.
                      Werni fikk et tilbud, men hva er det han kan vente seg?
                      Han er en spiller midt på treet, å da får han betalt for det.

                      Kommentar

                      • Flisby`n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 312

                        #12
                        Uansett hvem som har hvor mange kamper hjemme og borte- så må man vel se at detta ikke er den positive publisiteten Fjøra skulle tilføre laget???

                        For det første: hvis det å bli en åpen klubb betyr å gå ut i media med lønningsnivået under lønnsforhandlinger- så lukk klubben med det samma. Det har det historisk aldri kommet noe godt ut av. Hvis man lurer veldig på hva spillera tjener- sjekk skattelista!

                        For det andre: Summen fjøra oppererer med er meget spekulativ. Den forutsetter full utbetaling og bonus. Man kan ikke som spiller planlegge å spille en hel sesong, putte 18 mål, komme til cupfinalen og ta seriegull. Få har planlagt familieøkonomi på bakgrunn av slikt.

                        For det tredje: På lista (eller kanskje her på forum) var det noen som hadde sjekket Wernis inntekt for sist år. Den var rundt 460.000. Hvis årets tilbud er ganske mye lavere enn det han hadde, så snakker vi om helt andre tall enn fjøras 500.000.

                        For det fjerde: Alle diskuterer saken ut fra summen fjøra har sagt, men Werni har holdt kjeft. Werni sitter dermed med svarteper. For hvis han åpner kjeften blir han illojal. Og hvis han holder kjeft som han gjør- går mange rundt og synes han er grisk.

                        For det femte: Tipper han er tilbudt en årslønn (grunnlønn) på rundt 350.000( kanskje også lavere!?!) Dette skal man leve på når man setter all annen utdanning og fremtidsplanlegging til side.

                        For det sjette: Nei, man signer ikke spillere fordi de er fra Romerike. Men når laget etter hvert består av alt annet en romerikinger så kan det faktisk være en ide og holde på de vi har. Markedsføring av klubben til publikum, sponsorer m.m (tilhørighet, identitet). Attraktivt for talenter rundt, når de ser det faktisk er mulig.....osv ......osv.

                        For det sjuende: Og detta er kanskje det viktigste. Werni holder i manges øyne faktisk et solid tippeliganivå fremdeles. Jeg hadde ikke synes det var noen katastrofe eller overraskelse om Werni hadde utkonkurert PSA fra plassen i løpet av denne sesongen.

                        Uansett- hovedbudskapet er: vi diskuterer og dømmer på bakgrunn fra utspillene til en part. Det er vel det samme som å dømme en stum mann uten forsvarer??
                        En kjeeempescoring av tommy!!

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7028

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
                          Dette skjønte du ikke helt vel????
                          Har vel godt glipp av ca 1-3 hjemmekamper i året pluss
                          at jeg får med meg 2-4 bortekamper hvert år.
                          Dette siden ca 1982-83 så jeg vet ikke helt jeg.
                          Matcher du den???
                          Det jeg mener er hvis vi skal kjempe i toppen kan vi ikke gi
                          folk kontrakt bare forde dem har vært her lenge.
                          Werni fikk et tilbud, men hva er det han kan vente seg?
                          Han er en spiller midt på treet, å da får han betalt for det.
                          Nei, dette tror jeg det var DU som ikke skjønte så veldig mye av. Har du fått med deg hva denne tråden faktisk tar opp? Det er ikke snakk om hvorvidt Werni FORTJENER ny kontrakt! Vi diskuterer måten han har blitt BEHANDLA på!

                          Les innlegget til Flisby'n og TENK deg om før du eventuelt skriver flere innlegg, klovn.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Trofast kanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 355

                            #14
                            Werni er en bunnlojal, trofast klubbspiller som når han var på topp lett kunne gått til andre klubber. At du, som kaller deg "Trofast kanari" (siden når? 2003?) mener det er greit at takken han får er å bli driti i trynet av en nyansatt manager er intet mindre enn sjokkerende.
                            Dette var det jeg svarte deg på

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Det skal mye til før folk går i trynet på hverandre her inne... :shock:

                              I mine øyne er det sjanseløst av Fjørtoft å gå ut med hva Werni evt kunne tjene med et kontraktsforslag. Om Werni skal få spesialbehandling utfra hvor han kommer fra og hva han har gjort før, er vel mer tvilsomt, men jeg er ikke så sikker på om han er så dårlig som flere vil ha det til. I år har han jo til og med scoret 2 mål. Hvor mange har Powell?
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #16
                                Jeg synes Werni er en god "squad player" som holder tippeliganivå. I tillegg så har han vært lojal mot klubben, og han er en lokal spiller. Jeg håper han er på Åråsen også neste sesong, men jeg tviler sterkt...
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • Fugla
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 1718

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                                  Uansett hvem som har hvor mange kamper hjemme og borte- så må man vel se at detta ikke er den positive publisiteten Fjøra skulle tilføre laget???

                                  For det første: hvis det å bli en åpen klubb betyr å gå ut i media med lønningsnivået under lønnsforhandlinger- så lukk klubben med det samma. Det har det historisk aldri kommet noe godt ut av. Hvis man lurer veldig på hva spillera tjener- sjekk skattelista!

                                  For det andre: Summen fjøra oppererer med er meget spekulativ. Den forutsetter full utbetaling og bonus. Man kan ikke som spiller planlegge å spille en hel sesong, putte 18 mål, komme til cupfinalen og ta seriegull. Få har planlagt familieøkonomi på bakgrunn av slikt.

                                  For det tredje: På lista (eller kanskje her på forum) var det noen som hadde sjekket Wernis inntekt for sist år. Den var rundt 460.000. Hvis årets tilbud er ganske mye lavere enn det han hadde, så snakker vi om helt andre tall enn fjøras 500.000.

                                  For det fjerde: Alle diskuterer saken ut fra summen fjøra har sagt, men Werni har holdt kjeft. Werni sitter dermed med svarteper. For hvis han åpner kjeften blir han illojal. Og hvis han holder kjeft som han gjør- går mange rundt og synes han er grisk.

                                  For det femte: Tipper han er tilbudt en årslønn (grunnlønn) på rundt 350.000( kanskje også lavere!?!) Dette skal man leve på når man setter all annen utdanning og fremtidsplanlegging til side.

                                  For det sjette: Nei, man signer ikke spillere fordi de er fra Romerike. Men når laget etter hvert består av alt annet en romerikinger så kan det faktisk være en ide og holde på de vi har. Markedsføring av klubben til publikum, sponsorer m.m (tilhørighet, identitet). Attraktivt for talenter rundt, når de ser det faktisk er mulig.....osv ......osv.

                                  For det sjuende: Og detta er kanskje det viktigste. Werni holder i manges øyne faktisk et solid tippeliganivå fremdeles. Jeg hadde ikke synes det var noen katastrofe eller overraskelse om Werni hadde utkonkurert PSA fra plassen i løpet av denne sesongen.

                                  Uansett- hovedbudskapet er: vi diskuterer og dømmer på bakgrunn fra utspillene til en part. Det er vel det samme som å dømme en stum mann uten forsvarer??
                                  Nr. 1: Werni gikk også ut i media

                                  Nr. 2: Skattelistene finnes ikke lenger

                                  Nr. 3: Werni tjente 580 000 i 2002

                                  Nr. 4: Jeg tror Werni klarer seg bra uansett om han hadde spilt laget frem til seriegull eller cupgull! Hva tror du en vanlig nordmann tjener???

                                  Nr. 5: Werni kan fint studere ved siden av som alle andre (hvis det var poenget ditt)

                                  Nr. 6:Ingen har dømt Werni med bakgrunn i annet enn hans prestasjoner på banen!!
                                  Homer Simpson.



                                  www.ultrassarp.no

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1211

                                    #18
                                    Jeg synes Werni er en god "squad player" som holder tippeliganivå. I tillegg så har han vært lojal mot klubben, og han er en lokal spiller. Jeg håper han er på Åråsen også neste sesong, men jeg tviler sterkt...
                                    Du kan ikke få både pose og sekk. Du ønsker sikkert nye spillere til neste sesong, og for å kunne klare det må vi rydde i rekkene. Werni har ikke noe utviklingspotensiale lenger og han har ikke vært fast på laget i år og vil helt sikkert ikke være det neste år heller. Selv om man er snill og grei kan ikke en trener tenke på det når han skal sette opp et lag. Men ikke glem at klubben egentlig ønsker han med videre. De har tilbudt han kontrakt, så ballen ligger hos han.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7028

                                      #19
                                      Tja, Fredpet, hvis du synes en grunnlønn som antakelig ikke er stort høyere enn 250.000 er akseptabelt fra en arbeidsgiver du har jobba for i ni år og ofra blod for, så vil jeg antakeligvis si at du er aldri så lite teit.

                                      Måten Werni har blitt behandla på er skandaløs, umoralsk, skammelig, råtten, bedriten. Alle som ikke ser det er faen meg blinde. Og når du ser på den ryggradsløse, slappe, umotiverte gjengen som spilte i forsvar mot Odd er det ÅPENBART at Werni er god nok til å ikke bare være på laget, men være kaptein for det. Han blør for drakta og elsker fugla, og det er det svært, svært få av de som spilte mot Odd du kan si det samme om.

                                      Werni eller Fjørtoft? INGEN KONKURRANSE!
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Flisby`n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 312

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Nr. 1: Werni gikk også ut i media
                                        Ja, hvis å bli stilt spørsmål av Rb etter kontraktsforhandlinger som alle kjenner til er å gå ut i media så!

                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Nr. 2: Skattelistene finnes ikke lenger
                                        Tviler vel på at de ikke finnes, men ikke viktig for sammenhengen

                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Nr. 3: Werni tjente 580 000 i 2002
                                        Hva med 2003?

                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Nr. 4: Jeg tror Werni klarer seg bra uansett om han hadde spilt laget frem til seriegull eller cupgull! Hva tror du en vanlig nordmann tjener???
                                        Jeg er ingen tilhenger av 2 mill i uka til fotballspillere. Men fotball i Eliteserien krever som alle andre attraktive jobber i samfunnet, en spisskompetanse. Disse menneskene har vi et system for å belønne. Dette synes jeg også skal komme Werni til gode i relevant skala. Han skal ikke avspises med smuler.

                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Nr. 5: Werni kan fint studere ved siden av som alle andre (hvis det var poenget ditt)
                                        Det kan han selvfølgelig, men det kan også andre som jobber fulltid. De får ikke mindre i lønn av den grunn.

                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Nr. 6:Ingen har dømt Werni med bakgrunn i annet enn hans prestasjoner på banen!!
                                        Glad for å høre at du mener det, da det sikkert representerer din holdning. -Men å si at ingen har diskutert dette med bakgrunn i økonomi, må vel medføre at du nettopp har glemt alle dine foregående argumenter!!

                                        flisby`n- som tenker på da Werni var Bøffel og sang for Fjøra!
                                        En kjeeempescoring av tommy!!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎